Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !
-
Re: Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !
Ik post weinig meer op DF Hielke en simracen doe ik ook niet meer (zoals je weet). 

- Tim N
Tja als dat dit jaar nog gebeurd wordt hij hooguit 2e in de draaikont van het jaar verkiezingen, de eerste prijs is al vergeven heb ik vernomen.... Had iets met banden te maken.Hielke schreef:Macboy: BMW praten, VAG kopen. En nu zal het anders zijn?
![]()
In die lijst zie ik trouwens maar één echte auto staan.
Laatst gewijzigd door Tim N op 23 aug 2012, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Ik weet niet veel , maar wel dat deze brillen nog niet in de buurt van Germania gemaakt wordenHielke schreef:
Robin, zelfs je brillen komen uit GermaniaMerk is dan wel weer goed

- Barend
- Auto: F20 m135i
Mijn eerste ingave was goedkoop leasen + dikke bak..
Dus de 320EDE (nu extra voordelig geloof ik), en sparen voor de Porsche die je uiteraard graag wilt hebben. Bij Porsche Centrum Amsterdam staat nog een leuke Cayman voor onder de 40K met garantie.

Dus de 320EDE (nu extra voordelig geloof ik), en sparen voor de Porsche die je uiteraard graag wilt hebben. Bij Porsche Centrum Amsterdam staat nog een leuke Cayman voor onder de 40K met garantie.
-
Ik zou voor een F10/F30 kiezen en een sportwagentje privé. Motorisatie van de zakelijke bak laat ik aan jou over want wat voor de ene snel zat is, is dat voor de andere nét niet. Gezien je er 60k km per jaar mee doet, moeten dat aangename en geen frustrerende kilometers zijn.
Dat sportwagentje vul je zelf maar in. De ene heeft dikke lol in een Elise en een andere vindt het te hardcore. Persoonlijk zou ik naar een Exige grijpen, daar ik niet zoveel heb met cabrio's.
En vergeet het maar om met een Cayman trackdays te doen. Na 2 rondjes blaas je meer rook dan een stoomtrein!
Dat sportwagentje vul je zelf maar in. De ene heeft dikke lol in een Elise en een andere vindt het te hardcore. Persoonlijk zou ik naar een Exige grijpen, daar ik niet zoveel heb met cabrio's.
En vergeet het maar om met een Cayman trackdays te doen. Na 2 rondjes blaas je meer rook dan een stoomtrein!
- RVV
Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
- Snipe
Bij de importeur (bij jou in de buurt, overigens) werden die anders wél allemaal van een heus sportstuur voorzien.RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
- Petrolhead Tom
Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
-
Ja maar dat doet ie niet vooraleer je er 1000 euro investeert in een andere oil seperator.Petrolhead Tom schreef:Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
- RVV
Niet omdat ik hem zelf heb, want ik ben best kritisch op interieurs, in het 3 serie topic schreef ik net dat het interieur van de e90 waar ik ook dagelijks tegen aan kijk onder de maat is. Maar de Z4 is echt wel "designtechnisch" veel en veel voor elkaar dan van die Cayman hierboven.Petrolhead Tom schreef:Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
- Petrolhead Tom
Het is inderdaad iets frivoler maar een grafhuis is zo'n Porsche interieur nou ook weer niet hè!
- PD power
Smaken blijven subjektief (gelukkig), maar in dit geval zegt het iets meer over de fotograaf.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Beetje SEAT achtig.
Die pook vind ik echt ruk serieus.
De tellerkast van Rico's Z4 is niet je-van-het imo, maar hij heeft 'n punt dat z'n Z4 qua dash toch egwel wat meer heeft dan die bovenste Cayman.
Maar ik vind die onderste Porker dash ook niet al te uitnodigend/wow/dit staat boven alles....not-at-all.

Die pook vind ik echt ruk serieus.
De tellerkast van Rico's Z4 is niet je-van-het imo, maar hij heeft 'n punt dat z'n Z4 qua dash toch egwel wat meer heeft dan die bovenste Cayman.
Maar ik vind die onderste Porker dash ook niet al te uitnodigend/wow/dit staat boven alles....not-at-all.
- Robin Hartog
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is de afwerking in de Porsche echt 10x beter dan de Z4; kijk nou naar die foto's. Overigens vind ik het Z4 dash spuuglelijk zo op die foto van Rico, maar in het echt is het wel mooier.
Porsche is wat strakker; houd ik ook wel weer van.
Porsche is wat strakker; houd ik ook wel weer van.

- dvh
Afwerking en materiaal gebruik van de Z4 is bijna Amerikaans te noemen.
Dat is bij het type Boxter op bovenstaande foto echt beter voor elkaar.
Vorig model niet overigens.. Dat was ook minder..
- PD power
dvh schreef:Afwerking en materiaal gebruik van de Z4 is bijna Amerikaans te noemen.
- dvh
Niks mis mee hoor, net als bij de Z4. Echter toch wel even wat minder dat het nieuwere model Boxter 
Al oogt het Z4 interieur wel een stuk moderner dan het oude Boxter interieur
Maar goed.. Hoe graag Macboy ook over interieurs praat.. Ontopic ?

