![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De rondetijden moeten echt uit remmen en bochtsnelheden komen.
De kracht van een MaX5 om ~2:07 te rijden op CPZ ziet niet in vermogen, maar in remmen en bochten. Zo haal je slechts ca 170 op het rechte stuk, terwijl een turbo (tot nu toe) 212kmh doet.GTRene schreef:ja dat is ook weer zo
en idd, dat verschil is niet zo groot, al had ik wel verwacht dat ie wat vlotter van 100 naar 160 zou gaan
Met 0,8bar geen slippen, hetgeen een acceleratieverlies betekent van 4 - 5% en aangezien je 70% van de rondetijd aan het accelereren bent toch wel van significante invloed op de tijd.MX5T schreef:Vanavond testen of met turbodruk van 0.85en overeenkomstig lager vermogen en koppel de koppeling het wel houdt anders moet ik verstek laten gaan want een geschikte koppeling is niet zo snel te krijgen.
Als je binnen de powerband blijft is er nauwelijks turbolag ofonverwachte plotse vermogenstoename. De auto's laten zich prima rijden met name in de hogere versnellingen. Het is natuurlijk niet op het niveau van een goede N/A maar goed doenbaar.Ze willen in de toekomst graag geleidelijk de bocht uit René, maar voor nu is het inderdaad nog gelijdelijk.
Volgens mijn eenvoudige rekenmethodeL@urens schreef: - 2:08.6 in een MaX5 (960kg met bestuurder en 122 pk op HP banden)
- 1:59.0 in een MX99T (1120kg met bestuurder en 292 pk op slicks)
Ja die ouwe liet het afweten op het moment suprème. Toen de baan eindelijk droog genoeg was naar de zin van scribent was het afgelopen en kon het rode karretje weer onaangeroerd mee naar NL.L@urens schreef: hopelijk kan ik die ouwe een beetje bijhouden op de Ring...
Top van 211-212 kmu op het rechte eind wordt toch grotendeels beperkt door de relatief hoge luchtweerstand.Bert ///M3 schreef:Top valt mij nog iets tegen van de Turbo moet ik zeggen.
Had verwacht dat de mazda nog wat harder lopen zou met weinig frontale weerstand, smalle bandjes en die pk/kg. Veel drag misschien?
Ik zal me zoals de meesten neerleggen bij de strengere eisen van de GmbH. Ik had de rolkooi ook keurig ingepakt zoals voorgeschreven en gokte met de vleugel. En de gok pakte niet goed uit en betekent dat als ik nog eens een TF doe dat dan de vleugel eraf moet. Het zal de auto wat onstabieler maken maar in 2009 ging het ook zonder.Paskal schreef:Zonde Ton dat je voor één rondje helemaal die kant op bent gegaanHoe ga je dat nu met die vleugel oplosen? Of ga je je nu richting op de trackdays op de NS?
Dat moet dan een vleugel worden met EC goedkeur voor de MX5. Ik weet eigenlijk niet of dit op de markt is en waarschijnlijk wil ik de prijs niet wetenErikS schreef:Andere vleugel geen optie?
Blijft een geweldig topic om te volgen.
Vandaag een keer een beetje gas gegeven ...........met verkeersoponthoud (zoals bijna gebruikelijk bij mij helaas).Hielke schreef:Hoe komt dat zo ineens?
Trackday dus kunnen rijden met vleugel maar met lagere steunen zodat dit misschien ook kan op een doordeweekse TF.Paskal schreef:Hey Ton, leuk je zaterdag bij de ELE weer even gesproken te hebben en je hebt me weer op allerlei verkeerde ideëen gebracht
Zonder vleugel dit keer? Was het verschil goed merkbaar?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten