Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 15:48

het economisch klimaat zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt op slot zitten’
Dus om de 2% overdrachtbelasting te blijven hanteren gaan ze dit compenseren door het schrappen van de vrijstelling en het belasten van de km-vergoeding. Dus maandlasten gaan omhoog. Dus men denkt dan zo de huizenmarkt op gang te brengen.....

De totale besparing op de kosten koper is nu zo'n 4%, maar verspreid over een hypotheek van 20 of 30 jaar is de besparing op de maandlasten minimaal.
Laatst gewijzigd door Tristan op 10 mei 2012, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 16:08

De huizenmarkt komt inderdaad niet uit 't slob door deze maatregel, integendeel, want de koopkracht neemt af.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 16:14

RVV schreef:Ach een grote farce.. aan de ene kant een fabriek bouwen die op kolen draait om een electrische auto te laten rijden.. weet je.. altijd maar het braafste jongetje van de klas willen zijn als landje.. zo groot als een postzegel,, dat nekt pas..
De werkelijkheid is meer als volgt:

- Fabriek hebben op kolen. Auto's verkopen die 1:10 lopen.

Co2 nulmeting doen

Daarna vrolijk mee gaan doen aan de Co2 handel, dan krijg je een mooie hoeveelheid Co2-rechten.

Daarna energie gaan besparen en geld verdienen met de Co2 handel, omdat je bespaart en dus rechten mag verkopen.

Daarna subsidie aanvragen voor schone nieuwe fabriek. Houd je nog meer Co2 rechten over.

Daarna fabriekje bouwen, schone auto's verkopen.

Daarna je Co2 rechten die je over hebt verkopen tegen een hogere waarde dan toen je nog een kolengestookt fabriekje had.

Vraag naar schone voertuigen is intussen mooi aangeland bij 't klootjesvolk, dus scoor je jaar in jaar uit hogere omzetten en winsten.


Wat je auto's verbruiken doet er in feite niet toe, want daar kijkt niemand naar. Hoe de elektriciteit opgewekt wordt, of hoeveel de productie van een aluminium windmolen aan elektriciteit kost, daar kraait ook geen haan naar.

Dus idd farce.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 16:23

Weet je waar de koopkracht door af neemt ? Door sensatiebeluste weermannetjes en vrouwen die hel en verdoemenis voorspellen wanneer het een dagje regent en er misschien een onweersbui kan vallen...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 16:24

Je snapt mij heus wel.

Als je opeens een paar honderd euro per maand af moet tikken aan de fiscus, dan kun je dat niet meer in de economie stoppen. Hoe gaat je ook zou willen.

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Wouter81 » 10 mei 2012, 16:26

Hier het verhaal zoals het op Autoweek staat:
De vrijstelling voor bijtelling voor auto’s van de zaak waarmee niet meer dan 500 privékilometers worden gemaakt, blijft officieel bestaan. Maar omdat woon-werkverkeeer ook als priveritje wordt aangemerkt, is in de praktijk vrijwel iedereen de klos.

De limiet van 500 privékilometers blijft betsaan maar het Lenteakkoord – het bezuinigingspakket voor 2013 - bepaalt dat woon-werkkilometers voortaan als privékilometers worden aangemerkt. In de praktijk ontkomt dus eigenlijk geen enkele zakelijke rijder aan de bijtelling omdat het vrijwel onmogelijk is om op jaarbasis onder de vrijstellingsgrens van 500 kilometer te blijven. Op dit moment betaalt ongeveer een op de zes werknemers met een auto van de zaak geen bijtelling.

De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.

Bovag begrijpt dat in tijden van bezuinigingen iedereen een steentje moet bijdragen, maar wil niet dat de maatregel per 1 januari 2013 ingevoerd wordt. Burgman: “De overheid moet eerst een oplossing bedenken voor de kwetsbare positie van werknemers met een bestelauto van de zaak en voor de administratieve rompslomp die linksom of rechtsom terecht zal komen bij de werkgever.”

19 cent reiskostenvergoeding vervalt

Het Lenteakkoord bepaalt ook dat de onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer komt te vervallen per 1 januari 2013. Dit heeft betrekking op werknemers die met hun eigen auto van en naar hun werk reizen. Voor die privéauto’s krijgt woon-werkverkeer belastingtechnisch gezien een ‘privékarakter’. Om rechtsongelijkheid bij de fiscale behandeling van de privéauto en de auto van de zaak te voorkomen, wil de overheid die lijn dus ook doortrekken naar de auto van de zaak.

