Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke keuze zou Macboy moeten maken ?

1. BMW 330d/530d + BMW Z4 / Lotus Elise / Opel Speedster
26
34%
2. BMW 335d cabrio + tracktool / huur
11
14%
3. BMW M135i + tracktool / huur / Opel Speedster
12
16%
4. Porsche Boxster + E39 M5 / 4-deurs
27
36%

Totaal aantal stemmen: 76

k33z

Re: Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !

Bericht door k33z » 23 aug 2012, 13:40

Ik post weinig meer op DF Hielke en simracen doe ik ook niet meer (zoals je weet). :)

Tim N

Bericht door Tim N » 23 aug 2012, 13:54

Hielke schreef:Macboy: BMW praten, VAG kopen. En nu zal het anders zijn?

:lol:

In die lijst zie ik trouwens maar één echte auto staan.
Tja als dat dit jaar nog gebeurd wordt hij hooguit 2e in de draaikont van het jaar verkiezingen, de eerste prijs is al vergeven heb ik vernomen.... Had iets met banden te maken.
Laatst gewijzigd door Tim N op 23 aug 2012, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2012, 13:55

Hielke schreef:
Robin, zelfs je brillen komen uit Germania :mrgreen: Merk is dan wel weer goed :)
Ik weet niet veel , maar wel dat deze brillen nog niet in de buurt van Germania gemaakt worden ;-)

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 23 aug 2012, 14:35

Mijn eerste ingave was goedkoop leasen + dikke bak..
Dus de 320EDE (nu extra voordelig geloof ik), en sparen voor de Porsche die je uiteraard graag wilt hebben. Bij Porsche Centrum Amsterdam staat nog een leuke Cayman voor onder de 40K met garantie.

Afbeelding

Jussi

Bericht door Jussi » 23 aug 2012, 16:47

Ik zou voor een F10/F30 kiezen en een sportwagentje privé. Motorisatie van de zakelijke bak laat ik aan jou over want wat voor de ene snel zat is, is dat voor de andere nét niet. Gezien je er 60k km per jaar mee doet, moeten dat aangename en geen frustrerende kilometers zijn.

Dat sportwagentje vul je zelf maar in. De ene heeft dikke lol in een Elise en een andere vindt het te hardcore. Persoonlijk zou ik naar een Exige grijpen, daar ik niet zoveel heb met cabrio's.

En vergeet het maar om met een Cayman trackdays te doen. Na 2 rondjes blaas je meer rook dan een stoomtrein!

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2012, 16:53

Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.

Snipe

Bericht door Snipe » 23 aug 2012, 17:22

RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
Bij de importeur (bij jou in de buurt, overigens) werden die anders wél allemaal van een heus sportstuur voorzien.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 aug 2012, 17:33

RVV schreef:Als ik zo hierboven dat Cayman interieur zie, manman dat is toch een trieste bende om te zien. Lijkt wel Lada uit de jaren 80.
Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.

Jussi

Bericht door Jussi » 23 aug 2012, 17:52

Petrolhead Tom schreef:
Nee zo'n Z4 interieur is een feesthuis? Lekker sarcastisch Rico. Het is misschien niet superspannend maar een Cayman is gemaakt om mee te rijden niet omdat ze het beste en meest luxe interieur ooit hebben.
Ja maar dat doet ie niet vooraleer je er 1000 euro investeert in een andere oil seperator.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2012, 18:18

Petrolhead Tom schreef:
Niet omdat ik hem zelf heb, want ik ben best kritisch op interieurs, in het 3 serie topic schreef ik net dat het interieur van de e90 waar ik ook dagelijks tegen aan kijk onder de maat is. Maar de Z4 is echt wel "designtechnisch" veel en veel voor elkaar dan van die Cayman hierboven.

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 aug 2012, 18:40

Het is inderdaad iets frivoler maar een grafhuis is zo'n Porsche interieur nou ook weer niet hè!

PD power

Bericht door PD power » 23 aug 2012, 18:43

Smaken blijven subjektief (gelukkig), maar in dit geval zegt het iets meer over de fotograaf.

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2012, 19:53

Beetje SEAT achtig. :D

Die pook vind ik echt ruk serieus.

De tellerkast van Rico's Z4 is niet je-van-het imo, maar hij heeft 'n punt dat z'n Z4 qua dash toch egwel wat meer heeft dan die bovenste Cayman.

Maar ik vind die onderste Porker dash ook niet al te uitnodigend/wow/dit staat boven alles....not-at-all.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 aug 2012, 20:00

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is de afwerking in de Porsche echt 10x beter dan de Z4; kijk nou naar die foto's. Overigens vind ik het Z4 dash spuuglelijk zo op die foto van Rico, maar in het echt is het wel mooier.

Porsche is wat strakker; houd ik ook wel weer van. :)

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2012, 20:14

Afwerking en materiaal gebruik van de Z4 is bijna Amerikaans te noemen.
Dat is bij het type Boxter op bovenstaande foto echt beter voor elkaar.
Vorig model niet overigens.. Dat was ook minder..

