Bericht
door Dennis Cavallino » 11 jan 2013, 10:26
Grappig eerste wat me opvalt hierboven is de naam van Roderic E34t, de vieze vuile DF-oplichter. Hopelijk ligt 'ie ergens in een goot weg te rotten.
Maar wat cool dat 'ie weer beschikbaar komt. Martijn heeft goed voor de auto gezorgd, want dat doet 'ie met al zijn auto's en de 535 is meteen onder handen genomen nadat 'ie hem had overgeschreven. Later nog de revisie met scherpe nokkenassen.
Ik ben zelf natuurlijk een liefhebber van de oranje knippers en ik had zwart leer wat ik beter bij de auto vond passen, maar de M5 stoelen zitten gewoon 10 keer beter. De rest van de upgrades zoals het onderstel maken de auto denk iets minder comfy (vond ik fijn), vooral omdat ik nog op 15 inch kruisspaakjes met ballonbanden reed, maar nu is hij veel beter geschikt voor het snelle stuurwerk en zelfs een trackday. Check de foto's maar, overhellen kon de 5 wel toen ik hem op Zandvoort reed. Dat zal 'ie nu niet meer doen.
Het is verder gewoon een heerlijke auto. Over die km-stand zou ik mij NUL zorgen maken. Handbak, sper, open dakje en een hele waslijst aan opties, upgrades en onderhoud. Ik ga er inderdaad eens even een nachtje over slapen.... ik ben zelf met heel iets anders bezig en het benzineverbruik zou nu nog steeds een issue zijn in huize Cavallino. Dus ik denk niet dat ik de volgende eigenaar wordt.
Maar ik zou het ERG cool vinden als 'ie naar een DF-er gaat. Dit is een auto waarmee je dagelijks kunt rijden en waarmee je heeeeeeerlijk kunt driften. Als je een M5 te duur vindt, maar een E34 wel hoog op je lijstje hebt staan, dan moet je deze auto kopen, dan is het opeens een koopje waar je heel lang plezier aan beleeft.
M5 stuurhuis + onderstel + sper + snelle nokken = garantie voor heeeeeel veel rijplezier.
@Paskal: spatbord achter klopt. Ik kan mij herinneren dat er ooit een staaldraad door het kunststof beugeltje vloog tijdens een klapband op Niederrhein. Volgens mij zat 'ie wel gewoon vast toen ik hem verkocht. Als je daar een auto voor laat staan ben je wel een pietlut.