Al oogt het Z4 interieur wel een stuk moderner dan het oude Boxter interieur

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Grappig om te zien dat er zoveel porsche boxter fans zijn, persoonlijk vind ik dat echt helemaal niets dus.
Zelf heb ik een 330D touring wat gewoon een heerlijke zakenwagen is en de Viper heb ik als 2de auto, voor mij de perfecte combo, maar ik zie Ilja nog niet zo snel in een Viper stappen.
Als ik echter de keuze tussen een viper/corvette of boxter moet maken dan wist ik het wel. (al zou ik in zijn geval misschien ook eens kijken naar een leuke Z3M Coupe
[perfect voor de fun EN circuit EN je schrijft er niet veel op af en dat interieur is zelf nu nog prachtig]

Zelf heb ik een 330D touring wat gewoon een heerlijke zakenwagen is en de Viper heb ik als 2de auto, voor mij de perfecte combo, maar ik zie Ilja nog niet zo snel in een Viper stappen.
Als ik echter de keuze tussen een viper/corvette of boxter moet maken dan wist ik het wel. (al zou ik in zijn geval misschien ook eens kijken naar een leuke Z3M Coupe

- PD power
dvh schreef:Niks mis mee hoor, net als bij de Z4. Echter toch wel even wat minder dat het nieuwere model Boxter
Al oogt het Z4 interieur wel een stuk moderner dan het oude Boxter interieur![]()
Proest.....

- Sperdy
Ben helemaal niet zo van de interieurs, maar om die onoverzichterlijke glijbaan en plastic rommel van hierbovenRVV schreef:Niet omdat ik hem zelf heb, want ik ben best kritisch op interieurs, in het 3 serie topic schreef ik net dat het interieur van de e90 waar ik ook dagelijks tegen aan kijk onder de maat is. Maar de Z4 is echt wel "designtechnisch" veel en veel voor elkaar dan van die Cayman hierboven.Petrolhead Tom schreef:Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.

O ja, en Ilja, je weet het zelf natuurlijk al, je wil die Porsche hebben.
Draad kan dicht ..
- GTRene
zou ook liever het interieur van de Cayman hebben dan van een Z4...nooit zo mooi gevonden, beetje "koud" modern?
en zo Kees al zegt, het Interieur van de M coupe/roadster (Z3) is (behalve de iets te veel chrome ringen)veul mooier.
maar gelukkig zou je die kunnen vervangen door bv dark chrome

en zo Kees al zegt, het Interieur van de M coupe/roadster (Z3) is (behalve de iets te veel chrome ringen)veul mooier.

maar gelukkig zou je die kunnen vervangen door bv dark chrome
-
- Auto: Fun Damn Mentally
10x beter dit 10x beter dat. Porsche fanboism, Maar ik geef toe dat wat Ferdinand post hierboven:Prachtig.
Ik prefereer dit overigens, als 'we' uit de crisis zijn. Misschien.

Ik prefereer dit overigens, als 'we' uit de crisis zijn. Misschien.
- Dennis Cavallino
Doe mij dit maar

- Stéphane
Ik zou kiezen voor Optie 1 met een Boxster. Denk dat een Elise niets voor Macboy is. Rijdt verder prima, maar als je er gezeur mee hebt - en dat ga je hebben - is de lol er ook zo vanaf. Als je dingen zelf kunt doen is er vaak nog wel wat mee te regelen, maar zodra je zit met eventueel op laten halen/laten repararen etc. kost dat gewoon te veel tijd en daarmee voor jou ook (extra) geld omdat je in die tijd declarabele uren kunt schrijven.
Mijn ervaring is ook zo dat auto's waar je weinig mee rijdt ook grotere kans op problemen hebben (stilstaan is gewoon niet goed) en ook auto's die je veel op circuit gebruikt zullen ook meer onderhoud nodig hebben. Dan is een Boxster misschien ook de verstandigere optie boven een Elise.
Voor dagelijkse kilometers vind ik zelf comfort en gemak (clima, navi, goede audio, event. automaat) oneindig veel belangrijker dan de rij-eigenschappen. Leuk als het laatste ook prima is, wat met een 330d vast ook wel goed komt. Het kosten-aspect is iets wat je het beste voor jezelf kunt bepalen, want met een 320EDE kun je waarschijnlijk voor minder hetzelfde doen.
Mijn ervaring is ook zo dat auto's waar je weinig mee rijdt ook grotere kans op problemen hebben (stilstaan is gewoon niet goed) en ook auto's die je veel op circuit gebruikt zullen ook meer onderhoud nodig hebben. Dan is een Boxster misschien ook de verstandigere optie boven een Elise.
Voor dagelijkse kilometers vind ik zelf comfort en gemak (clima, navi, goede audio, event. automaat) oneindig veel belangrijker dan de rij-eigenschappen. Leuk als het laatste ook prima is, wat met een 330d vast ook wel goed komt. Het kosten-aspect is iets wat je het beste voor jezelf kunt bepalen, want met een 320EDE kun je waarschijnlijk voor minder hetzelfde doen.
- RVV
Die hangen ook in de stadsbus