Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Jeffer

Audi Quattro's: resultaat 1.005 PK

Bericht door Jeffer » 26 feb 2010, 23:16

Hi DF'ers

Ik heb me al eens eerder voorgesteld, maar dat is alweer een tijdje geleden. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd.
Ik probeer het BMW gemiddelde op DF wat naar beneden te schroeven... :bag:
Ik moet zeggen, ik ben ooit begonnen met bmw's. En stiekem kijk ik toch af en toe naar een bmw'tje. Heb een 2002 gehad, en een E30 325i ringtool. De ringtool heeft het moeten ontgelden toen ik mijn eerste Audi had aangepakt op het vermogens gebied. Rijplezier was vele malen groter (ja dat kan ook nog met een quattro :banaan: ) , en de BMW ging eruit.

De Audi's dus. De S2 was mijn eerste Audi. Het begon met een chipje, en na 3 jaar reed ik met 550 PK in de rondte als daily driver en ging er gewoon elke dag braaf mee naar mijn werk. Met de Audi ben ik vrij fanatiek bezig geweest met sprinten, hier heb ik enorm veel lol mee gehad en ook leuke successen mee behaald. Af en toe kreeg ik het naar mijn hoofd dat ik alleen maar hard rechtuit kon, maar gelukkig was daar de eerste time attack. De S2 stond al een half jaar stil vanwege de bouw van een ander project (later in dit verhaal meer info). Er waren al wat onderdelen van gesloopt, je kent het wel. Dus 1 week voor time attack snel de boel weer in de benen gebracht, waaronder de voorwielophanging weer eronder zetten en remmen monteren... Ik had een setje remmen geleend van een vriend, 380 mm schijven met AMG sl55 klauwen. Tijdens time attack bleken deze dingen compleet nutteloos te zijn omdat het alles of niets remmen waren. Ondanks dat toch een leuke tijd neer kunnen zetten, en een spannend duel met met Elmar gehad, qua ronde tijd (2.05). Hierna is de S2 niet meer de weg opgeweest. Ik heb de motor eruit gehaald voor het andere project en de auto na 7 jaar van de hand gedaan met pijn in mijn hart. Maarja, je kunt niet alles houden. Afbeelding
Een van de redene daarvoor was de aanschaf van een andere auto: een Audi RS2. De RS2 stond al op mijn verlanglijstje om eens te bezitten. Zeer fraaie en zeldzame auto, en in de ultieme RS kleur: blauw! Dit was ondertussen de nieuwe daily driver geworden. Afbeelding
Afbeelding
In 2009 zou ik weer met Time Attack meedoen met een wat meer race auto. Maar dit ging op het laatste moment niet door, daaropvolgend ben ik met de RS2 mee gaan doen. Dit was niet de bedoeling maar er was al ingeschreven en betaald. Door de organisatie was ik in de pro-street geplaatst met de RS2. Deze RS2 is geheel in de staat zoals hij geleverd is af fabriek, behalve de rvs uitlaat, die is er later opgezet. Ik was dan ook tevreden met 2.12 tijd op zandvoort.
Vervolgens is er nog een RS2 bijgekomen in de verzameling. Deze ronde een zwarte.
Afbeelding

Als laatste is er een project waar ik al 4 jaar mee bezig ben, en niet omdat ik niet doorwerk, maar vanwege de enorme omvang ervan. De RS2 is de 2e zeldzaamste audi. Daarboven staat de Sport Quattro. Dit is een Group B rally auto waar er 200 van gemaakt zijn. Deze zijn zeldzaam, zeer zeldzaam. En kostbaar zeer kostbaar :)
Naast dat ik verslaafd ben aan snelle auto's vind ik het bouwen ervan net zo leuk, dan wel niet leuker. Dus ik bedaht me zelf een Sport Quattro te bouwen, vanaf scratch.... Mijn missie was een zo goed mogelijke replica te bouwen, maar volgens mijn eigen idee. Dus met mijn eigen twist eraan gegeven. Daarbij heb ik de droom/doelstelling een 9 seconden te kunnen rijden op de 1/4 mile. Hiervoor is dus alles aangepast, maar met het oogpunt dat het wel een straatauto moet zijn. Op een later moment zal ik het hele verhaal neerpennen want het is nogal veel. Tot die tijd zijn hier wat rescente pics, en de link naar de site waar je alvast kun neuzen. De auto rijdt nog niet. De laatste hand ben ik eraan aan het leggen en dan kan er gestart worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.highoctane.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot zover het intro :beer: Deel 2 volgt binnen een week. :beer: :hosanna:
Laatst gewijzigd door Jeffer op 14 apr 2013, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

RJay

Re: Audi Quattro's

Bericht door RJay » 26 feb 2010, 23:30

Nondetering, da's een slakkenhuis :shocking: :shocking: :shocking:

Zo, dat zijn een paar audietjes zeg, leuk spul hoor, die S en RS "by porsche."

Mrton

Bericht door Mrton » 26 feb 2010, 23:40

Mooie auto's, ik wou zeggen vooral de RS'en maar de Sport is natuurlijk ook gewoon briljant. Van die S2 heb ik aardig genoten by time-attack... Het geluid was ook aardig bruut. Tevens staat er op een site van een autoblad :bag: nog een filmpje over je toenmalige auto. Onbedoeld grappig is het stukje waarin je zegt het ding hoofdzakelijk te gebruiken op afgesloten wegen etc. en vervolgens dwars door de bocht vliegt op de openbare weg... :mrgreen:

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 27 feb 2010, 00:35

gave audi's :df:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 feb 2010, 00:58

Holy shit, super wagenpark zeg! Die UrQuattro.. Boh... :| :shock:

ErikS

Bericht door ErikS » 27 feb 2010, 07:53

In welke mate is de sportquattro een replica?
Is alleen het chassisnummer echt?! Ziet er echt TOP uit!!!

Jeffer

Bericht door Jeffer » 27 feb 2010, 08:37

Mrton schreef:Mooie auto's, ik wou zeggen vooral de RS'en maar de Sport is natuurlijk ook gewoon briljant. Van die S2 heb ik aardig genoten by time-attack... Het geluid was ook aardig bruut. Tevens staat er op een site van een autoblad :bag: nog een filmpje over je toenmalige auto. Onbedoeld grappig is het stukje waarin je zegt het ding hoofdzakelijk te gebruiken op afgesloten wegen etc. en vervolgens dwars door de bocht vliegt op de openbare weg... :mrgreen:
Ja dat was wat idd, het ging om en geschreven reportage. Kom ik daar sta ik meteen oog in oog met een camera... :hmmm: Niet alles geloven wat er gezegd en geschreven word ;)

De Sport Quattro is met uiterste zorg gemaakt zodat het alleen voor de kenner te onderscheiden is van een replica. Helaas hangt aan de term "replica" een negatieve ondertoon. Komen meteen beelden boven van fiero's omgebouwd tot F40's..... :bag:
Bij deze auto zijn ook erg veel originele onderdelen gebruikt. Het onderstel/wielophanging is bijv origineel Sport Quattro group B rally spul. Vrij uniek dus. :beer:

Jeffer

Bericht door Jeffer » 27 feb 2010, 08:40

RJay schreef:Nondetering, da's een slakkenhuis :shocking: :shocking: :shocking:

Zo, dat zijn een paar audietjes zeg, leuk spul hoor, die S en RS "by porsche."
Het slakkenhuis stamt nog uit de zwarte S2. Ik heb overigens wel een nieuwe turbo liggen. Echter ik wil de auto rijdend maken met de spullen die ik nog heb, en daardoor ook bekend mee ben. Als alles goed loopt, dan gaat de écht grote turbo erop :mrgreen:

S-J

Bericht door S-J » 27 feb 2010, 08:46

Ben geen fan van Audi, maar de oudere modellen kunnen mij wel bekoren.

En het zooitje wat jij hebt staan, dat is gewoon echt vet.. :shock: :clap:

Peric

Bericht door Peric » 27 feb 2010, 09:23

Volgde het al een tijdje, de bouw van de Sport Quattro.
Diep respect voor de bouw.. :thumbup:
Mooi om te zien dat het einde nadert.

Mrton

Bericht door Mrton » 27 feb 2010, 09:32

Peric schreef:Mooi om te zien dat het einde nadert.
Van de bouw bedoel je hoop ik?
Jeffer schreef:Ja dat was wat idd, het ging om en geschreven reportage. Kom ik daar sta ik meteen oog in oog met een camera... :hmmm: Niet alles geloven wat er gezegd en geschreven word ;)
Misschien is het voor de overige forumgangers wel leuk de link naar het filmpje te plaatsen, ik heb dat niet gedaan. Leek me dat jij maar moest beslissen of je haar goed genoeg zat die dag... En een beetje privacy-dingetjes speelden ook wel mee.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 27 feb 2010, 09:42

Jeffer! ouwe Skyline verslaander... hahaha, leuk dat je er bent man!
ook goed om te zien dat je een heel stuk verder bent met de replica. op de high-octane gebeurde niet veel meer... vond ik wel jammer en toen lag rs246 er ook ineens uit!

nog grotere tubbie dan de gt42? hoezo?!? dan word het heemaal een dyno-queen! doe dan twin-chargen. lekker veel koppel in de lage toeren en een bommetje in de hoge toeren.

iig: HOI :thumbup:

