Federal 595RS-R topic
- RVV
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Ferderal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Heet die bandenboer nu echt Cees Klapband?

- daNpy
Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com
Ben benieuwd naar de prijzen!
Voor onze Golf zoek ik nog semi's in de maat 195/50/15

- Snipe
Die staan er toch gewoon bij?daNpy schreef:Ben benieuwd naar de prijzen!
http://www.driving-fun.com/marketplace/ ... -band.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Die maat die jij noemt kost € 106,94.
-
Meneer klapband heeft de prijzen mooi omhoog gegooid nu hij Nederlands alleen recht heeft.
Betaalde half jaar geleden 86 euro incl monteren/balanceren voor 205/50/16, gewoon in NL
Beetje het meneer prins verhaal.
Mijn banden leverancier heeft 3 pallets uit buitenland gehaald vanwege dit. Leuk voor DF maar knudde voor de prijzen.
Betaalde half jaar geleden 86 euro incl monteren/balanceren voor 205/50/16, gewoon in NL
Beetje het meneer prins verhaal.
Mijn banden leverancier heeft 3 pallets uit buitenland gehaald vanwege dit. Leuk voor DF maar knudde voor de prijzen.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ook leverbaar in de volgende maten?:
345/30/18 of 335/30/18
285/30/18 of 275/30/18
Zo ja, benieuwd naar de prijzen.....
345/30/18 of 335/30/18
285/30/18 of 275/30/18
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Nutkees schreef:ook leverbaar in de volgende maten?:
345/30/18 of 335/30/18
285/30/18 of 275/30/18
Laat maar, zag de maattabel te laat, uiteraard niet leverbaar in mijn maat

- Tristan
@Kees, met die maten kan je beter bij een industriële bandenboer informeren.

- daNpy
Oeps niet ver genoeg naar beneden gescrolld om de tabel te zienSnipe schreef:Die staan er toch gewoon bij?daNpy schreef:Ben benieuwd naar de prijzen!
http://www.driving-fun.com/marketplace/ ... -band.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Die maat die jij noemt kost € 106,94.

bedankt!
-
Het is hele vreemde handel die semi slicks en gewone slicks
Ik heb daar met me eigen banden boer ook vaak discussie over gehad.
De meeste semi slicks of slicks leveringen is allemaal aan banden gelegd en kan je niet kopen bij je eigen banden boer. De prijzen die dan gerekend worden voor semi s of slicks zijn dan ook extreem hoog. Die markt wordt gigantisch dicht getimmerd.
Nu zie je dat dus weer gebeuren met de federals. Eigenlijk heel jammer voor de liefhebber die eerst een aantrekkelijke band heeft gevonden en dat ie er nu duurder aan moet.
Mijn zoektocht blijft altijd om semi s te vinden die je gewoon bij je reguliere bandenboer kunt kopen. Zijn ze er niet dan pak ik wel sportieve straatbanden.
Je denkt toch niet dat ik voor 1500 euro pilot sport cup ga monteren, omdat er maar 1 leverancier is die de hoofdprijs gaat vragen. Dan maar iets minder grip.
Ik heb daar met me eigen banden boer ook vaak discussie over gehad.
De meeste semi slicks of slicks leveringen is allemaal aan banden gelegd en kan je niet kopen bij je eigen banden boer. De prijzen die dan gerekend worden voor semi s of slicks zijn dan ook extreem hoog. Die markt wordt gigantisch dicht getimmerd.
Nu zie je dat dus weer gebeuren met de federals. Eigenlijk heel jammer voor de liefhebber die eerst een aantrekkelijke band heeft gevonden en dat ie er nu duurder aan moet.
Mijn zoektocht blijft altijd om semi s te vinden die je gewoon bij je reguliere bandenboer kunt kopen. Zijn ze er niet dan pak ik wel sportieve straatbanden.
Je denkt toch niet dat ik voor 1500 euro pilot sport cup ga monteren, omdat er maar 1 leverancier is die de hoofdprijs gaat vragen. Dan maar iets minder grip.
- Knot
Inderdaad...
"Meneer waarom heeft uit vanuit de GT tot midden op de veenslang driftend een compleet rookgordijn getrokken over de omgeving?"
Eh.. had geen grip, hadden ze de 595RS-R maar niet zo achterlijk duur moeten maken
"Meneer waarom heeft uit vanuit de GT tot midden op de veenslang driftend een compleet rookgordijn getrokken over de omgeving?"
Eh.. had geen grip, hadden ze de 595RS-R maar niet zo achterlijk duur moeten maken

