Maandje of 7 verder... inmiddels 21.000 km op de teller.
Geen technische problemen verder met de auto. Inmiddels ook mee op vakantie geweest, weekje Denemarken. Bevalt de auto? Jawel. Ben ik wild-enthousiast? Nee, dat ook weer niet.
Inmiddels mis ik de GTI soms toch wel eens, daar kon je echt even lekker mee gaan sturen.

Dat doe je niet met deze tank. Het kan wel maar er is niets aan. Veel te log en te zwaar. Voor lange reizen is het wel een fijne auto, al is de tank veel te klein evenals de kofferruimte. Die is belachelijk klein (maar dat wist ik van te voren).
De pluspunten:
+ Stil
+ Comfortabel
+ In rechte lijn best vlot
De minpunten:
- De tank (45 liter) is veel te klein dus krappe actieradius
- De (ouderwetse) automaat is te traag
- Weinig bagageruimte gezien het formaat van de auto
Zal het er nog een hele tijd mee gaan doen, maximaal bijtellingsvoordeel pakken. Maar ben er inmiddels wel achter dat ik een benzine met handbak leuker vind dan een diesel met automaat.
Oh ja: het verbruik.... tja, de 1 op 50 die Volvo zegt is natuurlijk onhaalbaar.

Laatst een keer echt mijn best gedaan, rustiger rijden, veel uit laten rollen, regelmatig opgeladen. Toen haalde ik 1030 km met 45 liter diesel en wat stroom. Rond de 1 op 23. Maar de vorige tank (niet opgeladen, vlot rijden) was 1 op 13. Dus ja.... denk niet dat het milieu veel beter wordt van deze auto.
Voor de driving fun heb ik er weer een motor bijgekocht onlangs.