alleen die overheid is echt op geen enkele manier meer structureel bezig en dan vind ik wel bijzonder irritant

Een paar weken terug sprak ik een Pool die nu 12 jaar in Nederland werkt. Hij heeft hier KvK inschrijving, goed lopend klusbedrijf opgebouwd inmiddels, hij betaalt hier belasting, rijdt op Nederlands kenteken, etc. etc..Niall schreef:Meteen ook Oost-Europese rijders aanpakken die hier langdurig wonen en op buitenlands kenteken rondrijden en geen BPM of wegenbelasting aanpakken. Als ik bv op duits of engels kenteken ga rijden weet de belastingdienst mij zo te vinden!!
Dat zijn dan de zwartwerkers zeker? Want zonder BSN kom je nergens aan de bak..Hij snapt gewoon niet dat veel van zijn landgenoten die hier werken, geen burgerservicenr. aanvragen en in Nederland belasting betalen.
onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!Spijkerhard schreef:Hoewel ik begrijp dat niet iedereen tegen een forenzentax is,![]()
wil ik toch de leaserijders attenderen op de petitie van de vereniging Auto van de zaak.
http://www.forensentaxnee.nl/
Ook degenen die nu een belastingvrije vergoeding voor woon-werkverkeer krijgen, kost het geld, dus ik zou zeggen, steun de petitie!
Martijn_bmw schreef:[onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!
Spijkerhard schreef:Nou Martijn, wat een handtekening van een stuk of 2 DF-ers al niet te weeg brengt.
Het heefdt gebaadt!![]()
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... aks-af.xml
Als ze de goede nu eens niet over dezelfde kam scheerden als de slechte dan hoeven de premies bij lange na niet zo hoog te zijn, een beloningenstelsel voor schadevrije jaren en ander goed gedrag zou wenselijk zijn wat mij betreft.@iko schreef:Of: wat zijn die verzekeringen toch hoog...
Mee eens maar moet het nou echt zo hoog zijn als het nu is? Ik bedoel je wordt van alle kanten gestimuleerd om aanspraak op de verzekering juist te voorkomen, je gedraagt je ernaar... tuurlijk zou ik in het geval van een eigen klapper blij zijn dat iedereen een stukje mee betaalt ik vind het alleen flink minder dat ik zo veel betaal voor iets wat zonder aanspraak te maken gewoon weg gegooid geld is.Joy schreef:Ja klinkt leuk Inject maar dan werkt het systeem niet meer. De schadevrij rijdende bestuurders betalen in zekere zin altijd de schade van een ander. Daar kun je het niet mee eens zijn maar als je zelf een keer een klapper maakt ben je ook blij dat al die andere mensen een stukje van hun premie aan de nieuwe auto meebetalen zodat het voor jou een dragelijke situatie blijft.