Tijd voor een update geloof ik
Na de stalling is de auto naar Midnight Motorsport geweest, de achteras is daar gereviseerd, achter zijn er Bilstein Motorsport dempers op gekomen en is de achterasbevestiging massief geworden.
Resultaat is dat het kontje nu super vertrouwd aan voelt! Voor zijn er Merwede veren geplaatst die +/- net zo ver verlagen als de oude veren, maar wel ruim 2 keer zo dik zijn. Achter is de hoogte nu op voor aangepast.
Om ze daar bezig te houden zijn verder alle rubbers in de voortrein vervangen voor Powerflex zwart en is het subframe doorgelast en zit er nog een kruis in gelast voor nog meer stevigheid.
Dit alles heeft de auto veel voorspelbaarder gemaakt en de wegligging is er zeker van verbeterd
Sinds dit 2 keer Zandvoort gereden met DF, eerste keer alleen met een niet helemaal perfect werkende lambda...
Daarna paar keer wezen slalommen, wat goed ging tot 12 mei....
Eerst ging het zo:
En een ronde later ging het zo....
Jawel, ik was die l*l waarvan het voorwiel besloot dat rechtdoor een betere optie was dan linksaf de bocht door
Schade? Ja, 4 wielbouten kwijt, voorscherm krom en de remschijf was iets platter geworden.
Auto is op de baan weer op al z'n wielen gezet, buiten de baan schade bekeken en besloten het wiel stevig vast te draaien en rustig aan richting huis te gaan. Heb serieus nog nooit zoveel kleuren gescheten als tijdens die rit
Auto vervolgens aan de kant gezet met het idee dat die binnenkort wel weer kwam, in de tussentijd wel een nieuwe einddemper gescoord.
Een redelijk zeldzame Devil Cone van RVS:
Komt een erg gaaf geluid uit en deze demper is gelijk wat kleiner dan wat er nu onder zit.
Afijn, een originele verbreder was niet snel te vinden en Arnold Naber had nog een setje polyestervoorschermen met verbreders liggen en voor achter ook andere. Set is een 2,5 cm breder dan de originele verbreders en kon het voor leuk geld overnemen.
Ook zijn we nu van de wielbouten af en heb ik draadeinden + wielmoeren, voor zit het zaakje er in en achter moet ik nog op de 8 resterende moeren wachten.
Tijdens het monteren kwam nog wel het loslopen van het wiel duidelijk aan het licht, het rechter fusee is gewoon afgeschreven.. had daar begin van het "seizoen" een andere voor gehaald omdat de oude niet goed was en van deze is er een boutgat echt compleet "uit gelubberd"...
Verder deze week de nieuwe schermen en verbreders gemonteerd, sommige dingen zaten mee en sommige iets minder maar de boel zit er op
Wat foto's van voor/tijdens/na:

Die is dus echt plat...

Nieuwe schijfjes met de draadeinden er alvast in
En toen schoot het op:
Mooi breed is niet lelijk:
En de reden dat de auto daar nog scheef stond:
Heb gisteren de laatste dingen netjes afgewerkt en sinds vanmorgen staat het witte hok weer defintief op 4 wielen.
Voor nu gaat de auto eerst onder de hoes en gaan we vakantie vieren, als dat is gebeurd gaat de auto weer naar Barneveld voor een nieuwe fusee (moet nog bedenken of ik ga rijden of de auto op een ambulance zet), apk, nieuwe uitlaatlijn die iets kleiner van diameter wordt dan de huidige en dan met de Devil erachter en een andere nokkenas plaatsen.
Die laatste is een originele die opnieuw is geslepen, etc en het schijnt aardig te werken. Ben dus benieuwd
Als dat alles is gebeurd eerst maar weer eens van de auto genieten en dan gaan we weer zo snel mogelijk de baan op :boogie: