Hoeveel klassiekereigenaren zijn er hier eigenlijk?
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
- Roger
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 30 aug 2006, 00:18
Triumph GT6 mk3 uit 1971.
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... 70639s.jpg[/img]
Triumph 2.5PI uit 1969.
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... phPI10.jpg[/img]
Hopelijk ergens eind 2008 weer op de weg! Voorlopig hoeven we ons nog niet te vervelen.
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... 70639s.jpg[/img]
Triumph 2.5PI uit 1969.
[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... phPI10.jpg[/img]
Hopelijk ergens eind 2008 weer op de weg! Voorlopig hoeven we ons nog niet te vervelen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39
'65 MGB met een 'period correct' aangepaste motor:
[img:800:600]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... /foto1.jpg[/img]
'74 MGB GT V8, maakt 'n geluid to die for:
[img:2272:1704]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... G_1578.jpg[/img]
Eindelijk de papieren in orde gekregen, nu moet'k enkel nog de tijd vinden om ermee naar de autokeuring te gaan. Ik kan niet wachten!
[img:800:600]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... /foto1.jpg[/img]
'74 MGB GT V8, maakt 'n geluid to die for:
[img:2272:1704]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... G_1578.jpg[/img]
Eindelijk de papieren in orde gekregen, nu moet'k enkel nog de tijd vinden om ermee naar de autokeuring te gaan. Ik kan niet wachten!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Ja, middenmotor he!Dennis Cavallino schreef:Ok dan, goed bezig.
Opvallend ook dat in deze MG's ook de motoren zo ver naar achteren liggen. Super!

Mits voorzien van de juiste schokbrekers kan je een B ook best leuk door de bocht douwen. Het is al weer veel te lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Hopelijk heb ik komende zomer tijd voor mijn ex B. Die vraagt ook om aandacht. En om twee andere deuren...
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39
Om eerlijk te zijn, verwonderde de baanligging van die auto's me nog het meest. Ik had een iets antiekerWim te Riet schreef: Ja, middenmotor he!
Mits voorzien van de juiste schokbrekers kan je een B ook best leuk door de bocht douwen. Het is al weer veel te lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Hopelijk heb ik komende zomer tijd voor mijn ex B. Die vraagt ook om aandacht. En om twee andere deuren...

Momenteel zitten er vooraan uprated standaard dempers op (iets stugger), en achteraan Koni telescopische dempers. Die gaan er af en worden vervangen door uprated standaard ('lever arm') dempers want ze zijn veel te hard en geven geen echt beter baangedrag. Don't trust the marketing department

- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Op 'onze' B zitten zowel voor als achter Koni's. De Armstrong dempers zitten er voor alleen nog op als onderdeel van de wielophanging. Ze dempen niet meer.Church of Noise schreef:Momenteel zitten er vooraan uprated standaard dempers op (iets stugger), en achteraan Koni telescopische dempers. Die gaan er af en worden vervangen door uprated standaard ('lever arm') dempers want ze zijn veel te hard en geven geen echt beter baangedrag. Don't trust the marketing department
Ik heb een direct vergelijk kunnen maken wat betreft de wegligging en de voordelen. Een vriend van mij heeft een 'lepeldeur' B waar destijds nog de originele dempers onder liggen. Deze B was tot dan altijd sneller dan die van mij, maar op een bochtige weg was ik door de telescoopdempers ineens VEEL sneller. Ik wil nooit -echt nooit- meer de achterhaalde armschokdempers. Don't trust the marketing department, maar ik vertrouw wel mijn eigen ervaringen

