tegenwoordig meer als, Eigen haard kost goud geld

Niels schreef:20K.......
Ouwe bok. Goed voor je BMI.RVV schreef:Niels schreef:20K.......
Gras vreten en onkruid smakken doe ik altijd zelf. Goed voor de conditie!
GTRene schreef:jaren klonk het zo>>
tegenwoordig meer als, Eigen haard kost goud geld
Nou, dan zijn we gauw klaar. Mensen uit Oosten en Noorden winnen.Shakes schreef:LOL
Nieuw draadje patsen met mijn tuin.
of patsen met de m2 prijs van je grond dan zijn ze daar juist snel weer klaarTristan schreef:Nou, dan zijn we gauw klaar. Mensen uit Oosten en Noorden winnen.Shakes schreef:LOL
Nieuw draadje patsen met mijn tuin.
Mmmm, onkruid is ook mooiTim N schreef:Ongeveer 50,00 a 75,00 p/m2 x200m2 = 10.000 a 15.000,- Hielke
En ik vind dit echt een te simpele opmerking, omdat je feitelijk niet eens weet hoe iemand z'n tuin ervoor staat, welke materialen en welke beplanting, etc. hij wenst te gebruiken. Het aantal manuren weet je ook niet. Voorts zegt de oppervlakte ook niet zoveel. Ik gok dat iemand met een 'mini parkje' vol met haagjes, bloemen, paadjes, noem maar op, meer kwijt is aan onderhoud dan iemand die gewoon 2 hortensia's en een flinke lap gras heeft waar ze in een uur met de grasmaaier wel klaar zijn.RVV schreef:Niels schreef:20K.......
Ik vind het ook belachelijk veel geld!
Gelukkig heb ik nooit zoveel geld hoeven uit te geven aan mijn tuin, Arthur kent mijn tuin wel en dat is alles behalve een armtierig tuintje rondom vrijstaande woning (kavel van 750 m2). Ook voor groot onderhoud ben ik niet veel kwijt. Net nog de complete tuin laten snoeien en afvoeren. Kosten 115 euro. Dit 2 tot 3 keer per jaar. Totale onderhoudskosten inc. Bemesting ongeveer 500 euro per jaar.
Grasmaaien en onkruid wieden doe ik altijd zelf. Goed voor de conditie!
ja, een natuurlijke tuin heet datHielke schreef:Mmmm, onkruid is ook mooiTim N schreef:Ongeveer 50,00 a 75,00 p/m2 x200m2 = 10.000 a 15.000,- Hielke
i rest my case.RVV schreef:In het totaal 6 manuren. En er staan echt geen 2 hortensias bij mij in de tuin.
Ik lees de berekening van joy toch heel anders.RVV schreef:Maargoed dit topic gaat ook niet over mijn tuin maar over Niels zijn tuin.
Even on topic dan.. Joy komt met een berekening van ca. 11 a 12000 euro. Niels komt met een bedrag van 20000 euro. Ben ik dan de enige die dit gat wel heel erg groot vind?
Ik zeg nergens dat ik 11/12 k een belachelijk hoog bedrag vind, wel vind ik 20k belachelijk hoog als we Joy zijn berekening aanhouden. Geeft eigenlijk een beetje aan dat er zomaar voor een paar duizend euro aan gebakken lucht zit verwerkt in Niels zijn offerte. Of slik jij zo'n verschil ook als zoete koek Rebel? Onder het mom van de tuinman moet ook kunnen vreten?
Beetje kritisch zijn mag best. Klakkeloos offertes accepteren alsof het de normaalste zaak is?!