Bij de Volkswagen had ik mijn vaste contactpersoon. Goeie gast, die weet waar ie het over heeft, en die mijn wensen & eisen begrijpt.
Maakt ook netjes notities in het systeem, dus heeft altijd alles precies bij de hand. Erg fijn!
Bij de BMW dealer hetzelfde, ik heb twee keer net niet de 1-serie (zowel de vorige als de huidige) besteld.
Maar toen ik twee jaar geleden de GTI had besteld in plaats van de 118i begreep hij dat goed. Ook hij heeft netjes in het systeem gezet dat ik ongeveer om de twee jaar een nieuwe auto wil, dus hij belde me een tijdje geleden ook, precies op tijd. Of ik een proefritje wou in de nieuwe 1-serie. Er was een speciale introductiemiddag, met heerlijke sushi hapjes.. Vind ik prettig!
Heb hem helaas 2 keer teleur moeten stellen.. Dat vind ik serieus jammer voor hem.
Maargoed, ik twijfel er bijna niet aan dat ik hem over twee jaar weer aan de lijn heb.
Ik ben twee-en-een-half jaar geleden ook eens naar de Alfa dealer geweest (in Tilburg).
Voor proefrit & offerte voor de Alfa Giulietta.
Daar zat zo'n halve italiaan, met z'n haartjes strak achterover gekamd in zijn maatpak.. Die man heeft mij géén seconde serieus genomen voor mijn gevoel. Arrogante gast. Hoewel ik wel gewoon een Giulietta meekreeg voor een proefrit, ga ik daar in ieder geval nooit meer terug naartoe.
Als je voor 38K een auto aan een iemand kan verkopen doe je daar toch je best voor? Ook al ben ik inderdaad een jong gastje..
En de laatste, was de Volvo dealer. Eerst een oudere man, die het allemaal niet zo spannend vond. Duidelijk geen passie voor zijn baan. Maargoed, afspraak gemaakt voor een proefrit.
En toen ik daarvoor terugkwam - een paar dagen later - werd ik aangesproken door een jongere gast, die zei: "Jij rijdt toch een Renault Megane?" (Mijn vorige auto!) Daar was ik verbaasd over. Blijkt dat ik meer dan twee jaar geleden met hem in de kroeg over auto's had zitten lullen.
Dán ben je goed bezig als verkoper, als je zulke dingen onthoudt.