http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-spor ... werk-59064" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
- sitechris
- Berichten: 5078
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
je auto heeft een apart topic gekregen op autoblog. Volledig terecht uiteraard 
http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-spor ... werk-59064" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-spor ... werk-59064" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Die reacties...... allemaal hielkes, blegh! 
-
TLRS
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Wat een kannon 
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Idd, flink klote. De synchros in de bak (zwak van de 01e bak) hebben het begeven. Dus het hele weekend geen knappe run kunnen maken.... Erg jammer. Daarbij diff aan gruzels gedraaid, en van de baan afgegaan ivm vloeistof op de baan.
Geen schade gelukkig
Geen schade gelukkig
- Knot
- Berichten: 41149
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Brute auto!
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
+1,Knot schreef:Brute auto!
Maar zou een auto als deze met zoveel vermogen niet beter moeten kunnen presteren op de 1/4mijl?
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Als zich er geen problemen voor doen wel.
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Jazekers, een 9 seconden moet hij kunnen rijden. Echter had ik versnellingsbak problemen. Dan valt er niet zoveel te doen om sneller te rijden.
Ik kwam niet eens in de buurt van mijn beste tijd van vorig jaar daardoor.
Nu dus weer de bak erf, openmaken, fixen en weer proberen in de hoop dat ik dan wel kan schakelen.
Nu dus weer de bak erf, openmaken, fixen en weer proberen in de hoop dat ik dan wel kan schakelen.
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Sorry, beetje domme reactie al je het mij vraagt.ErikS schreef:Die reacties...... allemaal hielkes, blegh!
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Ze lullen allemaal dom alsof het project mislukt is. (Hielke doet dat toch ook altijd als er 1 dingetje niet lukt?!)Downforce Hans schreef:Sorry, beetje domme reactie al je het mij vraagt.ErikS schreef:Die reacties...... allemaal hielkes, blegh!
Jazeker, op die filmpjes is het klote, maar als je de achtergrond niet weet...........
-
Robin
- Berichten: 56518
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
En dan zijn er nog weer mensen die over 'klager Hielke' (die overigens 'n punt had) zelf gaan klagen. Beetje iets met splinter en balk? Zoiets zal Hans bedoelen denk ik.
@ TS: Prachtproject.
Volg 't al 'n tijdje. Ben opgegroeid met Gr B.
En 'n Sportquattro(hier 15km verderop rijdt er 'n echte rond...) of S1 is de ultieme Audi. By far.
Mooi dat je dit hebt gedaan. De slappe vering voor meer tractie herinner/herken ik nog.
Wel vind ik z'n stance iets 'non origineels'hebben, maar dat zal wel 'n reden hebben, ook de uitlaat vind ik iets'te'. Maar ik ga teveel uit van 'Das Original' denk ik.
Verder zou ik als ik jou was eens een complete vierkante airfield 'huren' om de kar beter te leren kennen. Het op Bitburg in 't struweel belanden was nog 'n geluk bij 'n ongeluk. Straks staan er wel objecten waar je niet tegenop wil knallen.
Prachtproject en auto nogmaals. Diepe buiging.
En daarna ga je dit ermee doen.

@ TS: Prachtproject.
Volg 't al 'n tijdje. Ben opgegroeid met Gr B.
En 'n Sportquattro(hier 15km verderop rijdt er 'n echte rond...) of S1 is de ultieme Audi. By far.
Mooi dat je dit hebt gedaan. De slappe vering voor meer tractie herinner/herken ik nog.
Wel vind ik z'n stance iets 'non origineels'hebben, maar dat zal wel 'n reden hebben, ook de uitlaat vind ik iets'te'. Maar ik ga teveel uit van 'Das Original' denk ik.
Verder zou ik als ik jou was eens een complete vierkante airfield 'huren' om de kar beter te leren kennen. Het op Bitburg in 't struweel belanden was nog 'n geluk bij 'n ongeluk. Straks staan er wel objecten waar je niet tegenop wil knallen.
Prachtproject en auto nogmaals. Diepe buiging.
En daarna ga je dit ermee doen.
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Als er een opmerking richting mij geplaatst word sta je wel altijd vooraan ehh?!En dan zijn er nog weer mensen die over 'klager Hielke' (die overigens 'n punt had) zelf gaan klagen. Beetje iets met splinter en balk? Zoiets zal Hans bedoelen denk ik.
Ik gun je die 1M nogsteeds hoor!
Overigens ter verduidelijking;
Ik bedoelde meer: Wat een zure reacties.
- Roy RS
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
geeft dat nou wat ze er op autoblog van vinden, het gros heeft óf geen rijbewijs óf nog nooit meer als 67 pk bereden...allemaal autovisie wijsheden daarzo.
Echt een prachtig project met véél oog voor detail/ mooie spulletjes...
Echt een prachtig project met véél oog voor detail/ mooie spulletjes...