Ook bij deze maatregel staat de Bovag niet bij te juichen. Burgman: “Bovag heeft zich al eerder tegen die afschaffing op korte termijn verzet, omdat door het economisch klimaat zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt op slot zitten, voor werknemers is er nu geen alternatief voor betaald in de file staan. Daardoor worden zij door de bezuinigingen uit het lenteakkoord onevenredig hard getroffen.”
Komt dus op 2 dingen neer:

1) Woon/werk wordt als privé gezien straks
2) 19 cent de kilometer vervalt.

Oftewel, in mijn optiek is de enige mogelijkheid om onder bijtelling uit te komen de auto bij het bedrijf te laten staan en 's ochtends en 's avonds de woon/werk kilometers met een privé auto te maken. Aangezien dat vanaf dan dus als privé km's wordt gezien kun je daar ook geen 19 cent de kilometer belastingvrij voor krijgen.

Dus linksom of rechtsom kost het je (als je nu geen bijtelling hebt) altijd geld: of door de verplichte bijtelling of door het feit dat je je woon/werk kilometers privé mag gaan betalen en er dus een privé-auto op na moet houden hiervoor.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 10 mei 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 16:28

Dennis Cavallino schreef:Je snapt mij heus wel.

Als je opeens een paar honderd euro per maand af moet tikken aan de fiscus, dan kun je dat niet meer in de economie stoppen. Hoe gaat je ook zou willen.
Mijn opmerking was niet op jou gericht Dennis :)
Baal gewoon dat de binnenstad plat ligt, mede mogelijk gemaakt door alle doomvoorspellingen in het huidige weerbericht. Daar ging het over :drieling:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door @iko » 10 mei 2012, 16:30

Dus linksom of rechtsom kost het je (als je nu geen bijtelling hebt) altijd geld: of door de verplichte bijtelling of door het feit dat je je woon/werk kilometers privé mag gaan betalen en er dus een privé-auto op na moet houden hiervoor.
dus moet je gewoon in het Philips dorp gaan wonen en op de fiets naar je werk gaan.
Zijn we weer terug in 1950 :D

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Wouter81 » 10 mei 2012, 16:31

Ja, of je motorrijbewijs halen en een motor van de zaak bedingen. Dat is (nog) bijtellingsvrij. :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 10 mei 2012, 16:32

Wouter81 schreef:Hier het verhaal zoals het op Autoweek staat:
De vrijstelling voor bijtelling voor auto’s van de zaak waarmee niet meer dan 500 privékilometers worden gemaakt, blijft officieel bestaan. Maar omdat woon-werkverkeeer ook als priveritje wordt aangemerkt, is in de praktijk vrijwel iedereen de klos.

De limiet van 500 privékilometers blijft betsaan maar het Lenteakkoord – het bezuinigingspakket voor 2013 - bepaalt dat woon-werkkilometers voortaan als privékilometers worden aangemerkt. In de praktijk ontkomt dus eigenlijk geen enkele zakelijke rijder aan de bijtelling omdat het vrijwel onmogelijk is om op jaarbasis onder de vrijstellingsgrens van 500 kilometer te blijven. Op dit moment betaalt ongeveer een op de zes werknemers met een auto van de zaak geen bijtelling.

De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.

Bovag begrijpt dat in tijden van bezuinigingen iedereen een steentje moet bijdragen, maar wil niet dat de maatregel per 1 januari 2013 ingevoerd wordt. Burgman: “De overheid moet eerst een oplossing bedenken voor de kwetsbare positie van werknemers met een bestelauto van de zaak en voor de administratieve rompslomp die linksom of rechtsom terecht zal komen bij de werkgever.”

19 cent reiskostenvergoeding vervalt

Het Lenteakkoord bepaalt ook dat de onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer komt te vervallen per 1 januari 2013. Dit heeft betrekking op werknemers die met hun eigen auto van en naar hun werk reizen. Voor die privéauto’s krijgt woon-werkverkeer belastingtechnisch gezien een ‘privékarakter’. Om rechtsongelijkheid bij de fiscale behandeling van de privéauto en de auto van de zaak te voorkomen, wil de overheid die lijn dus ook doortrekken naar de auto van de zaak.