PD power

Bericht door PD power » 23 aug 2012, 20:55

dvh schreef:Afwerking en materiaal gebruik van de Z4 is bijna Amerikaans te noemen.
Dat is bij het type Boxter op bovenstaande foto echt beter voor elkaar.
Vorig model niet overigens.. Dat was ook minder..
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2012, 21:00

Niks mis mee hoor, net als bij de Z4. Echter toch wel even wat minder dat het nieuwere model Boxter :-)
Al oogt het Z4 interieur wel een stuk moderner dan het oude Boxter interieur :oops:

Maar goed.. Hoe graag Macboy ook over interieurs praat.. Ontopic ? :D

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 23 aug 2012, 21:19

Grappig om te zien dat er zoveel porsche boxter fans zijn, persoonlijk vind ik dat echt helemaal niets dus. :bag:

Zelf heb ik een 330D touring wat gewoon een heerlijke zakenwagen is en de Viper heb ik als 2de auto, voor mij de perfecte combo, maar ik zie Ilja nog niet zo snel in een Viper stappen.

Als ik echter de keuze tussen een viper/corvette of boxter moet maken dan wist ik het wel. (al zou ik in zijn geval misschien ook eens kijken naar een leuke Z3M Coupe :tong: [perfect voor de fun EN circuit EN je schrijft er niet veel op af en dat interieur is zelf nu nog prachtig]

PD power

Bericht door PD power » 24 aug 2012, 09:01

dvh schreef:Niks mis mee hoor, net als bij de Z4. Echter toch wel even wat minder dat het nieuwere model Boxter :-)
Al oogt het Z4 interieur wel een stuk moderner dan het oude Boxter interieur :oops:

Maar goed.. Hoe graag Macboy ook over interieurs praat.. Ontopic ? :D

Proest..... :lollerdelol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 aug 2012, 11:47

RVV schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Niet omdat ik hem zelf heb, want ik ben best kritisch op interieurs, in het 3 serie topic schreef ik net dat het interieur van de e90 waar ik ook dagelijks tegen aan kijk onder de maat is. Maar de Z4 is echt wel "designtechnisch" veel en veel voor elkaar dan van die Cayman hierboven.

Afbeelding
Ben helemaal niet zo van de interieurs, maar om die onoverzichterlijke glijbaan en plastic rommel van hierboven :) te prefereren boven het simpele, oerdegelijke en mooi afgewerkte binnenwerk van Porsche, is een vergissing (understatement). Heus, Porsche 10x beter dan BMW.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja, en Ilja, je weet het zelf natuurlijk al, je wil die Porsche hebben.
Draad kan dicht ..

GTRene

Bericht door GTRene » 24 aug 2012, 13:39

zou ook liever het interieur van de Cayman hebben dan van een Z4...nooit zo mooi gevonden, beetje "koud" modern?

en zo Kees al zegt, het Interieur van de M coupe/roadster (Z3) is (behalve de iets te veel chrome ringen)veul mooier. :hungry:

maar gelukkig zou je die kunnen vervangen door bv dark chrome
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 aug 2012, 14:23

10x beter dit 10x beter dat. Porsche fanboism, Maar ik geef toe dat wat Ferdinand post hierboven:Prachtig. :thumbup:

Ik prefereer dit overigens, als 'we' uit de crisis zijn. Misschien.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 aug 2012, 15:27

Doe mij dit maar

Afbeelding

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 aug 2012, 15:45

Ik zou kiezen voor Optie 1 met een Boxster. Denk dat een Elise niets voor Macboy is. Rijdt verder prima, maar als je er gezeur mee hebt - en dat ga je hebben - is de lol er ook zo vanaf. Als je dingen zelf kunt doen is er vaak nog wel wat mee te regelen, maar zodra je zit met eventueel op laten halen/laten repararen etc. kost dat gewoon te veel tijd en daarmee voor jou ook (extra) geld omdat je in die tijd declarabele uren kunt schrijven.

Mijn ervaring is ook zo dat auto's waar je weinig mee rijdt ook grotere kans op problemen hebben (stilstaan is gewoon niet goed) en ook auto's die je veel op circuit gebruikt zullen ook meer onderhoud nodig hebben. Dan is een Boxster misschien ook de verstandigere optie boven een Elise.

Voor dagelijkse kilometers vind ik zelf comfort en gemak (clima, navi, goede audio, event. automaat) oneindig veel belangrijker dan de rij-eigenschappen. Leuk als het laatste ook prima is, wat met een 330d vast ook wel goed komt. Het kosten-aspect is iets wat je het beste voor jezelf kunt bepalen, want met een 320EDE kun je waarschijnlijk voor minder hetzelfde doen.

RVV

Bericht door RVV » 24 aug 2012, 16:01

Afbeelding

Die hangen ook in de stadsbus :D

Plaats reactie