Dus 2.5 jaar aaneengesloten gebroken nachten, leuk maar
NEVER AGAIN
Owja
Crisis
Wat leuke positieve filmpjes om de crisis door te komen en wellicht wat inspiratie op te doen:
RVV schreef:Klaas en Mien duiken gelijk de schuilkelder in en tellen hun geld in de oude sok nog eens na.. en ja dan ben je schijtziek want diezelfde Klaas en Mien zouden vandaag voor 500 euro een matras ophalen bij mij. Nu durven ze niet meer...
RVV schreef:Dennis overzie jij dan ook al die koppen/kreten met -tig miljarden hier en -tig miljarden daar? Wie heeft daadwerkelijk hiero enig benul hoeveel een miljard euro is? Al die miljarden hier en daaro.. er wordt mee gesmeten door de pers en uiteraard alleen maar met negatieve insteek alsof het pepernoten zijn met Sinterklaas. Ik ben nu 17 jaar ondernemer, heb echt al heel wat geld, chartaal en giraal letterlijk en figuurlijk door mijn vingers zien gaan. Maar nog steeds heb ik geen idee hoeveel een miljard euro nou werkelijk is. Wie wel hiero? En waarom lees en hoor ik niks over de positieve miljarden? Elk perspectief en context is momenteel zoek. Neem gisteren nou.. 100 miljard nodig voor Spaanse banken flitse op het nieuws voorbij net voordat ik het journaal wegzapte.. het is toch geklaagd dat die 100 miljard even tijdens de koffie bij Klaas en Mien op schoot worden gelegd op het moment dat journaal kijken? Klaas en Mien duiken gelijk de schuilkelder in en tellen hun geld in de oude sok nog eens na.. en ja dan ben je schijtziek want diezelfde Klaas en Mien zouden vandaag voor 500 euro een matras ophalen bij mij. Nu durven ze niet meer.. chargeer even, maar er wordt zoveel somberheid op het bordje van de Nederlanse consument gelegd dat die nog banger is geworden dan bang.. en maar roepen zie je nou wel we hebben gelijk gekregen alles gaat naar de kloten.. het is een systeem waar je zelf ook onderdeel van uitmaakt Dennis.
We moeten het 'lenen' weer 'veilig' zien te maken voor consument en bedrijf. Hoe? Zeg 't maar.Dennis Cavallino schreef:RVV schreef:Dennis overzie jij dan ook al die koppen/kreten met -tig miljarden hier en -tig miljarden daar? Wie heeft daadwerkelijk hiero enig benul hoeveel een miljard euro is? Al die miljarden hier en daaro.. er wordt mee gesmeten door de pers en uiteraard alleen maar met negatieve insteek alsof het pepernoten zijn met Sinterklaas. Ik ben nu 17 jaar ondernemer, heb echt al heel wat geld, chartaal en giraal letterlijk en figuurlijk door mijn vingers zien gaan. Maar nog steeds heb ik geen idee hoeveel een miljard euro nou werkelijk is. Wie wel hiero? En waarom lees en hoor ik niks over de positieve miljarden? Elk perspectief en context is momenteel zoek. Neem gisteren nou.. 100 miljard nodig voor Spaanse banken flitse op het nieuws voorbij net voordat ik het journaal wegzapte.. het is toch geklaagd dat die 100 miljard even tijdens de koffie bij Klaas en Mien op schoot worden gelegd op het moment dat journaal kijken? Klaas en Mien duiken gelijk de schuilkelder in en tellen hun geld in de oude sok nog eens na.. en ja dan ben je schijtziek want diezelfde Klaas en Mien zouden vandaag voor 500 euro een matras ophalen bij mij. Nu durven ze niet meer.. chargeer even, maar er wordt zoveel somberheid op het bordje van de Nederlanse consument gelegd dat die nog banger is geworden dan bang.. en maar roepen zie je nou wel we hebben gelijk gekregen alles gaat naar de kloten.. het is een systeem waar je zelf ook onderdeel van uitmaakt Dennis.
Rico volgens mij zijn wij 't met elkaar eens dat ons systeem niet klopt als Klaas en Mien in dit geval de hand op de knip houden en hun bank dat ook doet als ze hen een nieuwe hypotheek weigeren.
'Ons' systeem werkt alleen als we jaarlijks inflatie hebben en ons inkomen daar op z'n minst aan vastgenageld is.
Een miljard euro kan ik wel aardig in perspectief zetten, maar de abstractheid van die bedragen ben ik roerend met je eens.
