Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Porsche 911 Turbo [930] Deel 2 (ar98)
Heeft er iemand ervaring met dit model? Zijn er typische zwakke punten waar je op moet letten bij aankoop?
De synchromeshen van de versnellingsbak zouden voor het mooie vervangen moeten worden, dus haar hoef ik niet op te letten.
De synchromeshen van de versnellingsbak zouden voor het mooie vervangen moeten worden, dus haar hoef ik niet op te letten.
Laatst gewijzigd door Ar op 11 okt 2013, 18:04, 11 keer totaal gewijzigd.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Tip nummer 1: koop altijd op staat, niet op prijs, kleur of kilometers. 100x liever een Elfje met 3,5 ton op de klok die gebruikt & onderhouden is dan een olielekkend hondehok dat een verkoopbevorderende 50.000 km gedraaid heeft. Onderhoud is alles!!!
Daarnaast de duivel waar je bij de meeste luchtgekoelde 911s op moet letten: ROEST! Onder de koplampen, onder de voorruit, in het plaatwerk onder de b-stijl. Zelfs schadevrije exemplaren kunnen op die plekken roesten. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er veel "hoeken en randjes" in het chassis zitten, waar vuil zich op kan hopen. Daar kunnen zich dus roestnestjes vormen. Daarnaast "corroderen" de aluminium bumpers. Een roestvrije 911 houd je roestvrij door net zo veel aan de hogedruk spuit uit te geven als aan benzine: ik spuit mijn Elfje om de rit van onder helemaal af.
Verder is de Turbo techniek niet veel complexer dan de standaard 911 motor. De korte variant: een zuchtje blauwe lucht bij het starten is niet erg (er druppelt tijdens het stilstaan olie de cilinders in, die verband wordt bij het starten), maar let op blauwe walmen bij volgas (zuigerringen of Turbo issues) of gaslos (klepzitjes). De olie huishouding is behoorlijk complex: het is een dry sump smering, die met een stel dikke leidingen naar voren wordt geleid waar een oliekoeler aan de binnenkant van het rechter spatbord zit. Voor alles aan de olieleidingen geldt, of het nu de retourleidinkjes van de koppen naar het blok zijn, of de dikke rubberen jongens die de olie naar de radiateur brengen: het is aan slijtage onderhevig en de jongste 930 is ondertussen 23 jaar oud. You do the math! De oliekoeler zelf is een best dure jongen, dus ook die moet netjes dicht zijn. Tussen de twee blokhelften zit een voetpakking: als die vergaan is, lekt het blok olie langs het midden van het blok en als je die wil vervangen, moet het hele blok uit elkaar. De koppeling is relatief duurzaam en op een variant met een 4 versnellings 915 bak, bedient via een kabel. Als je dat niet gewend bent, is het best pittig koppelen. Smeren, of vernieuwen, kan een enorm verschil maken. Synchro's zijn zwak, maar je wilde de bak sowieso laten reviseren las ik. Een 930 met G50 bak en hydraulische koppeling rijdt veel makkelijker, maar is ook een stuk prijziger in aanschaf, want zeldzamer én gewild.
Het onderstel is relatief eenvoudig en bestaat uit torsiestaven voor & achter. Ook hier zijn het de rubbers die de tand des tijds moeten weerstaan. Er is ontzettend veel moois te krijgen om een 911 nog veel mooier te laten sturen, maar goedkoop is het allemaal niet echt. Stuurstangetjes overlijden nog wel eens, volgens sommigen door te veel sturen terwijl de auto niet rolt. Ze zijn niet duur en het verschil voor en na is enorm: kan dus de investering waard zijn. Ook bijzonder: in de meeste auto's is het stuurhuis zo afgesteld dat als je bijvoorbeeld naar rechts stuurt het rechter voorwiel iets verder indraait dan het linker. Het rechter wiel moet immers een kleinere radius maken dan het linker. Dat gaat echter, volgens de mannen in Züffenhausen, ten koste van stabiliteit en dus heeft een 911 dat niet. Gevolg is dat het binnenste voorwiel bij volledige stuuruitstlag en wandeltempo een beetje "skipt" of "schrobt". Dat hoort dus zo