-
ErikS
- Berichten: 18996
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Ja, het jammere van internet.... Als die informatie over de versn.bak erbij stond was iedereen lyrisch geweest.Roy RS schreef:geeft dat nou wat ze er op autoblog van vinden, het gros heeft óf geen rijbewijs óf nog nooit meer als 67 pk bereden...allemaal autovisie wijsheden daarzo.
Echt een prachtig project met véél oog voor detail/ mooie spulletjes...
Mooiste project van DF zelfs.
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
In iedergeval bedankt voor jullie support.
Dit schreef ik vanmorgen op Facebook over de autoblog reacties:
Tsja, ach ik kan daar niet wakker van liggen. Mensen weten gewoon niet waar ze over praten. Ik ga me pas zorgen maken als mijn familie of goede vrienden dat soort opmerkingen gaat maken. Daarbij denkt iedereen dat als je zelf wat bouwt het meteen perfect is. Welcome to the real world, dat is niet zo. Het is een uphill battle om het perfect te krijgen, en ik zit er nog middenin.
Er waren 3 factoren voor de spin op bitburg
1) was dat er olie op de baan lag. Hij was al glad en achteraf hoorde ik diverse mensen incl organisatie over olie op de baan.
2) de start was een 2e versnelling start. Hoge wielsnelheid dus minder controle.
3) dat ik nóg eerder had moeten liften. Let wel dat met dragracing ik altijd wielspin heb in de eerste en 2e versnelling, en dat het dus niet meteen een reden is voor mij om te liften, eerder tegensturen en rechthouden. Nu echter met 4 wielen zonder grip en olie op de baan was het vrij snel gedaan en lag ik eraf. Dat is het risico van het sprinten m.i.
Dat is ook meteen de reden van een afgesloten baan waar geen publiek staat, een georganiseerd evenement is en alle veiligheids maatregelen nageleefd moeten worden. Niks ander dan dat je vrij gaat rijden op zandvoor of assent, daar schuiven er ook mensen van de baan af. that's racing....
Met een originele Sport Quattro zou ik ook niet gaan sprinten. Dit is een fun auto, en daar heb ik hem voor gebouwd. Niet om hem onder een doekje in de garage te laten staan. Rijden moet het en ik moet er plezier aan beleven en dat doe ik o.a. op de dragstrip.
Dit schreef ik vanmorgen op Facebook over de autoblog reacties:
Tsja, ach ik kan daar niet wakker van liggen. Mensen weten gewoon niet waar ze over praten. Ik ga me pas zorgen maken als mijn familie of goede vrienden dat soort opmerkingen gaat maken. Daarbij denkt iedereen dat als je zelf wat bouwt het meteen perfect is. Welcome to the real world, dat is niet zo. Het is een uphill battle om het perfect te krijgen, en ik zit er nog middenin.
Er waren 3 factoren voor de spin op bitburg
1) was dat er olie op de baan lag. Hij was al glad en achteraf hoorde ik diverse mensen incl organisatie over olie op de baan.
2) de start was een 2e versnelling start. Hoge wielsnelheid dus minder controle.
3) dat ik nóg eerder had moeten liften. Let wel dat met dragracing ik altijd wielspin heb in de eerste en 2e versnelling, en dat het dus niet meteen een reden is voor mij om te liften, eerder tegensturen en rechthouden. Nu echter met 4 wielen zonder grip en olie op de baan was het vrij snel gedaan en lag ik eraf. Dat is het risico van het sprinten m.i.
Dat is ook meteen de reden van een afgesloten baan waar geen publiek staat, een georganiseerd evenement is en alle veiligheids maatregelen nageleefd moeten worden. Niks ander dan dat je vrij gaat rijden op zandvoor of assent, daar schuiven er ook mensen van de baan af. that's racing....
Met een originele Sport Quattro zou ik ook niet gaan sprinten. Dit is een fun auto, en daar heb ik hem voor gebouwd. Niet om hem onder een doekje in de garage te laten staan. Rijden moet het en ik moet er plezier aan beleven en dat doe ik o.a. op de dragstrip.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29166
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
ik heb dit project op DF helemaal gemist
(wel gelezen op je eigen site zo nu en dan)
wat een ontzettend bizar gaaf project zeg
waarom staat dit topic eigenlijk onder voorstellen en niet onder "mijn auto" daarom had ik hem bijvoorbeeld gemist omdat ik nauwelijks in het voorstel deel kijk...
wat een ontzettend bizar gaaf project zeg
waarom staat dit topic eigenlijk onder voorstellen en niet onder "mijn auto" daarom had ik hem bijvoorbeeld gemist omdat ik nauwelijks in het voorstel deel kijk...
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Prachtig project, petje af.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Dat geluid blijft zo vet!!! GROUP B!!!! Mag je wel een hele dikke bak achter hangen trouwens ..

in 2k RPM van 250 naar 850 PK!!!
knappe bak die betaalbaar is die dat aan kan!!!
Rare piek trouwens enig idee waar die vandaan komt ?
nogmaals hulde!!
in 2k RPM van 250 naar 850 PK!!!