Ook bij deze maatregel staat de Bovag niet bij te juichen. Burgman: “Bovag heeft zich al eerder tegen die afschaffing op korte termijn verzet, omdat door het economisch klimaat zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt op slot zitten, voor werknemers is er nu geen alternatief voor betaald in de file staan. Daardoor worden zij door de bezuinigingen uit het lenteakkoord onevenredig hard getroffen.”
Komt dus op 2 dingen neer:

1) Woon/werk wordt als privé gezien straks
2) 19 cent de kilometer vervalt.

Oftewel, in mijn optiek is de enige mogelijkheid om onder bijtelling uit te komen de auto bij het bedrijf te laten staan en 's ochtends en 's avonds de woon/werk kilometers met een privé auto te maken. Aangezien dat vanaf dan dus als privé km's wordt gezien kun je daar ook geen 19 cent de kilometer belastingvrij voor krijgen.

Dus linksom of rechtsom kost het je (als je nu geen bijtelling hebt) altijd geld: of door de verplichte bijtelling of door het feit dat je je woon/werk kilometers privé mag gaan betalen en er dus een privé-auto op na moet houden hiervoor.
Kantoor aan huis, dikke vette :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: naar die kutbelasting.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 16:33

@Tristan
maar met mijn functie kan ik niet met een Polo 1.2 aankomen
4 real ?
Ik bedoel. Kom je nou zoveel beter over om met een 1 coupe aan te komen zetten ?!
Of is het gewoon een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.

Dat je het liever niet doet/niet leuk vindt kan ik heel goed begrijpen.
Maar dat je niet voor de dag kan komen..., ik heb er tot op heden nooit een valide argument gehoord om niet met een duurdere leaseauto aan te komen zetten.

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Wouter81 » 10 mei 2012, 16:35

Ik had net een accountmanager van een gerenommeerd bedrijf op bezoek. Strak in het pak. Die kwam aanzetten in een Toyota Aygo. :) Vind ik ook wel weer stijl ergens.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 16:36

Ik zou het schaamteloos nadoen.
Als een auto je kwaliteiten moet benadrukken dan vallen een hoop personen hard tegen.... :sealed:

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door @iko » 10 mei 2012, 16:36

Luco schreef: Kantoor aan huis, dikke vette :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: :tong: naar die kutbelasting.
ssst. Straks komen ze er nog achter dat wij de dans ontspringen. En wordt dat ook nog dichtgetimmerd.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door duifjes.com » 10 mei 2012, 16:37

Wouter81 schreef:Hier het verhaal zoals het op Autoweek staat:
De vrijstelling voor bijtelling voor auto’s van de zaak waarmee niet meer dan 500 privékilometers worden gemaakt, blijft officieel bestaan. Maar omdat woon-werkverkeeer ook als priveritje wordt aangemerkt, is in de praktijk vrijwel iedereen de klos.

De limiet van 500 privékilometers blijft betsaan maar het Lenteakkoord – het bezuinigingspakket voor 2013 - bepaalt dat woon-werkkilometers voortaan als privékilometers worden aangemerkt. In de praktijk ontkomt dus eigenlijk geen enkele zakelijke rijder aan de bijtelling omdat het vrijwel onmogelijk is om op jaarbasis onder de vrijstellingsgrens van 500 kilometer te blijven. Op dit moment betaalt ongeveer een op de zes werknemers met een auto van de zaak geen bijtelling.

De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.

Bovag begrijpt dat in tijden van bezuinigingen iedereen een steentje moet bijdragen, maar wil niet dat de maatregel per 1 januari 2013 ingevoerd wordt. Burgman: “De overheid moet eerst een oplossing bedenken voor de kwetsbare positie van werknemers met een bestelauto van de zaak en voor de administratieve rompslomp die linksom of rechtsom terecht zal komen bij de werkgever.”

19 cent reiskostenvergoeding vervalt

Het Lenteakkoord bepaalt ook dat de onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer komt te vervallen per 1 januari 2013. Dit heeft betrekking op werknemers die met hun eigen auto van en naar hun werk reizen. Voor die privéauto’s krijgt woon-werkverkeer belastingtechnisch gezien een ‘privékarakter’. Om rechtsongelijkheid bij de fiscale behandeling van de privéauto en de auto van de zaak te voorkomen, wil de overheid die lijn dus ook doortrekken naar de auto van de zaak.

Ook bij deze maatregel staat de Bovag niet bij te juichen. Burgman: “Bovag heeft zich al eerder tegen die afschaffing op korte termijn verzet, omdat door het economisch klimaat zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt op slot zitten, voor werknemers is er nu geen alternatief voor betaald in de file staan. Daardoor worden zij door de bezuinigingen uit het lenteakkoord onevenredig hard getroffen.”
Komt dus op 2 dingen neer:

1) Woon/werk wordt als privé gezien straks
2) 19 cent de kilometer vervalt.

Oftewel, in mijn optiek is de enige mogelijkheid om onder bijtelling uit te komen de auto bij het bedrijf te laten staan en 's ochtends en 's avonds de woon/werk kilometers met een privé auto te maken. Aangezien dat vanaf dan dus als privé km's wordt gezien kun je daar ook geen 19 cent de kilometer belastingvrij voor krijgen.

Dus linksom of rechtsom kost het je (als je nu geen bijtelling hebt) altijd geld: of door de verplichte bijtelling of door het feit dat je je woon/werk kilometers privé mag gaan betalen en er dus een privé-auto op na moet houden hiervoor.

Gewoon een boevenbendestreek om ons nog meer te laten betalen! ik betaal 30tientjes MRB voor 20.000km per jaar en vind dat prima...reiskosten vergoeding kom ik qua benzine mee uit..afschrijving heb ik niet en als geld heb voor een coole klassieker koop ik die direct...dikke yank gas erin en gaaaaan..fuck de overheid!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 16:38

dvh schreef:@Tristan
maar met mijn functie kan ik niet met een Polo 1.2 aankomen
4 real ?
Ik bedoel. Kom je nou zoveel beter over om met een 1 coupe aan te komen zetten ?!
Of is het gewoon een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.

Dat je het liever niet doet/niet leuk vindt kan ik heel goed begrijpen.
Maar dat je niet voor de dag kan komen..., ik heb er tot op heden nooit een valide argument gehoord om niet met een duurdere leaseauto aan te komen zetten.
Mijn functie houdt in dat ik veel km's maak naar het buitenland. Tevens moet ik regelmatig met klanten in de auto naar verschillende projecten. Dus de 1-serie werd al een probleem en dus was de optie om een 3-serie te gaan rijden. Dus niet meteen oordelen als je de situatie niet kent...

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door jaydee » 10 mei 2012, 16:38

Tristan schreef:
het economisch klimaat zowel de arbeidsmarkt als de woningmarkt op slot zitten’
Dus om de 2% overdrachtbelasting te blijven hanteren gaan ze dit compenseren door het schrappen van de vrijstelling en het belasten van de km-vergoeding. Dus maandlasten gaan omhoog. Dus men denkt dan zo de huizenmarkt op gang te brengen.....

De totale besparing op de kosten koper is nu zo'n 4%, maar verspreid over een hypotheek van 20 of 30 jaar is de besparing op de maandlasten minimaal.
Dennis Cavallino schreef:De huizenmarkt komt inderdaad niet uit 't slob door deze maatregel, integendeel, want de koopkracht neemt af.
Maar het is toch de bedoeling dat alle getroffenen dichter bij hun werk een huis kopen? :angel:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door duifjes.com » 10 mei 2012, 16:42

Wouter81 schreef:Ik had net een accountmanager van een gerenommeerd bedrijf op bezoek. Strak in het pak. Die kwam aanzetten in een Toyota Aygo. :) Vind ik ook wel weer stijl ergens.
Hou ik van....is een zo bekrompen gedachte dat iemand in een bepaalde auto moet rijden....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 10 mei 2012, 16:43

Tristan schreef:
dvh schreef:@Tristan
maar met mijn functie kan ik niet met een Polo 1.2 aankomen
4 real ?
Ik bedoel. Kom je nou zoveel beter over om met een 1 coupe aan te komen zetten ?!
Of is het gewoon een kwestie van niet willen ipv niet kunnen.

Dat je het liever niet doet/niet leuk vindt kan ik heel goed begrijpen.
Maar dat je niet voor de dag kan komen..., ik heb er tot op heden nooit een valide argument gehoord om niet met een duurdere leaseauto aan te komen zetten.
Mijn functie houdt in dat ik veel km's maak naar het buitenland. Tevens moet ik regelmatig met klanten in de auto naar verschillende projecten. Dus de 1-serie werd al een probleem en dus was de optie om een 3-serie te gaan rijden. Dus niet meteen oordelen als je de situatie niet kent...
Tristan ik oordeel niet.
Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom je niet in een Polo kan verschijnen. Dat je veel reist is imho nog steeds geen valide argument betreft het " niet kunnen komen aanzetten met"

5 deurs Prius kun je ook mensen mee vervoeren :-)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29390
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 10 mei 2012, 16:47

DVH, als jij met klanten of potentiele klanten naar grote projecten moet kan dat NIET in een 1.2 bleumotion, ze lachen je uit en kan je dus klanten kosten.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door duifjes.com » 10 mei 2012, 16:52

Luco schreef:DVH, als jij met klanten of potentiele klanten naar grote projecten moet kan dat NIET in een 1.2 bleumotion, ze lachen je uit en kan je dus klanten kosten.
Tsja....je kan er voor die dag ook 1 huren Luco.....er was vroeger een IT-pionieer die reed zelf een Renaultje 4 reed als daily later een Twingo....en als ie met klanten weg ging leende die de 7-serie van zn commercieel directeur :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Tristan » 10 mei 2012, 16:52

Is deels een kwestie van niet willen want ik ga niet 40-50K per jaar rijden in een Aygo of Polo 1.2 terwijl er ritten bij zitten buiten de Benelux. Wil enigszins comfort, vermogen en veiligheid. Als ik alleen woon/werk had van 50km per dag. Prima, maar dat is niet mijn situatie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door RVV » 10 mei 2012, 16:54

De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.
's ochtends om 6 uur maak ik een wandeling van uur ofzo, dan kom ik de hel aan bestelbusjes/annnemerwagentjes tegen. Echt tientallen... mannen die allemaal van huis vertrekken linea recta naar hun putje toe.. die zijn echt de sjaak.. niet normaal mee zeg. Hoe kun je nou deze arbeiders waar een groot deel van onze economie op draait zo zwaar straffen.. alsof ze voor hun lol in een afgeladen werkbusje zitten die stinkt naar halfzware sjag, vieze winden van collega's en omgevallen koffiebekertjes..

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 16:55

De directeur van mijn pa vond 't raar dat 'ie met zijn vouwfiets niet serieus werd genomen in Duitsland bij klanten.

Serieus.

Heel die markt stortte in toen hij zelf relaties ging bezoeken.



Duifjes.com heeft daar ook last van. Die vraagt 125 miljoen voor zijn schilderijen, maar eigenlijk moet 'ie dan eerst zo'n Fisker Shooting Brake hebben, wil 'ie serieus worden genomen. :)

Dus nu vraagt ie 125 euro en komt 'ie op de fiets.









Voor 12,5 komt 'ie met de BX.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2012, 16:56

RVV schreef:
De veranderde regelgeving heeft grotere gevolgen voor bestelautorijders, waar dit aandeel veel hoger ligt. Autorijden wordt voor hen veel duurder. De Bovag is niet te spreken over de nieuwe maatregel. “De meeste werknemers met een bestelauto van de zaak hebben die keus niet. Daarom is deze maatregel voor hen extra pijnlijk, te meer omdat deze groep vaak niet veel verdient en de bijtelling van een bestelauto extra hoog uitvalt omdat er ook over BPM moet worden bijgeteld”, zegt directeur Koos Burgman. Door de extra inkomsten uit de bijtelling denkt de overheid jaarlijks zo’n 300 miljoen euro extra binnen te halen. Daarbij is rekening gehouden met het gegeven dat een deel van de zakelijke rijders de auto van de zaak de rug toekeert.
's ochtends om 6 uur maak ik een wandeling van uur ofzo, dan kom ik de hel aan bestelbusjes/annnemerwagentjes tegen. Echt tientallen... mannen die allemaal van huis vertrekken linea recta naar hun putje toe.. die zijn echt de sjaak.. niet normaal mee zeg. Hoe kun je nou deze arbeiders waar een groot deel van onze economie op draait zo zwaar straffen.. alsof ze voor hun lol in een afgeladen werkbusje zitten die stinkt naar halfzware sjag, vieze winden van collega's en omgevallen koffiebekertjes..
+1

Wij kopen die bijtelling nu af voor 300 euro voor de jongens die in onze busjes rijden. Of dat straks ook nog geldt betwijfel ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Fabian, wjt en 4 gasten