Ik wil echter nog weleens wat (te) grote klussen voor mij uitschuiven...

@Robin: ik zei ná het weekend.

Als ik de mooiste verspreking van DVH ooit mag opschrijven dan is 't Privémontuur, hahahaha ik lig helemaal dubbel hier.dvh schreef:Ik heb al jaren het voornemen zelf te leren klussen aan de auto.
Thuis heb ik de mogelijkheden. Een grote schuur met alle voorzieningen. Brug, (co2)lasapparaten , 220/330 (?)stroom . Alle gereedschappen. Mijn pa rijdt zijn hele leven al bmw dus allerlei speciaal gereedschap, diagnose spullen , noem het maat op en het is er. Zelfs een draaitafel.
Maar ik ben van de fijne techniek. Een auto vergt toch een andere aanpak
Meekijken heb ik al veel gedaan. Koppelingen vervangen, uitlaten losmaken, aandrijfassen en hoezen vervangen en demonteren, remschijven vernieuwen. Oliefiltertjes en koppakingen, tot het uitboren van afgebroken schroeven aan een spruitstuk wat op een onmogelijke plek vast zit.
Mijn vader is altijd mijn privemontuur geweest. Heel zijn leven wilde hij een eigen plek om te hobby'en aan zijn auto's. Die schuur was ook zijn hobby en is in de loop der jaren (over)compleet gemaakt.
Op het gebied van kosten ben ik erg verwend. Want hoge garagekosten zijn mij vreemd.
Ik realiseer me alleen dat mijn vader steeds ouder wordt en minder de behoefte heeft om tijdens een koude herftsdag te klussen aan andermans auto's. Hij bied het nog steeds aan maar er komt een tijd dat hij er niet meer toe in staat is, of het niet meer kan.
Het zou sonde zijn als ik zijn " levenswerk" zou moeten opruimen omdat ikzelf nooit de moeite en tijd genomen heb om er zelf mee leren om te gaan.
Dat voornemen is er nog steeds. En kan ook heel leuk zijn.
Eigenlijk moet ik er gewoon tijd voor vrij maken.
Goed voornemen voor 2013.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten