Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 16:23

Bij mijn m50 ombouw heb ik ook een e34 pan gebruikt

Afbeelding

Hier zie je dat de ''bult'' aan de voorzijde zit.
Bij een e36 carterpan zit de bult aan de bakzijde.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 04 dec 2012, 16:40

ah, ik zie het al, al die e30 blokken zit het diepe deel voor...

en je hebt na de bak totaal geen ruimte zie ik idd

Afbeelding

leuke onderkant foto's, ik zal er ook wat bewaren, zo kun je ongeveer zien wat kan of niet :D

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 16:50

yup, klopt helemaal

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 04 dec 2012, 17:04

linkje had ik nog vergeten met meer foto's van die cleane bmw :shock:

http://bmw-e30.net/tag/alpine/

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Tom V » 04 dec 2012, 19:22

Subframe wat verlagen en uitlaat wat verlassen was in combinatie wet wat kleinere draagarm rubbers voldoende aan die kant. Er zijn natuurlijk andere manieren maar dit werkt prima.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Knot » 04 dec 2012, 20:40

Mooi project, moet een kanon worden. Succes!

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 21:07

Tom V schreef:Subframe wat verlagen en uitlaat wat verlassen was in combinatie wet wat kleinere draagarm rubbers voldoende aan die kant. Er zijn natuurlijk andere manieren maar dit werkt prima.
Subframe verlagen, maar bij de veerpoten weer ''verhogen'' om het te compenseren neem ik aan?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Tom V » 04 dec 2012, 22:04

Nee, die geometrie hebben we zo gelaten. Om het volledig te compenseren zou je het bij de draagarmbussen en bij de naaf moeten aanpassen. Die eerste kun je overigens verstelbaar krijgen.

Verhoogde motorsteunen horen er trouwens wel bij anders win je geen speling bij de uitlaat. De motor staat dan weer recht in lijn met de aandrijflijn en krijg een deel van de ruimte langs de uitlaat.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 22:18

Dat is idd een intressante optie,

Subframe verlagen en de motor verhogen, zodat je het weer compenseerd. En zo toch ruimte creëert

Hoeveel cm heb je je subframe verlaagd? en hoe heb je het opgelost met je motorophanging.

Qua motorophanging was ik het volgende van plan:

e28 m5 rubbers
e36 motorsteunen

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 04 dec 2012, 22:46

ow wacht eens, dat is zeker met zo'n dikke strip staal of alu aan beide kanten, dat heb ik ook eens gehad bij zo'n E30 long time ago :D
het begint weer licht te dagen dat ze dat ook wel eens deden idd.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Tom V » 04 dec 2012, 22:50

Arsonistz schreef:Dat is idd een intressante optie,

Subframe verlagen en de motor verhogen, zodat je het weer compenseerd. En zo toch ruimte creëert

Hoeveel cm heb je je subframe verlaagd? en hoe heb je het opgelost met je motorophanging.

Qua motorophanging was ik het volgende van plan:

e28 m5 rubbers
e36 motorsteunen
Die plaatjes zijn bij ons 1 cm. Motorsteunen hebben we urethane bussen laten draaien, wel weer handig op het circuit. Kan ze eventueel wel meten voor je binnenkort.
GTRene schreef:ow wacht eens, dat is zeker met zo'n dikke strip staal of alu aan beide kanten, dat heb ik ook eens gehad bij zo'n E30 long time ago :D
het begint weer licht te dagen dat ze dat ook wel eens deden idd.
http://300mm.de/achse25/achse25.htm :)

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 22:53

Subfame spacers ken ik wel iemand voor,

Als jij de motorsteunen voor mij zou kunnen meten?

Maarja die moet dus 1 cm hoger worden.
Wat ik dan bijv kan doen, is een plaatje van 1 cm dik op mijn subframe lassen (er hoogte van de gaten voor je motorsteunrubbers), dient dan ook gelijk als versteviging(aangezien daar wel eens willen scheuren).

Of zit ik verkeerd te denken?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Tom V » 04 dec 2012, 22:56

Arsonistz schreef:Subfame spacers ken ik wel iemand voor,

Als jij de motorsteunen voor mij zou kunnen meten?

Maarja die moet dus 1 cm hoger worden.
Wat ik dan bijv kan doen, is een plaatje van 1 cm dik op mijn subframe lassen, dient dan ook gelijk als versteviging.

Of zit ik verkeerd te denken? Ben overigens een type die alles eerst moet zien, voordat het helemaal doordringt xD
Je ziet het prima, plaatje lassen zal ook wel een optie zijn. Subframe gaat wat omlaag, motor moet diezelfde afstand omhoog.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 04 dec 2012, 22:58

Afbeelding

Dit idee zegmaar, alleen dan nog even kijken of de draadeind van de motorsteunrubber dan wel lang genoeg is..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door GTRene » 04 dec 2012, 23:39

idd Tom, volgens mij had ik dat destijds bij een E30 M3 Alpina clone (een paarse)
zat zo'n getunede 3.5 motor in.

ik weet niet wat ik in de E30 met 3.6 M5 motor had...weet wel dat de luchtkamer dat alu zeg maar iets tegen de motorkap kon komen en dus werd ie daar iets in het frame van de kap gedrukt (hadden ze iets naar binnen geslapen voor iets extra ruimte)

weet ook niet meer hoe het nu zat bij die E30 M3 met getunede S50B30 hoe dat daar zat allemaal? is te lang geleden en geen foto's van de onderkant.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 23 dec 2012, 19:54

E30 332i

Wat spulletjes aangeschaft voor e30, probeer er toch zoveel mogelijk de tempo erin te houden, al heb ik er totaal geen haast mee .

