Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *05-09: spaghetti iemand?

Bericht door InjectTheVenom » 19 okt 2012, 16:26

Zo de vakantie naar Amerika is achter de rug en omdat ik het dit keer veel beter gedaan heb wat betreft het financiële plaatje heb ik vandeweek aan de spuiter gevraagd om een gesprek voor volgende week waarin we de bestaande afspraken gaan wijzigen omdat ik er een bedrag bij wil gaan leggen.
Dan maar wat minder goedkoop maar zo traag als het nu gaat moeten we gewoon even netjes alles op een rijtje zetten en een nieuwe doelstelling maken, nu maar hopen dat het bedrag dat er bij moet mee valt :tooth:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 okt 2012, 17:42

Hoever ben je nu eigenlijk??

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 19 okt 2012, 19:53

Nog altijd het zelfde wegens tussendoortijd-gebrek maar dat gaan we nu gewoon op een nette manier oplossen, ik kan me erover opwinden maar dat heeft zo lekker weinig zin omdat ik anders gelijk de auto mee krijg terwijl het linker achterscherm er nog op moet met de verbeterde wielkuiprand die hij eigenhandig gemaakt heeft en verder van het scherm zelf af staan als Opel ontworpen heeft.

Ik kijk er heel nuchter tegen aan en ga komende dinsdag gewoon een nieuwe, dit keer definitieve en (hopelijk) vlotte afspraak maken heel simpel.

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 okt 2012, 23:27

Ik ben benieuwd. Het werd wel weer eens tijd voor een update. ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 okt 2012, 19:45

ZO!

Vanmiddag even een goed gemutst praatje gehad met mijn spuiter en hij gaat er met een beetje bijbetaling (zodat hij als dagklus afgemaakt kan worden i.p.v. tussendoor) voor zorgen dat hij vóór of in december af komt zodat ik met de Sinterklaas/Kerst vakantie iets te knutselen om handen heb. Vanaf morgen gaat hij een nieuwe afspraak op papier zetten, donderdag hoor ik daar het bedrag voor, dan zo snel mogelijk betalen en in dodelijk ongeduldige afwachting de laatste werkzaamheden van mijn kindje gade slaan :blink:

Ik ben trouwens op zoek naar een interieurboom met check control, airco, stoelverwarming, electrische raambediening, bestuurders airbag en BC.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 23 okt 2012, 20:25

Heb nog complete deuren staan met electrische ramen en electrische spiegels.

Kwam ze vandaag toevallig tegen bij mijn vader thuis.
Was mijn Calibra turbo spullen kwijt :D

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 okt 2012, 20:25

G#(%*#%#%)% zul je ook altijd hebben opeloem.com is uit de lucht gehaald :wtf: Leuk... moest nog een aantal onderdelen hebben waarvoor ik printscreens van de pagina's nodig heb die in het verslag moeten komen...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 okt 2012, 20:26

Gijs Evo schreef:Heb nog complete deuren staan met electrische ramen en electrische spiegels.

Kwam ze vandaag toevallig tegen bij mijn vader thuis.
Was mijn Calibra turbo spullen kwijt :D
Daar zit toevallig de centrale boom niet meer bij?

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 23 okt 2012, 20:29

Moet ik even kijken of ik die aan mijn maat meegegeven heb die mijn turboblok heeft overgenomen.
Weet ik morgen, anders ligt hij ook bij mijn pa in de loods.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 26 okt 2012, 20:32

Vandaag vernomen dat het grootste gedeelte van de nieuwe afspraak reeds op papier staat, in het weekend worden de berekeningen afgerond waarna ik dinsdag terug ga om te kijken hoe alles er uit ziet en bij tevredenheid de betaling ga doen.

De 60's Ferrari die momenteel nog voorrang heeft kwa plaatwerk is zoals gezegd inmiddels bijna af op een rechter wielkuip strook na dus alles wijst de goede richting op :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 26 okt 2012, 22:33

Ik heb vanavond trouwens ook een bijzonder mooie plek in een ruim bemeten af te sluiten garage geregeld waar ik de Calibra rustig op ga bouwen als plaatwerk en spuitwerk eenmaal af zijn, moet alleen nog wat rommel opruimen die er momenteel ligt maar dat is dan ook alles :wave:

De kachelhuis en kabelboom ombouw wil ik op het werk gaan doen als dit van de baas mag en mogelijk is omdat daar alle gereedschap en bovendien een brug voor handen is en ik uit voorzorg de kachelradiator preventief wil vervangen onder het mom van "als je toch bezig bent" terwijl de hele bende er omheen gedemonteerd is.

