Hoeveel klassiekereigenaren zijn er hier eigenlijk?

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!

Met klassiekers moet je rijden

Ja, natuurlijk! Auto's zijn gemaakt om te rijden.
54
84%
Ja, tenzij ze erg zeldzaam zijn, dan horen ze in een museum.
10
16%
Nee, klassiekers zijn slecht voor het milieu!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
Ruud Bosch
Berichten: 294
Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
Locatie: Sweet Lake City

Bericht door Ruud Bosch » 24 mar 2007, 12:23

Dit is mijn Manta:
[img:721:480]http://www.adbz.nl/images/images_sls2005/Manta2242.JPG[/img]

Dit is mijn Ascona-B:
[img:1024:680]http://www.adbz.nl/images/Ascona_B-2.jpg[/img]

En dit is mijn Ascona-A:
[img:800:600]http://www.adbz.nl/images/imagea_a-ascona/DSC02892a.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 aug 2006, 00:18

Bericht door Roger » 24 mar 2007, 12:38

Triumph GT6 mk3 uit 1971.

[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... 70639s.jpg[/img]



Triumph 2.5PI uit 1969.

[IMG:1024:768]http://i102.photobucket.com/albums/m86/ ... phPI10.jpg[/img]

Hopelijk ergens eind 2008 weer op de weg! Voorlopig hoeven we ons nog niet te vervelen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mar 2007, 13:45

Erg leuke auto's hier. Hoop dat we dit gedeelte van het forum een beetje leven in kunnen blazen.

Harry mag ook wel posten :)

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 24 mar 2007, 14:15

'65 MGB met een 'period correct' aangepaste motor:
[img:800:600]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... /foto1.jpg[/img]

'74 MGB GT V8, maakt 'n geluid to die for:
[img:2272:1704]http://dennis.core-lan.nl/mgf/albums/Al ... G_1578.jpg[/img]
Eindelijk de papieren in orde gekregen, nu moet'k enkel nog de tijd vinden om ermee naar de autokeuring te gaan. Ik kan niet wachten!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mar 2007, 14:21

Ok dan, goed bezig. :)

Opvallend ook dat in deze MG's ook de motoren zo ver naar achteren liggen. Super!

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 24 mar 2007, 18:34

Dennis Cavallino schreef:Ok dan, goed bezig. :)

Opvallend ook dat in deze MG's ook de motoren zo ver naar achteren liggen. Super!
Ja, middenmotor he! :)

Mits voorzien van de juiste schokbrekers kan je een B ook best leuk door de bocht douwen. Het is al weer veel te lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Hopelijk heb ik komende zomer tijd voor mijn ex B. Die vraagt ook om aandacht. En om twee andere deuren...

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 25 mar 2007, 14:06

Wim te Riet schreef: Ja, middenmotor he! :)

Mits voorzien van de juiste schokbrekers kan je een B ook best leuk door de bocht douwen. Het is al weer veel te lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Hopelijk heb ik komende zomer tijd voor mijn ex B. Die vraagt ook om aandacht. En om twee andere deuren...
Om eerlijk te zijn, verwonderde de baanligging van die auto's me nog het meest. Ik had een iets antieker;) weggedrag verwacht.

Momenteel zitten er vooraan uprated standaard dempers op (iets stugger), en achteraan Koni telescopische dempers. Die gaan er af en worden vervangen door uprated standaard ('lever arm') dempers want ze zijn veel te hard en geven geen echt beter baangedrag. Don't trust the marketing department :D

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 25 mar 2007, 19:03

Church of Noise schreef:Momenteel zitten er vooraan uprated standaard dempers op (iets stugger), en achteraan Koni telescopische dempers. Die gaan er af en worden vervangen door uprated standaard ('lever arm') dempers want ze zijn veel te hard en geven geen echt beter baangedrag. Don't trust the marketing department :D
Op 'onze' B zitten zowel voor als achter Koni's. De Armstrong dempers zitten er voor alleen nog op als onderdeel van de wielophanging. Ze dempen niet meer.
Ik heb een direct vergelijk kunnen maken wat betreft de wegligging en de voordelen. Een vriend van mij heeft een 'lepeldeur' B waar destijds nog de originele dempers onder liggen. Deze B was tot dan altijd sneller dan die van mij, maar op een bochtige weg was ik door de telescoopdempers ineens VEEL sneller. Ik wil nooit -echt nooit- meer de achterhaalde armschokdempers. Don't trust the marketing department, maar ik vertrouw wel mijn eigen ervaringen ;)
Onder de lepeldeur zijn nu overigens zowel voor als achter Spax dempers gemonteerd.