Volgens mij beseft iedereen op dit moment wel dat ons systeem ziek is en het niet kosteloos beter wordt. Iedereen realiseert zich steeds meer dat het lenen van geld, geld kost. Tegelijkertijd is geld lenen onderdeel van ons systeem. De renteopbrengsten, provisies, marges etc. van banken zijn absurd. Hun overhead idem dit. Het banksysteem net zo verziekt als de beurzen.
Er zou namelijk niets mis moeten zijn met geld uitlenen. Of je nu geld uitleent aan een startende ondernemer, een huizenkoper, of een multinational, in de basis klopt dat gewoon en zouden de risico's te overzien moeten zijn. Door dat systeem te hebben verkracht tot wat het de laatste decennia is geworden, is het infuus het enige redmiddel, tot iemand er definitief de stekker uittrekt en we overgaan op zelfredzaamheid. En dat laatste, daar behoed ik mijzelf voor, maar tegelijkertijd is er niets mis mee.
Dennis Cavallino schreef:Of je leest niet goed, of je begrijpt het niet.Shakes schreef:oneens. Ken helaas wel een aantal mensen die willen maar niet kunnen.
Volgens mij is iedereen het erover eens dat de mensen die wel willen, maar om wat voor reden niet kunnen, helemaal niets hebben aan de boodschap dat kinderen krijgen een keuze en luxe is. Maar voor al die anderen is het wel een keuze om wel of niet aan kinderen te beginnen. In ons land that is. Daar kun je het volgens mij niet mee oneens zijn. Maar misschien zie ik iets over 't hoofd.
Dennis Cavallino schreef:Klaas en Mien een matrasje op de pof verkopen?
Er gaan meer aannemers failliet dan dat er goed draaien hoor, evenals schildersbedrijven, dat jij er nou toevallig een paar kent die het goed doet wil nog niet zeggen dat dit maatgevend is voor de branche.Rebel schreef:
Als iemand serieuze geluiden uit de samenleving en ondernemerswereld post, geven ze geen gehoor. Getuige de reacties op mijn post over de aannemerswereld etc.
Mijn inziens terecht dat je daar over klaagt hoor. Ik maak teveel mee dat ouders lekker door zitten te tetteren terwijl die kinderen het halve restaurant op de kop zetten. Ik snap het ook wel, natuurlijk is het fijn om "even" geen aandacht aan gemekker te schenken. Tenslotte is het een 24/7, dag in dag uit job waar je minimaal 10 tot 12 jaar aan vast zit. Ik zou het niet kunnen!Luco schreef:dvh schreef:Zolang het restaurant het toestaat zijn die kinderen net zo goed te gast.Luco schreef:99% van jouw posts ook niet.
Ik vind het asociaal als je met je kinderen gaat eten en ze zitten 80% van de tijd te schreeuwen en te krijsen, je zit daar namelijk niet alleen, en het minste wat je als ouder dan kan doen is optreden, maar dat gebeurd vaker niet dan wel.
En nee, dan heb ik het niet over bv een pannekoekenhuis, dan weet je dat dat gebeurd, maar gewoon in een degelijk restaurant.
Jij zit namelijk ook niet alleen.
Doe je beklaag bij de eigenaar en trek daaruit een conclusie.
DVH, ik ga daar niet over klagen, maar ik erger me er wel aan, want met een beetje opvoeding krijsen die kinderen niet in een restaurant.
Er zijn tegenwoordig restaurants die kinderen weigeren ja, worden ze ook weer voor uitgekafferd door de mensen met kinderen.
Het is gewoon een kwestie van een beetje rekening met elkaar houden, maar tegenwoordig is dat bij veel mensen ver te zoeken.
dikke +1 dat opvoeden tegenwoordig is veel te soft over het algemeen...Luco schreef:Ja, ik denk omdat er 20 jaar geleden heel anders "opgevoed" werd.
Ik weet wel dat ik het niet in mijn hoofd moest halen om bv te krijsen in een restaurant, want ik wist dat ik dan flink op mijn donder kreeg.
Tegenwoordig is een corrigerende tik al bijna voldoende om aangeklaagd te worden.
Doet me denken aan vroeger. Als ik kattekwaad uithaalde bij de buren en zij vervolgens bij ons voor de deur stonden, dan laaide er wat! De buurman werd vriendelijk bedankt, de deur ging dicht en dan begon het pas...Luco schreef:Ja, ik denk omdat er 20 jaar geleden heel anders "opgevoed" werd.
Ik weet wel dat ik het niet in mijn hoofd moest halen om bv te krijsen in een restaurant, want ik wist dat ik dan flink op mijn donder kreeg.
Tegenwoordig is een corrigerende tik al bijna voldoende om aangeklaagd te worden.
Gebruikers op dit forum: alt, BMWDennis, EricYellow, EvdP en 13 gasten