Dit blijft het leukste aan dit draadjeSnipe schreef:Glashelder

Dit blijft het leukste aan dit draadjeSnipe schreef:Glashelder
dat is waar! ik ging meer uit van de situatie spitsstrook A1 Baarn-amsterdam en amersfoort-barneveld.Jeroen E21 schreef:Let me explain, ik mag frequent over de A12 van Utrecht naar Den Haag rijden, daar is de spitsstrook links en is er rechts gewoon een vluchtstrook. Daarbij zouden we dergelijke spitsstroken vaker zo niet permanent open stellen, en niet alleen pas als het vast loopt. In die situatie begrijp ik die 100 km/u nog niet erg...
Laat ik het dan even uitleggenJeroen E21 schreef:Let me explain, ik mag frequent over de A12 van Utrecht naar Den Haag rijden, daar is de spitsstrook links en is er rechts gewoon een vluchtstrook. Daarbij zouden we dergelijke spitsstroken vaker zo niet permanent open stellen, en niet alleen pas als het vast loopt. In die situatie begrijp ik die 100 km/u nog niet erg...
Dat zou best wel eens kunnen, maar ik ken gelukkig niet het hele wegennet uit mijn hoofd. Hetgeen ik hierboven schreef geldt in ieder geval voor het gros van de momenteel aanwezige plusstroken.Peric schreef:Er is anders op de sectie tussen Woerden en Gouda wel degelijk asfalt bijgelegd voor de 4e strook die daar nu ligt en maar sporadisch open is.
klopt, doch hoe sneller je rijd hoe eerder ze uit die zone zijn en dus minder tijd belastend, ook qua geluidMartijn_bmw schreef:Vooropgesteld dat ik het ook niet eens ben met de boomknuffelaars is het natuurlijk ook niet waar om te beweren dat een auto niet meer CO2 uitstoot bij 130km/h dan bij 100km/h
CO2 uitstoot is namelijk 1 op 1 een afgeleide van de hoeveelheid verbrande brandstof en we weten allemaal hoe harder je rijdt hoe meer brandstof je verbruikt..
Wat dacht je van de vulkaanuitbarsting van een maand geleden??Petrolhead Tom schreef:Al blazen we allemaal met 220 langs dan nog maakt het vrijwel geen reet uit. Als er één keer per maand een Boeing overvliegt heeft dat beduidend meer invloed op de CO2 uitstoot.
Petrolhead Tom schreef:Al blazen we allemaal met 220 langs dan nog maakt het vrijwel geen reet uit. Als er één keer per maand een Boeing overvliegt heeft dat beduidend meer invloed op de CO2 uitstoot.
Oof schreef:Petrolhead Tom schreef:Al blazen we allemaal met 220 langs dan nog maakt het vrijwel geen reet uit. Als er één keer per maand een Boeing overvliegt heeft dat beduidend meer invloed op de CO2 uitstoot.
Niks blabla, alleen als je gaat kijken per persoon wat dan de Co2 uitstoot in verhouding met een auto en gemiddeld 1,3 persoon dan valt het wel mee. Enige is wel dat de industrie wel enorm bijdraagt aan de Co2 uitstoot en wij als automobilisten maar een heel klein deel bijdragen aan deze totale hoeveelheid. En echt een klein deel, paar procent zelfs. En de bezuinigen met de eco hokken draagt maar minimaal bij aan de totale vervuiling van alle auto's en op het totaal plaatje boeit het echt niks, iets met een druppel op een hete plaat...Oof schreef:Petrolhead Tom schreef:Al blazen we allemaal met 220 langs dan nog maakt het vrijwel geen reet uit. Als er één keer per maand een Boeing overvliegt heeft dat beduidend meer invloed op de CO2 uitstoot.
Die 30 cm ruimte is er misschien wel, maar zoals ik al eerder zei zit je aan lange procedures vast zodra je over lange afstand aan de zijkant asfalt aan gaat brengen. En ja, dat geldt ook bij 30 cm.Macboy schreef:Dat er geen plek was voor 30cm extra breedte is natuurlijk onzin. Als je naar de plaatjes kijkt dan zie je al dat je die paar centimeter overal vandaan kan halen. Bovendien doet Paskal net of die spitsstrook er al half lag. Het aanleggen van die spitsstrook is net zoveel moeite als het aanleggen van die paar cm extra voor een volle baan.
Milieueisen bij een extra baan heb ik nooit begrepen. Of 20.000 autos nou over 2 banen rijden of over 3 banen maakt toch voor het milieu niks uit ? Causaal verband tussen meer rijbanen en meer verkeer is volgens mij nooit echt aangetoond. Nog los van de juist betere doorstroming.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Edwin de Haas, EvdP, Peter-Paul, Thomas H en 10 gasten