Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 16 okt 2012, 12:07

Elmar schreef: En je veranderd je post na mijn opmerking, ook handig.
Oh nee meneer. Die had ik toegevoegd voordat ik jouw post las.

:devil:

Elmar

Bericht door Elmar » 16 okt 2012, 12:08

Ja maar ik ga niet iedere keer oude postings terug lezen...

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2012, 13:45

Je moet een verschil maken tussen een aankoop die je met je verstand of door emotie doet. Hier op DF kopen we ook auto's door (met name.. uiteindelijk is het een mix) emotie.. want praktisch zijn ze niet en ze zuipen over het algemeen benzine. Valt sowieso moeilijk uit te leggen aan iemand die hetzelfde met z'n verstand koopt. Als je dan zoiets koopt moet het hele plaatje wel kloppen. Waarbij je steeds kritischer kunt zijn naarmate de prijs hoger is.

Op gebied van auto's koop ik ook liever bij merken die nog ergens voor staan. BMW vanwege rwd en eigen motoren (6-in-lijn). Een VAG auto zal hier niet voor de deur komen, waarbij de prijs bepaald is door het merkje dat erop zit. Zie die grap bij de Audi A4 en Seat Exeo met 15K prijsverschil voor dezelfde auto. Daarom ook mijn afkeer voor die 1M waarin BMW dankzij Excel-cijferneukers heeft gekozen voor een 135i motor met chip.. maar wel met een hoog prijskaartje. Ik vind dat niet kloppen, een hoge meerprijs vragen en als merk de makkelijke weg kiezen door een standaard motor erin te zetten. Rechtvaardig dan ook die hoge prijs met meer dan uitgeklopte wielkasten en een badge.

Pagani (staat hier zelfs ingesteld als wallpaper) vind ik helemaal geweldig. Ook met AMG motoren. Maar zo'n V12 AMG vind ik wel iets speciaals. Die motor heb ik erg hoog zitten.
Lotus Exige... geval apart. Ik denk dat Lotus wel heel bewust voor dat Toyota blok heeft gekozen en niet de eerste beste motor erin gezet heeft. Maar ik zou daar de nieuwprijs (65-70K?) niet snel aan uitgeven of heel hard moeten slikken, uiteindelijk is het maar een simpele badkuip van Engelse kwaliteit met een Toyota motor. Wat spreekt wel voor de Exige: uniek concept (geen andere lichtgewicht kar met zo'n directe besturing te koop) en Lotus is mooi merk met nodige historie. Daarom komt Morgan er ook wel mee weg door 45K voor die gekke 3-wheeler te vragen, als je het over dingen hebt die je puur door emotie koopt :)

Over de Monaco. Prijs is 3600 euro. Dat zit een beetje op het randje van wel/geen eigen uurwerk. Wel vind ik dat veel geld is voor een Valjoux die maar een paar honderd euro kost. Voor mij is het dan de combinatie: Tag Heuer niet direct favoriete merk, historisch is het model niet echt correct en forse prijs voor uurwerk dat niet speciaal is. Blijft over dat het een mooi horloge is met nodige historie en dat is mij 3,5K nog niet waard geweest. Komt misschien nog, misschien niet. Zit verder ook tussen de oren, maar als ik puur met verstand kocht had ik wel een Casio van 50 euro. Snobisch? Gewoon kritisch denk ik. Het is ook niet alsof die Monaco het enige mooie horloge is dat er te koop is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 okt 2012, 15:33

En toch is die 1M zijn geld wel waard :kikker:

En net nog weer een 1/2 IWC aan een motor uitgegeven..................op uiterlijk dit keer....... :kikker:

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2012, 15:41

romo schreef:En toch is die 1M zijn geld wel waard :kikker:
1000%, een beetje vreemd verwoord door Tom, maar ok.
romo schreef: En net nog weer een 1/2 WC aan een motor uitgegeven..................op uiterlijk dit keer....... :kikker:
Dus nu zit je er zó bij?

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2012, 16:42

Daarom zeg ik: zo'n aankoop is emotie.
Ik vind de 1M een 135i met M badge. Hoewel de meningen erover verschillen vind ik het geen echte M. Daarom is het ook geen droomauto voor mij.

dvh

Bericht door dvh » 16 okt 2012, 17:24

Het gaat er toch om hoe dat zo'n ding rijdt ? En tastbaar beleefd wordt ?
Imho.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 okt 2012, 17:41

Tom schreef:Daarom zeg ik: zo'n aankoop is emotie.
Ik vind de 1M een 135i met M badge. Hoewel de meningen erover verschillen vind ik het geen echte M. Daarom is het ook geen droomauto voor mij.
Kom een keer karren, echt, je bent van harte uitgenodigd om er mee te sparren..........

Laat maar horen........

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2012, 17:48

@dvh
Ja hoofdzakelijk wel.
Maar een Casio van 5 euro geeft de tijd ook aan. Waar leg je de grens als je daar niet kritisch over mag zijn?
De meeste mensen kopen juist iets uit de hogere prijsklasse omdat ze gevoelig zijn voor details. Merken die dan weg denken te komen met domme besparingen zijn fout bezig.