Jeffer

Bericht door Jeffer » 27 feb 2010, 10:12

Mrton schreef:
Peric schreef:Mooi om te zien dat het einde nadert.
Van de bouw bedoel je hoop ik?
Jeffer schreef:Ja dat was wat idd, het ging om en geschreven reportage. Kom ik daar sta ik meteen oog in oog met een camera... :hmmm: Niet alles geloven wat er gezegd en geschreven word ;)
Misschien is het voor de overige forumgangers wel leuk de link naar het filmpje te plaatsen, ik heb dat niet gedaan. Leek me dat jij maar moest beslissen of je haar goed genoeg zat die dag... En een beetje privacy-dingetjes speelden ook wel mee.
Ow ik heb niks tegen het filmpje hoor, inmiddels al behoorlijk wat jaren gelden. Het is een moment opname....
De benzine is niet minder door mijn bloed gaan stromen met de jaren.

Hee Jeroen! Ja dat waren nog eens tijden he, de verafgode skylines even afdrogen :playcar: GT42R is nog steeds het weapon of choice. Hij ligt hier braaf te wachten en ook naar me te kijken op mijn bureau. Dit wordt zeker geen dyno queen! Ik doe alleen nog maar mee aan show and shine :nana:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 feb 2010, 10:15

Mooie staat van dienst :wink: RS2 blijft een gaaf ding en dan vooral in de juiste kleur! Wat kan ik het me nog goed herinneren dat het ding op markt kwam :D Wat een indruk maakte die toen!

Het project ben ik al eens tegengekomen, in een woord: respect! Prachtig apparaat wordt dat 8)

EricT

Bericht door EricT » 27 feb 2010, 10:32

Heb een paar jaar geleden wat van die audi,s in actie gezien op de strip in Drachten,dat ging echt nergens meer over
zo snel waren die dingen.

Marc R

Bericht door Marc R » 27 feb 2010, 10:53

Ik mis hier de gebruikelijke Audi azijn pissers.....kom jongens....jullie kunnen het....

Dit is veruit het meest geile project in Nederland.....IMHO.

Blij dat ik mijn overigens zeer kleine bijdrage aan dit project heb mogen leveren :mrgreen:

Ga zo door Jef!! :thumbup:

Jeffer

Bericht door Jeffer » 27 feb 2010, 10:59

Bedankt Marc. Jij bent ook een van de weinige die het project in levende lijve heeft gezien. :) En je bent overigens altijd welkom voor koffie.

Inne

Bericht door Inne » 27 feb 2010, 11:07

Welkom hier :)

Had je een PBtje gezonden op het audiforum, maar helaas geen reactie mogen ontvangen :'(
I keep stalking you :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 27 feb 2010, 11:08

Nogmaals welkom dan!!!

En dat project :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :love: :love: :love: :love:

Luco

Bericht door Luco » 27 feb 2010, 11:14

Marc RS4 schreef:Ik mis hier de gebruikelijke Audi azijn pissers.....kom jongens....jullie kunnen het....

Dit is veruit het meest geile project in Nederland.....IMHO.

Blij dat ik mijn overigens zeer kleine bijdrage aan dit project heb mogen leveren :mrgreen:

Ga zo door Jef!! :thumbup:
Heb het project ook al eens ergens gezien, wat een werk :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Welkom trouwens, alles beter dan BMW :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tim R

Bericht door Tim R » 27 feb 2010, 11:18

Helemaal super deze projecten, ben erg benieuwd wat de quattro straks gaat doen. Hou ons op de hoogte!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 feb 2010, 12:18

Leuk dat het nu ook hier staat, ik volg je Audi-projecten al een paar jaar met veel plezier! :thumbup:

mark m

Bericht door mark m » 27 feb 2010, 12:51

Welkom!

Zeer mooie auto (en historie). Respect voor de grote hoeveelheid werk (en geld) die je in de replica stopt.

In de automax van een tijdje geleden stond een reportage van iemand uit Zweden (?) die ook een replica van een Group B quattro had gemaakt. Misschien ken je de betreffende rapportage wel. Het heeft aardig wat overeenkomsten met jou project :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 27 feb 2010, 13:01

Jeffer schreef:Bedankt Marc. Jij bent ook een van de weinige die het project in levende lijve heeft gezien. :) En je bent overigens altijd welkom voor koffie.

Ha die Jef,

Als ik je op MSN online tref dan gooi ik wel ff een lijntje uit.

Greettzz Marc

GTRene

Bericht door GTRene » 27 feb 2010, 13:02

ziet er bruut uit zo, en onder de kap ook mooi.

Afbeelding

eneuh Replica is goed, kit-car is vaak minder (bv een Fiero met een F-40 kit :wink: Replica is meer nagebouwd'/repliceren terwijl een kit-car meer alleen de kit als looks heeft.

Plaats reactie