Last but not least: als je niet op je eigen kritische oog vertrouwt, of als je er zelf nog niet zo heel veel van dichtbij bekeken hebt: neem een specialist in de arm en doe een aankoopkeuring. Er zijn een aantal specialisten die het vertrouwen (en uurtarief) meer dan waard zijn. Dat kan je een pak aan dikke facturen schelen.
Daarnaast de duivel waar je bij de meeste luchtgekoelde 911s op moet letten: ROEST! Onder de koplampen, onder de voorruit, in het plaatwerk onder de b-stijl. Zelfs schadevrije exemplaren kunnen op die plekken roesten. Dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat er veel "hoeken en randjes" in het chassis zitten, waar vuil zich op kan hopen. Daar kunnen zich dus roestnestjes vormen. Daarnaast "corroderen" de aluminium bumpers. Een roestvrije 911 houd je roestvrij door net zo veel aan de hogedruk spuit uit te geven als aan benzine: ik spuit mijn Elfje om de rit van onder helemaal af.
Verder is de Turbo techniek niet veel complexer dan de standaard 911 motor. De korte variant: een zuchtje blauwe lucht bij het starten is niet erg (er druppelt tijdens het stilstaan olie de cilinders in, die verband wordt bij het starten), maar let op blauwe walmen bij volgas (zuigerringen of Turbo issues) of gaslos (klepzitjes). De olie huishouding is behoorlijk complex: het is een dry sump smering, die met een stel dikke leidingen naar voren wordt geleid waar een oliekoeler aan de binnenkant van het rechter spatbord zit. Voor alles aan de olieleidingen geldt, of het nu de retourleidinkjes van de koppen naar het blok zijn, of de dikke rubberen jongens die de olie naar de radiateur brengen: het is aan slijtage onderhevig en de jongste 930 is ondertussen 23 jaar oud. You do the math! De oliekoeler zelf is een best dure jongen, dus ook die moet netjes dicht zijn. Tussen de twee blokhelften zit een voetpakking: als die vergaan is, lekt het blok olie langs het midden van het blok en als je die wil vervangen, moet het hele blok uit elkaar. De koppeling is relatief duurzaam en op een variant met een 4 versnellings 915 bak, bedient via een kabel. Als je dat niet gewend bent, is het best pittig koppelen. Smeren, of vernieuwen, kan een enorm verschil maken. Synchro's zijn zwak, maar je wilde de bak sowieso laten reviseren las ik. Een 930 met G50 bak en hydraulische koppeling rijdt veel makkelijker, maar is ook een stuk prijziger in aanschaf, want zeldzamer én gewild.
Het onderstel is relatief eenvoudig en bestaat uit torsiestaven voor & achter. Ook hier zijn het de rubbers die de tand des tijds moeten weerstaan. Er is ontzettend veel moois te krijgen om een 911 nog veel mooier te laten sturen, maar goedkoop is het allemaal niet echt. Stuurstangetjes overlijden nog wel eens, volgens sommigen door te veel sturen terwijl de auto niet rolt. Ze zijn niet duur en het verschil voor en na is enorm: kan dus de investering waard zijn. Ook bijzonder: in de meeste auto's is het stuurhuis zo afgesteld dat als je bijvoorbeeld naar rechts stuurt het rechter voorwiel iets verder indraait dan het linker. Het rechter wiel moet immers een kleinere radius maken dan het linker. Dat gaat echter, volgens de mannen in Züffenhausen, ten koste van stabiliteit en dus heeft een 911 dat niet. Gevolg is dat het binnenste voorwiel bij volledige stuuruitstlag en wandeltempo een beetje "skipt" of "schrobt". Dat hoort dus zo