Onder de lepeldeur zijn nu overigens zowel voor als achter Spax dempers gemonteerd.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39
Dat geloof ik best Wim, maar eigenlijk zou je moeten vergelijken met nieuwe/gereviseerde Armstrong dempers.
M'n vader z'n lepeldeur heeft Armstrongs all round en dempt een stuk plezieriger dan de mijne. Dito voor de V8.
Btw, als je toch de ophanging aan't mod'en bent, kan ik je deze tips aan de hand doen:
M'n vader z'n lepeldeur heeft Armstrongs all round en dempt een stuk plezieriger dan de mijne. Dito voor de V8.
Btw, als je toch de ophanging aan't mod'en bent, kan ik je deze tips aan de hand doen:
- Front anti roll bar (1/2" voor normaal gebruik, 3/4" voor echt hard scheuren
). Zorgt ervoor dat de auto veel minder overhelt in bochten en veel sneller reageert op stuurbewegingen. Erg goedkoop ook.
- Panhard bar (achter): zorgt ervoor dat de achteras niet teveel lateraal beweegt. Iets duurder, zéker als je nog 'n Banjo-achteras hebt (tem '65 dacht ik), want dan kan je die enkel kopen bij Frontline-Costello.
- Poly bushes, maar kijk goed uit welke 'kleur' je kiest gezien dit de hardheid en dus bijkomstig geluid en zo beinvloedt.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
[img:1023:634]http://i156.photobucket.com/albums/t37/ ... velgen.jpg[/img]
Een foto van mijn vorige 140.
Groeten, Obbe
Een foto van mijn vorige 140.
Groeten, Obbe
- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Spatlappen vallen nog mee.
Zaten er al op voor de verlaging en was eigenlijk van plan ze er af te halen maar ben er nu zo aan gewend dat ik ze lekker laat zitten.
Motorisch is ie op een iets andere uitlaat en een open luchtfilter nog standaard.
@Obbe, Kever kan inderdaad gespot zijn in Delft (daar woon ik).
Volvo staat al enige tijd in een loods en komt er als het goed is deze zomer uit voor een grondige opknapbeurt.
Volgens mij zijn wij door een ander forum ook al eens in contact gekomen met elkaar, reed toen een Evo VI, klopt dat?
Zaten er al op voor de verlaging en was eigenlijk van plan ze er af te halen maar ben er nu zo aan gewend dat ik ze lekker laat zitten.
Motorisch is ie op een iets andere uitlaat en een open luchtfilter nog standaard.
@Obbe, Kever kan inderdaad gespot zijn in Delft (daar woon ik).
Volvo staat al enige tijd in een loods en komt er als het goed is deze zomer uit voor een grondige opknapbeurt.
Volgens mij zijn wij door een ander forum ook al eens in contact gekomen met elkaar, reed toen een Evo VI, klopt dat?
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
@Joost, zou goed kunnen! Ben bij veel te veel forums aangemeld. Die Evo was trouwens ook een prachtige auto!(ex van Fili toch?)
Zoals met die Amazone blijf je altijd restaureren als je hem gewoon gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Roest e.d. komen helaas altijd terug.
Met wat aanpassingen zijn Volvo's trouwens geen boten zoals iedereen denkt maar erg sportieve auto's waar je veel moderne auto's mee los kan rijden.
Was die van jou ook aangepast? Hij ziet er op de foto erg laag uit.
Groeten, Obbe
Zoals met die Amazone blijf je altijd restaureren als je hem gewoon gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Roest e.d. komen helaas altijd terug.
Met wat aanpassingen zijn Volvo's trouwens geen boten zoals iedereen denkt maar erg sportieve auto's waar je veel moderne auto's mee los kan rijden.
Was die van jou ook aangepast? Hij ziet er op de foto erg laag uit.
Groeten, Obbe
- humpydumpy
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:09
- Locatie: oud-beijerland
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Er valt over te twisten over of het een klassieker is, maar ik vermeld hem toch maar even
. Het model is van 1957, het chassis van 1969 en de rest is van 2003.
Mijn Porsche 356 speedster replica:
[img:414:311]http://www.bruidsautos.nl/speedster1.jpg[/img]

Mijn Porsche 356 speedster replica:
[img:414:311]http://www.bruidsautos.nl/speedster1.jpg[/img]
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Niet echt een klassieker maar wel een icoon.
Alfa 75 TS
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20304.jpg[/img]
Alfa 75 TS
[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20304.jpg[/img]
- Johan
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15
man man wat een mooi spul in dit topic! kan het oudere spul ook zeker waarderen! sterker nog ouder modellen doen mij vaak meer dan "het nieuwe spul" maar dit heb ik zelfs al met wagens van begin\mid jaren 90 ook die spreken mij vaak meer aan.
kheb zelf geen oldtimer\klassieker die hier in de lijstje past, maar heb wel een ÿoungtimer als hobby-auto:
[img:800:600]http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwffo ... nden63.jpg[/img]
(Audi 200 Turbo Quattro)
kheb zelf geen oldtimer\klassieker die hier in de lijstje past, maar heb wel een ÿoungtimer als hobby-auto:
[img:800:600]http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwffo ... nden63.jpg[/img]
(Audi 200 Turbo Quattro)
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Hmm, stond er ook nog niet tussen... Deel samen met m'n vader de hobby. Alles oldtimer hier voor de deur.
Twee Range Rovers, een daily driver (1975) en een off-roader (1978).
[img:896:595]http://i17.tinypic.com/6fsj6na.jpg[/img]
Daarbij nog twee Land Rover Serie 1's (1953) in restauratie.
[img:442:295]http://www.offroadexperience.com/wcb/images/80.jpg[/img]
Voorbeeldplaatje doet meer dan een hoop onderdelen
Volgend jaar is ook m'n Land Rover 110 (1983) oldtimer:
[img:1228:921]http://i19.tinypic.com/62du6bp.jpg[/img]
Twee Range Rovers, een daily driver (1975) en een off-roader (1978).
[img:896:595]http://i17.tinypic.com/6fsj6na.jpg[/img]
Daarbij nog twee Land Rover Serie 1's (1953) in restauratie.
[img:442:295]http://www.offroadexperience.com/wcb/images/80.jpg[/img]
Voorbeeldplaatje doet meer dan een hoop onderdelen

Volgend jaar is ook m'n Land Rover 110 (1983) oldtimer:
[img:1228:921]http://i19.tinypic.com/62du6bp.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Mooie Defender! Mijn collega had dezelfde, maar die was echt aan vervanging toe, daarom een nieuwe gekocht in bijna dezelfde kleur als zijn oude, ook met die witte velgjes.
Maar je Range Rover is echt om je vingers bij af te likken. Ziet er fantastisch uit en het geluid is indrukwekkend.
Die Audi 200 is ook mooi, echt een zeldzame youngtimer. Ik vind dat soort auto's leuk om in goede staat te zien. Gelukkig zijn er mensen die ze koesteren.
Maar je Range Rover is echt om je vingers bij af te likken. Ziet er fantastisch uit en het geluid is indrukwekkend.
Die Audi 200 is ook mooi, echt een zeldzame youngtimer. Ik vind dat soort auto's leuk om in goede staat te zien. Gelukkig zijn er mensen die ze koesteren.
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Nog wat puntjes op de I en hij kan voor taxatie. Meer dan twee jaar steeds een klein beetje verder met perfectioneren, na het samenvoegen van twee auto's van '75 en van '93. Laatste aanpassingen zijn de spoorverbreders, sterkere Td5 bak, RVS uitlaat en 265/75/16's op nieuw gestraalde en gepoedercoate lichtmetalen velgen.Dennis Cavallino schreef:Mooie Defender! Mijn collega had dezelfde, maar die was echt aan vervanging toe, daarom een nieuwe gekocht in bijna dezelfde kleur als zijn oude, ook met die witte velgjes.
Maar je Range Rover is echt om je vingers bij af te likken. Ziet er fantastisch uit en het geluid is indrukwekkend.
Erg divers stel klassiekers hier, kan me eigenlijk voor allemaal wel bedenken waarom men er een zwak voor heeft.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Johan
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15
idd behoorlijk zeldzaam, de mijne is origineel NL zijn maar een handjevol van verkocht... maar goed was destijds ook een auto van 120-130 duizend gulden... weinig verkocht dus.Dennis Cavallino schreef: Die Audi 200 is ook mooi, echt een zeldzame youngtimer. Ik vind dat soort auto's leuk om in goede staat te zien. Gelukkig zijn er mensen die ze koesteren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast