Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Hoeveel Eco-blasters zijn er eigenlijk op DF?

Bericht door Spijkerhard » 17 feb 2012, 09:25

Allemachies mensen, straks moet ik nog denken dat ik wat mis....voor mij minstens 5 cilinders! Liever 6.

:wave:

Nou ben ik toevallig met een schraap diesel op en neer gereden naar Kufstein afgelopen weekend. Een 1.6 Driv-e V60. 900kmtjes heen en terug gestuurd. Heenweg 1 stop, terugweg 1 stop. Alleen in Kufstein getankt.
Natuurlijk de eigenaar flink gepest met de éééco schraaaaaaaapdiesel. Maar met die 110pk of zo is echt HE-LE-MAAL niets mis mee. Stuurt zo strak als een Ford Focus, trekt in de 6-de nog alsof er niets aan de hand is, cruist prima op 170, en thuis met iets van 6.1L op 100km. Uitstappen alsof je net ingestapt bent.
Ja, die V60 is me wat klein voor het hele gezin. Het middelste plekje is een strafbankje. En de linker A-stijl eindigt in je linker oogbol. Maar die motor is een zonnetje.

Stap ik in Tilburg over in m'n V70 D5, denk ik, wat is dit voor een rauwe bak? Waar is het extra vermogen? Heeft net een beurt gehad met distributieriem op 322kkm, maar echt mooi lopen.... mwahhh. Overigens rijdt ik met de V70 ook altijd met 1 maal tanken op en neer. Op hogere snelheden gebruikt ie niet veel meer dan die schraapdiesel.

Dus de volgende zou zomaar een 1.6 Driv-e met electro ondersteuning kunnen zijn. Wel in een V70 dan. Helaas niet in het leveringsprogramma voorlopig.

Dus geen micro eco groene driver nu. Maar zeker een optie... :tooth:
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 17 feb 2012, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 feb 2012, 09:27

Idd, met name de Prius-rijders zijn de Golf tdi-rijders van weleer. Trappen, trappen, trappen.

Jaartje geleden overigens een mooi moment meegemaakt op het einde van de A4 bij Delft.
Ik draaide bij Rijswijk met de M5 de A4 op, en reed met net geen 150 km/u richting Delft, toen er met een rotgang een Prius voorbij kwam knallen.
Laatste viaduct stonden ze te laseren en na de draai stond ik bovenop het viaduct achter de Prius-piloot die staande gehouden werd. Mocht gelijk uitstappen, agent reed de auto eventjes om, om het overige verkeer weer door te laten.
Had overigens zelf ook wel even de zenuwen of ze mij aan de kant zouden zetten, gelukkig mocht ik doorrijden.
Sindsdien netjes 100 op dat laatste stukje.... :df:

D. Peters
Auto: Etron GT

Bericht door D. Peters » 17 feb 2012, 09:28

BMW 320d touring: 1 op 17
Toyota Yaris 1.3 Aut: 1 op 11

Komt natuurlijk ook door het stadsgebruik van de Yaris, maar valt toch tegen. Onze buren hebben ook een Yaris. "We hebben de grote auto verkocht en zijn een kleinere en zuinigere auto gaan rijden sinds de kinderen het huis uit zijn. We willen ook aan het milieu denken!" Ze hadden vast niet gedacht dat de fabrieksopgave bij die autootjes bij lange na niet gehaald wordt! :lol:

allen

Bericht door allen » 17 feb 2012, 09:34

Zo'n gratis rijcursus is weggegooid geld want het publiek koopt de wagen om de fiscale voordelen. Een beetje dezelfde reden waarom ik nu op grijs kenteken ga rijden. Brandstof besparing is nooit de insteek geweest. Inmiddels word ik vaker opgejaagd door Hybriderijders dan de beruchte BMW rijders.

@Tom: Ik gok overigens dat Mathieu de Aygo niet heeft gekocht omdat hij een arm zieltje is. Mathieu is gewoon stiekem aan het sparen voor een HKT als weekendspeelgoed!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2012, 09:36

Ja het wordt tijd dat we Thieu weer eens vol over een circuit zien boenderen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 feb 2012, 09:49

Geweldige post, Tom :clap: Zo is het maar net. Val dus niet in je eigen valkuil :wink:
Tom schreef:... ik overweeg het zelf ook wel eens want die 3.0 lust ook best wat terwijl het eigenlijk geld weggooien is (als het financieel kan prima maar zo'n auto voor woonwerk is niet bepaald noodzaak)

Tom

Bericht door Tom » 17 feb 2012, 10:12

Arthur als ik dat zou kopen zou ik nooit verkondigen dat het toch best fijn is allemaal. Of dat ze op een rotonde zo leuk zijn. Ik zou het zien als een koekblik om van A naar B te komen en meer niet.
Zag je ook bij die hybride hype, ineens waren dat hele fijne complete auto's en zo slecht nog niet alleen om de eigen koop/keuze te praten.

allen

Bericht door allen » 17 feb 2012, 10:17

Ik heb geen hybride, maar ik denk eerlijk gezegd dat zo'n Prius best een fijne en complete auto kan zijn.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 feb 2012, 10:18

Tom schreef:Arthur als ik dat zou kopen zou ik nooit verkondigen dat het toch best fijn is allemaal. Of dat ze op een rotonde zo leuk zijn. Ik zou het zien als een koekblik om van A naar B te komen en meer niet.
Zag je ook bij die hybride hype, ineens waren dat hele fijne complete auto's en zo slecht nog niet alleen om de eigen koop/keuze te praten.
Exact en niets anders...................

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 17 feb 2012, 10:26

Spijkerhard schreef:Een 1.6 Driv-e V60. 900kmtjes heen en terug gestuurd. Heenweg 1 stop, terugweg 1 stop.
Dezelfde PSA motor ligt in mijn pré-facelift MINI, sinds 2010 wordt een BMW motor gebruikt. Niet dat ik vermogen mis, maar het houdt net. Een V60 weegt ook nog eens ruim 300kg meer. Een 1.6 in een V70 is helemaal lachwekkend.

Wordt leuk met vakantie: al dat caravan trekkend volk uit Nederland die moeite hebben met eerste de beste heuvel. O nee, van de bespaarde bijtelling gaan ze met vliegtuig. Hoezo goed voor milieu: hypocriet volk!

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2012, 10:32

Maar dat die eco meuk gewoon ruk rijdt mag dan weer niet gezegd worden :roll:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 feb 2012, 10:37

Niet op de manier zoals jij het verwoord want dat klopt gewoon niet, punt.
Stick to the facts.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 17 feb 2012, 10:38

Dennis Cavallino schreef:Ja het wordt tijd dat we Thieu weer eens vol over een circuit zien boenderen.
Dat heb ik nog nooit gezien....................................en zeker niet vol......... :lol:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 17 feb 2012, 10:48

Sjoerd MP BMW schreef:Niet dat ik vermogen mis, maar het houdt net.

Ik ga er het circuit niet mee op. Ik trek er geen caravans mee. 4 of 5 keer per jaar op vakantie met de auto.

Ik was aangenaam verrast door de driv-e. Niks schrapen. Bijna nooit terug naar de 5 geschakeld. Méér als voldoende voor de gebruikelijke woon-werk en woon-schoonfamilie km's. Ook in een V70, al helemaal met electrohulpje.

Vroegah vond ik een Astra 1.6 8v met 75pk een beetje behelpen op de Autobahn. Die 115pk uit dit dieselblokje is niets mis mee. Heb niet het iedee dat ik iemand opgehouden heb :blink:

En ach, hypocriet, ik ben blij dat zoveel accijns betaal. Compenseert toch weer een beetje die lage bijtelling :tooth:

Edit: Ennuh, niks leasepas, kijk effe naar de bouwjaren van mijn auto's. De baas betaald wel, maar dat ben ik zelluf...
Laatst gewijzigd door Spijkerhard op 17 feb 2012, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 feb 2012, 11:01

Jij snapt er niets van hè, ze gaan met de leasepas 4-5x per jaar op vakantie. Zie reactie Spijkerhard :mrgreen: :wink:
Sjoerd MP BMW schreef:Wordt leuk met vakantie: al dat caravan trekkend volk uit Nederland die moeite hebben met eerste de beste heuvel. O nee, van de bespaarde bijtelling gaan ze met vliegtuig. Hoezo goed voor milieu: hypocriet volk!
Spijkerhard schreef:4 of 5 keer per jaar op vakantie met de auto.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 feb 2012, 11:25

RVV schreef:Maar dat die eco meuk gewoon ruk rijdt mag dan weer niet gezegd worden :roll:
Sommige wel ja maar heb een tijdje geleden ook een blokje om gedaan in zo'n DS3 HDI ecoding, die zuinige 14% variant. Dat reed zeker niet verkeerd en niet eens heel traag, vlot zat voor dagelijks gebruik.

