Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Luco

Re: Federal 595RS-R topic

Bericht door Luco » 17 aug 2012, 15:12

Peric schreef:HAHAHAHAHAHA DVH!!
Hielke lijkt zelfs een beetje op de paus.. LOL!!
De Paus en Hielke hebben iig allebei de ruggegraat van een vaatdoek :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2012, 15:53

Luco schreef:
Onzin. Dat heet 'voortschrijdend inzicht'. Die benden bieden de beste "bang for the buck". Ik zou bijna gek zijn om ze niet te kopen. Het is dat ik niet weet hoe ik met facebook moet omgaan anders had ik het daar wel van de daken geschreeuwd.

Hielke

Bericht door Hielke » 17 aug 2012, 15:55

RVV schreef:Gecupt zelfs... toe maar weer, was dat niet levensgevaarlijk :D
Nee toch? Het zingt alleen wat vervelend bij bepaalde snelheden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 aug 2012, 16:15

Hielke schreef:
Luco schreef:
Onzin. Dat heet 'voortschrijdend inzicht'. Die benden bieden de beste "bang for the buck". Ik zou bijna gek zijn om ze niet te kopen. Het is dat ik niet weet hoe ik met facebook moet omgaan anders had ik het daar wel van de daken geschreeuwd.
Je bedoeld zeker " gangbang" for the buck........ :lol:

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2012, 16:19

Ik ga die foto van Hielke ff op Cees Klapband zijn facebook pagina zetten, want Hielke snapt toch niet hoe het werkt :-))))))))))))))))

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 aug 2012, 16:27

Nu alleen Youp van het Hek nog aan de Buckler....

RVV

Bericht door RVV » 17 aug 2012, 16:29

Bijlagen
Cees Klapband.jpg
Cees Klapband.jpg (207.85 KiB) 1441 keer bekeken

Niels v D

Bericht door Niels v D » 17 aug 2012, 20:41

WTF! Ik dacht dat die man echt Klapband heette ;)

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 18 aug 2012, 09:51

Inderdaad. Zo leren we ook nog iets nuttigs in dit topic!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 18 aug 2012, 10:10

Jesper schreef:Inderdaad. Zo leren we ook nog iets nuttigs in dit topic!
Zoals de observatie dat onze Cees van Thaise zuignapjes houdt.

(zie rechtsonder)

:ongeveer als:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 aug 2012, 10:47

lol, idd...andere rubbers kan ie dus ook wel gebruiken die niet scheuren :tooth: (just kidding)

Hielke

Bericht door Hielke » 18 aug 2012, 11:11

Cees was dus al vrij vroeg liefhebber van de goedkopere aziatische produkten :lol:

Facebook, you gotta love it.

Valt me nu trouwens op dat de 595 RS-R in 9 secties is verdeeld. Staat gewoon op de afscheiding tussen loopvlak en wang. Sec 1, sec 2, etc. Of je nu ook 9 kansen op scheurvorming hebt? :?

hanske

Bericht door hanske » 18 aug 2012, 16:38

Na iedere track-day gewoon even onder de kraan vullen en controleren op lekkage, geen straaltje=safe.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 aug 2012, 16:48

hanske schreef:Na iedere track-day gewoon even onder de kraan vullen en controleren op lekkage, geen straaltje=safe.
Goed idee. Heb ik er wel voor over, en is een deel van de 595 beleving.

PD power

Bericht door PD power » 18 aug 2012, 21:14

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Hielke, kijk dat je een andere mening hebt, kan ik ook zeker waarderen, je zal ook best een goeie gast wezen, alleen gezien je uitlatingen en onderbouwingen van toen, en nu de zgn verklaring..... tja dan lijkt het in mijn ogen toch op een "bewuste" beschadegings aktie, nu kun je het wel trots melden dat daardoor de banden goedkoper zijn, maar je hebt wel bewust iemands handel "om zeep" geholpen, met zoals nu lijkt (bewuste) "leugens", vind dit toch wel schokkend, misschien ben ik te nuchter, maar ik zou pissed zijn als iemand mij dit zou flikken.

Ben wat terleurgesteld in een "eerlijke" fries.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2012, 00:20

Ja, luister PD, de economie draait moeilijk, er moeten soms drastische maatregelen worden genomen om nog een voordeeltje te halen.

Maar om nou te zeggen dat ik er trots op ben. Nee.

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2012, 07:24

Hielke behalve dan dat jij (en ja jou hou ik daar hoofdverantwoordelijk voor) vorig jaar het verkoop concept an de Federal band om zeep heb geholpen, heb je er ook voor gezorgd dat je de explotatie van DF daarmee beschadigd hebt. Want het verkoopconcept (specifiek product aanbieden via DF met eigen pagina) wilde we de markt mee op en aanbieden aan verschillende bedrijven. Toen is gebleken dat bedrijven afhaakte omdat ze bang waren op dezelfde manier beschadigd te worden als bij Federal is gebeurd. We konden de garantie niet geven vanwege het vrije woord op het forum. Een duivels dillema voor ons omdat we het vrije woord heel hoog hebben, maar toen bleek nadat de Federal "afaire" hier misbruik van werd gemaakt durfde we dit concept niet meer aan te bieden. De explotatie van DF als site kost veel geld (ongeveer 2500 tot 3000 euro per maand alleen al vaste lasten). Je snapt wel dat die kosten ergens uit opgebracht moeten worden. Ik moet inderdaad zeggen dat ik (letterlijk) goed ziek ben geweest van de situatie. De luchtigheid die je nu ten toon stelt voelt als een extra trap na richting DF.

Shakes

Bericht door Shakes » 19 aug 2012, 07:33

Je staat er toch bij en kijkt ernaar?
Ik heb mensen om minder een ban zien krijgen. Toegegeven dat waren geen noorderlingen maar dan moet je nu niet doen alsof het aan Hielke ligt.......

Rupie

Bericht door Rupie » 19 aug 2012, 09:43

Mij ook te makkelijk. Pro actief is niet het eerste wat bij mij opkomt als ik kijk naar hoe de website wordt gerund en met dit soort situaties imo wordt omgegaan.

Ik vind het jammer, want ik gun DF en iedereen die erbij betrokken is het beste. Maar een aantal dingen worden niet opgepakt zoals je imo zou moeten doen.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2012, 10:00

Rico,

als ik me bij een club, forum, vereniging, of whatever organisatie van een groep mensen aansluit, dan verwacht ik dat de bestuursleden van die groep mensen me ECHTE aanbiedingen voorschotelen wanneer ze een produkt promoten. Niet dat ze door hun aktie de markt dichttimmeren, de concurrentie om zeep helpen en over de rug van de leden van hun groep door diezelfde op een planeconomie gebaseerde concurrentievervalsing financieel willen scoren.

Maar waarom die oude koeien uit de sloot halen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 aug 2012, 10:17

Ruben schreef:Mij ook te makkelijk. Pro actief is niet het eerste wat bij mij opkomt als ik kijk naar hoe de website wordt gerund en met dit soort situaties imo wordt omgegaan.

Ik vind het jammer, want ik gun DF en iedereen die erbij betrokken is het beste. Maar een aantal dingen worden niet opgepakt zoals je imo zou moeten doen.
Tja, dat vind ik dan weer te gemakkelijk want hoe weet jij nu precies hoe de website gerund wordt en hoe de besluitvorming tot stand komt.
Wordt jij door Rico en Peter daar in betrokken?
Wanneer je bij de DF organisatie zou zitten dan is het iets anders maar nu is het denk ik ook een beetje gissen.

Verder heb ik het idee dat toen DF Commercieel ging er een aantal oud gedienden die al jaren op het forum zaten een beetje pissig waren dat ze er niet bij betrokken werden.
Die zagen al helemaal gebeuren dat Rico zijn zakken ging vullen met DF.
DF commercieel was nergens goed voor en alle ideeën werden bij voorbaat al de grond in geboord.
Dat banden verhaal was natuurlijk koren op de molen en het scheurtje in het profiel was het ideale wapen om heel dat banden verhaal om zeep te helpen en wat zal daar in de noordelijke provincies om gelachen zijn zeg.
Dat daar nu door Hielke zo luchtig en grappig mee om wordt gegaan vind ik triest.
Ben benieuwd wat het volgende initiatief is wat op voorhand in de grond geboord gaat worden.