- Remmie
De "goedkope" prijs van paar maanden geleden werd weggemoffelt onder het mom dat dat een foutje was.
Toch wel behoorlijke prijsstijging van 87 euro naar 166 euro.
Toen die band voor 87 euro werd verkocht werd er tenslotte ook winst op gemaakt.
Jammer
Toch wel behoorlijke prijsstijging van 87 euro naar 166 euro.
Toen die band voor 87 euro werd verkocht werd er tenslotte ook winst op gemaakt.
Jammer
- VLA
Ze zijn opeens ook niet meer te bestellen bij de welbekende duitse webshop. Paar weken/maanden terug nog wel.
Wel jammer want heb positieve verhalen over deze band gehoord, en de prijs was ook super.

- Michel P
Erg vreemd idd, waren eerst fors goedkoper. Fijn zo'n open europa als fabrikanten en leveranciers de boel zo dicht timmeren dat ze de prijzen fors kunnen verhogen........VLA schreef:Ze zijn opeens ook niet meer te bestellen bij de welbekende duitse webshop. Paar weken/maanden terug nog wel.Wel jammer want heb positieve verhalen over deze band gehoord, en de prijs was ook super.

Michel
- Paskal
- Auto: meerdere
+1, via pro-track.de zijn ze nog wel te bestellen. Prijs ligt wel stukkie lager dan bij mijnheer Klapband, maar verzendkosten zijn wel hoger. Wilde dit jaar ook voor die banden gaan, maar nu die prijzen zo hard omhoog zijn geschoten ga ik me nog eens beraden.....VLA schreef:Ze zijn opeens ook niet meer te bestellen bij de welbekende duitse webshop. Paar weken/maanden terug nog wel.Wel jammer want heb positieve verhalen over deze band gehoord, en de prijs was ook super.
Begrijp echt niet waarom die prijzen zo drastisch omhoog moeten. Voor mij uit principe al een reden om bij zo'n tent geen banden te kopen. Vrees echter dat er niet veel anders op zit

- VLA
Ik heb ook wel eens (paar jaar terug) besteld bij camskill.co.uk , die hadden voorheen ook zeer lage prijzen voor de R888 semislicks, 195/50/15 had je toen voor 80 euro per stuk (ex shipping). Maar zie nu net dat de prijzen daar inmiddels ook omhoog zijn gegaan naar 108 pond per stuk.Paskal schreef:+1, via pro-track.de zijn ze nog wel te bestellen. Prijs ligt wel stukkie lager dan bij mijnheer Klapband, maar verzendkosten zijn wel hoger. Wilde dit jaar ook voor die banden gaan, maar nu die prijzen zo hard omhoog zijn geschoten ga ik me nog eens beraden.....VLA schreef:Ze zijn opeens ook niet meer te bestellen bij de welbekende duitse webshop. Paar weken/maanden terug nog wel.Wel jammer want heb positieve verhalen over deze band gehoord, en de prijs was ook super.
Begrijp echt niet waarom die prijzen zo drastisch omhoog moeten. Voor mij uit principe al een reden om bij zo'n tent geen banden te kopen. Vrees echter dat er niet veel anders op zit

- Arthur
- Auto: Nr.51
Blijkbaar is dus de hele "markt" in deze banden zo.
- Remmie
75 dollar > 57 Euro in de states.
300 dollar verzendkosten erbij, so what
300 dollar verzendkosten erbij, so what