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 okt 2012, 23:12

Nice...Zo'n sleutelruimte is echt goud waard bij zo'n project. Een mooie plek waar je lekker je gang kan gaan. Cool voor je!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 okt 2012, 19:55

Geloof maar dat ik er blij mee ben ik moet echt zorgen dat ik een bedankje geregeld krijg voor die man :bloemetje:

Ondertussen kan ik nu écht hélemaal geen rekeningafschrift meer zien :kotsen:

Kwam vanmiddag tot de ontdekking dat er nog een paar ontbraken dus ingescand en opgeschoond, kon ik van de bewerkte en onbewerkte bestanden wéér alle bestandsnamen gaan aanpassen en ik heb zo'n gevoel dat het nog wel een paar keer moet. Het zal me heel erg lief zijn als ik uiteindelijk vastgesteld heb dat er geen meer ontbreken dan kan ik het administratie document eindelijk verder afwerken, de voorhanden zijnde facturen bij elkaar zoeken en de hele onderdelenzooi er aan linken.

Vervolgens moest het onderdelen bestand nog aangepast worden aan de gecorrigeerde (en uitgeprinte) kladversie, nu alleen het document van het verhaal verder aanpassen, hierna hoeven de nog aan te kopen onderdelen gelukkig alleen maar achteraan toegevoegd te worden.... je zou het niet zeggen maar zowel kwa auto als restauratieverslag komt het einde langzaam in zicht. Onee de fotomap moet nog vanaf nul aangelegd worden met alle foto's die op de computer staan en/of nog gemaakt moeten worden plus dat de kleine details nog aandacht nodig hebben... KUT :'(

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 okt 2012, 09:05

Hehe... :D Ja, zo wordt het inderdaad een meerjarenplan. Ik heb zelf gewoon alle facturen in een map gestoken, dat vind ik al werk genoeg. Ik heb zo machtig veel foto's gemaakt, dat het echt een hele klus is om ze uit te zoeken.

In jouw geval met je restauratie, zou ik er gewoon uiteindelijk een mooi fotoboek van laten maken. Maar dat zou dan wel een leuk (laatste) klusje moeten zijn. Daar heb je dan nog jaren plezier van.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 okt 2012, 21:12

Ik heb een paar keer bulk korting gekregen omdat er zo veel en soms ook knap dure delen nodig waren, dit kon niet op de factuur komen daarom heb ik maar een paar facturen en moet ik het voor het merendeel doen met alle 30+ rekening en creditcard afschriften die voor zover ik op dit moment kan bepalen alles laten zien. Deze staan nu op de pc te wachten tot ze in een MS Word document verwerkt kunnen worden.

Alleen een fotoboek en facturenmap heb je (naar mijn persoonlijke mening dus niet meteen aangevallen voelen) geen donder aan en toont een gebrek aan moeite voor de taxateur als je echt een fatsoenlijke waarde toegekend wil hebben.
Bij de opbouwfase moet je in mijn ogen exact kunnen verantwoorden wat waar gemonteerd is en in welke volgorde, met de manier waarop alles nu op papier staat en nog gaat staan ziet alles er uiteindelijk keurig verzorgd en aangekleed uit.

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 okt 2012, 21:25

No offense taken. Ik houdt verder ook geen historie bij met als reden een taxatie.
Ik wist ook niet helemaal goed dat dat je drijfveer was. Wat is je reden voor taxatie, puur uit interesse?

Men denkt vaak dat een taxatiewaarde de marktwaarde aangeeft, wat dus helaas niet zo is. De taxatiewaarde is een momentopname, nodig voor de verzekering. Als de taxateur aangeeft dat een auto 20K waard is, wil nog niet zeggen dat je m daarvoor kunt verkopen. Maar het wil wel zeggen dat je 20K uitgekeerd krijgt als je m total loss rijdt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 okt 2012, 21:44

De reden is dat ik de restauratie puur voor de fun en kick begonnen ben en er gaandeweg achter kwam dat ik mezelf in de voet zou schieten door geen taxatie uit te laten voeren als er om wat voor reden ook schade aan de auto zou komen en het niet vergoed ging worden. Hoofdmotivator was de vandalisme schade die ik niet via de verzekering kon claimen maar bij de rechter moest gaan halen en uiteindelijk vergoed heb gekregen.

Geen overlegbare onderhoudshistorie is een tweede zeer belangrijke reden, heb er bij aankoop naar gevraagd maar mocht het niet in zien, nou prima dan de hele zooi maar preventief vervangen. Later via het RDW nog contact proberen te zoeken met de vorige eigenaar maar dit werd afgewezen dus ik kan in ieder geval laten zien dat er alles aan gedaan is om dit wel voor elkaar te krijgen.

Zonder je angst aan te willen jagen zou ik het jou ook aan willen raden om je M3 te laten taxeren omdat je er duidelijk ontzettend zuinig op bent. Van jezelf weet je dat alles goed zit maar het is die andere verkeersdeelnemer die je nooit kunt vertrouwen en het waarborgfonds hoef je ook niet altijd op te rekenen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 29 okt 2012, 21:55

Ja, je hebt zeker gelijk. Op het moment is ie voor een goede waarde WA+ verzekerd. Het plan is om nadat de technische staat 100% is (dat komt trouwens aardig dichtbij), de auto volledig strak te maken, het interieur aan te pakken en de carros over te spuiten. Op dat moment zal ik zeker gaan nadenken over een taxatie. Voorlopig kan het nog wel even. Het is voor mij nu puur (preventief) onderhoud en het komt nog niet in de buurt van een restauratie, wat bij jou wel het geval is.
Maar ik zal nu stoppen met het vervuilen van je topic. ;)

Tim N

Bericht door Tim N » 29 okt 2012, 22:01

Niet met je eens Joost, ook in dit stadium krijg jij als je hem nu total rijd enkel dagwaarde uitgekeerd.
Misschien heel iets meer als je een nette schadeexpert treft die ziet dat het ding er buitengewoon netjes bijstaat.
Maar zodra jij hem laat taxeren heb je het voordeel dat je hem all-risk kunt verzekeren, je waarschijnlijk een hoger bedrag uitgekeerd krijgt bij total, en dit alles voor rond de 100,00 aan een taxatierapport.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 okt 2012, 22:07

Waarom vervuiling het is wat mij betreft on topic hoor :wink:

Begin er nu toch maar alvast aan anders moet je straks net als ik een enorme inhaalslag gaan maken, je geeft zelf al aan dat het punt van volledig strak maken aardig dichtbij komt en Tim N heeft hierboven een heel goed punt, laat desnoods een voorlopige taxatie doen. Bij jou valt er verder voor zover ik van de foto's kan beoordelen niets of niet zo veel te restaureren?
Als mijn verslag dichter bij het eindpunt komt kan ik je de hele mik wel per e-mail sturen voor een indruk en als inspiratie want zoals raymondw me al zei, het moeten je eigen woorden gaan worden! Wat dat betreft in het begin een enorm onwennig gevoel gehad maar toen ik eenmaal merkte dat het gevoel er in begon te komen viel alles vanzelf in een stroomversnelling.

///Joost

Bericht door ///Joost » 30 okt 2012, 08:33

Mja, ik denk dat we elkaar wel begrijpen, maar ik leg het niet zo goed uit denk ik. Voor mij heeft een taxatie op dit moment nog niet zo veel zin, omdat ik toch op WA+ blijf. Op het moment dat de auto is zoals ik m wil hebben, laat ik m taxeren en gaat ie wellicht in de all-risk. Ik ben bang dat ik op dit moment op cosmetische punten tekort zal schieten, waardoor de taxatiewaarde nauwelijks verschilt van de dagwaarde.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 okt 2012, 09:02

///Joost schreef:Mja, ik denk dat we elkaar wel begrijpen, maar ik leg het niet zo goed uit denk ik. Voor mij heeft een taxatie op dit moment nog niet zo veel zin, omdat ik toch op WA+ blijf. Op het moment dat de auto is zoals ik m wil hebben, laat ik m taxeren en gaat ie wellicht in de all-risk. Ik ben bang dat ik op dit moment op cosmetische punten tekort zal schieten, waardoor de taxatiewaarde nauwelijks verschilt van de dagwaarde.
In tegendeel je legt het wel degelijk goed uit we proberen je alleen om te praten om hem alsnog te laten taxeren ;)
Wat betreft die cosmetische punten moet je niet al te bang zijn, originele onverprutste lak heeft absoluut pluspunten inclusief eventuele onvolkomendheden die ook wel "patina" genoemd worden, desnoods vooraf professioneel laten poetsen en reinigen van zowel binnen als buiten. Probeer het nou maar gewoon niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen en al dat soort dingen.. je bent technisch immers erg goed bezig!

Tim N

Bericht door Tim N » 30 okt 2012, 09:04

Denk dat je jezelf daarmee te kort doet.
Om een indruk te krijgen ben maar eens met steijnsportscars (eerste taxatie van mijn mini gedaan)
Of met brouwer taxaties te Eefde (laatste keer en beviel mij nog beter)

Ze kijken beiden vooral bij de auto en niet naar de gehele restauratie raporten met bonnen overal van etc

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 okt 2012, 18:25

Tim N schreef:Denk dat je jezelf daarmee te kort doet.
Om een indruk te krijgen ben maar eens met steijnsportscars (eerste taxatie van mijn mini gedaan)

Ze kijken beiden vooral bij de auto en niet naar de gehele restauratie raporten met bonnen overal van etc
Dat valt me dan een beetje tegen eerlijk gezegd. Natuurlijk gaat het vooral om de auto zelf maar ik zou als taxateur ook willen weten hoe een auto precies opgebouwd is om mijn waarde oordeel te kunnen bepalen, dat kun je nooit alleen met je ogen doen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 okt 2012, 18:44

InjectTheVenom schreef:
Tim N schreef:Denk dat je jezelf daarmee te kort doet.

Dat valt me dan een beetje tegen eerlijk gezegd. Natuurlijk gaat het vooral om de auto zelf maar ik zou als taxateur ook willen weten hoe een auto precies opgebouwd is om mijn waarde oordeel te kunnen bepalen, dat kun je nooit alleen met je ogen doen.
Ik denk dat ze dat wel degelijk mee nemen in het waardeoordeel maar dat ze ook kijken naar wat een auto waard is. Als er voor een godsvermogen in een Lada gepompt wordt blijft het nog steeds een Lada en blijft het betreffende object weinig waard.

Plaats reactie