Grtz,Hanz06

Emiel

Bericht door Emiel » 19 aug 2012, 10:40

Dat iemand geld wil verdienen met een website/forum, wat ook veel tijd/geld kost aan beheer/server huur/etc., kan ik geen probleem van maken. Tuurlijk betekend dat vaak dat er diverse dingen veranderen en mensen zijn vaak niet gek op veranderingen.

Ik heb persoonlijk niks tegen DF en dat DF banden ging verkopen, eigenlijk had dat heel gunstig kunnen zijn als er scherpe prijzen werden gehanteerd, kortingen, etc.

Wat mij tegen de borst stuitten destijds was Dhr Klapband en de manier waarop de band door dat bedrijf in de markt werd gezet (opnieuw werd gezet)
Daar was DF in mijn ogen niet schuldig aan, of het bekend was, laat ik in het midden ( voordeel van de twijfel? )

Het is zoals vaak gezegd, een onbekende band goedkoop in de markt zetten, goed leverbaar, en zodra het begint te lopen exclusief maken en prijzen + 100%
Dat is de voorhistorie van de R888 en zakelijk gezien begrijpelijk, maar vandaag kopen voor 70 euro en morgen voor 170 euro, dan gaan bij mensen de nekharen toch omhoog met alle gevolgen van dien. ( onverkoopbaar, etc. etc. )

De reactie van DF op het geheel vond ik daarna wel zeer teleurstellend, ik had meer verwacht van dergelijke zakenmannen en/of vrouwen.
Vermoedelijk als DF correcter had opgetreden, dat er ook naar de boze buitenwereld toe een signaal was gestuurd wat nu niet is gebeurd.
Een signaal wat mogelijk was geweest richting nieuwe partijen om zaken mee te doen : Wij , DF, verkopen graag jullie producten, maar wel op een eerlijke basis. Als er problemen zijn met een product en/of prijzen dan moet dit ten alle tijden bespreekbaar zijn gezien wij service op de eerste plaats willen hebben staan.

Een gemiste kans om te onderscheiden van de meute. Laat leveranciers maar eens blij zijn DAT ze mogen leveren aan zo'n grote club, beetje gepaste arrogantie kan best sieren.

Shakes

Bericht door Shakes » 19 aug 2012, 10:49

Jammer deze discussie.

Ik heb/had niet het idee dat Rico en Peter verkeerde bedoelingen hadden. Kunnen zij alles weten? Nee lijkt me. Ik vind dat een Hielke wel iets netter met dit hele verhaal mag omgaan maar goed dat is niet aan mij. Blijkbaar neemt Rico hier genoegen mee, prima.

Je hebt altijd de keus weg te blijven hier. Zie je alles opeens door een ander, juiste perspectief.....

ErikS

Bericht door ErikS » 19 aug 2012, 10:58

Ikvind Hielke gewoon echt een l#l.... Sorry.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2012, 10:59

goede post Emiel.

verder waren er ook echt wat "problemen" met die band wat best scary leek...
daarbij ook nog eens die prijs verhoging ineens terwijl er niks werd opgelost of goed uitgelegd over die banden...
ook waar is dat sommigen het te ver door trokken of opbliezen, magoed daar kon het bestuur ergens een lijn trekken, je zag het immers aankomen.

dat het zoveel geld koste :shocking: e.d. daar sta ik versteld van...das een flinke domper voor al het werk en inzet e.d.

wel belangrijk is en blijft dat zaken bespreekbaar kunnen blijven...ken ook een forum waar wat belanghebbenden (bedrijven) geld steken in dat forum met reclame e.d. maar dan bepalen zij een beetje wat erover gezegd mag worden zeg maar...

Gesloten