Last but not least: als je niet op je eigen kritische oog vertrouwt, of als je er zelf nog niet zo heel veel van dichtbij bekeken hebt: neem een specialist in de arm en doe een aankoopkeuring. Er zijn een aantal specialisten die het vertrouwen (en uurtarief) meer dan waard zijn. Dat kan je een pak aan dikke facturen schelen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Zwakke punten 930 Turbo
FAF911PEDIA




- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Zeg dat wel
Heb zelf ook een 930 gehad maar wist echt niet alle bovenstaande punten. Een goede aankoopkeuring door een Porsche-specialist is in ieder geval een must. Hieronder een plaatje van de 930 waar ik 1,5 jr van heb genoten.


Heb zelf ook een 930 gehad maar wist echt niet alle bovenstaande punten. Een goede aankoopkeuring door een Porsche-specialist is in ieder geval een must. Hieronder een plaatje van de 930 waar ik 1,5 jr van heb genoten.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Pfffff die gozert blijft auto's kopen.... Baas. :bro:
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Mijn jongensdroom en die van Thieu ook volgens mij...

Volgens mij is de 930 DE potentiele money pit valkuil. IMHO alleen kopen als alles van voor naar achter en weer terug klopt...
Volgens mij is de 930 DE potentiele money pit valkuil. IMHO alleen kopen als alles van voor naar achter en weer terug klopt...
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Zwakke punten 930 Turbo
De Porsche uit mijn jeugd, inderdaad.
Zo gaaf, die brede heupen en die imponerende achtervleugel met de opstaande rubberen rand.
Brede Fuchs velgen met verchroomde rand en de de mistlampjes voor.
En de Turbo stoelen niet te vergeten.
Zo gaaf, die brede heupen en die imponerende achtervleugel met de opstaande rubberen rand.
Brede Fuchs velgen met verchroomde rand en de de mistlampjes voor.
En de Turbo stoelen niet te vergeten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Interessant draadje welke ik dus ook ga volgen, immers een 911 turbo t/m 1987 staat ook op mijn lijstje als mogelijke kandidaat, had al een stel mooie kanshebbers klaarstaan maar sinds pc crash niks meer
achja, zo ook vele andere leuke auto's, maar ach kan toch nog niks maar zo leuk qua interesse
heb ook al info aangevraagd bij een porsche kenner? of het turbo verhaal eraf kan en dan een goede SC erop zodat je al een mooie basis hebt qua blok en dan moderne van onderuit power zonder turbo gat door de SC
dat kan dus wel...zo kan je dan ook die grote koeler eraf halen en een LW ducktale klep plaatsen en dan nog wat wijzigingen zodat je een beetje RSR look krijgt, ik ben niet zo van grote joekel spoilers namelijk al is die van de originele wel "passend"
vraagje aan FAF: ik neem aan dat de latere uitvoeringen zeg van 1984<>1987 een betere zink behandeling hebben? las ergens dat ergens in de jaren 80 het nog weer was verbeterd...
en ow dan ook de 3.3 toch? is die motor beter en die versnellingsbak? zeg van die jaren 84<>87?
we lezen het wel

achja, zo ook vele andere leuke auto's, maar ach kan toch nog niks maar zo leuk qua interesse

heb ook al info aangevraagd bij een porsche kenner? of het turbo verhaal eraf kan en dan een goede SC erop zodat je al een mooie basis hebt qua blok en dan moderne van onderuit power zonder turbo gat door de SC

dat kan dus wel...zo kan je dan ook die grote koeler eraf halen en een LW ducktale klep plaatsen en dan nog wat wijzigingen zodat je een beetje RSR look krijgt, ik ben niet zo van grote joekel spoilers namelijk al is die van de originele wel "passend"
vraagje aan FAF: ik neem aan dat de latere uitvoeringen zeg van 1984<>1987 een betere zink behandeling hebben? las ergens dat ergens in de jaren 80 het nog weer was verbeterd...
en ow dan ook de 3.3 toch? is die motor beter en die versnellingsbak? zeg van die jaren 84<>87?
we lezen het wel

