Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Martijn_bmw » 04 jun 2012, 19:42

ja dat zeg ik ook niet! Top scheelt me flink netto geld... :D

alleen die overheid is echt op geen enkele manier meer structureel bezig en dan vind ik wel bijzonder irritant ;)

@iko

Bericht door @iko » 04 jun 2012, 20:13

en deze maatregel was om de verlaging van overdrachtsbelasting (blijvend van 6% naar 2%) te financieren.
Zal die dan ook weer wegvallen?

Of wordt het weer ouderwets iets er tussen in: openbaar vervoer wordt wel ontzien en autorijder gaat extra betalen.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 28 aug 2012, 16:44

Zo.
En nu eerst even afstoffen, 12 september komt eraan.

Dus welke partij wil wat met de 500km regeling en de onbelaste km-vergoeding?
Vereniging Auto van de Zaak heeft 't uitgezocht, zodat je het mee kunt nemen in je keuzes op 12/09:

http://www.verenigingautovandezaak.nl/b ... _partijen/

Had ik overigens al een suggestie voor alternatieve financiering (van de korting op de overdrachtsbelasting) gedaan:
- Nederland voert een autobaanvignet in, bijvoorbeeld 40€ per jaar.
- De MRB wordt verlaagd met 10€ per 3 maanden.
- Buitenlanders dienen een autobaan vignet aan te schaffen als ze op "onze" snelwegen willen rijden.

Natuurlijk kan dit voor NL-kentekenhouders via electronische registratie geregeld worden, en is het voor de meesten budget neutraal
(sorry MRB-vrije rakkers :tooth: ).

Met dank aan Zwitserland en Oostenrijk (en Italie en Frankrijk met hun tolwegen). Duitsland heeft ook plannen, dus.....
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 28 aug 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Niall

Bericht door Niall » 28 aug 2012, 18:39

Meteen ook Oost-Europese rijders aanpakken die hier langdurig wonen en op buitenlands kenteken rondrijden en geen BPM of wegenbelasting aanpakken. Als ik bv op duits of engels kenteken ga rijden weet de belastingdienst mij zo te vinden!!

Spijkerhard
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling? (Forenzentax)

Bericht door Spijkerhard » 27 sep 2012, 09:37

Hoewel ik begrijp dat niet iedereen tegen een forenzentax is, :?
wil ik toch de leaserijders attenderen op de petitie van de vereniging Auto van de zaak.

http://www.forensentaxnee.nl/

Ook degenen die nu een belastingvrije vergoeding voor woon-werkverkeer krijgen, kost het geld, dus ik zou zeggen, steun de petitie!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 sep 2012, 10:05

Niall schreef:Meteen ook Oost-Europese rijders aanpakken die hier langdurig wonen en op buitenlands kenteken rondrijden en geen BPM of wegenbelasting aanpakken. Als ik bv op duits of engels kenteken ga rijden weet de belastingdienst mij zo te vinden!!
Een paar weken terug sprak ik een Pool die nu 12 jaar in Nederland werkt. Hij heeft hier KvK inschrijving, goed lopend klusbedrijf opgebouwd inmiddels, hij betaalt hier belasting, rijdt op Nederlands kenteken, etc. etc..

Hij snapt gewoon niet dat veel van zijn landgenoten die hier werken, geen burgerservicenr. aanvragen en in Nederland belasting betalen. Hij heeft als pensioen zijn geld gestopt in een stuk grond in Polen waarop hij als belegging een huis heeft gebouwd. Belastingdienst in Nederland is blij, maar die in Polen ook. Hij kan alles verantwoorden.

Maarrrr... zijn landgenoten die dus, zoals jij omschrijft, alles (lees: klein beetje wit, veel zwart) in Polen registreren, die zijn afgelopen maanden keihard aangepakt door de Poolse fiscus. Ze raken hun (met zwartgeld) betaalde auto's, huizen en alles kwijt. Daarnaast werkt de Poolse fiscus samen met onze Belastingdienst die ook nog gaan hengelen tot ze beet hebben. Kortom, wat jij zegt begint dus al op gang te komen en wordt aangepakt.

Die Pool die ik sprak is zelf een slimme vent en hij snapt gewoon niet dat iedereen denkt slimmer te zijn dan de fiscus. Vroeger viel er niets te halen in Polen, dus was de Poolse fiscus nogal afwezig, maar nu is er veel te halen en zijn ze scherp en alert. Hij heeft toen al besloten om geen risico te lopen door alles via de Nederlandse fiscus te laten lopen en niets met de Poolse fiscus te maken te hebben. Ik vond 't een leerzame conversatie die mij in ieder geval nieuwe inzichten heeft verschaft.

Peric

Re: Forenzentax (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)

Bericht door Peric » 27 sep 2012, 11:16

Hij snapt gewoon niet dat veel van zijn landgenoten die hier werken, geen burgerservicenr. aanvragen en in Nederland belasting betalen.
Dat zijn dan de zwartwerkers zeker? Want zonder BSN kom je nergens aan de bak..

En ik snap nog steeds niet hoe dat werkt met Polen die hier met hun eigen auto rondrijden. Volgens de wet moeten die ook MRB betalen, maar of dat strikt gecontroleerd wordt..

Andre

Bericht door Andre » 27 sep 2012, 14:51

De transporter bus is verkocht. Iedere keer gezeik dan BTW over prive gebruik nu is het straks bijtellen of op de zaak laten staan. Ik ben er klaar mee.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 sep 2012, 15:04

Spijkerhard schreef:Hoewel ik begrijp dat niet iedereen tegen een forenzentax is, :?
wil ik toch de leaserijders attenderen op de petitie van de vereniging Auto van de zaak.

http://www.forensentaxnee.nl/

Ook degenen die nu een belastingvrije vergoeding voor woon-werkverkeer krijgen, kost het geld, dus ik zou zeggen, steun de petitie!
onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 sep 2012, 11:11

Welk gezegde is dit dan? :tooth: :wink:
Martijn_bmw schreef:[onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 28 sep 2012, 13:04

Sorry... ik dacht al er klopt iets niet maar ik zie ff niet wat....

dus speciaal voor jou:

"baat het niet, schaadt het niet"

Spijkerhard

Re: Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Spijkerhard » 30 sep 2012, 21:04

Nou Martijn, wat een handtekening van een stuk of 2 DF-ers al niet te weeg brengt.

Het heefdt gebaadt! :mrgreen:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... aks-af.xml

Joy

Bericht door Joy » 30 sep 2012, 21:10

Tja, of je het nu links- of rechtsom betaald die 1,5 miljard euro moet toch ergens vandaan komen. Dus nu zijn we allemaal blij dat die taks er niet komt en na de vorming van het kabinet komt er een konijn uit de hoge hoed om dat gat in de begroting weer af te dichten. Het ging om het idee, dat wel. :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 okt 2012, 18:03

Spijkerhard schreef:Nou Martijn, wat een handtekening van een stuk of 2 DF-ers al niet te weeg brengt.

Het heefdt gebaadt! :mrgreen:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... aks-af.xml
:mrgreen: :lol: OT ik ben er blij mee

Sperdy

Bericht door Sperdy » 01 okt 2012, 18:36

Zo, dat geroeptoeter over dit onderwerp is weer klaar, topic kan op slot.

Laten we nu een nieuw topic starten, 'O. wat zijn die benzineprijzen toch hoog ..''. :dood:
Krijgen we meer pagina's dan in dat ruktopic over de 1M :hungry:

Spijkerhard

Bericht door Spijkerhard » 01 okt 2012, 21:26

Ja, nu eerst het kwartje van Kok terug, met rente, dus maak er maar 25 cent van!

:dood:

@iko

Bericht door @iko » 01 okt 2012, 21:41

Of: wat zijn die verzekeringen toch hoog... :(

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 01 okt 2012, 22:14

Bijvoorbeeld ja, nu wordt de niet reizende arbeider dus ook gestraft.... En gelukkig werden we toch al niet 4 dubbel genaaid :jenna:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 okt 2012, 18:27

@iko schreef:Of: wat zijn die verzekeringen toch hoog... :(
Als ze de goede nu eens niet over dezelfde kam scheerden als de slechte dan hoeven de premies bij lange na niet zo hoog te zijn, een beloningenstelsel voor schadevrije jaren en ander goed gedrag zou wenselijk zijn wat mij betreft.

Joy

Bericht door Joy » 05 okt 2012, 19:40

Ja klinkt leuk Inject maar dan werkt het systeem niet meer. De schadevrij rijdende bestuurders betalen in zekere zin altijd de schade van een ander. Daar kun je het niet mee eens zijn maar als je zelf een keer een klapper maakt ben je ook blij dat al die andere mensen een stukje van hun premie aan de nieuwe auto meebetalen zodat het voor jou een dragelijke situatie blijft.

jaydee

Bericht door jaydee » 05 okt 2012, 21:33

Dat is het halve verhaal Joy, want als je je eigen nieuwe auto niet allang betaald hebt (niet gespendeerde premie voor schadevrije jaren), dan betaal je hem achteraf nog wel helemaal terug... :devil:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 okt 2012, 02:00

Joy schreef:Ja klinkt leuk Inject maar dan werkt het systeem niet meer. De schadevrij rijdende bestuurders betalen in zekere zin altijd de schade van een ander. Daar kun je het niet mee eens zijn maar als je zelf een keer een klapper maakt ben je ook blij dat al die andere mensen een stukje van hun premie aan de nieuwe auto meebetalen zodat het voor jou een dragelijke situatie blijft.
Mee eens maar moet het nou echt zo hoog zijn als het nu is? Ik bedoel je wordt van alle kanten gestimuleerd om aanspraak op de verzekering juist te voorkomen, je gedraagt je ernaar... tuurlijk zou ik in het geval van een eigen klapper blij zijn dat iedereen een stukje mee betaalt ik vind het alleen flink minder dat ik zo veel betaal voor iets wat zonder aanspraak te maken gewoon weg gegooid geld is.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 06 okt 2012, 14:08

Als ze nou eens die subsidies op die Priussen (of prii, weet ik veel...) en Ampera's opdoeken scheelt dat heel veel geld. Zij gebruiken toch ook de weg? Nou, dan betaal je dus ook gewoon wegenbelasting. Jij maakt er toch ook privé gebruik van? Nou, dan betaal je dus ook geen bijtelling, en niet halve hap, maar gewoon de volle portie. Net zoals iedereen.

dvh

Bericht door dvh » 06 okt 2012, 14:22

Wut ?
Dat is niet goed voor het miljeuhw.

Heerlijk trouwens. Dat belastingvrij rijden.. :cool:
Betaal al genoeg aan die blauwe rakkers.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 okt 2012, 17:29

Eens met Joël!

Of een andere oplossing, alle auto's met een milieuvoordeel in de bijtelling /mrb een ander boete tarief geven!

Het standaard bedrag +een milieu belasting toeslag ;-)

Immers ze krijgen die korting wegens goed voor het milieu dus als je te hard rijdt krijg je de standaard boete + een bedrag voor "milieudelict" :mrgreen:

Plaats reactie