Thnx!
dvh schreef:Wordt nog wel wat breder denk ik als ie wat ouder is ?
Ten tijde van de foto was ie 1,5 jaar oud, maar veel breder is ie 't laatste half jaar niet geworden.....misschien wat anabolen steroïden?
KW schreef: de herder op de 3e foto vind ik de mooiste hond.
Dat is onze eigen Pipo.
KW schreef:Waar zie je die eigenlijk vliegen? Hoe krijg je zoiets mooi op de foto?
Ik weet niet waar je woont, maar torenvalkjes zie je door heel Nederland, deze heb ik gister een kilometer of 4 van m'n huis kunnen fotograferen.
Op sommige plekken zitten er meer dan op andere plekken, ik ben vrachtwagenchauffeur en kom ze bijna overal wel tegen, hetzelfde met buizerds.
Op 't moment[in de winter] zitten er meer buizerds dan de rest van de seizoenen, omdat er veel overwinteraars uit het noorden van Europa nu hier zitten.
Ik fotografeer deze vogels bijna altijd vanuit de auto, omdat ze weg vliegen als je uitstapt....heel veel vliegen al weg als je stopt met de auto, dus er komt ook wel wat geluk bij kijken.
Dit torenvalkje stond vlak naast een dijkweggetje te bidden en bleef nog even hangen toen ik naast 'm stopte.
Als ik 'm dan in de verte zie hangen stel ik m'n camera alvast goed in voordat ik er naartoe rij, onderweg er naartoe het raampje aan de goede kant alvast open[in dit geval de passagierskant] en dan hopen dat ie niet gelijk weg vliegt als je naast 'm stopt.
Ik moest zelf helemaal naar achteren leunen om 'm geheel in beeld te krijgen, zo dichtbij stond ie in de lucht[vaste 400mm. lens].
Als je nog meer wilt weten, of als je in de buurt woont en je wilt een keer mee dan laat je 't maar weten.
Ik durf alleen niet met 100% zekerheid te zeggen dat je dan wel met een buizerd of torenvalkje op de foto thuis komt, want ik heb ook niet altijd geluk.
Wat ook erg belangrijk is is 't licht bij deze foto's....in deze tijd is 't veel mooier als 't zonnetje je onderwerp verlicht, dus gister scheen ie weer even en toen ben ik gelijk een rondje gaan rijden om te kijken of ik nog wat tegen kwam.
Deze foto is 1 of 2 minuten later gemaakt dan de 2 hierboven, alleen was toen 't zonnetje net effe weg: