Nou ben ik toevallig met een schraap diesel op en neer gereden naar Kufstein afgelopen weekend. Een 1.6 Driv-e V60. 900kmtjes heen en terug gestuurd. Heenweg 1 stop, terugweg 1 stop. Alleen in Kufstein getankt.
Natuurlijk de eigenaar flink gepest met de éééco schraaaaaaaapdiesel. Maar met die 110pk of zo is echt HE-LE-MAAL niets mis mee. Stuurt zo strak als een Ford Focus, trekt in de 6-de nog alsof er niets aan de hand is, cruist prima op 170, en thuis met iets van 6.1L op 100km. Uitstappen alsof je net ingestapt bent.
Ja, die V60 is me wat klein voor het hele gezin. Het middelste plekje is een strafbankje. En de linker A-stijl eindigt in je linker oogbol. Maar die motor is een zonnetje.
Stap ik in Tilburg over in m'n V70 D5, denk ik, wat is dit voor een rauwe bak? Waar is het extra vermogen? Heeft net een beurt gehad met distributieriem op 322kkm, maar echt mooi lopen.... mwahhh. Overigens rijdt ik met de V70 ook altijd met 1 maal tanken op en neer. Op hogere snelheden gebruikt ie niet veel meer dan die schraapdiesel.
Dus de volgende zou zomaar een 1.6 Driv-e met electro ondersteuning kunnen zijn. Wel in een V70 dan. Helaas niet in het leveringsprogramma voorlopig.
Dus geen micro eco groene driver nu. Maar zeker een optie...