Bizarre offertes.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Re: Bizarre offertes.....

Bericht door GTRene » 01 aug 2012, 13:13

jaren klonk het zo>> Afbeelding

tegenwoordig meer als, Eigen haard kost goud geld :hmmm:

Tim N

Bericht door Tim N » 01 aug 2012, 13:18

Ongeveer 50,00 a 75,00 p/m2 x200m2 = 10.000 a 15.000,- Hielke

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 aug 2012, 13:55

"gelukkig" heb ik een tuintje van 11x6M achter en voor 1,5x6M :mrgreen:

aanleg was eenmalig zo'n 1000euri aan materiaal, werk zelf gedaan en onderhoud is misschien 100 euro per jaar aan een beetje mest/graszaad/plantje :)

zo zie je maar weer zowel bij huizen/tuinen als auto's geld, aanschaf is misschien niet eens het probleem maar de OH-kosten ;)

als ik soms ook hoor wat mijn ouders kwijt zijn aan gas, elektra, water, tuinonderhoud etc :shock: alles wordt gewoon vele malen duurder in een leuk vrijstaand oud huis met wat grond tov een nieuwbouw rijtjeshuis ;)

maarja is hetzelfde als de runningcosts van een aygo vergelijken met die van een 7-serie... oid ;)

RVV

Bericht door RVV » 01 aug 2012, 13:57

Niels schreef:20K.......

Ik vind het ook belachelijk veel geld!

Gelukkig heb ik nooit zoveel geld hoeven uit te geven aan mijn tuin, Arthur kent mijn tuin wel en dat is alles behalve een armtierig tuintje rondom vrijstaande woning (kavel van 750 m2). Ook voor groot onderhoud ben ik niet veel kwijt. Net nog de complete tuin laten snoeien en afvoeren. Kosten 115 euro. Dit 2 tot 3 keer per jaar. Totale onderhoudskosten inc. Bemesting ongeveer 500 euro per jaar.

Grasmaaien en onkruid wieden doe ik altijd zelf. Goed voor de conditie!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 aug 2012, 14:04

RVV schreef:

Gras vreten en onkruid smakken doe ik altijd zelf. Goed voor de conditie!
Ouwe bok. Goed voor je BMI. :beer:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 01 aug 2012, 14:10

GTRene schreef:jaren klonk het zo>> Afbeelding

tegenwoordig meer als, Eigen haard kost goud geld :hmmm:

En een vreemde kut kost je de halve hut! :)

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2012, 14:26

Toch vreemd

Met zijn allen commentaar op een offerte, duur, afzetterij, ik wordt hovenier, enz enz enz.

Maar als de vele zelfstandigen hier hun diensten aanbieden en je zegt dat het bv een pittige prijs is dan is het:
Weet je wat mijn pand kost
Ik moet ook huur betalen
Ik moet ook wat overhouden
Marge heb ik al bijna niet
Scherper kan niet
Ik ben al goedkoop
enz enz enz

Ik denk dat de helft hier niet eens weet wat een beetje hovenier heeft staan wat wel allemaal betaald moet worden, zand en grond is al niet goedkoop en wordt steeds duurder.

Maar goed een hovenier mag natuurlijk maar 20 euro per uur rekenen, want meer vinden we het niet waard.
Terwijl de ict-er misschien wel 70 euro per uur rekent en dat vinden we normaal :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 01 aug 2012, 14:30

LOL

Nieuw draadje patsen met mijn tuin.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 aug 2012, 14:32

Shakes schreef:LOL

Nou, dan zijn we gauw klaar. Mensen uit Oosten en Noorden winnen. :)

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2012, 14:34

LOL
1100m2 :tong: :tong: :tong:
Asfalteren was me te duur :lollerdelol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 aug 2012, 14:39

Tristan schreef:
Shakes schreef:LOL

Nou, dan zijn we gauw klaar. Mensen uit Oosten en Noorden winnen. :)
of patsen met de m2 prijs van je grond dan zijn ze daar juist snel weer klaar :kikker:

om te beginnen mijn woonplaats: http://www.jaap.nl/te-koop/utrecht/utre ... overzicht/ 1.032EUR m2 :tong:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 aug 2012, 14:44

Ik ga ook geen 20K neerleggen, echt niet. Zelf de regie in handen nemen scheelt echt te veel geld net als bij de andere klusjes afgelopen jaren..

CRZ

Bericht door CRZ » 01 aug 2012, 15:11

Ik heb het wel gedaan en heb er nog steeds geen spijt van dat ik het heb laten doen. Als je 8 man, 7 dagen lang zit rond beuken in je tuin dan weet ik zeker dat ik er heel wat maandjes over zou doen.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 01 aug 2012, 15:23

Heb het ook een paar jaar uit zitten stellen omdat ik het belachelijk veel geld vond, onder het motto "ik doe het zelf wel een keertje". Uiteindelijk vorig jaar toch maar uitbesteed en mijn enige spijt achteraf is dat ik het niet een paar jaar eerder heb laten doen!