Church of Noise
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2007, 21:39

Bericht door Church of Noise » 25 mar 2007, 19:59

Dat geloof ik best Wim, maar eigenlijk zou je moeten vergelijken met nieuwe/gereviseerde Armstrong dempers.
M'n vader z'n lepeldeur heeft Armstrongs all round en dempt een stuk plezieriger dan de mijne. Dito voor de V8.

Btw, als je toch de ophanging aan't mod'en bent, kan ik je deze tips aan de hand doen:
  • Front anti roll bar (1/2" voor normaal gebruik, 3/4" voor echt hard scheuren :)). Zorgt ervoor dat de auto veel minder overhelt in bochten en veel sneller reageert op stuurbewegingen. Erg goedkoop ook.
  • Panhard bar (achter): zorgt ervoor dat de achteras niet teveel lateraal beweegt. Iets duurder, zéker als je nog 'n Banjo-achteras hebt (tem '65 dacht ik), want dan kan je die enkel kopen bij Frontline-Costello.
  • Poly bushes, maar kijk goed uit welke 'kleur' je kiest gezien dit de hardheid en dus bijkomstig geluid en zo beinvloedt.
Maar zoals ik al vermeldde, véél hangt af van hoe je de auto gebruikt.

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 25 mar 2007, 20:02

Mwah, de B is nu van mijn vader en die rijdt wat behoudender dan ik :)
Maar de mods die je beschrijft zou ik zelf er ook wel onder zetten.
Ach, wie weet neem ik de B ooit weer over :)

Obbe
Berichten: 749
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 30 mar 2007, 11:16

Hier nog een oude auto! Een Volvo 142 met grote weber, spaghetti, sportonderstel, Recaro's etc etc....zal binnenkort eens wat foto's maken!

Joost, kan het dat ik je regelmatig zie rijden met je Kever door Delft? Die Amazone nog nooit gezien.

Groeten Obbe

Obbe
Berichten: 749
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 30 mar 2007, 11:26

[img:1023:634]http://i156.photobucket.com/albums/t37/ ... velgen.jpg[/img]

Een foto van mijn vorige 140.


Groeten, Obbe

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Bericht door Joost » 30 mar 2007, 12:30

Spatlappen vallen nog mee.
Zaten er al op voor de verlaging en was eigenlijk van plan ze er af te halen maar ben er nu zo aan gewend dat ik ze lekker laat zitten.

Motorisch is ie op een iets andere uitlaat en een open luchtfilter nog standaard.

@Obbe, Kever kan inderdaad gespot zijn in Delft (daar woon ik).
Volvo staat al enige tijd in een loods en komt er als het goed is deze zomer uit voor een grondige opknapbeurt.
Volgens mij zijn wij door een ander forum ook al eens in contact gekomen met elkaar, reed toen een Evo VI, klopt dat?

Obbe
Berichten: 749
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 30 mar 2007, 14:37

@Joost, zou goed kunnen! Ben bij veel te veel forums aangemeld. Die Evo was trouwens ook een prachtige auto!(ex van Fili toch?)

Zoals met die Amazone blijf je altijd restaureren als je hem gewoon gebruikt waarvoor hij bedoeld is. Roest e.d. komen helaas altijd terug.

Met wat aanpassingen zijn Volvo's trouwens geen boten zoals iedereen denkt maar erg sportieve auto's waar je veel moderne auto's mee los kan rijden.

Was die van jou ook aangepast? Hij ziet er op de foto erg laag uit.

Groeten, Obbe

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Bericht door Joost » 30 mar 2007, 17:44

Er zaten andere veren op en bredere velgen waardoor hij voor mij perfect op z'n wielen stond.
Auto is alleen van mij en mijn vader samen, en die vond hem te laag.

Nu staat hij iets hoger.

