@Maik: thanx voor de info

Op die foto op 100% formaat en gaan zitten pixelnerden zie ik een paar dingen: de foto is op zich erg netjes en lijkt redelijk scherp, maar er zit duidelijk teveel ruisonderdrukking in, in ieder geval een effect wat voor mij mede hoofdreden was om van een compact naar een SLR over te stappen omdat ik dat effect nooit meer in mijn foto's wil terugzien

Verder zie ik iets dat op 2 hotpixels lijkt

Maar algeheel best een mooie foto
Ik heb idd duurdere lenzen dan de body, maar goede lenzen zijn zover ik begrijp belangrijker dan een goede body. Ik ben van een compact cam (Powershot S3IS) ingestapt in het dSLR-wereldje en dat is toch een heel eind anders, veel wennen, andere mogelijkheden, enz. Daarom expres een instap-cam genomen. Het was ook uberhaupt niet de bedoeling hele dure lenzen te kopen, maar hoe langer hoe meer ik reviews las, voorbeeldfoto's bekeek, nadacht, enz, hoe meer ik ongewild toch bij dure goede lenzen terecht kwam

Als die 50-500 meteen leverbaar was had ik die 70-200 f2.8 waarschijnlijk niet alsnog gekocht, terwijl dat nu andersom wel het geval blijkt te zijn

. De D3200-body zelf zal ik nog een tijdje houden, zo lang als mogelijk. Ik heb hem nu dus ik doe het er mee, maar als het goed is gaan de lenzen langer mee dan de body (mag ik toch hopen) en dan hoop ik dat tegen die tijd de prijzen zodanig gezakt zijn dat een D800E-soortgelijke minstens de helft van z'n huidige prijs kwijt is, dan neem ik ongetwijfeld een full-frame body.
Wbt de groothoeklenzen gaat momenteel mijn voorkeur het meest uit naar de eveneens belachelijk dure Nikkor 14-24 f2.8, vanwege de lichtgevoeligheid, bekend is dat het superkwaliteit is (op alle vlakken), en een voor mij bruikbaar zoombereik. 11-16 lijkt me ook erg leuk maar voor mij denk ik net iets over de top op dit moment.
Even wat anders:
Heb net na 2 avonden "studeren" een Nikon SB-400 flitser besteld, met diffusorkapje, een Hama reflectieschermpje dat hopelijk op dat ding past, en een diffusorkapje (3 kleuren) voor de popup-flitser van de body. Kan ik daar vast mee gaan spelen voorlopig. Die lichtgevoelige groothoeklens komt later wel
En nog wat anders, waar ik al lang aardig moeite mee heb:
wat voor camera-tas hebben jullie?
Heb na 2x verkeerde inschatting en omruilen nu een Lowepro Flipside-300 rugzak, maar toen een tijd later die 50-500 erbij kwam was die natuurlijk gelijk te klein. Ik wacht nog even met een nieuwe tot die groothoeklens er is omdat ik dan pas weer op zoek kan naar het juiste formaat.
Ik was aanvankelijk op zoek naar een schoudertas omdat dat makkelijker in gebruik is, maar met het gewicht wat ik nu al heb, en straks nog meer is, is een rugzak zeker comfortabeler en makkelijker dragen.
Waar kiezen jullie voor? Alles dat je hebt in 1 grote tas/rugzak of heb je 2 of 3 kleinere en neem je alleen die mee die je nodig denkt te hebben? Ik heb iig geen zin om meer dan 1 tas mee te moeten nemen