Rare piek trouwens enig idee waar die vandaan komt ?
nogmaals hulde!!
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Thanks Frank.
De rare piek is de boostcontroll die reguleert. In die bewuste run werd de boost gelijkmatig opgevoerd, en niet met een lompe klap alles erop, dus die piek is eigenlijk nog veel hoger. Tijdens het rijden is de boostregeling ook anders ingeregeld en zit deze piek/dip er niet in.
De bak is overigens een standaard audi 6 bak. Heb hem zelf wel een beetje verbeterd en gereviseerd, en dat houdt het tot nu toe nog prima.
Ik heb nog geen goede tijden kunnen rijden helaas. Veel problemen met diffs die ik aal snot draai. Body count is nu 6 stuks... Daardoor ook verzichtig ben met de boost, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Inmiddels heb ik een quaife diff eronder gezet, die zou langer mee moeten gaan.
De eerst volgende test is weer op drachten op 9 augustus.
Nog een filmpje van de de runs op drachten.
http://youtu.be/NwUrnYdA5Aw" onclick="window.open(this.href);return false;
De rare piek is de boostcontroll die reguleert. In die bewuste run werd de boost gelijkmatig opgevoerd, en niet met een lompe klap alles erop, dus die piek is eigenlijk nog veel hoger. Tijdens het rijden is de boostregeling ook anders ingeregeld en zit deze piek/dip er niet in.
De bak is overigens een standaard audi 6 bak. Heb hem zelf wel een beetje verbeterd en gereviseerd, en dat houdt het tot nu toe nog prima.
Ik heb nog geen goede tijden kunnen rijden helaas. Veel problemen met diffs die ik aal snot draai. Body count is nu 6 stuks... Daardoor ook verzichtig ben met de boost, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Inmiddels heb ik een quaife diff eronder gezet, die zou langer mee moeten gaan.
De eerst volgende test is weer op drachten op 9 augustus.
Nog een filmpje van de de runs op drachten.
http://youtu.be/NwUrnYdA5Aw" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
wat een monster, maar het lijkt of de bak mooier op elkaar afgestemd kan worden?
nu valt ie telkens ver terug in toeren ofzo en moet dan de turbo weer opbouwen en dan wooop komt ie weer inzetten ofzoiets, of de turbo is te groot
wellicht zou je naar een compound systeem kunnen gaan zoals bv die man met die snelle Lotus toyo motoren doet (Frank) die werkt met de supercharger en een turbo, dat lijkt heel mooi te werken
of je zou er zo'n vario transmissie in moeten bouwen, naadloos opbouwen van...als die turbo dan in komt dan wordt je afgeschoten

nu valt ie telkens ver terug in toeren ofzo en moet dan de turbo weer opbouwen en dan wooop komt ie weer inzetten ofzoiets, of de turbo is te groot
wellicht zou je naar een compound systeem kunnen gaan zoals bv die man met die snelle Lotus toyo motoren doet (Frank) die werkt met de supercharger en een turbo, dat lijkt heel mooi te werken
of je zou er zo'n vario transmissie in moeten bouwen, naadloos opbouwen van...als die turbo dan in komt dan wordt je afgeschoten
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Zat ik idd ook naar te kijken.GTRene schreef:wat een monster, maar het lijkt of de bak mooier op elkaar afgestemd kan worden?
nu valt ie telkens ver terug in toeren ofzo en moet dan de turbo weer opbouwen en dan wooop komt ie weer inzetten ofzoiets, of de turbo is te groot![]()
De standaard bak valt bijna 50% terug in toeren van 1e naar 2e, zit je meteen kompleet buiten je powerband.
Van 2 naar 3 is "slechts" 30% terugval, ook dan zit je net buiten die powerband (als je van 8500rpm uitgaat).
Daarna gaat het goed met de overbrengingen.
Is er iig nog ruimte voor verbeteringen, anders ben je ook meteen klaar met je projekt
- Jeffer
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:16
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
klopt helemaal als een bus. Dat is precies de crux nu. 3,5 ratio 1e versnelling, naar 1.885 2e versnelling is erg veel. Ik ben nu aan het bekijken of ik de 2e kan aanpassen naar een allroad verhouding. 2.05. Daarmee is er iets minder groot gat.
Zoals jullie zeggen, er is nog een hoop te verbeteren, dat komt en gaat geleidelijk.
Zoals jullie zeggen, er is nog een hoop te verbeteren, dat komt en gaat geleidelijk.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK
Bij SQS Racing kun je een excel file downloaden, waar overbrengingen en terugval in toeren in staan van de 01E.
Kun je zelf de overbrengingen zetten en exact zien wat het verschil is/wordt: Te vinden onder "Description" bij:
http://www.sqsracing.com/produkt/355:45 ... kit-racing
Kun je zelf de overbrengingen zetten en exact zien wat het verschil is/wordt: Te vinden onder "Description" bij:
http://www.sqsracing.com/produkt/355:45 ... kit-racing
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
