Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *07-03: uitrusting*

Bericht door Ar » 09 mar 2012, 21:02

EPC op met die readers. :lol:
Die Turbo horen er wel bij vind ik. Al gebruik je ze niet.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 09 mar 2012, 21:05

Daarom blijven ze er alle 5 (fullsize reservewiel) ook gewoon bij ookal zitten ze niet op de auto, kan ik ze op mijn dooie gemakje zelf op gaan knappen :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 12 mar 2012, 21:00

*zucht*...

Ik heb er eigenlijk geen trek in deze update mede te delen maar de originele velgen gaan alsnog opgeknapt worden. De restaurateur heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen mijn voornemen bij te stellen, misschien dat ik later dit jaar alsnog een set replica's aanschaf voor de show :P

Eerst voor de zekerheid even langs een velgenbedrijf om ze te laten controleren en dan naar het door hem aangeraden straalbedrijf voor te stralen en in de epoxy te zetten, waarna ze weer terug komen en gespoten worden.

Niall

Bericht door Niall » 12 mar 2012, 21:17

In helmond kan je ze bv goedkoop laten doen bij Meulendijks poedercoatbedrijf. Weet van een leverancier van me dat die veel van zulke dingen doet.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 12 mar 2012, 21:36

Degene die ik aanbevolen heb gekregen zit in Venray dat is een beetje dichterbij en ik vertrouw de beste man op zijn woord :) Weet eigenlijk niet of Straatman Velgentechniek in Heijen dit ook kan doen zou wel zo handig zijn als ik in 1 keer klaar was.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 mar 2012, 16:26

Daarnet gebeld met het RDW en ik ben er achter gekomen dat de auto hier in Nederland slechts 1 eigenaar voor mij gehad heeft behalve de 2 dagen dat hij op de bedrijfsvoorraad gestaan heeft van de garage waar ik hem gekocht heb, nu nog 7,95 overmaken en hopen dat de beste man mij te woord wil staan.

Hendriks Straalbedrijf uit Venray gaat de velgen plus de motorkap sluitpindelen en windhaak voor me stralen zodat de velgen gespoten kunnen worden en de kapdelen verchroomd, kreeg aan de telefoon een zeer goede behulpzame indruk dus dat gaat goed komen :)
Velgen gaan daarvoor eerst nog naar Straatman om voor de zekerheid gericht te worden, veel balanceerlood heb ik er niet op hoeven doen dus iets geks zal er niet naar voren komen maar ik doe het voor de peace of mind en volledige zekerheid.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 14 mar 2012, 22:20

Niall schreef:In helmond kan je ze bv goedkoop laten doen bij Meulendijks poedercoatbedrijf. Weet van een leverancier van me dat die veel van zulke dingen doet.
Dank voor de tip! :) Ik werk zelf in Someren dus dat is een handig adres om velgen op te laten knappen. :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 21 mar 2012, 19:02

Alle 5 de velgen zijn vanoichtend weg gebracht naar Straatman Velgentechniek in Heijen om ontdaan te worden van borduurschade en te richten, zelf een voormalig Opel liefhebber die ooit een D Kadett 1.8 had waarvan hij nog altijd gloeiende spijt heeft dat deze weg gegaan is :)
Volgens zijn eerste oordeel was het toch verstandig om ze langs te brengen omdat hij een paar lichte oneffenheden in sommige velgranden zag dus ik hoor vandeweek de klap wel.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 mar 2012, 13:15

OEM brandblusser en OEM safetykit zijn vandaag op de post gegaan dus hopelijk morgen meteen al in huis :crazy:

///Joost

Bericht door ///Joost » 23 mar 2012, 10:00

InjectTheVenom schreef:Alle 5 de velgen zijn vanoichtend weg gebracht naar Straatman Velgentechniek in Heijen om ontdaan te worden van borduurschade en te richten, zelf een voormalig Opel liefhebber die ooit een D Kadett 1.8 had waarvan hij nog altijd gloeiende spijt heeft dat deze weg gegaan is :)
Volgens zijn eerste oordeel was het toch verstandig om ze langs te brengen omdat hij een paar lichte oneffenheden in sommige velgranden zag dus ik hoor vandeweek de klap wel.
Ben benieuwd naar je ervaringen met dit bedrijf. Ik wil zelf ook nog alle vier mn velgen laten herstellen en spuiten (liever dan poedercoaten) en ik ben op zoek naar een goed bedrijf.
Waarom laat je ze daar niet compleet herstellen incl spuiten?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 mar 2012, 20:16

