330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark N

Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI

Bericht door Mark N » 08 okt 2011, 17:47

Mooi ding man, gefeliciteerd! Echt in de samenstelling zoals ik hem ook zou kiezen. Die kleur is echt super. Vind hem op de foto's nog niet helemaal tot zijn recht komen. Paar keer in het echt in de volle zon gezien, komt dan perfect uit!

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 09 okt 2011, 12:22

Bedankt voor de complimenten allemaal. Ben er ook echt héél blij mee.

De kleur komt in het echt inderdaad een stuk beter uit dan op de foto's. Wij was op de foto's ook al wat vuil dus hij glimt niet zo mooi. Alleen op de 5e foto kun je de metallic gloed echt goed zien.

Joopieboy

Re: Giulietta Quadrifoglio Verde

Bericht door Joopieboy » 09 okt 2011, 20:51

Prachtige foto's van een schitterende wagen, ook lekkere wegen daar in het heuvelland haha. :P

Ron4S

Bericht door Ron4S » 12 okt 2011, 22:57

Mark, gefeliciteerd met zo'n aanwinst voor het Nederlandse wagenpark. Alfa heeft toch iets wat niemand anders in die klasse heeft....het gevoel in iets bijzonders te rijden (hoe goed de GTI ook is). Vind de samenstelling van je auto werkelijk helemaal af, en die kleur is zooo mooi. Heel veel plezier er mee!

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 13 okt 2011, 21:46

Mark 320iS schreef:Zo, vandaag een paar plaatjes geschoten
Hee mijn favoriete weggetje voor de korte momentjes genieten :mrgreen: Maar dat had je al eens gezien.

Gefeliciteerd, mooie combinatie je Giulietta, helemaal af! 't zou ook mijn keuze zijn in dat segment. Eens kijken of ik je binnenkort eens spot ;-)

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 13 okt 2011, 23:25

Apolo2 schreef:
Mark 320iS schreef:Zo, vandaag een paar plaatjes geschoten
Hee mijn favoriete weggetje voor de korte momentjes genieten :mrgreen: Maar dat had je al eens gezien.

Gefeliciteerd, mooie combinatie je Giulietta, helemaal af! 't zou ook mijn keuze zijn in dat segment. Eens kijken of ik je binnenkort eens spot ;-)
Thanx, als je een keer een week wilt ruilen hoor ik het wel :-D

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 14 okt 2011, 21:50

Mark 320iS schreef:Thanx, als je een keer een week wilt ruilen hoor ik het wel :-D
Moet kunnen ;-) , ik zie op enkele foto's van je GTI dat je, bij wijze van, in mijn achtertuin foto's hebt genomen dus ik zal eens op een roda Giulietta gaan letten! Zoveel zijn er niet op de weg.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 02 dec 2011, 15:18

Na twee maanden en 7000km rijden even een korte update over mijn ervaringen.

Overall ben ik nog altijd uitermate tevreden met deze auto, maar ik merk wel dat ik er meer op aan te merken heb dan op de GTI. In de GTI was gewoon alles top en bij deze merk je dat Alfa over sommige dingen wat minder goed heeft nagedacht.

Eerst de positieve punten:
• Het onderstel vind ik fijner dan dat van de GTI. Hij rolt wat minder om de lengteas en onderstuur blijft daardoor langer uit. Het veercomfort is prima, iets minder comfortabel dan de GTI, maar de wat scherpere wegligging die je ervoor terugkrijgt is dat wat mij betreft wel waard. Verder is ie vergelijkbaar met de GTI, veilig en een tikje saai. Hij gaat uiteindelijk gewoon ondersturen en als je te ver gaat grijpt het esp in, ruimte om te spelen is er eigenlijk niet.
• De remmen zijn erg goed, faden blijft lang uit.
• De directe besturing bevalt me prima. In het begin was het even wennen, in die zin dat ik soms teveel instuurde en daardoor weer moest corrigeren, maar inmiddels ben ik eraan gewend en vind ik het heerlijk.
• De standaard stereo doet het uitstekend.
• De Tomtom aansluiting werkt prima, daar heb je echt geen duur ingebouwd navigatiesysteem voor nodig.
• En last but not least het uiterlijk, ik vind hem er nog altijd geweldig uit zien. Dat is uiteindelijk toch de belangrijkste reden geweest dat ik voor deze auto gekozen heb, in de trant van ‘hij doet alles min of meer vergelijkbaar met de GTI, maar ik vind hem mooier’.