Gebruikersavatar
humpydumpy
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:09
Locatie: oud-beijerland

Bericht door humpydumpy » 01 sep 2007, 20:55

fiat 128 1100 uit 1978

[img:320:213]http://img164.imageshack.us/img164/6913 ... n12xz4.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Tom van H. » 01 sep 2007, 22:18

Er valt over te twisten over of het een klassieker is, maar ik vermeld hem toch maar even :). Het model is van 1957, het chassis van 1969 en de rest is van 2003.

Mijn Porsche 356 speedster replica:

[img:414:311]http://www.bruidsautos.nl/speedster1.jpg[/img]

HSR
Berichten: 5502
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 01 sep 2007, 23:58

Niet echt een klassieker maar wel een icoon.


Alfa 75 TS

[img:800:533]http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20304.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 02 sep 2007, 07:47

Je mag mijn Austin Healey uit dit draadje halen.. hij is verkocht! :?

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 12:03

man man wat een mooi spul in dit topic! kan het oudere spul ook zeker waarderen! sterker nog ouder modellen doen mij vaak meer dan "het nieuwe spul" maar dit heb ik zelfs al met wagens van begin\mid jaren 90 ook die spreken mij vaak meer aan.

kheb zelf geen oldtimer\klassieker die hier in de lijstje past, maar heb wel een ÿoungtimer als hobby-auto:

[img:800:600]http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwffo ... nden63.jpg[/img]

(Audi 200 Turbo Quattro)

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 25 sep 2007, 12:32

Hmm, stond er ook nog niet tussen... Deel samen met m'n vader de hobby. Alles oldtimer hier voor de deur.

Twee Range Rovers, een daily driver (1975) en een off-roader (1978).
[img:896:595]http://i17.tinypic.com/6fsj6na.jpg[/img]

Daarbij nog twee Land Rover Serie 1's (1953) in restauratie.
[img:442:295]http://www.offroadexperience.com/wcb/images/80.jpg[/img]
Voorbeeldplaatje doet meer dan een hoop onderdelen ;)

Volgend jaar is ook m'n Land Rover 110 (1983) oldtimer:
[img:1228:921]http://i19.tinypic.com/62du6bp.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2007, 12:39

Mooie Defender! Mijn collega had dezelfde, maar die was echt aan vervanging toe, daarom een nieuwe gekocht in bijna dezelfde kleur als zijn oude, ook met die witte velgjes.

Maar je Range Rover is echt om je vingers bij af te likken. Ziet er fantastisch uit en het geluid is indrukwekkend.


Die Audi 200 is ook mooi, echt een zeldzame youngtimer. Ik vind dat soort auto's leuk om in goede staat te zien. Gelukkig zijn er mensen die ze koesteren.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 25 sep 2007, 12:50

Dennis Cavallino schreef:Mooie Defender! Mijn collega had dezelfde, maar die was echt aan vervanging toe, daarom een nieuwe gekocht in bijna dezelfde kleur als zijn oude, ook met die witte velgjes.

Maar je Range Rover is echt om je vingers bij af te likken. Ziet er fantastisch uit en het geluid is indrukwekkend.
Nog wat puntjes op de I en hij kan voor taxatie. Meer dan twee jaar steeds een klein beetje verder met perfectioneren, na het samenvoegen van twee auto's van '75 en van '93. Laatste aanpassingen zijn de spoorverbreders, sterkere Td5 bak, RVS uitlaat en 265/75/16's op nieuw gestraalde en gepoedercoate lichtmetalen velgen.

Erg divers stel klassiekers hier, kan me eigenlijk voor allemaal wel bedenken waarom men er een zwak voor heeft.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 25 sep 2007, 12:53

De 1802 die staat bij mijn naam als leenauto is al een tijdje verkocht aan Jacco.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:15

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 13:08

Dennis Cavallino schreef: Die Audi 200 is ook mooi, echt een zeldzame youngtimer. Ik vind dat soort auto's leuk om in goede staat te zien. Gelukkig zijn er mensen die ze koesteren.
idd behoorlijk zeldzaam, de mijne is origineel NL zijn maar een handjevol van verkocht... maar goed was destijds ook een auto van 120-130 duizend gulden... weinig verkocht dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast