Bizarre offertes.....
- Niels
- Auto: Prius+
Bizarre offertes.....
In economisch moeilijkere tijden verwacht je dat bedrijven scherp gaan zitten om klussen binnen te harken. We hebben 400-450m2 grond wat tuin moet worden. Geen bijzondere wensen, 200m2 bestraat/grint (deels oprit), 200m2 gras, bordertje en wat coniferen (o.i.d.) eromheen a een metertje of 60. Wie raad het totaal bedrag van de eerste offerte?
En Joy mag aangeven wat dit ongeveer mag kosten. Basis grond is fijne klei, een oprit wordt weggehaald en klinkers worden elders weer gelegd a 30m2........
En Joy mag aangeven wat dit ongeveer mag kosten. Basis grond is fijne klei, een oprit wordt weggehaald en klinkers worden elders weer gelegd a 30m2........
- JP
Re: Bizarre offertes.....
Uiteindelijk nog veel werk. Schat op meer dan €10000 vrijwel zeker.....
- Luco
16.700 euro
-
OnlineMartijn_bmw
Bij mijn ouders durfde een tuinbedrijf laatst al 4,5k te vragen om alleen maar 300m2 gras te vernieuwen...
Niet gedaan, uiteindelijk een "mannetje" gevonden die zei voor 200 euri het bestaande veld te renoveren wat volgens dat tuinbedrijf niet meer kon....
Nu een paar maanden later is het veld als nieuw!! Hoezo bizar verschil....
Dus inderdaad als je al begint over bizarre offerte denk ik 15k EUR. Voor de jou genoemde werkzaamheden
Niet gedaan, uiteindelijk een "mannetje" gevonden die zei voor 200 euri het bestaande veld te renoveren wat volgens dat tuinbedrijf niet meer kon....
Nu een paar maanden later is het veld als nieuw!! Hoezo bizar verschil....
Dus inderdaad als je al begint over bizarre offerte denk ik 15k EUR. Voor de jou genoemde werkzaamheden
- dvh
Zal best wat kosten.
Een hovenier inschakelen is voor rijke mensen.
Beter kijken of je niet een mannetje kan vinden voor minder.
Dat de prijzen niet zakken ondanks de crisis werd mij vandaag ook weer duidelijk.
Was aan het kijken naar een ander pand. Nu is de tango failliet gegaan. Deze had een mooi, maar wat kleiner pand over.
25k per maand aan huur..
O_o
Een hovenier inschakelen is voor rijke mensen.
Beter kijken of je niet een mannetje kan vinden voor minder.
Dat de prijzen niet zakken ondanks de crisis werd mij vandaag ook weer duidelijk.
Was aan het kijken naar een ander pand. Nu is de tango failliet gegaan. Deze had een mooi, maar wat kleiner pand over.
25k per maand aan huur..
O_o
- Luco
Ik ken een aantal hoveniers, maar die hebben het alleen maar druk, druk, druk.
Ze denken dat het komt omdat mensen minder snel verhuizen en dus juist meer geld aan hun tuin besteden.
Ze denken dat het komt omdat mensen minder snel verhuizen en dus juist meer geld aan hun tuin besteden.
- Joy
Ik kan niet zien wat er precies grind zou worden. Het voordelige grind kost ongeveer € 30,00 per ton excl. bezorgen. Dit gaat niet per m3 dus bij omrekenen kuub naar ton moet je kuub x 1,6 soortelijk gewicht doen.Niels schreef:In economisch moeilijkere tijden verwacht je dat bedrijven scherp gaan zitten om klussen binnen te harken. We hebben 400-450m2 grond wat tuin moet worden. Geen bijzondere wensen, 200m2 bestraat/grint (deels oprit), 200m2 gras, bordertje en wat coniferen (o.i.d.) eromheen a een metertje of 60. Wie raad het totaal bedrag van de eerste offerte?
200 m2 bestrating leggen kost je gemiddeld € 10,00 per m2 aan arbeid. Totaal € 2.000,00
200 m2 uitkisten voor zandbed + steendikte (diepte pakweg 25 cm): 50 vaste kuubs x 20% uitzet = 60 m3 grond om uit te graven + afvoeren. Kraantje en rupsdumper erbij. Arbeid denk ik zo een € 1.400,00 afhankelijk van hoever de afstand tussen werk en container is. Komen er nog wat kosten voor machines bij zeg maar € 200,00.
Afvoerkosten van de grond is maar net wat de gek er voor rekent. Hier betalen we € 5,- per m3 en halen/brengen container à € 59,00 per rit. In dit geval zou het een container of 3 vol worden dus dan ben je incl. stortkosten € 654,00 armer.
200 m2 zand opbrengen ongeveer 20 cm: 40 m3 à € 11,95 inkoop, beetje marge € 14,50 x 40 = € 580,00
Bezorgkosten zand 2 ritten: € 118,00
Verwerken zand met laadschop + aantrillen € 300,00
170 m2 nieuwe bestrating even goedkoop genomen € 19,95 per m2: € 3.391,50
Graszoden kosten inkoop € 2,50 per m2. Inclusief marge, wat egaliseren en leggen ongeveer € 1.500,00
Coniferen (Leylandii bijv. ) 100-125 cm hoog € 7,- per stuk. 2,5 plant per meter = 150 planten x € 7,- : € 1.050,00. Arbeid erbij, pakweg € 600,00
Nou dan hebben we het al over € 11.793,50 zonder details te kennen. Zaagwerk bestrating, betonbandjes, puin onder oprit en andere zaken zijn hier niet in opgenomen. Dus ik denk dat je wel een eind richting € 15.000,- gaat uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door Joy op 31 jul 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik denk ook minimaal 10k. Wellicht zelfs richting een gele Z3M 

- Joy
Het is ook echt zo. Waar het vorig jaar in mei een beetje stil viel met aanleg blijft het nu gewoon doorgaan. Het zijn over het algemeen pensionado's die nog een keer hun tuin willen opknappen. Of mensen op leeftijd danwel 2-verdieners die geen tijd/puf hebben om hun tuin te onderhouden.Luco schreef:Ik ken een aantal hoveniers, maar die hebben het alleen maar druk, druk, druk.
Nieuwbouw hebben we gewoon 0,0 werk in dit jaar. Helemaal niks. De bedrijven die zich daar op richten hier in de buurt hebben het nu wel knap lastig. Scheelt ook nog eens dat wij 10 eur onder hun uurprijs zitten.
Maar uiteindelijk blijft het een kwestie van hoe ga je met mensen om. Niet alleen bij nieuwe klanten maar ook met voorbijgangers of willekeurige mensen die jou aanspreken. Mensen kijken toch de kat uit de boom hoe jij je werk verricht en hoe je jezelf presenteert. Vaak komt er dan na verloop van tijd een gesprek op gang waar weer werk uitrolt. Reclame maken via je werk is de sleutel tot succes denk ik maar.
-
Ik zie niks vreemds in die offerte. Sommige mensen hebben nog prijzen van 20 jaar gleden in hun hoofd. Maak ik zelf ook regelmatig mee.
Toen ik 3 a 4 maanden geleden in het crisisdraadje zei dat diverse branches werk zat hebben, wist iedereen het beter. Want er was een crisis, werkeloosheid, negativiteit all over the place.. .
Toen ik 3 a 4 maanden geleden in het crisisdraadje zei dat diverse branches werk zat hebben, wist iedereen het beter. Want er was een crisis, werkeloosheid, negativiteit all over the place.. .
- RVV
Welke offerte? Ik zie geen offerte 

-
Ik heb Joy zijn berekening als "offerte" aangehouden. De bewuste offerte van Niels zal waarschijnlijk iets hoger zitten.
-
Ik schat het, afhankelijk van hoe luxe de bestrating wordt, tussen de 15-20K
-
OnlineMartijn_bmw
Mijn eerder geroepen 15K is dus niet zo gek denk ik
@Niels, hou ons niet langer in spanning... wat is de offerte???

@Niels, hou ons niet langer in spanning... wat is de offerte???
- VLA
Denk 14k. Wij hebben vorig jaar onze tuin laten doen, en hadden ook overal offertes opgevraagd, en het lijkt bijna of ze prijsafspraken hadden gemaakt. Allemaal zeer hoog, en ik had bijna de neiging om zelf een tuinman te worden, daar zit al het geld blijkbaar. 

- Niels
- Auto: Prius+
20K.......
- Sjoerd
Tuinen zijn duur... Ik betaal aan regulier onderhoud al ruim 15k per jaar. (+- 2500m2 gras, +- 2500 m2 aangelegde tuin en grote vijver).
- Arthur
Tja Niels, als ik de m² 's bij jou zo lees. Ik was rondom ook precies 10k kwijt een paar jaar geleden. En ik heb echt minder m² 's... Verbaast me niets iig. Sterkte 

- dvh
Ik sta toch wel te kijken dat mensen het normaal vinden.
Waarom werk je zo hard ? Om vervolgens 15-20k aan je tuin uit te geven?
Gekkenwerk.
Als je 65+ bent , niks te doen hebt dan in je tuin te zitten ok.
Maar als jonge vent + gezin kun je dat geld wel beter besteden , lijkt mij.
Dan maar wat minder hard werken en een kleinere tuin denk ik dan.
De gedachte om zoveel geld daaraan uit te geven werkt voor mij zeer demotiverend om überhaubt een grote tuin te willen hebben.
Maar goed, niet mijn zaken, niet mijn centen. Behalve dan mijn 2 cent..
Waarom werk je zo hard ? Om vervolgens 15-20k aan je tuin uit te geven?
Gekkenwerk.
Als je 65+ bent , niks te doen hebt dan in je tuin te zitten ok.
Maar als jonge vent + gezin kun je dat geld wel beter besteden , lijkt mij.
Dan maar wat minder hard werken en een kleinere tuin denk ik dan.
De gedachte om zoveel geld daaraan uit te geven werkt voor mij zeer demotiverend om überhaubt een grote tuin te willen hebben.
Maar goed, niet mijn zaken, niet mijn centen. Behalve dan mijn 2 cent..
- Arthur
Al eens naar een keuken geïnformeerd?
Las ook iemand die 40k wil spenderen aan een oud model 3 serie...
Ieder z'n meug... Waar spendeerde jij het aan? En wie zegt dat het de laatste centen zijn van desbetreffend persoon?

Ieder z'n meug... Waar spendeerde jij het aan? En wie zegt dat het de laatste centen zijn van desbetreffend persoon?

- dvh
Welk geld ?
Ik gooi het allemaal in bodemloze putten (winkel(s).
Net zoiets als aandelen, het is maar afwachten hoeveel het gaat opleveren
Maar nogmaals , ieder zijn ding.
Het zou alleen niet mijn ding zijn fwiw.

Ik gooi het allemaal in bodemloze putten (winkel(s).
Net zoiets als aandelen, het is maar afwachten hoeveel het gaat opleveren

Maar nogmaals , ieder zijn ding.
Het zou alleen niet mijn ding zijn fwiw.
Laatst gewijzigd door dvh op 01 aug 2012, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
wat is er mis met zelf de schop pakken en alles om te ploegen hahahahhaa
- GTRene
wat een bedragen voor tuinwerk 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vandaar het begrip 'Om de tuin geleid' en ' Er in getuind'?
- Hielke
Wat kost het asfalteren van een stuk van 8 bij 25?