Tja, dan de mindere punten:
Die concentreren zich voornamelijk rondom de motor:
• Hij zuipt… gemiddeld verbruik is 1 op 9. Vorige week naar Papenburg met de BMW en de QV na 340km gingen er 44 liter naar binnen bij de QV en 36 bij de BMW… Met de GTI reed ik met gemak 1 op 11.
• Hij maakt een lelijk geluid, net een opgevoerde vaatwasser. Het wordt wel beter, maar de GTI maakte nog een leuke brom, dat heeft deze niet.
• De GTI liep wat lekkerder door de toeren en de QV heeft een wat groter turbogat. Bij de GTI was dat voor een turbomotor uitstekend voorelkaar en bij deze moet je even wachten voordat ie op het gas reageert.
• De GTI was iets sneller. De voelt sneller aan, maar dat komt denk ik door het enorme koppel van 340NM dat al bij 1900 toeren paraat staat.
• De DNA stand is onnozel. In Normal is ie lui, net of je maar 150pk onder de kap hebt en in D is het net een op hol geslagen paard. Als ik in N gereden heb en schakel daarna over naar D overkomt het me meer dan een dat ik met wielspin weg trek vanuit stilstand. Maar er is een software-update uit van Alfa die dit aanpakt, dus die komt er binnenkort op.

• De stoelen bieden te weinig zijdelingse steun, dus dat ga ik laten aanpassen door ze op te laten vullen.
• De Pirelli P-zero Rosso’s zijn ontzettende herrieschoppers. De winterbanden zitten er nu op (Conti’s) en die zijn gewoon een stuk stiller, echt een verademing op de autosnelweg. Zodra die Pirelli op zijn, nooit meer voor mij.
• Tja, en dan zijn er wat kleine puntjes. Zo werkt het afspelen van muziek via de USB-stick wat omslachtig, blaast de ventilator wel erg hard als ie op automatisch staat, gaan de alarmlichten automatisch aan als je wat harder remt en werkt de cruisecontrol minder intuïtief dan bij de GTI.

Overall nog altijd een hele fijne auto, maar wel een die je vooral kiest omdat ie 'anders' is en niet omdat ie beter is dan de concurrenten.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 dec 2011, 15:59

mooie review!

valt me op dat alfa's altijd zuipen! (waar blijft die brandstof tov de concurrentie vraag je je dan af??) ook een 159 zuipt ivm ze concurrenten....

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 03 dec 2011, 15:30

Mooie review!
Dat ie zuipt had ik opzich al wel verwacht, 235 pk uit een 1.8 blokje is rijkelijk veel, maar 1 op 9 is nog te doen voor woon- werkverkeer. :)
Voor de rest niet echt spannende dingen. Steeds als ik een Giulietta zie rijden vallen ze me weer op. In positieve zin.

Waarom laat je hem niet chippen? Ze kunnen met een chip ook het DNA systeem aanspreken, dat schijnt wel fijn te werken!

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 03 dec 2011, 18:46

Thanx!

JP

Bericht door JP » 05 dec 2011, 10:51

Mooie duidelijke review :thumbup: Jammer dat je inderdaad maar kort van de GTi hebt kunnen genieten.

Heb je nog niet kunnen spotten met de Guilietta... :wink:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 05 dec 2011, 16:31

Erg fraaie auto.

Ik denk dat je, door het chippen de motor een stuk soepeler wordt!

