Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3796
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Paskal » 05 jun 2012, 22:58

Rene,
Waarom dat oude blok als basis gebruiken bij montage van een kompressor? Kun je beter een 964-blok als basis nemen. Mijn 930 was daarvan voorzien en ging als de brandweer maar da's niet zo vreemd met 450 pk en 540 Nm :) Eigenlijk is het natuurlijk heiligschennis maar ik vond het helemaal geweldig.

Plaatje van de motor:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 06 jun 2012, 00:30

@GTRene
De auto blijft standaard. Jij wilt zoiets denk ik :swinging: :


Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door wjn » 06 jun 2012, 08:41

Mooi. Echt een jongensdroom :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 06 jun 2012, 10:10

@Paskal, wow...dat zijn mooie waarden, bij het 964 blok hoef je het injectie systeem niet zo aan te passen denk? das meer modern neem ik aan lijkt me idd een fraaie combo.

Wat ik dacht was eigenlijk meer in de trend van, de Turbo motor is al gemaakt lijkt me om aardig wat aan te kunnen, als die motor nog redelijk fris is zou je die kunnen laten zitten? denk met een dikke kompressor dat je ook waarden van 400 pk oid kan verkrijgen?

Was die 964 verder standaard? en kun je dus met zo'n SC setje dus die waarden verkrijgen? would be impressive

@Ar, lol...ik vind de Rauh porsches wel super om te zien, maar net een tikkie te vulgair (of hoe heet dat )
vind de 2.8 RSR prachtig (ducktale rsr) zo'n uitstraling zou ik graag willen en de wielen dik in de kasten en ook een RSR
Interieur sfeertje, dus kuipjes en verder vrij kaal ala RS oid.

Maar als je een te mooie Turbo zou kopen die er nog super uitziet en weinig km e.d. tja dan ist wel zonde :tooth:

dus beste 1 met veel km en net nwe/andere motor en wat versleten interieur en een 'koopje' zodat als je zoiets doet het ook opfrist en fraai wordt.

Gebruikersavatar
911-lover
Berichten: 642
Lid geworden op: 28 feb 2007, 12:26
Locatie: Wellen /België

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door 911-lover » 09 jun 2012, 12:36

Erg gaaf , zo'n 930
Van harte

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 11 jun 2012, 10:03

Dank je.

De randen van Fuchs moeten gepolijst worden. Tijdelijk moet er iets anders onder. Hieronder is achter 12J 19 inch gemonteerd met 315 25 19. Persoonlijk vind ik het er wel goed uitzien als het hart zwart wordt, maar ik denk dat het 18 inch velgen gaan worden.

Edit: Ik was de foto vergeten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door FreudeamFahren » 11 jun 2012, 10:07

Het onderstel is daar totaal niet op ingericht hè, op zulke zware grote velgen. Torsiestaafjes zijn nou niet echt state of the art. Het rijdt dan ook, kort door de bocht, ruk op dit soort karrewielen. Tot en met de 964 moet je, op een Turbo 3.6 na, wegblijven van 18" is mijn ervaring. Maar goed, ik begrijp dat het tijdelijk is...

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 11 jun 2012, 10:17

Deze velg is inderdaad zwaar. Gesmede 18" velgen zijn aardig licht, maar de banden maken de combi weer zwaar.
Het is inderdaad tijdelijk. De klassieke look vind ik mooier bij deze auto.
Laatst gewijzigd door Ar op 03 jul 2012, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 10:24

voel je hem boven de 200 sowieso ook al wat lichter worden voor? :D
normaal hebben die oudjes daar wel iets last van dacht ik me te herinneren, nu weet ik niet of de turbo dat ook heeft, nog nooit in een turbo gereden.

Walter Dendunne
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
Auto: VW luchtgekoeld
Locatie: Geldermalsen

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Walter Dendunne » 11 jun 2012, 14:39

Gave car en een mooie BBS-velg! Volgens mij kan 18" wel op torsiestaven (heb ik zelf ook gereden op een nog lichtere versie van deze auto zeg maar), maar veerpoten zijn inderdaad beter uiteraard en lichtere velgen helemaal. Een goede demper zou nog best het verschil dan kunnen maken.
De originele 16" Fuchs waren gesmeed en inderdaad erg licht en niet voor niks natuurlijk ;-)

Welk bouwjaar is-ie? Zit daar nog die oude K-jetronic mechanische injectie op en een wastegate met een 0,5 bar veer?

groet,
Walter

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door SvB » 11 jun 2012, 15:52

Mooie Turbo !!!
Moet echt een belevenis zijn om met zo'n ding te rijden, die trap van de turbo moet geweldig zijn.
260 km/h op de teller moet zeker geen probleem zijn, mijn 3.2 haalt dat ook met gemak.
Terug rijdend van de Mille Miglia dit jaar meerdere malen op de klok gezien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 11 jun 2012, 21:13

@Walter Dendunne
Inderdaad hetzelfde als in de oudere Mercedessen en daardoor is het voor me een bekend systeem. In eerste worden de randen gepolijst van de Fuchs. Later zullen de harten gespoten worden. Zo slecht zijn de harten niet.

@GTRene
Valt op zich wel mee. Vooral als je bedenkt dat het een oude auto is.

@Svb

Heb je enig idee wat de teller afwijking is bij jou?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 22:06

ow wacht eens ff...of voelde je het nou beter als je tank bijna leeg kwam...
is al zolang geleden :D

ik had in elk geval destijds ook wat type auto's die dat deden of dan meer onderstuur gaven :lol:

hoe leger de tank, des te gevoeliger werden ze :D

denk ook bij de porker, al zal de turbo het wat beter voor elkaar hebben wellicht :df:

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door SvB » 12 jun 2012, 12:01

Ar schreef:@Svb
Heb je enig idee wat de teller afwijking is bij jou?
Zo tussen de 10 en 15km, op de GPS was dit 248km

Walter Dendunne
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
Auto: VW luchtgekoeld
Locatie: Geldermalsen

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Walter Dendunne » 12 jun 2012, 12:05

SvB schreef:
Ar schreef:@Svb
Heb je enig idee wat de teller afwijking is bij jou?
Zo tussen de 10 en 15km, op de GPS was dit 248km
^^~Das extreem nauwkeurig (op die snelheid)!

Ik heb helemaal geen km-teller meer en sinds kort zo'n Head-up display ding gekocht bij Conrad wat de info tegen je voorruit projecteerd. Eens kijken ergens dit jaar of 248 ook mogelijk is :-)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Roy RS » 12 jun 2012, 13:42

Paskal schreef:Rene,
Waarom dat oude blok als basis gebruiken bij montage van een kompressor? Kun je beter een 964-blok als basis nemen. Mijn 930 was daarvan voorzien en ging als de brandweer maar da's niet zo vreemd met 450 pk en 540 Nm :) Eigenlijk is het natuurlijk heiligschennis maar ik vond het helemaal geweldig.

Plaatje van de motor:
Afbeelding
he Paskal,

dat is een bekend verhaal en fotootje...heb je deze auto verkocht (via Geeris) aan een knul in Eindhoven (Tim) Ik ga wel eens een stukje rijden met hem en zijn Porsche 930 (964) compressor, die heeft vergelijkbare waarden en een carbon dak, geen idee of dat later gemonteerd is.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Reind » 12 jun 2012, 14:59

Onze 930 doet op det teller iets van 290km-h. Daarmee is hij erg optimistisch :? . Uit mijn hoofd was het wel richting de 260GPS. Maar geloof me, met zo´n ding (1978) lijkt het 330 Km/h.

Heb er nog wel een tellerfilmpje van.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 12 jun 2012, 15:03

hele belevenis :mrgreen:

waar zit die teller sensor dan...

hoe maten ze destijds eigenlijk topsnelheden zonder GPS, deden ze dat op de tellert? of via zo'n los wiel naast de auto...

RonH
Berichten: 216
Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door RonH » 12 jun 2012, 15:22

Jeetje, wat een vreselijk gaaf ding dit :duh:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3796
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Paskal » 12 jun 2012, 15:54

Roy RS schreef:dat is een bekend verhaal en fotootje...heb je deze auto verkocht (via Geeris) aan een knul in Eindhoven (Tim) Ik ga wel eens een stukje rijden met hem en zijn Porsche 930 (964) compressor, die heeft vergelijkbare waarden en een carbon dak, geen idee of dat later gemonteerd is.
Roy,
Dat is inderdaad dezelfde. Heb hem zelf direct aan Tim verkocht overigens :) Had destijds veel contact met hem omdat hij vaak op de Ring te vinden was, maar ben hem de laatste twee jaren een beetje uit het oog verloren. Montage carbondak, ander onderstel, race-interieur e.d. door Tim heb ik in 2009 ook nog meegekregen.

Voor:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 12 jun 2012, 16:13

aardig verschil :D
slim en best leuk die carbon opleg voor instappen e.d.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Ar » 15 jun 2012, 18:42

19 inch is te groot voor een 930.
Op de onderstaande foto is gemonteerd 18 inch. De voorzijde is 10J en achter 11,5J.


Al is het tijdelijk, het moet er wel leuk uitzien. Wat vinden we ervan?

Afbeelding
Afbeelding



Het kapje linksvoor zat er nog niet op.

Walter Dendunne
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2009, 22:15
Auto: VW luchtgekoeld
Locatie: Geldermalsen

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door Walter Dendunne » 15 jun 2012, 19:08

Ik vind de maat velg (diameter en breedte) en ET super passen en eruit zien, maar het type hart van de velg...mwhaaa, niet zo mijn smaak.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door GTRene » 15 jun 2012, 19:17

ik weet het ook niet....
groter hoeft in elk geval niet :D
foto's en hoek is ook een beetje moeilijk inschatten, doch dat hart op die manier is zo zo?
misschien ander kleurtje in het hart?

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Zwakke punten 930 Turbo

Bericht door ErikS » 15 jun 2012, 19:30

Achter staat heeeel dik, voor ziet er niet uit, te groot....

17 lijkt mij de max!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten