Een lijstje van de aanpassingen tot nu toe:
Motorisch:
- op maat gemaakte uitlaat met Remus einddemper
- EPS spaghettispruitstuk
- greenkit luchtfilter
- 122 PK 8V GTI blok
- 130 pk nokkenas
- chip spec. 205 cup
Verder nog:
- 1900 130 PK GTI remmerij aan de voorkant
- Koni Geel voor
- Achter Sachs sportdempers
- 15 inch stalen velgen
- 3cm verlaagd
- veerpootbrug onder en boven OMP
- GTI tellerunit met witte tellerplaat
- middenconsole
- gti klokje
- dakraam
- elektrische ramen
- centrale deurvergrendeling
- origineel Peugeot Talbot Sport interieur
- zonneband in voorruit
Het is de bedoeling om van de Rallye een tracktool te gaan maken waarmee ik ook nog de openbare weg mee op kan (blijft dus gewoon netjes op kenteken staan).
Ik ben 16 mei met het 205-je de Nürburgring op geweest en moet zeggen dat het me zeer goed is bevallen

Hij staat nu op een setje Toyo R888, zodra deze set is versleten komt er een set sportieve straatbanden om de stalen velgen te liggen omdat ik dit toch ietsje praktischer vind voor op de weg.
In de schuur ligt mijn oude set 1900 GTi Speedlines nog en hier komt dan een setje R888 omheen, de bedoeling is om die set als "circuit set" te gaan gebruiken.
Na het rondje ring zijn we nog een rondje over de mooie wegen daar in de omgeving gaan doen en opeens klonk mijn auto niet zo lekker meer... bleek dat de uitlaat af was gebroken.
Zodra ik terug ben van vakantie komt er een compleet Magnex systeem onder en liggen er nog wat andere dingen klaar:
Setje Baker motorsteunen
Setje Baker Silicone slangen om zo alle koelslangen van de motor te vervangen
L Tech 90 MM deep dish stuur
L Tech Stuurnaaf
L Tech Claxondop
Zodra dit allemaal op de 205 zit is het voorlopig even klaar met aanpassingen, maar ik heb nog wel een lijstje over...
Op de planning staan nog kuipstoelen, 4 puntsgordels, een rolkooi, 307 HDi remmerij voor met Ferodo DS2500 remblokken en ik loop nog met het idee om er een RFS motorblok in te laten hangen (306 GTi-6 motorblok).
Hoop binnen nu en 2 jaar het lijstje af te hebben gewerkt, al zal er in de tussentijd vast wel weer iets bij komen...
De eerstvolgende keer dat de 205 weer op het circuit is te vinden wordt 28 augustus op Zandvoort.
Voor nu even genoeg gekletst en nog een paar plaatjes:
En op de Ring in actie:
Ik zal zo nu en dan dit topic updaten