Ik ga er morgen achter komen, kreeg vanmiddag telefoon dat ze klaar zijn en dat er 2 toch een flinke tik gehad hebben volgens hem, met de rest viel het mee :)
Hij heeft me het verschil tussen spuiten en poedercoaten laten zien en dat is echt een mega opvallend verschil van dag en nacht. Poedercoating geeft een sinaasappelhuid en doffe kleur grijs, spuiten is naadje strak en de kleur is vele malen helderder. Ik laat ze niet gelijk daar spuiten omdat ik de voorkeur geef aan mijn restaurateur om de eindafwerking te doen.

Morgen middag nog een splinternieuw uitziend leren interieur op gaan halen in Deurne en op de heenweg misschien de velgen gelijk bij de straler afleveren als het mee zit. Eindelijk weer deurpanelen waar geen lucht achter zit en stoelen plus een achterbank die lelijk van uitdroging zijn :strong:
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 23 mar 2012, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 mar 2012, 20:19

De safetykit en brandblusser zijn vandaag trouwens aangekomen, foto's volgen morgen wanneer ik de velgen bij me heb en het interieur thuis staat.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mar 2012, 16:44

Zo de velgen liggen weer bij de baas. Velgranden zien er netjes uit en zijn waar nodig opgelast, Straatman dacht dat ze al een keer gericht en gelakt waren omdat er een rode grondlak zichtbaar is op plekken waar de verf er af is wat volgens hem niet origineel is, plus dat de binnenkant bandzijde er uit ziet alsof deze in het verleden met een knikkerbus gedaan is vanwege een verschil in grijstinten en vuiligheid.
Hij kon me ook aantonen dat de mal waar de velgen bij hun geboorte uit kwamen misvormd was want er zit af fabriek een zichtbare hoogteslag op het gedeelte waar de spaken overgaan in het velgrandgedeelte! Al met al erg tevreden en heb een zeer mooie prijs betaald, hij had ook nog 1 Alpina en diverse Porsche velgen liggen plus wat ander showspul.

Nog even de set voordat ze naar hem toe gingen waarbij er 4 al afgespoten zijn en eentje niet. Dit komt er dus van als vorige eigenaren niet de verzorging toepassen die een auto nodig heeft, behoorlijk aangevreten oxidatie en een laag hardnekkig vuil waar je U tegen zegt welke er pas af ging na meerdere keren insoppen met velgenreiniger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gatverdamme

Afbeelding

Als dat dalijk maar goed komt :(

Afbeelding

Mamma mia

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mar 2012, 17:09

Perfecter dan dit interieur kom je bij een Calibra zelden tegen de foto's doen het eigenlijk geen recht aan want in person ziet het er nog veel netter uit, even de schraap plekken behandelen en Opel kan mijn auto zo vragen voor een nieuwe Calibra Turbo brochure.

Niet gek voor €250, nu nog een nieuw of ZGAN vloerkleed :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Passagierspaneel heeft een heel klein luchtblaasje op de armleuning net onder de tweeter, even kijken hoe dit het beste opgelost kan worden want de Bison contactlijm die ik op een ander paneel probeerde te gebruiken bleef te lang te nat naar mijn zin en hechtte nou ook weer niet bijzonder goed als het eenmaal droog was.

Afbeelding

Gewoon een plezier om naar te kijken in vergelijking met het oude paneel :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *25-03: nieuw interieur*

Bericht door InjectTheVenom » 25 mar 2012, 19:20

Haast vergeten om de eerder vermelde goodies te posten :P

Brandblusser met alles er op en aan inclusief afstandbusjes

Afbeelding

Safetykit bestaande uit 2 veiligheidshesjes, een gevarendriehoek en een verbanddoos

Afbeelding

.... welke houdbaar is tot en met de volgende datum

Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 25 mar 2012, 21:29

Prachtig interieur zeg, goeie tip voor het bijverven, Colour Lock!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 mar 2012, 20:56

Vandaag en maandag worden als het goed is de laatste plaatwerkrestjes er doorheen gedrukt waarna het plamuren/schuren/primer/spuiten als het goed is zo gepiept zou moeten zijn binnen nu en ongeveer 2 weken, gaat het uiteindelijk toch nog snel :strong:

Net even een inventaris gemaakt van de laatste delen die ik nog nodig heb waarvan de helft in een set peperdure deur/kofferklep rubbers en nieuwe daklijsten gaat zitten.... €1121,50 ex verzenden :shock:
En dan heb ik de bestelling bij Colourlock nog niet meegerekend om maar te zwijgen over wat er nog nodig gaat zijn om de techniek in orde te brengen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 apr 2012, 22:33

Gister geconstateerd dat de linker wielrand al geklopt was en alleen nog op de auto gelast hoeft te worden, overige wielkuipdelen zaten al vast er moest alleen aan het lekbakje nog een stuk vervangen worden voor de zekerheid. Ben benieuwd of hij deze week nog verder gaat :)

De velgen plus het motorkapgrut zijn vanochtend na het tandartsbezoek gedropt bij Hendriks, morgen mogelijk al klaar voor een hele nette prijs :wave:

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 apr 2012, 22:57

Ziet er allemaal heel goed uit ITV. Zoals eerder aangegeven ben ik benieuwd naar de nieuw gespoten velgen!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 apr 2012, 18:57

Vandaag de gestraalde velgen opgehaald bij Hendriks, man man wat zijn ze nu netjes alle corrosie die er serieus uit zag is helemaal weg en alles is weer mooi glad, een echt uiterst minimaal gedeelte is zeer licht ingevreten maar op het eerste gezicht zou je er niets van zien.
Ze zijn eerst grof gestraald om de grootste rotzooi er af te halen en daarna nog een keer fijn om het oppervlak netjes te krijgen. 5 velgen en wat klein motorkap spul €130 dus mag zeker niet klagen, heb ze meteen afgeleverd bij de spuiter en hij gaat er wat moois van maken wat zeer binnenkort gaat gebeuren.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 apr 2012, 09:33

Zo ik heb net vernomen dat de auto inmiddels klaar is :duh: Schrok me 3 keer in de rondte toen ik het telefoontje kreeg!

Hij is ook al gedeeltelijk opgebouwd, alleen de kleine driehoekruitjes in de deuren plus raamgeleider moeten er nog in evenals de achterbankpanelen en hij staat nog op de winterset, de antenne ontbreekt nog, de ruitenwissers moeten nog gemonteerd en het schuifkanteldak heeft er aan moeten geloven (is dicht gelast) maar het interieur zit er in ieder geval in.
Foto's volgen later, moet eerst nog even wat boodschappen doen!

///Joost

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *16-04: KLAAR!*

Bericht door ///Joost » 16 apr 2012, 09:52

Niiiiiiiiiiice!! Ik ben benieuwd!! :wave:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 apr 2012, 10:09

gefeliciteerd, das idd ff schrikken...wat nu :lol:
helemaal gewent aan ploeteren en regelen en betalen en zoeken e.d. en dan nu bijna klaar :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 16 apr 2012, 10:31

Waarom je dak dicht laten lassen?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 apr 2012, 13:58

GTRene schreef:gefeliciteerd, das idd ff schrikken...wat nu :lol:
helemaal gewent aan ploeteren en regelen en betalen en zoeken e.d. en dan nu bijna klaar :mrgreen:
Ja inderdaad als ik nou maar niet bezwijk aan gebrek aan bezigheid wat zoveel mensen krijgen als een project voltooid is :ziek: Nog wat kleine puntjes op de i zetten, APK er op, taxateur erbij en dan zijn we inderdaad bijna klaar.

Foto's staan te uploaden, hij staat momenteel op de oprit na afwezigheid van ruim 2 jaar!
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 16 apr 2012, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie