alleen die overheid is echt op geen enkele manier meer structureel bezig en dan vind ik wel bijzonder irritant
Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)
- Martijn_bmw
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
ja dat zeg ik ook niet! Top scheelt me flink netto geld...
alleen die overheid is echt op geen enkele manier meer structureel bezig en dan vind ik wel bijzonder irritant
- @iko
en deze maatregel was om de verlaging van overdrachtsbelasting (blijvend van 6% naar 2%) te financieren.
Zal die dan ook weer wegvallen?
Of wordt het weer ouderwets iets er tussen in: openbaar vervoer wordt wel ontzien en autorijder gaat extra betalen.
Zal die dan ook weer wegvallen?
Of wordt het weer ouderwets iets er tussen in: openbaar vervoer wordt wel ontzien en autorijder gaat extra betalen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Zo.
En nu eerst even afstoffen, 12 september komt eraan.
Dus welke partij wil wat met de 500km regeling en de onbelaste km-vergoeding?
Vereniging Auto van de Zaak heeft 't uitgezocht, zodat je het mee kunt nemen in je keuzes op 12/09:
http://www.verenigingautovandezaak.nl/b ... _partijen/
Had ik overigens al een suggestie voor alternatieve financiering (van de korting op de overdrachtsbelasting) gedaan:
- Nederland voert een autobaanvignet in, bijvoorbeeld 40€ per jaar.
- De MRB wordt verlaagd met 10€ per 3 maanden.
- Buitenlanders dienen een autobaan vignet aan te schaffen als ze op "onze" snelwegen willen rijden.
Natuurlijk kan dit voor NL-kentekenhouders via electronische registratie geregeld worden, en is het voor de meesten budget neutraal
(sorry MRB-vrije rakkers
).
Met dank aan Zwitserland en Oostenrijk (en Italie en Frankrijk met hun tolwegen). Duitsland heeft ook plannen, dus.....
En nu eerst even afstoffen, 12 september komt eraan.
Dus welke partij wil wat met de 500km regeling en de onbelaste km-vergoeding?
Vereniging Auto van de Zaak heeft 't uitgezocht, zodat je het mee kunt nemen in je keuzes op 12/09:
http://www.verenigingautovandezaak.nl/b ... _partijen/
Had ik overigens al een suggestie voor alternatieve financiering (van de korting op de overdrachtsbelasting) gedaan:
- Nederland voert een autobaanvignet in, bijvoorbeeld 40€ per jaar.
- De MRB wordt verlaagd met 10€ per 3 maanden.
- Buitenlanders dienen een autobaan vignet aan te schaffen als ze op "onze" snelwegen willen rijden.
Natuurlijk kan dit voor NL-kentekenhouders via electronische registratie geregeld worden, en is het voor de meesten budget neutraal
(sorry MRB-vrije rakkers
Met dank aan Zwitserland en Oostenrijk (en Italie en Frankrijk met hun tolwegen). Duitsland heeft ook plannen, dus.....
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 28 aug 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niall
Meteen ook Oost-Europese rijders aanpakken die hier langdurig wonen en op buitenlands kenteken rondrijden en geen BPM of wegenbelasting aanpakken. Als ik bv op duits of engels kenteken ga rijden weet de belastingdienst mij zo te vinden!!
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling? (Forenzentax)
Hoewel ik begrijp dat niet iedereen tegen een forenzentax is,
wil ik toch de leaserijders attenderen op de petitie van de vereniging Auto van de zaak.
http://www.forensentaxnee.nl/
Ook degenen die nu een belastingvrije vergoeding voor woon-werkverkeer krijgen, kost het geld, dus ik zou zeggen, steun de petitie!
wil ik toch de leaserijders attenderen op de petitie van de vereniging Auto van de zaak.
Ook degenen die nu een belastingvrije vergoeding voor woon-werkverkeer krijgen, kost het geld, dus ik zou zeggen, steun de petitie!
- Dennis Cavallino
Een paar weken terug sprak ik een Pool die nu 12 jaar in Nederland werkt. Hij heeft hier KvK inschrijving, goed lopend klusbedrijf opgebouwd inmiddels, hij betaalt hier belasting, rijdt op Nederlands kenteken, etc. etc..Niall schreef:Meteen ook Oost-Europese rijders aanpakken die hier langdurig wonen en op buitenlands kenteken rondrijden en geen BPM of wegenbelasting aanpakken. Als ik bv op duits of engels kenteken ga rijden weet de belastingdienst mij zo te vinden!!
Hij snapt gewoon niet dat veel van zijn landgenoten die hier werken, geen burgerservicenr. aanvragen en in Nederland belasting betalen. Hij heeft als pensioen zijn geld gestopt in een stuk grond in Polen waarop hij als belegging een huis heeft gebouwd. Belastingdienst in Nederland is blij, maar die in Polen ook. Hij kan alles verantwoorden.
Maarrrr... zijn landgenoten die dus, zoals jij omschrijft, alles (lees: klein beetje wit, veel zwart) in Polen registreren, die zijn afgelopen maanden keihard aangepakt door de Poolse fiscus. Ze raken hun (met zwartgeld) betaalde auto's, huizen en alles kwijt. Daarnaast werkt de Poolse fiscus samen met onze Belastingdienst die ook nog gaan hengelen tot ze beet hebben. Kortom, wat jij zegt begint dus al op gang te komen en wordt aangepakt.
Die Pool die ik sprak is zelf een slimme vent en hij snapt gewoon niet dat iedereen denkt slimmer te zijn dan de fiscus. Vroeger viel er niets te halen in Polen, dus was de Poolse fiscus nogal afwezig, maar nu is er veel te halen en zijn ze scherp en alert. Hij heeft toen al besloten om geen risico te lopen door alles via de Nederlandse fiscus te laten lopen en niets met de Poolse fiscus te maken te hebben. Ik vond 't een leerzame conversatie die mij in ieder geval nieuwe inzichten heeft verschaft.
- Peric
Re: Forenzentax (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)
Dat zijn dan de zwartwerkers zeker? Want zonder BSN kom je nergens aan de bak..Hij snapt gewoon niet dat veel van zijn landgenoten die hier werken, geen burgerservicenr. aanvragen en in Nederland belasting betalen.
En ik snap nog steeds niet hoe dat werkt met Polen die hier met hun eigen auto rondrijden. Volgens de wet moeten die ook MRB betalen, maar of dat strikt gecontroleerd wordt..
-
Andre
De transporter bus is verkocht. Iedere keer gezeik dan BTW over prive gebruik nu is het straks bijtellen of op de zaak laten staan. Ik ben er klaar mee.
- Martijn_bmw
onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!Spijkerhard schreef:Hoewel ik begrijp dat niet iedereen tegen een forenzentax is,![]()
- Arthur
- Auto: Nr.51
Welk gezegde is dit dan?
Martijn_bmw schreef:[onder het motto, "baad het niet, schaat het niet" ook ff ingevuld!
- Martijn_bmw
Sorry... ik dacht al er klopt iets niet maar ik zie ff niet wat....
dus speciaal voor jou:
"baat het niet, schaadt het niet"
dus speciaal voor jou:
"baat het niet, schaadt het niet"
- Spijkerhard
Re: Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?
Nou Martijn, wat een handtekening van een stuk of 2 DF-ers al niet te weeg brengt.
Het heefdt gebaadt!
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... aks-af.xml
Het heefdt gebaadt!
- Joy
Tja, of je het nu links- of rechtsom betaald die 1,5 miljard euro moet toch ergens vandaan komen. Dus nu zijn we allemaal blij dat die taks er niet komt en na de vorming van het kabinet komt er een konijn uit de hoge hoed om dat gat in de begroting weer af te dichten. Het ging om het idee, dat wel. 
- Martijn_bmw
Spijkerhard schreef:Nou Martijn, wat een handtekening van een stuk of 2 DF-ers al niet te weeg brengt.
Het heefdt gebaadt!![]()
- Sperdy
Zo, dat geroeptoeter over dit onderwerp is weer klaar, topic kan op slot.
