De 8v zal altijd beter klinken dan een 16v, maar dat is mijn mening.
GTRene schreef:meteen een dik 1.9 of 2.0 GTi blok er in en gaaaaaaaaaaaaaaaaan![]()
die dingen voor zo'n auto zijn niet duur dat scheelt, doch geven dikke fun.
maar idd wel balen als je stil komt te staan, good luck Mac.
niet? ow, don't know that...wat voor blok is dat dan van die Citroen in die blauwe?ErikS schreef:2.0 blok past niet eens.
Gewoon een 1.6je er weer in, Macboy... kosten geen drol!
Idd zo snel mogelijk dat ding weer rijdend krijgen, en dan misschien het huidige "geplofte" blok gebruiken om te gaan verbouwen?ErikS schreef:gewoon een 1.6je er weer in, Macboy... kosten geen drol!
Sterkte Ilja!!Macboy schreef:Nee maar koppakking wel![]()
Voor de duidelijkheid dit heeft niks met Kees te maken die heeft (helaas!) niet aan de motor gezeten. Koppakking was stuk namelijk bij aankoop en meteen laten fixen door een lokale garage. Had ik achteraf niet moeten doen maar daar leer je weer van. Ik wilde de motor sowieso al vervangen dus nu even rustig uitzoeken wat wel en wat niet slim is.
Hoewel dit gewoon KUT is zijn er ergere dingen in de wereld waar ik me bewust van ben dus kan er wel om lachen ook en heb er echt 500km enorm veel plezier van gehad !!!!!!
Blokje op de foto is ook gewoon een 1.6, alleen wel het 16v GTi blok.GTRene schreef:niet? ow, don't know that...wat voor blok is dat dan van die Citroen in die blauwe?ErikS schreef:2.0 blok past niet eens.
Gewoon een 1.6je er weer in, Macboy... kosten geen drol!
als je idd uit zo'n 1.6 ook mooi dat soort vermogens kan halen ist idd wat passender.
Je zou dan wellicht het bestaande blok goed kunnen aanpakken, wel eerst kijken waardoor die lekke koppakking e.d. is gebeurt....
als het verder ok is dan wellicht dat bestaande blok (als ie echt goed is) opbouwen tot iets leuks.
160/180 pk in zo'n ding is lijkt me aardig wat extra pret.
en idd blokje moet wel licht blijven, had ff niet gedacht dat bv zo'n ouder 1.9 blokje hoofdzakelijk van ijzer is, zwaarder over de as is nie goe
kijk dat zijn nog eens leuke prijzen
nee.Petrolhead Tom schreef:Ik wil het feestje niet verknallen maar hoe zit dat met de ECU? Ik zie niet dat er een bij zit. Als je er een standalone management achter moet hangen om het werkend te krijgen ben je nog veel geld kwijt. Of past deze motor op de bestaande kabelboom?