De looks zijn cool idd

En verschilt heel weinig van de oude OM's.
frankv schreef:@dvh, please niet die kitlens. Het ding is te groot en heeft bijna geen opening, wat denk je daar nu mee te kunnen? Koop dan de 14/2.5 en de 20/1.7 voor maar ietsje meer, 525 euro zijn ze samen meen ik. Of koop dan alleen de 20/1.7, dat is een klassieker, ik wist bv al dat een aantal van die van Robin er mee gemaakt waren zodra ik zijn foto's zag, die heeft een bepaalde signatuur met de combinatie van scherpte en de vignettering wijd open.
Ja, de 20/1.7 Ik heb hem al regelmatig voorbij zien komen.
De 14/2.5 spreekt me dan meer aan. Maar de 12/2.0 nog meer. Gewoon lekker breed. De kleuren en het beeld wat deze lens geeft spreekt mij persoonlijk meer aan dan de 20/1.7.
De 12-50mm is geen (super)goede lens. Dat weet ik. En voor de 50mm heb ik hem helemaal niet nodig.
Zou de lens geen macro-functie hebben dan vond ik hem al helemaal niet interessant. Meer een mooie compromis, zo dacht ik.
Maar als ik naar mezelf kijken wat ik echt wil, dan is het toch de 12mm. Dus wat Allen zegt moet ik maar opvolgen..
Inmiddels alle reviews en youtube-filmpjes weg gezien en gelezen, ook van andere lenzen. De 12 blijft trekken.
Het enige wat me stoort, en waar ook een waarheid in zit, is dat er overal verteld wordt dat het gewoon veel geld is voor zo'n (goede) lens. Als iedereen het nou een koopje zou vinden zou ik het mezelf makkelijker gunnen namelijk .......
@Kw, ik ben geen zoom type. Ik hou ervan foto's te maken van dingen zoals ik ze zie. Ik ben een snap-shot iemand. De 45mm vind ik schitterend omdat dat juist een kunstmatige mooie vervaging geeft. Ik hou namelijk van bewerkingen, en of bewerkte foto's. Als het maar een mooi resultaat geeft. Maar zoom, dat kan handig zijn, in de dierentuin ofzo. Maar ik ben geen vogelspotter, ik zal ook niet een ochtend opofferen om een foto te willen maken van een specifiek dier wat ik graag op de plaat vast wil leggen. Dus ik zie er weinig in om mezelf een zoom-lens cadeau te doen.
Een vaste lens, 12mm , 45mm , 75mm , en dan gewoon geen compromis, maar gewoon enkelvoudig het beste op die afstand, dat vind ik fijner. Is ook makkelijker. Je wordt namelijk sneller verwend met een mooie scherpe foto