Richard430

Bericht door Richard430 » 05 dec 2011, 17:26

Ik rij met mijn E430 ook gemiddeld 1 op 9 :rolling:

Heb de Giulietta altijd al een mooi model gevonden, vind hem mooier dan een Golf :D

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 05 dec 2011, 19:53

Nuttige review. Je noemt precies de redenen waarom ik hem wel wilde kopen (looks!!!!!), maar ook de redenen waarom ik hem uiteindelijk niet heb gekocht. Een aantal autobladen kwam met vergelijkbare kritiek op de DNA en de prestaties. Ik zou een chip ook zeker overwegen en ik zou kijken of je de DNA kunt aanpassen.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 05 dec 2011, 20:26

Richard430 schreef:Ik rij met mijn E430 ook gemiddeld 1 op 9 :rolling:
Ik ook met m'n Alfa. :kikker:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 dec 2011, 18:27

Mooie auto en goed verhaal, Mark. Ik heb zelf in de Giulietta ook op Zandvoort gereden, echt door rijden, dus niet half zacht achter een of andere pipo. Beviel mij ook uitstekend.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 06 dec 2011, 20:32

Stéphane schreef:Mooie auto en goed verhaal, Mark. Ik heb zelf in de Giulietta ook op Zandvoort gereden, echt door rijden, dus niet half zacht achter een of andere pipo. Beviel mij ook uitstekend.
Ja, het onderstel en de remmen vind ik echt goed.

Het blok is ook niet slecht hoor, het is alleen zo dat de GTI een net iets fijner blok had. Tja chippen... leaseauto hé. Overigens zou die update van Alfa ook de gasrespons ed. verhelpen, alleen krijg je dan niet meer vermogen.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 28 dec 2011, 11:10

Hee Mark, volgens mij heb ik je vandaag gespot! Reed je rond 11 uur door Ransdaal, Staatsland op?

In elk geval een schitterende auto! Kleur en alles klopt gewoon.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 28 dec 2011, 12:00

De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 28 dec 2011, 13:31

Robertdj schreef:De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?
Bij de GTI VI gaan standaard je remlichten knipperen, je kunt via VAGCOM de aanpassing naar de knipperlichten doorvoeren. Het lijkt mij dat dat bij iedere Golf VI zo is maar dat weet ik niet zeker.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 28 dec 2011, 18:32

Apolo2 schreef:Hee Mark, volgens mij heb ik je vandaag gespot! Reed je rond 11 uur door Ransdaal, Staatsland op?
Klopt inderdaad, ik ging Jesper ophalen om een nieuwe voorbumper voor de 328i op te halen. Waar en in wat voor auto reed jij dan?
Apolo2 schreef:In elk geval een schitterende auto! Kleur en alles klopt gewoon.
Thanx!!

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 28 dec 2011, 18:49

Robertdj schreef:De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?
Ja, dat zeiden mijn vader en Jesper ook al toen ik me aan het beklagen was :) . Zij zagen dat toen ze een keer achter me reden. Alleen is mij dat nooit opgevallen.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 29 dec 2011, 11:43

Mark 320iS schreef:Waar en in wat voor auto reed jij dan?
Rijden? Dit was een duidelijk gevalletje "vanuit het keukenraam zag ik je staatsland in rijden" :tooth: Weinig DF in mijn keuken verder. En om de suggestie te wekken dat ik de hele dag in de keuken heb gestaan zag ik je rond een uur of 5 volgens mij weer weg rijden :ninja:

Toeval? Blijkbaar zie ik iets moois al vanuit mijn ooghoeken komen en gaan :mrgreen:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 29 dec 2011, 11:51

Apolo2 schreef:
Mark 320iS schreef:Waar en in wat voor auto reed jij dan?
Rijden? Dit was een duidelijk gevalletje "vanuit het keukenraam zag ik je staatsland in rijden" :tooth: Weinig DF in mijn keuken verder. En om de suggestie te wekken dat ik de hele dag in de keuken heb gestaan zag ik je rond een uur of 5 volgens mij weer weg rijden :ninja:

Toeval? Blijkbaar zie ik iets moois al vanuit mijn ooghoeken komen en gaan :mrgreen:
Hmm, nooit een mooie spyder gezien daar :-), maar dan moet jij ook wel eens de blauw//paarse 330i van Jesper en de 320i en z3 van mijn ouders gezien hebben, die wonen namelijk in spaanshof.

Plaats reactie