Dus daar zitten ook weer gradaties in.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 feb 2012, 11:50

Dennis Cavallino schreef:Qua luchtvervuiling bedoel je? Want qua geluid maakt 't niet uit.
Ja luchtvervuiling en zelf een luchtvervuiler blijven rijden....Nogal kromme uitspraak van me.

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2012, 12:21

Mathieu schreef:Niet op de manier zoals jij het verwoord want dat klopt gewoon niet, punt.
Stick to the facts.

Ik stapte onbevangen en zonder vooroordeel in die 107, het was geen proefrit auto, geen testauto geen auto van een bekende, nee slechts een leenauto en op voorhand was ik helemaal niet van plan om er een mening over te te hebben. Heb in mijn leven in meer dan 200 auto's gereden maar die 107 behoort echt tot de top tien slechtste auto's waar ik in heb gereden. Ja dat meld ik dan. We hebben het over een auto niet over iets persoonlijks.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2012, 12:28

107's zijn gewoon cool Rico!

Afbeelding

Afbeelding

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 feb 2012, 12:58

RVV schreef:
Mathieu schreef:Niet op de manier zoals jij het verwoord want dat klopt gewoon niet, punt.
Stick to the facts.

Ik stapte onbevangen en zonder vooroordeel in die 107, het was geen proefrit auto, geen testauto geen auto van een bekende, nee slechts een leenauto en op voorhand was ik helemaal niet van plan om er een mening over te te hebben. Heb in mijn leven in meer dan 200 auto's gereden maar die 107 behoort echt tot de top tien slechtste auto's waar ik in heb gereden. Ja dat meld ik dan. We hebben het over een auto niet over iets persoonlijks.
Absoluut niets persoonlijk :thumbup:
Maar bij mij is zwart zwart en niet grijs of bruin. Sorry.

RVV

Bericht door RVV » 17 feb 2012, 13:32

Maargoed jij hebt recht op je mening en ik heb er recht op.

Laurens

Bericht door Laurens » 17 feb 2012, 19:13

Is een 118d Corporate uitvoering (lagere bijtelling oid) ook een Eco-blaster??

Hij wordt wel steeds zuiniger moet ik zeggen haal nu op de snelweg bij 120 met gemak 1 op20 dat lukte met de standaard 136pk niet (1 op 17) nu met ongeveer 180/190pk wel :blink:
Alleen de uitstoot zal zonder kat en roetfilter wat minder eco zijn maar dat merk ik niet bij de pomp :df:

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 17 feb 2012, 21:08

RVV schreef:Maar dat die eco meuk gewoon ruk rijdt mag dan weer niet gezegd worden :roll:
Oh dat mag zeker wel Rico. Ik rij tegenwoordig een Skoda Fabia Combi 1.2 TDi Greenline. Van binnen en qua afwerking helemaal niet verkeerd. Ik heb hem gelukkig full options.
Maar ook ik word echt helemaal simpel van het turbogat. Als ik een rotonde o.i.d. over wil dan moet ik gewoon echt terug naar z'n 2 om een beetje gang te houden. Ook al neem ik de rotonde max attack.
Rotonde of haakse bocht in zijn 3 en het ding valt terug tot 1300 rpm en dan accelereert een vol beladen vrachtwagen serieus sneller.

Maar aan de andere kant hoor je mij niet klagen dat ik een nieuwe auto rij voor 100 euro per maand bijtelling.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 17 feb 2012, 22:25

M@rcel schreef:Idd, met name de Prius-rijders zijn de Golf tdi-rijders van weleer. Trappen, trappen, trappen.
Die zijn toch gedregradeerd naar een Polo? Althans, ik zie er nu zoveel rijden van nieuwste model met gladde voorkant.

Tijdje geleden overwoog mijn broer zijn MINI in te ruilen voor zo'n hok, omdat hij vanwege zijn studie meer kilometers zou gaan rijden. Ik adviseerde hem dat niet te doen, maar een Cooper D aan te schaffen. Wel iets duurder in aanschaf, maar na een aantal jaar als de auto ingeruild moet worden is staat het plein vol met van die afgetrapte leasebakken. Krijg je vervolgens een inruilwaarde om te huilen...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 18 feb 2012, 09:50

Centenkwestie :tooth:

ps. fabrieksopgave's worden echt wel gehaald....tuurlijk wijken ze soms wat af dat is logisch maar dit zowel naar beneden als naar boven....

Plaats reactie