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2012, 15:45

Hekwerk met poort, split en straatwerk heb ik ook laten doen.
700m2 straatwerk doe je niet ff zelf
Zeker niet als er dan ook een paar putten in moeten, anders wordt het zon zwembad.
100 meter hekwerk trouwens ook niet
Ook ging er meer zand onder dan verwacht, bijna 350m3 zand, veel succes met je kruiwagentje :blink:
1M3 = ongeveer 13 kruiwagens
350X13= 4550 kruiwagentjes zand :blink:

Nu moet eigenlijk de inrichting nog afgemaakt worden, maar dat wacht nog maar even.
Verder vind ik die steenkorven erg mooi, maar ja 100meter steenkorven wil je de prijs niet eens van weten.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 aug 2012, 16:06

Tim N schreef:Ongeveer 50,00 a 75,00 p/m2 x200m2 = 10.000 a 15.000,- Hielke
Mmmm, onkruid is ook mooi :tooth:

allen

Bericht door allen » 01 aug 2012, 16:22

RVV schreef:

Ik vind het ook belachelijk veel geld!

Gelukkig heb ik nooit zoveel geld hoeven uit te geven aan mijn tuin, Arthur kent mijn tuin wel en dat is alles behalve een armtierig tuintje rondom vrijstaande woning (kavel van 750 m2). Ook voor groot onderhoud ben ik niet veel kwijt. Net nog de complete tuin laten snoeien en afvoeren. Kosten 115 euro. Dit 2 tot 3 keer per jaar. Totale onderhoudskosten inc. Bemesting ongeveer 500 euro per jaar.

Grasmaaien en onkruid wieden doe ik altijd zelf. Goed voor de conditie!
En ik vind dit echt een te simpele opmerking, omdat je feitelijk niet eens weet hoe iemand z'n tuin ervoor staat, welke materialen en welke beplanting, etc. hij wenst te gebruiken. Het aantal manuren weet je ook niet. Voorts zegt de oppervlakte ook niet zoveel. Ik gok dat iemand met een 'mini parkje' vol met haagjes, bloemen, paadjes, noem maar op, meer kwijt is aan onderhoud dan iemand die gewoon 2 hortensia's en een flinke lap gras heeft waar ze in een uur met de grasmaaier wel klaar zijn.
Heb vorig jaar overigens m'n tuin met heel wat hulp van Patrick en de godganze kleuterklas uit Zeeland (incl. die super hovenier :tong: ) compleet op de schop gegooid. Ik begrijp die prijzen inmiddels wel.
Serieus vraagje Rico. Hoeveel uur heeft die hovenier gebruikt om te snoeien en zou jij dat voor hetzelfde geld willen doen? Ik gok dat hij voor 115 euro incl. btw geen 8 uur voor je gaat knippen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 aug 2012, 17:12

Hielke schreef:
Tim N schreef:Ongeveer 50,00 a 75,00 p/m2 x200m2 = 10.000 a 15.000,- Hielke
Mmmm, onkruid is ook mooi :tooth:
ja, een natuurlijke tuin heet dat :mrgreen:

ik heb gelukkig maar weinig grond en alles optimaal bebouwd, achter huis bijna alles bestraat dus lekker makkelijk :mrgreen:
voor en de zijkant een strookje gras en er zat wat beplanting...maar alle beplanting/bossen (was niet zoveel :) ) eruit gesloopt en dacht wat anders er neer te plempen maar is nu euhm...

ook meer een natuurtuintje...

wat groeit er snel onkruid en bloempjes en wild gras op zwart zand :shock:
doe nu dus 1x in de zoveel tijd met de grasmaaier overal overheen :clown: als het maar groen is.

RVV

Bericht door RVV » 01 aug 2012, 17:33

In het totaal 6 manuren. En er staan echt geen 2 hortensias bij mij in de tuin.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 aug 2012, 19:21

Allen, je slaat de spijker op zijn kop en ik ben het volkomen met je eens.
Maar we zitten hier op DF en hier draait alles om auo's. Gewoon de hele voortuin 3x3m bestraten met kobbelstones en een dikke GTR er op en je hebt de mooiste tuin van de straat :lol:

Verder vind ik dit wel een geinig draadje. Heerlijk die oude wijven praat :D

Rico in heel Limburg is geen enkele hovenier die komt snoeien voor 20 euro per uur.
Ik betaal het dubbele exclusief BTW. Een interieurbouwer, schilder, timmerman, loodgieter tellen allemaal meer dan 40 uur per uur. Ik denk dat jij iemand hebt die dit "zwart" doet. Waarschijnlijk een afgekeurde Piza-bakker die zich wat wilt bijverdienen.
Ik begrijp niet dat sommige mensen zo panisch doen over de huidige uurprijzen? Laten jullie thuis of op de zaak nooit iets maken/aanleggen? Sommige leven hier nog in de middeleeuwen. :D

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2012, 19:58

RVV schreef:In het totaal 6 manuren. En er staan echt geen 2 hortensias bij mij in de tuin.
i rest my case.

RVV

Bericht door RVV » 01 aug 2012, 20:27

Tja wat is het probleem? Mijn tuinman een dorpsgenoot heeft een kwekerij als semi bedrijf, werkt verder een paar dagen in de week voor een groenvoorzieningsbedrijf (geen idee wie of wat) het is iig een vakman. 8 jaar geleden zijn kwekerij benaderd met het verzoek om alles rondom te voorzien van coniferen. Zijn vrouw is ook groot geworden in de groenvoorziening/tuinbedrijf. Zij hebben toen onze tuin aangelegd. Hing ook wel een fatsoenlijk prijskaartje aan. Maar geen 20k iig. Jaarlijks doen deze mensen 3 keer snoeionderhoud in mijn tuin. Daar rekenen ze hun tarief voor waar ik overigens gewoon een factuur van krijg. Hun bepalen hun eigen tarief, ik betaal wat ze vragen. Is dat achterlijk ofzo? Wat hun in 6 manuren doen ben ik een week mee bezig (om aan te geven hoe grondig en snel ze werken). Waar het mij om gaat is dat de tuin er gewoon weer snaarstrak bijstaat en ik vind het een prima betaalbaar bedrag. Overigens zou ik als ze meer per uur zouden vragen dit ook gewoon betalen. Ze hebben de tuin aangelegd en doen al 8 jaar het onderhoud. En ik ben nooit ontevreden over hun werkzaamheden en kwaliteit geweest.

RVV

Bericht door RVV » 01 aug 2012, 20:35

Maargoed dit topic gaat ook niet over mijn tuin maar over Niels zijn tuin.

Even on topic dan.. Joy komt met een berekening van ca. 11 a 12000 euro. Niels komt met een bedrag van 20000 euro. Ben ik dan de enige die dit gat wel heel erg groot vind?

Ik zeg nergens dat ik 11/12 k een belachelijk hoog bedrag vind, wel vind ik 20k belachelijk hoog als we Joy zijn berekening aanhouden. Geeft eigenlijk een beetje aan dat er zomaar voor een paar duizend euro aan gebakken lucht zit verwerkt in Niels zijn offerte. Of slik jij zo'n verschil ook als zoete koek Rebel? Onder het mom van de tuinman moet ook kunnen vreten?

Beetje kritisch zijn mag best. Klakkeloos offertes accepteren alsof het de normaalste zaak is?!

Luco

Bericht door Luco » 01 aug 2012, 20:46

RVV schreef:Maargoed dit topic gaat ook niet over mijn tuin maar over Niels zijn tuin.

Even on topic dan.. Joy komt met een berekening van ca. 11 a 12000 euro. Niels komt met een bedrag van 20000 euro. Ben ik dan de enige die dit gat wel heel erg groot vind?

Ik zeg nergens dat ik 11/12 k een belachelijk hoog bedrag vind, wel vind ik 20k belachelijk hoog als we Joy zijn berekening aanhouden. Geeft eigenlijk een beetje aan dat er zomaar voor een paar duizend euro aan gebakken lucht zit verwerkt in Niels zijn offerte. Of slik jij zo'n verschil ook als zoete koek Rebel? Onder het mom van de tuinman moet ook kunnen vreten?

Beetje kritisch zijn mag best. Klakkeloos offertes accepteren alsof het de normaalste zaak is?!
Ik lees de berekening van joy toch heel anders.
Hij maakt een grove schatting zonder de details te kennen en zit zomaar op 12k, zonder gekke dingen.
Dus als de tuin er wat slechter/anders bij ligt dan joy vanuit gaat in zijn schatting, dan loopt het heel hard van je af.

Joy

Bericht door Joy » 01 aug 2012, 20:51

Wat Luco zegt inderdaad. Dit is maar een schatting op basis van benodigde materialen en arbeid. Niet in te schatten hoeveel werk er daadwerkelijk uitrolt.

Verder ligt het er natuurlijk ook net aan wat voor uurtarief men rekent. Kijk als het 10 eur per uur verschil geeft dan gaat het natuurlijk al meteen flink scheef lopen. Dan pak je al 1500-2000 euro verschil eruit.

Afvoer grond is ook niet overal makkelijk. Laat je het via officiële containerbedrijven lopen ja dan gaat het hard oplopen.

Ook wij zijn wel eens duurder dan een ander. Tja daar kan ik dan niks aan veranderen. Voor minder kan ik het niet maken. Als je later het resultaat dan ziet dan begrijp je hoe het zo goedkoop kon.

En dat is bij die jongens die Niels een offerte hebben gegeven ook zo. Als zij denken dat geld echt nodig te hebben om het te maken dan is het aan de klant om aan te geven of ze daar akkoord mee gaan. Of je gaat aan tafel met ze en vraagt waar het 'm dan in zit. Soms is het logisch, soms ook niet.

Wellicht is het handig om eens een stratenmaker om een offerte te vragen met al het grondwerk erbij. Graszoden leggen is eigenlijk niet lastig, ook goed zelf te doen. Haag planten zou je bijv. kunnen vragen of de minigraver een sleuf open legt over de gehele lengte waarna je zelf de planten erin zet (stokje erbij voor de tussenmaat) en met een schopje de losse aarde terug over de wortels verdeeld. Makkelijk werken en relatief voordelig.

Plaats reactie