Laten we nu een nieuw topic starten, 'O. wat zijn die benzineprijzen toch hoog ..''.
Krijgen we meer pagina's dan in dat ruktopic over de 1M
Laten we nu een nieuw topic starten, 'O. wat zijn die benzineprijzen toch hoog ..''.
Krijgen we meer pagina's dan in dat ruktopic over de 1M
- Spijkerhard
Ja, nu eerst het kwartje van Kok terug, met rente, dus maak er maar 25 cent van!

- @iko
Of: wat zijn die verzekeringen toch hoog... 
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Bijvoorbeeld ja, nu wordt de niet reizende arbeider dus ook gestraft.... En gelukkig werden we toch al niet 4 dubbel genaaid :jenna:
- InjectTheVenom
Als ze de goede nu eens niet over dezelfde kam scheerden als de slechte dan hoeven de premies bij lange na niet zo hoog te zijn, een beloningenstelsel voor schadevrije jaren en ander goed gedrag zou wenselijk zijn wat mij betreft.@iko schreef:Of: wat zijn die verzekeringen toch hoog...
- Joy
Ja klinkt leuk Inject maar dan werkt het systeem niet meer. De schadevrij rijdende bestuurders betalen in zekere zin altijd de schade van een ander. Daar kun je het niet mee eens zijn maar als je zelf een keer een klapper maakt ben je ook blij dat al die andere mensen een stukje van hun premie aan de nieuwe auto meebetalen zodat het voor jou een dragelijke situatie blijft.
- jaydee
Dat is het halve verhaal Joy, want als je je eigen nieuwe auto niet allang betaald hebt (niet gespendeerde premie voor schadevrije jaren), dan betaal je hem achteraf nog wel helemaal terug... 
- InjectTheVenom
Mee eens maar moet het nou echt zo hoog zijn als het nu is? Ik bedoel je wordt van alle kanten gestimuleerd om aanspraak op de verzekering juist te voorkomen, je gedraagt je ernaar... tuurlijk zou ik in het geval van een eigen klapper blij zijn dat iedereen een stukje mee betaalt ik vind het alleen flink minder dat ik zo veel betaal voor iets wat zonder aanspraak te maken gewoon weg gegooid geld is.Joy schreef:Ja klinkt leuk Inject maar dan werkt het systeem niet meer. De schadevrij rijdende bestuurders betalen in zekere zin altijd de schade van een ander. Daar kun je het niet mee eens zijn maar als je zelf een keer een klapper maakt ben je ook blij dat al die andere mensen een stukje van hun premie aan de nieuwe auto meebetalen zodat het voor jou een dragelijke situatie blijft.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Als ze nou eens die subsidies op die Priussen (of prii, weet ik veel...) en Ampera's opdoeken scheelt dat heel veel geld. Zij gebruiken toch ook de weg? Nou, dan betaal je dus ook gewoon wegenbelasting. Jij maakt er toch ook privé gebruik van? Nou, dan betaal je dus ook geen bijtelling, en niet halve hap, maar gewoon de volle portie. Net zoals iedereen.
- dvh
Wut ?
Dat is niet goed voor het miljeuhw.
Heerlijk trouwens. Dat belastingvrij rijden..
Betaal al genoeg aan die blauwe rakkers.
Dat is niet goed voor het miljeuhw.
Heerlijk trouwens. Dat belastingvrij rijden..
Betaal al genoeg aan die blauwe rakkers.
- Martijn_bmw
Eens met Joël!
Of een andere oplossing, alle auto's met een milieuvoordeel in de bijtelling /mrb een ander boete tarief geven!
Het standaard bedrag +een milieu belasting toeslag
Immers ze krijgen die korting wegens goed voor het milieu dus als je te hard rijdt krijg je de standaard boete + een bedrag voor "milieudelict"
Of een andere oplossing, alle auto's met een milieuvoordeel in de bijtelling /mrb een ander boete tarief geven!
Het standaard bedrag +een milieu belasting toeslag
Immers ze krijgen die korting wegens goed voor het milieu dus als je te hard rijdt krijg je de standaard boete + een bedrag voor "milieudelict"