Dit soort dingen vind ik ook waardeloos:

Afbeelding

Prima bij een normale middenklasser waarbij de concurrentie groot is en efficient produceren hoofdzaak (daar kun je het verwachten), maar niet bij een Aston Martin... die de mond vol hebben over "power, beauty, soul". Auto heeft prachtig handgemaakt leren interieur, geweldig imago maar we pleuren een plasticje om een volvo sleutel heen om een paar euro te besparen. Als het ding niet kapot was merk je er niks van maar je verkoopt iets exclusiefs, iets waar mensen bereid zijn om veel voor te betalen en je hebt het over termen als "TAILORED & BESPOKE CRAFTSMANSHIP" op je site.. dan moet zo'n sleutel ook kloppen.
Maar dat vind ik dan :)

dvh

Bericht door dvh » 16 okt 2012, 18:00

Dat zou mijn kous ook doen afzakken :kotsen:

Maar een 1M is wat het is. Gewoon een werkpaard(tje) uit de schuur van BMW dat is samengesteld met wat ze nog hadden liggen. Daar is BMW altijd heel eerlijk en direct over geweest dacht ik.

Neemt niet weg dat je het alsnog niks kan vinden. Alle begrip voor. Maar als een auto ( heel ) erg goed rijdt. Dan gaat het mij puur om het feit hoe zo'n wagen klopt. Als iedereen er ( ontzettend ) vol van is, en het schijnt echt heel erg goed te rijden. Moeten we dan niet eens met andere ogen gaan kijken naar het belangrijk zijn van een puur product en je af gaan vragen waar we het werkelijk om doen ?

Daarom gaat de vergelijking horloge/auto ook spaak. Want een horloge rijdt niet. En qua lopen doet ie niet boven of onder voor een casio van 5 euro. Een horloge is veel meer emotie dan een auto dat ooit zal zijn.
Voor sommige wellicht niet, die kopen een Rolex omdat ie bewezen diensten heeft als een duikhorloge, en het daar ook voor gebruiken.

Maar net zoals er afgegeven wordt over Porsche-bezitters die enkel over de boulevard rijden, zo wordt er geen woord gerept over mensen met een Rolex duiker die nooit in het water komt. En de cult is zo dat het ook niet uitmaakt. Een * merk * horloge draag je niet om zijn functie, het is puur emotie. Een liefhebbersdingetje.. En / of ook een statusobject voor sommige.

Maar de eerlijkheid dient dan wel gezegd te worden, dat ook de //Marketingafdeling van deze merken overuren draaien om deze schijn hoog te houden en hun producten aan de man te brengen.

Is ook helemaal niet erg. Vergt ook geen verklaring imho. Gewoon.. Als het kan, en je kickt erop, doen.
Je kan alles kapot rationaliseren.. Geld is maar geld. Als je het hebt, kun je het gebruiken voor wat je maar wil.
Dat een ander het onzin vindt, dat hou je altijd. Schijt aan, zeggen we hier dan :-)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 okt 2012, 18:07

Ik vind de 1M ook geen echte M :whistle:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 okt 2012, 18:11

Robertdj schreef:Ik vind de 1M ook geen echte M :whistle:
:roflol:

dvh

Bericht door dvh » 16 okt 2012, 18:33

Afbeelding

:sealed:

romo

Bericht door romo » 16 okt 2012, 18:43

In de rij aansluiten, en geen ruzie aub......

1 Tom

2 Robertdj

3

Vul maar aan, ik zal even mijn secretaresse contacten over de planning

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2012, 19:19

:devil: 35 miljard topics op DF over auto's en 1M's eentje over horloges en waar lullende over in het horloge draadje?

Kapot geslagen WC's :clown:

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2012, 19:29

dvh schreef:
Neemt niet weg dat je het alsnog niks kan vinden. Alle begrip voor. Maar als een auto ( heel ) erg goed rijdt. Dan gaat het mij puur om het feit hoe zo'n wagen klopt. Als iedereen er ( ontzettend ) vol van is, en het schijnt echt heel erg goed te rijden. Moeten we dan niet eens met andere ogen gaan kijken naar het belangrijk zijn van een puur product en je af gaan vragen waar we het werkelijk om doen ?
1M ligt hier gevoelig, I know.
Bij al die exclusieve producten draait het om marketing, maar merken in dat segment komen er niet mee weg als ze de boel neppen.
De nieuwe 991 Carrera S gaat even snel over de Ring als een 997 GT3. Als ze bij dit model een spoilerkitje met GT3 badge uitbrengen tegen een GT3-prijs zeg je toch ook niet "maar het rijd echt heel goed" (want even snel als de vorige GT3). Nee, het is een stuk valse marketing. De GT3 was de kers op de taart.. iets speciaals.. nog een stap verder dan de al geweldige en iconische 911 Carrera. Aan Porsche de taak om dat weer te overtreffen. Die kunnen zich er niet gemakkelijk vanaf brengen, accepteren die klanten niet.
Een * merk * horloge draag je niet om zijn functie, het is puur emotie.
Ik denk dat de meeste mensen die bovengemiddeld geld uitgeven aan horloges juist wel fascineert zijn door de techniek. Een eigen caliber maken kunnen weinig horlogemerken.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 16 okt 2012, 20:06

romo schreef:In de rij aansluiten, en geen ruzie aub......

1 Tom

2 Robertdj

3

Vul maar aan, ik zal even mijn secretaresse contacten over de planning
:popcorn:

ErikS

Bericht door ErikS » 16 okt 2012, 20:22

Mag ik ook? :tooth: :bag:

Rupie

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 22:32

Ik vat 'm ook niet hoor.

Robin

Bericht door Robin » 17 okt 2012, 08:45

Misschien loopt de analogie horlogemerk---> automerk wat stroef. :D

Feit blijft dat de ETA 2892A2 eigenlijk 't beste 3 wijzer uurwerk ooit is qua prijs kwaliteit(!) en op vele onderdelen 'beter' dan bijv de 3135 van Rolex(zeg ik als Rolexfanaat)en allerlei ander manufactuur high end spul.

Zoeis als de N54 of N55. :D

:coffee:

Kortom overal zijn uitzonderingen en zoals ik net al typte: De analogie horloge auto werkt niet helemaal.

Gisteren 'n enorm stuk gelezen over IWC en z'n Valjoux chrono's van de 60-70-80 tot 2007, dan zie je ook wat IWC daaraan veranderde en hoe goed 'n Valjoux 7750/60 in de basis is, maar zoveel geproduceerd dat men er bijna met 'n boog omheen loopt. Door die enorme productie begint zo'n uurwerk als basiscaliber met de 'slechtste' afwerking (er zijn gradaties) en minst afgeregelde bij 'n paarhonderd euro wat Rico ook al zei. Dat is dan slikken bij 'n klok van 5k, maar wees gerust dat bijv Breitling en IWC die dingen toch bovenmatig tunen.

Macboy

Bericht door Macboy » 17 okt 2012, 10:24

Ik met mijn domme kop ook ...

Robin

Bericht door Robin » 17 okt 2012, 12:03

Macboy schreef:Ik met mijn domme kop ook ...
Je GMT ruilen voor 'n Ice Watch was inderdaad niet zo handig nee.

:kikker:

Wat is er gebeurd amice?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 okt 2012, 19:52

Robin schreef:
Macboy schreef:Ik met mijn domme kop ook ...
Je GMT ruilen voor 'n Ice Watch was inderdaad niet zo handig nee.

:kikker:

Wat is er gebeurd amice?
Hij dacht dat hij er verstand van had......... :lol:

dvh

Bericht door dvh » 26 okt 2012, 11:15

Great story about Rolex and how these watches were replaced by Casio G-Shock!

Enjoy, and please buy a G-shock when you're finished reading this, they are the best!

-Is it true that Seals used to be issued Rolex's to be used as cash if they ever got stuck somewhere? If so, do they still issue them. If not when did they stop? "Sooner or later this subject was bound to come up why and who was responsible for the discontinuation of the issue of the Rolex watches.

First, it is TRUE that Navy Frogmen were issued Rolex watches. While I have never heard of a Frogman using his watch for barganing, that is probably an ole Navy handme down joke.
Each Frogman was responsible or accountable for his Rolex. Sometimes a watch would be lost during training, or a mission. But when you left the Teams, you turned in the watches.

The Navy rules stated that a "Divers Watch" must have a sweep second hand", which was eliminated by the new digital watches.
I placed a phone to NAVSEA, who made the rules for equipment used in the Navy. I asked the simple question, "why must an authorized Navy watch have a "Sweep Second Hand"? I obviously knew the answer, but needed the answer to come from NAVSEA.
The answer: "TO MEASURE LAPSED TIME". So, I asked another question: IF that is THE REQUIREMENT for a DIVING WATCH, why not just say that the watch mush have a means to measure lapsed time, instead of a sweep second hand? Problem solved.
I submitted a letter to NAVSEA, the rule was changed, and i started issuing the Casio G-Shock Watches instead of the Rolex. Sorry Rolex!

This change enable the diving budget to focus on much needed new diving equipment and there you have it. Blame me for being efficient and effective with the UDT/SEAL diving budgets.
When a Casio watch was lost or damaged, the costs to replace was minimum and compared to the costs to repair a Rolex and the time it took to get the Rolex back, made all the difference.

By the way, the Casio G-shock watch did more than just measured lapsed time. Stopwatch, countdown timer..etc
Let me make a comment about the watches sold on NSC.
You will find that these watches have been used and tested by SEALs. NSC does not compromise its integirty nor it's commitment to provide the very best! So have confidence if you do get a watch from NSC, you will also have a watch that has my SEAL OF APPROVAL too!

Hooyah!

AP
Lieutenant Commander, USN (Retired)
Navy SEAL"

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2012, 12:01

Kende 't verhaal. Lache.

De man is retired(buiten dienst dus) en aan de foto te zien heeft ie met z'n kop in de netten van 'n Urker visserskoter gezeten ergens op 't IJsselmeer. Leuke hobby :D

Plaats reactie