De kans is inmiddels echter vrij groot dat ik een M135i zakelijk ga rijden en dan geeft die auto al zoveel fun dat je je moet afvragen of een andere BMW daar nog iets aan kan toevoegen. En zodoende weer langzaam op de trackday auto gekomen. Maar ja, is dat nou ook iets voor mij dan ?
Een E36 M3 kost al gauw € 10.000 en een gare E36 325i was het niet voor mij. Wil wel dat de auto clean is en er netjes uitziet. Dus minstens € 7000 stukslaan op een auto waarvan ik niet weet of het iets voor mij is vond ik ook wat overdreven.
Zo kreeg ik puur toevallig een PB van Spotter Gijs dat zijn 106 Rallye te koop zou worden gezet. Na enige drukke onderhandelingen waren we er eigenlijk vrij snel uit en dacht ik al de trotse bezitter van een 106 Rallye te zijn. Door omstandigheden waar ik best nog van baal is deze koop helaas niet doorgegaan. En zodoende toch de zoektocht doorgezet.
Waarom een 106 Rallye ? Omdat dit nostalgie bij me oproept. Weet nog goed dat de auto destijds uitkwam en was puur gericht op laag gewicht en veel fun. En de auto kost bijzonder weinig, dus voor relatief weinig geld weet ik of een trackday auto nu wel of niet iets voor mij is.
De auto is inmiddels technisch een beetje in orde gemaakt. Binnenkort zal de auto door DF Racing onder handen worden genomen in een stappenplan. Steeds kleine stapjes maken en bezien of dit wat is, om vervolgens grotere stappen te maken.
Stap 1 is nu een nieuw stuurtje erin en banden met velgen uitzoeken. De achterbank is er al uit. De originele steelies zijn leuk, maar er is mogelijk nog veel leuker spul te vinden. Onderstel en andere aanpassingen zoals de stoelen komen dan nog. Eerst moet de auto nog beoordeeld worden of het de moeite waard is om aanpassingen te doen. Het moet natuurlijk geen bodemloze put zijn.
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden. Hopelijk lukt het om vrijdag 2 november 2012 de auto zijn doop te geven op de Ring

STAP 1
15" OZ superturismo wit
Toyo Proxes T1-R 195/45/15
Schijven rondom met Ferodo DS2500 voor
Powerflex paars rondom
Sparco pedalen
Sparco R325 met naaf
Custom made RVS uitlaat vanaf cat.
Roest behandeling
Verwijderen onnodige stickers en plastic in auto
STAP 2
OMP/Sparco veerpootbrug
OMP/Sparco draagarmbrug
Isolatie verwijderen
Radio en kabels verwijderen
Sparco vierpunts gordel
Sparco kuipen REV
Deurpanelen plastic weg en touwtje maken
Netje achterin voor helm en handschoenen
Lak behandeling
STAP 3
K&N luchtfilter / Pipercross Viper Airbox
Oil catch can
Bilstein B8 schokdempers
Eibach Sportline veren
Uitlaatspruitstuk 4-2-1
Custom made uitlaat racekat deel
Constella group N schakelstangen & Compbrake Quickshift (adapter)
Flocken dashboard
Accu naar achteren
Reservewiel naar boven ?
Halve rolkooi ?
Grote ringsticker over dak
STAP 4
Verbreden achterkant
Motor tunen of swappen met 306GTI