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten 930 Turbo
@FreudeamFahren
Bedankt voor de reactie
Volgens mijn info hebben de meesten wel last van olielekkages. Het punt is denk ik om te bepalen waar het vandaan komt en de lekkage(s)nog op te lossen is binnen het redelijke.
Roest heb ik liever niet, maar een grote belemmering vind ik het niet aangezien de auto grotendeels uit elkaar zal gaan. Het exemplaar die ik op het oog heb heeft naar mijn mening een mooie kleur en ik zal hem in dezelfde kleur laten.
Op de blauwe pluim zal ik letten. Ik zal mijn broer achter me aan laten rijden.
Het is een vierbak. Ik zag al dat een koppeling voor een 930 Turbo inderdaad prijzig is. Vorige maand heeft mijn broer de koppeling van zijn inmiddels ex-996 vervangen en dat was een stuk gunstiger in prijs.
Is de lekkage van de voetpakking visueel te inspecteren? Oftewel zie je de olielekkage makkelijk?
De koper van de 996(broertje) heeft een aankoopkeuring laten doen bij een Porsche specialist en was niet echt onder de indruk. Het voordeel is uiteraard dat ze de zwakke punten kennen. Zelf heb ik dezelfde ervaring bij een aankoopkeuringen bij de verkoop van mijn auto's.
Als een "dure"' defect gevonden wordt wat jezelf over het hoofd ziet is het natuurlijk snel terug verdiend en kies ervoor om het te doen.
Bedankt voor de reactie

Volgens mijn info hebben de meesten wel last van olielekkages. Het punt is denk ik om te bepalen waar het vandaan komt en de lekkage(s)nog op te lossen is binnen het redelijke.
Roest heb ik liever niet, maar een grote belemmering vind ik het niet aangezien de auto grotendeels uit elkaar zal gaan. Het exemplaar die ik op het oog heb heeft naar mijn mening een mooie kleur en ik zal hem in dezelfde kleur laten.
Op de blauwe pluim zal ik letten. Ik zal mijn broer achter me aan laten rijden.
Het is een vierbak. Ik zag al dat een koppeling voor een 930 Turbo inderdaad prijzig is. Vorige maand heeft mijn broer de koppeling van zijn inmiddels ex-996 vervangen en dat was een stuk gunstiger in prijs.
Is de lekkage van de voetpakking visueel te inspecteren? Oftewel zie je de olielekkage makkelijk?
De koper van de 996(broertje) heeft een aankoopkeuring laten doen bij een Porsche specialist en was niet echt onder de indruk. Het voordeel is uiteraard dat ze de zwakke punten kennen. Zelf heb ik dezelfde ervaring bij een aankoopkeuringen bij de verkoop van mijn auto's.
Als een "dure"' defect gevonden wordt wat jezelf over het hoofd ziet is het natuurlijk snel terug verdiend en kies ervoor om het te doen.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Ik verkoop hem wel aan jou.GTRene schreef:Interessant draadje welke ik dus ook ga volgen, immers een 911 turbo t/m 1987 staat ook op mijn lijstje als mogelijke kandidaat, had al een stel mooie kanshebbers klaarstaan maar sinds pc crash niks meer:

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo


die 2 x 911 wat ik heb gehad nooit wat groots of pech aan gehad, maja ook niet zo heel lang gehad en bovendien de laatste was ook al weer bijna 13 jaar terug

benieuwd waar je mee thuiskomt

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Volledig verzinkt zijn ze vanaf modeljaar '77, dus bouwjaar na de zomer '76. Maar het probleem blijft: als de zink coating ergens doorbroken wordt (bijvoorbeeld bij schade, maar ook doordat vuil, zand & zout er een poos lang tegenaan schuren), is het "schild" niet volledig en ontstaat er toch roest. 964s en 993s roesten daarom ook nog. Wel minder en om andere redenen (verlijmde voorruit ipv in pezen), maar roesten doen ze. Ogen open en het komt goed.GTRene schreef:(...) vraagje aan FAF: ik neem aan dat de latere uitvoeringen zeg van 1984<>1987 een betere zink behandeling hebben? las ergens dat ergens in de jaren 80 het nog weer was verbeterd...
en ow dan ook de 3.3 toch? is die motor beter en die versnellingsbak? zeg van die jaren 84<>87?
we lezen het wel
Er is geen verband tussen de motorinhoud en de bak, dwz de 915 bak is er zowel met 3.0 als 3.3 motor geweest. De G50 bak (met hydraulische koppeling) is er alleen als 3.3 geweest.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Als FaF ooit nog adoptieouders zoekt voor zichzelf, dan mag 'ie bij ons komen wonen. Een zoon om trots op te zijn!
Het is niet alleen dat 'ie het allemaal zo goed weet, maar ook dat hij het heel duidelijk en leuk kan omschrijven. Erg waardevolle DF-member. Worden hier lintjes uitgedeeld?
@Ar: je bent lekker op dreef. Een 930 is natuurlijk super om te redden van de ondergang. Doe je best voordat zo'n auto in verkeerde handen terechtkomt!

Het is niet alleen dat 'ie het allemaal zo goed weet, maar ook dat hij het heel duidelijk en leuk kan omschrijven. Erg waardevolle DF-member. Worden hier lintjes uitgedeeld?
@Ar: je bent lekker op dreef. Een 930 is natuurlijk super om te redden van de ondergang. Doe je best voordat zo'n auto in verkeerde handen terechtkomt!
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Ar is mijn nieuwe held!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
ik heb ook ergens gelezen dat het ergens vanaf het jaar 82 of 84 beter gedaan werd?
maar kan er zo weinig van terug vinden...
kwam wel dit tegen>>
en las ook iets over ABS dat kon je geloof ik vanaf 1984? krijgen doch vanaf 1989 werd het standarad ofzo?
ah eindelijk gevonden waar ook zoiets staat>>
http://www.nokia.motocykle-gdynia.info/ ... orsche_911
zal het meteen weer opslaan in een mail...
ow, nu ik daar aan denk ik had ook een BMW wetenswaardig mail met zo'n 6 jaar verzamelen van interessante wetenswaardig heden en of onderdelen enz enz...die is ook weg na men pc crash e.d. en zo nog vele andere mails, afijn we beginnen weer van voor af aan
maar kan er zo weinig van terug vinden...
kwam wel dit tegen>>
daaruit zou je kunnen ophalen dat het in het begin niet altijd optimaal wasBeim Elfer sollte Korrosion bereits seit Baujahr 1975 kein Problem mehr sein. In der Praxis aber wurden die feuerverzinkten Bleche seiner verwinkelten Karosserie nur selten optimal verarbeitet, außerdem waren die Winter bis Ende der 80er deutlich streusalzhaltiger. Durchrostungen sind daher keine Seltenheit

en las ook iets over ABS dat kon je geloof ik vanaf 1984? krijgen doch vanaf 1989 werd het standarad ofzo?
ah eindelijk gevonden waar ook zoiets staat>>
dus vanaf 1981 (to be safe 1982) is het nog beter tegen roest geweerd.Ab dem Modelljahr 1976 verwendete Porsche bei seinen Modellen 911 für tragende Teile teilweise verzinkte Karosseriebleche und gewährte eine Garantie gegen Durchrostung von 6 Jahren. Ab Modelljahr 1981 wurde diese Garantie auf 7 Jahre erhöht, da die gesamte Karosserie nun endgültig komplett beidseitig feuerverzinkt wurde.
http://www.nokia.motocykle-gdynia.info/ ... orsche_911
zal het meteen weer opslaan in een mail...
ow, nu ik daar aan denk ik had ook een BMW wetenswaardig mail met zo'n 6 jaar verzamelen van interessante wetenswaardig heden en of onderdelen enz enz...die is ook weg na men pc crash e.d. en zo nog vele andere mails, afijn we beginnen weer van voor af aan

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Zwakke punten 930 Turbo
He Ar, hoe zit dat eigenlijk, je koopt telkens nieuwe auto's (NSX ben jij ook toch?) , loopt ze technisch na rijd wat rondjes en doet ze weer weg? is dat hobby, bedrijf? Ik heb al heel vaak gezocht naar een 930, maar het nooit aangedurft omdat ik angstig ben voor de dure Porsche techniek...maar als iemand hem grondig naloopt en dan weer verkoopt, dan kan dat nog wel eens leuk zijn natuurlijk.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Ik ben geen bedrijf. Het zijn auto's die ik leuk vind en zolang het me niet te veel kost (dus geen nieuwe auto). Er zijn belangrijkere zaken.
Sinds gisteren heb ik een nieuwe opdracht en zal kijken of het deze week lukt.
Sinds gisteren heb ik een nieuwe opdracht en zal kijken of het deze week lukt.
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Ar, ga je met de G naar Turkije dit jaar? :bro: Geen bulgaar die je tegen houdt hahaha
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Leuk draadje. Wij hebben er ook een thuis. Met 80.000 km op de klok en uit 1977. Hele mooie auto die van a to z origineel is. Een rooie met zwart-wit leer. Lekker fout maar de liefhebbers vallen echt voor de auto. Eentje in de catogory nooit meer verkopen en af en toe een blokje om.
Denk dat ik hem maar eens aanslinger vandaag. Warm rijden is heel apart. Duur gewoon 20 minuten. Voor de rest heel spartaans zo´n ding.
Succes met de zoektocht.
Denk dat ik hem maar eens aanslinger vandaag. Warm rijden is heel apart. Duur gewoon 20 minuten. Voor de rest heel spartaans zo´n ding.
Succes met de zoektocht.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Zwakke punten 930 Turbo
30 minuten zelfs, maar als je hem in de zon zet zal 't inderdaad 10 minuten sneller gaan om die plas olie (22 liter zeg ik uit mijn hoofd) op te warmen.
Heb je foto's?
Heb je foto's?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Nou, 22, da's ook uit 't blote hoofd veuls te veul. De hoeveelheid olie hangt sterk af van wat er aan aftermarket oliekoelers op en aan zit, maar 13 liter is over 't algemeen zat 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Zal ik dan voor de gein zeggen dat ik de koelvloeistof erbij opgeteld heb om mijzelf in te dekken?
911-humor
911-humor

- RonV
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Water is om eieren mee te koken 

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: Zwakke punten 930 Turbo
Mijn broer had de auto al eerder bekeken en vandaag heb ik hem bekeken en bij hem op de brug gehad. De verkoper noemt een prijs waar die verder uitdrukkelijk niet over wil onderhandelen. De auto zou van een vriend zijn die meer sportieve auto's zou bezitten.
Mijn broer heeft er een proefrit mee gemaakt met groene platen.
Zoals al eerder gemeld schakelt de bak niet goed en moet die voor het mooie overgespoten worden. Wat me dwars zit is dat hij geen aankoopkeuring wilde. Onder het motto: staat niet in de weg en geen zin in. Overigens allemaal met een glimlach. Voor mijn gevoel meent die dat ook.
Ik heb mijn telefoonnummer + naam laten noteren en zei bel me maar wat het wordt. Ondertussen kan ik het een en ander afwegen. Het is een keer eens niet ver van mijn huis.
Mijn broer heeft er een proefrit mee gemaakt met groene platen.
Zoals al eerder gemeld schakelt de bak niet goed en moet die voor het mooie overgespoten worden. Wat me dwars zit is dat hij geen aankoopkeuring wilde. Onder het motto: staat niet in de weg en geen zin in. Overigens allemaal met een glimlach. Voor mijn gevoel meent die dat ook.
Ik heb mijn telefoonnummer + naam laten noteren en zei bel me maar wat het wordt. Ondertussen kan ik het een en ander afwegen. Het is een keer eens niet ver van mijn huis.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zwakke punten 930 Turbo
--kleur
--specs
--origineel standaard of wat tuning/styling
--bouwjaar
vertel vertel
een tipje van de sluier
--specs
--origineel standaard of wat tuning/styling
--bouwjaar
vertel vertel

een tipje van de sluier