Ik heb me al eens eerder voorgesteld, maar dat is alweer een tijdje geleden. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd.
Ik probeer het BMW gemiddelde op DF wat naar beneden te schroeven...

Ik moet zeggen, ik ben ooit begonnen met bmw's. En stiekem kijk ik toch af en toe naar een bmw'tje. Heb een 2002 gehad, en een E30 325i ringtool. De ringtool heeft het moeten ontgelden toen ik mijn eerste Audi had aangepakt op het vermogens gebied. Rijplezier was vele malen groter (ja dat kan ook nog met een quattro :banaan: ) , en de BMW ging eruit.
De Audi's dus. De S2 was mijn eerste Audi. Het begon met een chipje, en na 3 jaar reed ik met 550 PK in de rondte als daily driver en ging er gewoon elke dag braaf mee naar mijn werk. Met de Audi ben ik vrij fanatiek bezig geweest met sprinten, hier heb ik enorm veel lol mee gehad en ook leuke successen mee behaald. Af en toe kreeg ik het naar mijn hoofd dat ik alleen maar hard rechtuit kon, maar gelukkig was daar de eerste time attack. De S2 stond al een half jaar stil vanwege de bouw van een ander project (later in dit verhaal meer info). Er waren al wat onderdelen van gesloopt, je kent het wel. Dus 1 week voor time attack snel de boel weer in de benen gebracht, waaronder de voorwielophanging weer eronder zetten en remmen monteren... Ik had een setje remmen geleend van een vriend, 380 mm schijven met AMG sl55 klauwen. Tijdens time attack bleken deze dingen compleet nutteloos te zijn omdat het alles of niets remmen waren. Ondanks dat toch een leuke tijd neer kunnen zetten, en een spannend duel met met Elmar gehad, qua ronde tijd (2.05). Hierna is de S2 niet meer de weg opgeweest. Ik heb de motor eruit gehaald voor het andere project en de auto na 7 jaar van de hand gedaan met pijn in mijn hart. Maarja, je kunt niet alles houden.
Een van de redene daarvoor was de aanschaf van een andere auto: een Audi RS2. De RS2 stond al op mijn verlanglijstje om eens te bezitten. Zeer fraaie en zeldzame auto, en in de ultieme RS kleur: blauw! Dit was ondertussen de nieuwe daily driver geworden.
In 2009 zou ik weer met Time Attack meedoen met een wat meer race auto. Maar dit ging op het laatste moment niet door, daaropvolgend ben ik met de RS2 mee gaan doen. Dit was niet de bedoeling maar er was al ingeschreven en betaald. Door de organisatie was ik in de pro-street geplaatst met de RS2. Deze RS2 is geheel in de staat zoals hij geleverd is af fabriek, behalve de rvs uitlaat, die is er later opgezet. Ik was dan ook tevreden met 2.12 tijd op zandvoort.
Vervolgens is er nog een RS2 bijgekomen in de verzameling. Deze ronde een zwarte.
Als laatste is er een project waar ik al 4 jaar mee bezig ben, en niet omdat ik niet doorwerk, maar vanwege de enorme omvang ervan. De RS2 is de 2e zeldzaamste audi. Daarboven staat de Sport Quattro. Dit is een Group B rally auto waar er 200 van gemaakt zijn. Deze zijn zeldzaam, zeer zeldzaam. En kostbaar zeer kostbaar

Naast dat ik verslaafd ben aan snelle auto's vind ik het bouwen ervan net zo leuk, dan wel niet leuker. Dus ik bedaht me zelf een Sport Quattro te bouwen, vanaf scratch.... Mijn missie was een zo goed mogelijke replica te bouwen, maar volgens mijn eigen idee. Dus met mijn eigen twist eraan gegeven. Daarbij heb ik de droom/doelstelling een 9 seconden te kunnen rijden op de 1/4 mile. Hiervoor is dus alles aangepast, maar met het oogpunt dat het wel een straatauto moet zijn. Op een later moment zal ik het hele verhaal neerpennen want het is nogal veel. Tot die tijd zijn hier wat rescente pics, en de link naar de site waar je alvast kun neuzen. De auto rijdt nog niet. De laatste hand ben ik eraan aan het leggen en dan kan er gestart worden.
http://www.highoctane.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot zover het intro