Zelf ben ik eigenlijk een klein beetje aan het beginnen in deze richting ( hobbymatig ) en vroeg me af hoe de "wat ervaarderen" hiermee begonnen zijn.
( topic mag uiteraard veel foto's bevatten

Zoals gezegd, een nieuwe pc (tutti lampioni: Q6600, 8800GTS, 4GB, 1TB, Dell 2407WFP-HC), een mediacenter, collegegeld, vakantie naar Kos. Ik had iedere maand weer stress van het rood staan. Niet veel, maar toch. Als je iedere maand uitgeeft wat er binnenkomt, kom je er nooit vanaf.Tom schreef:Martijn
Huh? Een groot deel van je apparatuur verkocht? Wist ik niet.. had ook niet verwacht dat je zoiets zou verkopen!?
Wat komt ervoor terug dan?
Uiteraard niet allemaal op hetzelfde moment in mijn bezit gehad, en over het algemeen ook steeds weer goed weten te verkopen.Tom944 schreef:Mooie lijst Martijn, hoop spullen!
Zodra ik daar een keer een publicatie mee weet te halen, komen er foto's/video's van (heb ik al meerdere mensen beloofd).Heb je wellicht ook wat foto's van hoe je te werk gaat met een autostatief? ( puur interesse )
Zelf zit ik ook niet bepaald ruim qua tijd (en financiën). Maar als jij hem daar naar boven crosst, knip ik er wel een plaatje van.Rico v Velzen schreef:Inderdaad Martijn ! Tijd is een beetje mijn spelbreker geweest. Begin volgend jaar moeten we maar eens wat plannen, dan kom ik richting Groningen rijden.. Af en toe als ik rondrij zie ik wel wat gave locaties. Wat dacht je voor het hoofdstation bovenop die fietsenstalling
Thanks for the credits Tom, maar bij mij is het net als Martijn ook zo dat ik geen professional ben. Het is voor mij puur hobbymatig en begint het nu gewoon iets serieuzer te worden (maar nog steeds hobby).Tom944 schreef:Het is me opgevallen dat hier een hoop mensen zijn die wel houden van foto's maken en dat er ook mensen zijn zoals Mark Nauta en Martijn Koevoets die dat professioneel doen.
Zelf ben ik eigenlijk een klein beetje aan het beginnen in deze richting ( hobbymatig ) en vroeg me af hoe de "wat ervaarderen" hiermee begonnen zijn.
( topic mag uiteraard veel foto's bevatten)
Same here......ik heb een Konica Minolta Dynax 5D, met de standaard lens[18-70mm], en van m'n oude analoge Minolta 7000 nog 2 lenzen[35-70mm en 70-210mm] en die passen er gewoon op.Jurriaan schreef:Heb alleen een goede camera, foto's maken kan ik niet. Noem ze altijd maar snapshotsBest zonde van zo'n D70 eigenlijk.
Nee, totaal niet. Ik wil het zeker niet als valse bescheidenheid over laten komen, maar ik heb nogal wat bevestiging nodig dat ik ook echt goed gevonden wordt. Daarnaast heb ik niet echt een idee hoe ik zoiets handig aan kan pakken. Ik ben niet het type dat overal loopt te leuren met z'n foto's. Ik vind het vooral leuk om foto's te maken en kom zo nog eens in aanraking met leuke auto's. Tot een jaar geleden had ik de hobby "auto's" nogal laten vallen. Daarnaast ben ik ook niet iemand die alles voor zichzelf wil houden, ik mag bijvoorbeeld graag een leergierig iemand als Mark wat tekst en uitleg geven. Dat ik daarmee misschien m'n eigen glazen ingooi: so be it. Dat ik hier nooit rijk mee ga worden is mij allang bekend, en ook nooit mijn streven geweest. Dat bijvoorbeeld Rico een bijdehante verkoper afpoeiert met mijn foto, of dat ik een attent persoonlijk kerstkaartje krijg van Rijtesten.nl is mij veel meer waard dan een paar tientjes in de hand.Ruben schreef:Plug je jezelf wel een beetje bij de autobladen Martijn? Als ik jouw foto's zie ben ik elke keer weer ondersteboven. Dit soort kwaliteit foto's zie ik nergens in geen een autoblad. Misschien moet een van de fotografen van de autobladen maar met pensioen gaan zodat er een gaatje voor jou komt.
Als ik over een paar maanden m'n zaakjes weer een beetje op een rij heb, hou ik me aanbevolen. 8)Stéphane schreef:@Martijn/Mark: Ik kan voor jullie wel eens een balletje opgooien bij Autovisie en/of Top Gear (Nederland). Oom (Ton) en neef (Tim) schrijven voor die bladen. Proberen kan altijd
De serie van John Freeman. Dit is het basisboek, maar er zijn ook nog aanvullingen. Leuk om te lezen, lekker toegankelijk.@Mark: Welk boek is dat? Zou dat ook wel eens willen lezen. Met die universitaire achtergrond moet dat wel goedkomen trouwens. Been there, done that
OK. Laat het maar weten als je er klaar voor bentMartijn Koevoets schreef:Als ik over een paar maanden m'n zaakjes weer een beetje op een rij heb, hou ik me aanbevolen. 8)Stéphane schreef:@Martijn/Mark: Ik kan voor jullie wel eens een balletje opgooien bij Autovisie en/of Top Gear (Nederland). Oom (Ton) en neef (Tim) schrijven voor die bladen. Proberen kan altijd
OK. Bedankt! Ook voor de link, want ik heb hem gelijk besteld met 'snel bestellen' op Bol.comMartijn Koevoets schreef:De serie van John Freeman. Dit is het basisboek, maar er zijn ook nog aanvullingen. Leuk om te lezen, lekker toegankelijk.@Mark: Welk boek is dat? Zou dat ook wel eens willen lezen. Met die universitaire achtergrond moet dat wel goedkomen trouwens. Been there, done that
Gebruikers op dit forum: smiley en 1 gast