- Knot
Tsja... ik pak gewoon lekker een RE050A of de V12 Evo... 100 euro per band in mijn maat en zijn gewoon prima banden, ook voor circuitgebruik.
- Snipe
Ze waren spotgoedkoop en als ik het goed heb kosten ze nu nog steeds minder dan de meeste andere, vergelijkbare banden. Zoals Andre al zegt zijn ze bij de reguliere bandenhandel niet te koop, dus dat je ze via DF kunt bestellen is handig, lijkt me zo. En dat je ze dan ook nog bestelt bij een bandenboer die Klapband heet, is de slagroom op de taart. Heb je gelijk weer een verhaal voor de komende verjaardagen.VLA schreef:heb positieve verhalen over deze band gehoord, en de prijs was ook super.
- Hielke
Het lijkt wel een beetje op de good old "Plan Economie" van de vijfjarenplannen uit de Sovjet Unie tijd. Toen (ik praat nu over Polen) maakte het ook niks uit in welke winkel je iets haalde. Het product was hetzelfde en de prijs was overal hetzelfde. Allemaal ergens van bovenaf bepaald. De consument was dan de lul omdat de kwaliteit bij gebrek aan concurrentie altijd te wensen overliet. Nu omdat de winst in de zakken van die paar europese aanbieders vloeit.
Semislicks zijn voor trackdays leuk maar absoluut geen must. Ze schelen met een goede sportieve straatband hooguit een paar seconden.
Je hoeft alleen maar een straatband te vinden die de martelingen van een trackday aankan. Veel zijn er niet maar als je als DF gebruiker de koppen bij elkaar steekt vind je ze wel.
Semislicks zijn voor trackdays leuk maar absoluut geen must. Ze schelen met een goede sportieve straatband hooguit een paar seconden.
Je hoeft alleen maar een straatband te vinden die de martelingen van een trackday aankan. Veel zijn er niet maar als je als DF gebruiker de koppen bij elkaar steekt vind je ze wel.
-
Ik reed dus ook met Re50a en was verbazend goed op het circuit en zo zullen er vast nog wel meer banden zijn die redelijk goed op circuit zijn en die gewoon door de reguliere bandenhandel te koop zijn.
Daar hoef ik geen semi s voor wat door importeurs wordt dichtgetimmerd en dikke prijzen erop.
Daar hoef ik geen semi s voor wat door importeurs wordt dichtgetimmerd en dikke prijzen erop.
- Snipe
Ik heb op die ouwe 306 GTI van me banden in 195/50/15. Die Federals kosten 106 euro. Het lijkt me niet echt duur, eerlijk gezegd. Hoewel er nu ook wel aardig mee te rijden is met achterbanden van een of ander obscuur flutmerk, waardoor je met je FWD dwars door elke bocht kan.Hielke schreef:Je hoeft alleen maar een straatband te vinden die de martelingen van een trackday aankan. Veel zijn er niet maar als je als DF gebruiker de koppen bij elkaar steekt vind je ze wel.
- GTRene
wordt idd allemaal aan banden gelegdArthur schreef:Blijkbaar is dus de hele "markt" in deze banden zo.

- Hielke
Is misschien ook niet echt duur maar het gaat om het principe. Door het importeurschap te verwerven en de koppen met andere importeurs bij elkaar te steken worden die krengen tov wat ze geweest zijn te duur. En voor die paar seconden winst zijn semi's niet heilig. Ik zou niet op dagelijkse basis met het afrolgeluid van die dingen kunnen leven. Daarom zeg ik, als er straatbanden zijn die extreem gebruik goed verdragen, dan is dat toch ook een optie.Snipe schreef:Ik heb op die ouwe 306 GTI van me banden in 195/50/15. Die Federals kosten 106 euro. Het lijkt me niet echt duur, eerlijk gezegd. Hoewel er nu ook wel aardig mee te rijden is met achterbanden van een of ander obscuur flutmerk, waardoor je met je FWD dwars door elke bocht kan.Hielke schreef:Je hoeft alleen maar een straatband te vinden die de martelingen van een trackday aankan. Veel zijn er niet maar als je als DF gebruiker de koppen bij elkaar steekt vind je ze wel.