Lijstje kan wederom aangepast worden:

-E36 M50 motorsteunen Aanwezig
-E34 M50 Carterpanpakking Aanwezig
-E34 M50 Carterpan Aanwezig
-E34 M50 peilstok en houder Aanwezig
-Treehouse controlarm bushings (draagarm-oortjes) In afwachting van de lopende groupbuy
-S50B30/S50B32 Complete swap Aanwezig
-E30 M3 of E30 324TD cardanas Aanwezig
-Kleine rembekrachtiger Aanwezig
-E28 M5 Motorsteunrubbers Nog te bestellen

Nog wat spulletjes gekocht voor de e30 :D :

E30 M3 Cardan-assen(Heb er maar één nodig, alleen moest ze alle 3 meenemen, 1tje mag weg!)
Afbeelding

Elek. fan (Kan groter, zoals je kunt zien, alleen verplaatst deze nog meer lucht!)
Afbeelding

Golf 1 bekrachtiger (Ik ga net als DMS, de rembekrachtiger een stukje opschuiven. Zie het niet zo zitten om aan mijn intake te zitten)
Afbeelding

oliekoeler
Afbeelding

Naaf van een e30 m3 (moet nog een busje voor gedraaid worden)
Afbeelding

Achterdraagarmen met naaf van een e30 m3 met klauwen
Afbeelding

Ben goed op weg vind ik zelf :lol:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8785
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door MParallel » 23 dec 2012, 20:04

Mooi project hoor...

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 23 dec 2012, 20:11

Bedankt, ik deel dezelfde mening :mrgreen:

Ben fulltime student, maar heb nu twee weken vakantie. Ik ga volgende week een begin maken met het verlassen van de bekrachtiger (hoop dat ik tijd heb)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8785
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door MParallel » 23 dec 2012, 20:14

Petje af hoor. Ooit zal ik ook een M motor hebben. Een s30(?) lijkt me ook wel mooi.

Zag net op een E30 site een 333i. Ik dacht zelfbouw, maar blijkt een Zuid-Afika limited edition te zijn.

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 23 dec 2012, 20:41

Dat is een m30 wat daar in ligt. Inderdaad alleen geleverd in zuid-afrika.
Wel iets unieks dat je hebt, maar goed. Zoiets is ook goed zelf te bouwen.

Doe mij maar een lekkere fijne 6 cilinder , dan zo'n zware motor in het voor-onder

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 25 dec 2012, 12:27

Setje koplampwissers en orginele e30 armsteun(armsteun is niet meer nieuw te krijgen) zijn onderweg. Zeldzame opties, die je zelden tegenkomt!! :mrgreen:

Voorlopig genoeg kerstcadeautjes voor mezelf, haha

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 29 dec 2012, 16:28

E30 332i

Nog wat binnen gekregen, een OEM e30 armsteun! Wilde hem al een hele tijd hebben, maar had het uitgesteld, omdat ik 180,- voor een armsteun toch wel prijzig vind. Alleen sinds vorig jaar ofzo zijn ze niet meer te krijgen. Dus toch maar gekocht, nu ik hem tegenkwam

Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8785
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door MParallel » 29 dec 2012, 21:18

Hmm jammer dat er voor de e30 geen in de console geintergreerde armsteun bestaat. Deze moet je dus geen schroeven.

Zit toch zo'n uitschuifbare bekerhouder in?

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 30 dec 2012, 20:16

Ja klopt, maarja is wel orgineel e30 :blink:

Zit idd een uitschuifbare bekerhouder in.

Arsonistz
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:01

Re: Arsonistz - E30 332i S50B32 MTECHII - 2 Deurs - 1988

Bericht door Arsonistz » 07 jan 2013, 20:43

E36 M3 6-bak
Afbeelding

En

E36 M3 SMG 6-bak

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu de vragen:

Zit er veel verschil tussen deze versnellingsbakken? qua verhoudingen.

En de belangrijkste vraag: is de SMG bak gewoon plug and play te gebruiken? Deze vraag komt doordat er extra dingen opzitten en weet ik t. Maar dat hoeft mij allemaal niet.
Kan ik deze gewoon monteren? schakelstang,koppelingcilinder monteren en achter de motor knallen??

De SMG bak is het geen dat ik heb liggen, en die zou ik ook willen gebruiken voor de s50 ombouw in de e30. Omdat de andere 6-bak een kraak heeft. Kabelboom van de SMG flipperkast geval heb ik er wel bij..

Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], MatthijsL, Wout309t en 16 gasten