330e G21, E46 M3 & Cooper S. 26-11: 'e' in plaats van 'i'
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 12:07
Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI
Mooi ding man, gefeliciteerd! Echt in de samenstelling zoals ik hem ook zou kiezen. Die kleur is echt super. Vind hem op de foto's nog niet helemaal tot zijn recht komen. Paar keer in het echt in de volle zon gezien, komt dan perfect uit!
- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI
Bedankt voor de complimenten allemaal. Ben er ook echt héél blij mee.
De kleur komt in het echt inderdaad een stuk beter uit dan op de foto's. Wij was op de foto's ook al wat vuil dus hij glimt niet zo mooi. Alleen op de 5e foto kun je de metallic gloed echt goed zien.
De kleur komt in het echt inderdaad een stuk beter uit dan op de foto's. Wij was op de foto's ook al wat vuil dus hij glimt niet zo mooi. Alleen op de 5e foto kun je de metallic gloed echt goed zien.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Prachtige foto's van een schitterende wagen, ook lekkere wegen daar in het heuvelland haha. 

-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:06
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Mark, gefeliciteerd met zo'n aanwinst voor het Nederlandse wagenpark. Alfa heeft toch iets wat niemand anders in die klasse heeft....het gevoel in iets bijzonders te rijden (hoe goed de GTI ook is). Vind de samenstelling van je auto werkelijk helemaal af, en die kleur is zooo mooi. Heel veel plezier er mee!
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI
Hee mijn favoriete weggetje voor de korte momentjes genietenMark 320iS schreef:Zo, vandaag een paar plaatjes geschoten

Gefeliciteerd, mooie combinatie je Giulietta, helemaal af! 't zou ook mijn keuze zijn in dat segment. Eens kijken of ik je binnenkort eens spot

- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI
Thanx, als je een keer een week wilt ruilen hoor ik het welApolo2 schreef:Hee mijn favoriete weggetje voor de korte momentjes genietenMark 320iS schreef:Zo, vandaag een paar plaatjes geschotenMaar dat had je al eens gezien.
Gefeliciteerd, mooie combinatie je Giulietta, helemaal af! 't zou ook mijn keuze zijn in dat segment. Eens kijken of ik je binnenkort eens spot

- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Giulietta QV als opvolger van de GTI
Moet kunnenMark 320iS schreef:Thanx, als je een keer een week wilt ruilen hoor ik het wel

- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Na twee maanden en 7000km rijden even een korte update over mijn ervaringen.
Overall ben ik nog altijd uitermate tevreden met deze auto, maar ik merk wel dat ik er meer op aan te merken heb dan op de GTI. In de GTI was gewoon alles top en bij deze merk je dat Alfa over sommige dingen wat minder goed heeft nagedacht.
Eerst de positieve punten:
• Het onderstel vind ik fijner dan dat van de GTI. Hij rolt wat minder om de lengteas en onderstuur blijft daardoor langer uit. Het veercomfort is prima, iets minder comfortabel dan de GTI, maar de wat scherpere wegligging die je ervoor terugkrijgt is dat wat mij betreft wel waard. Verder is ie vergelijkbaar met de GTI, veilig en een tikje saai. Hij gaat uiteindelijk gewoon ondersturen en als je te ver gaat grijpt het esp in, ruimte om te spelen is er eigenlijk niet.
• De remmen zijn erg goed, faden blijft lang uit.
• De directe besturing bevalt me prima. In het begin was het even wennen, in die zin dat ik soms teveel instuurde en daardoor weer moest corrigeren, maar inmiddels ben ik eraan gewend en vind ik het heerlijk.
• De standaard stereo doet het uitstekend.
• De Tomtom aansluiting werkt prima, daar heb je echt geen duur ingebouwd navigatiesysteem voor nodig.
• En last but not least het uiterlijk, ik vind hem er nog altijd geweldig uit zien. Dat is uiteindelijk toch de belangrijkste reden geweest dat ik voor deze auto gekozen heb, in de trant van ‘hij doet alles min of meer vergelijkbaar met de GTI, maar ik vind hem mooier’.
Tja, dan de mindere punten:
Die concentreren zich voornamelijk rondom de motor:
• Hij zuipt… gemiddeld verbruik is 1 op 9. Vorige week naar Papenburg met de BMW en de QV na 340km gingen er 44 liter naar binnen bij de QV en 36 bij de BMW… Met de GTI reed ik met gemak 1 op 11.
• Hij maakt een lelijk geluid, net een opgevoerde vaatwasser. Het wordt wel beter, maar de GTI maakte nog een leuke brom, dat heeft deze niet.
• De GTI liep wat lekkerder door de toeren en de QV heeft een wat groter turbogat. Bij de GTI was dat voor een turbomotor uitstekend voorelkaar en bij deze moet je even wachten voordat ie op het gas reageert.
• De GTI was iets sneller. De voelt sneller aan, maar dat komt denk ik door het enorme koppel van 340NM dat al bij 1900 toeren paraat staat.
• De DNA stand is onnozel. In Normal is ie lui, net of je maar 150pk onder de kap hebt en in D is het net een op hol geslagen paard. Als ik in N gereden heb en schakel daarna over naar D overkomt het me meer dan een dat ik met wielspin weg trek vanuit stilstand. Maar er is een software-update uit van Alfa die dit aanpakt, dus die komt er binnenkort op.
• De stoelen bieden te weinig zijdelingse steun, dus dat ga ik laten aanpassen door ze op te laten vullen.
• De Pirelli P-zero Rosso’s zijn ontzettende herrieschoppers. De winterbanden zitten er nu op (Conti’s) en die zijn gewoon een stuk stiller, echt een verademing op de autosnelweg. Zodra die Pirelli op zijn, nooit meer voor mij.
• Tja, en dan zijn er wat kleine puntjes. Zo werkt het afspelen van muziek via de USB-stick wat omslachtig, blaast de ventilator wel erg hard als ie op automatisch staat, gaan de alarmlichten automatisch aan als je wat harder remt en werkt de cruisecontrol minder intuïtief dan bij de GTI.
Overall nog altijd een hele fijne auto, maar wel een die je vooral kiest omdat ie 'anders' is en niet omdat ie beter is dan de concurrenten.
Overall ben ik nog altijd uitermate tevreden met deze auto, maar ik merk wel dat ik er meer op aan te merken heb dan op de GTI. In de GTI was gewoon alles top en bij deze merk je dat Alfa over sommige dingen wat minder goed heeft nagedacht.
Eerst de positieve punten:
• Het onderstel vind ik fijner dan dat van de GTI. Hij rolt wat minder om de lengteas en onderstuur blijft daardoor langer uit. Het veercomfort is prima, iets minder comfortabel dan de GTI, maar de wat scherpere wegligging die je ervoor terugkrijgt is dat wat mij betreft wel waard. Verder is ie vergelijkbaar met de GTI, veilig en een tikje saai. Hij gaat uiteindelijk gewoon ondersturen en als je te ver gaat grijpt het esp in, ruimte om te spelen is er eigenlijk niet.
• De remmen zijn erg goed, faden blijft lang uit.
• De directe besturing bevalt me prima. In het begin was het even wennen, in die zin dat ik soms teveel instuurde en daardoor weer moest corrigeren, maar inmiddels ben ik eraan gewend en vind ik het heerlijk.
• De standaard stereo doet het uitstekend.
• De Tomtom aansluiting werkt prima, daar heb je echt geen duur ingebouwd navigatiesysteem voor nodig.
• En last but not least het uiterlijk, ik vind hem er nog altijd geweldig uit zien. Dat is uiteindelijk toch de belangrijkste reden geweest dat ik voor deze auto gekozen heb, in de trant van ‘hij doet alles min of meer vergelijkbaar met de GTI, maar ik vind hem mooier’.
Tja, dan de mindere punten:
Die concentreren zich voornamelijk rondom de motor:
• Hij zuipt… gemiddeld verbruik is 1 op 9. Vorige week naar Papenburg met de BMW en de QV na 340km gingen er 44 liter naar binnen bij de QV en 36 bij de BMW… Met de GTI reed ik met gemak 1 op 11.
• Hij maakt een lelijk geluid, net een opgevoerde vaatwasser. Het wordt wel beter, maar de GTI maakte nog een leuke brom, dat heeft deze niet.
• De GTI liep wat lekkerder door de toeren en de QV heeft een wat groter turbogat. Bij de GTI was dat voor een turbomotor uitstekend voorelkaar en bij deze moet je even wachten voordat ie op het gas reageert.
• De GTI was iets sneller. De voelt sneller aan, maar dat komt denk ik door het enorme koppel van 340NM dat al bij 1900 toeren paraat staat.
• De DNA stand is onnozel. In Normal is ie lui, net of je maar 150pk onder de kap hebt en in D is het net een op hol geslagen paard. Als ik in N gereden heb en schakel daarna over naar D overkomt het me meer dan een dat ik met wielspin weg trek vanuit stilstand. Maar er is een software-update uit van Alfa die dit aanpakt, dus die komt er binnenkort op.
• De stoelen bieden te weinig zijdelingse steun, dus dat ga ik laten aanpassen door ze op te laten vullen.
• De Pirelli P-zero Rosso’s zijn ontzettende herrieschoppers. De winterbanden zitten er nu op (Conti’s) en die zijn gewoon een stuk stiller, echt een verademing op de autosnelweg. Zodra die Pirelli op zijn, nooit meer voor mij.
• Tja, en dan zijn er wat kleine puntjes. Zo werkt het afspelen van muziek via de USB-stick wat omslachtig, blaast de ventilator wel erg hard als ie op automatisch staat, gaan de alarmlichten automatisch aan als je wat harder remt en werkt de cruisecontrol minder intuïtief dan bij de GTI.
Overall nog altijd een hele fijne auto, maar wel een die je vooral kiest omdat ie 'anders' is en niet omdat ie beter is dan de concurrenten.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28784
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
mooie review!
valt me op dat alfa's altijd zuipen! (waar blijft die brandstof tov de concurrentie vraag je je dan af??) ook een 159 zuipt ivm ze concurrenten....
valt me op dat alfa's altijd zuipen! (waar blijft die brandstof tov de concurrentie vraag je je dan af??) ook een 159 zuipt ivm ze concurrenten....
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Mooie review!
Dat ie zuipt had ik opzich al wel verwacht, 235 pk uit een 1.8 blokje is rijkelijk veel, maar 1 op 9 is nog te doen voor woon- werkverkeer.
Voor de rest niet echt spannende dingen. Steeds als ik een Giulietta zie rijden vallen ze me weer op. In positieve zin.
Waarom laat je hem niet chippen? Ze kunnen met een chip ook het DNA systeem aanspreken, dat schijnt wel fijn te werken!
Dat ie zuipt had ik opzich al wel verwacht, 235 pk uit een 1.8 blokje is rijkelijk veel, maar 1 op 9 is nog te doen voor woon- werkverkeer.

Voor de rest niet echt spannende dingen. Steeds als ik een Giulietta zie rijden vallen ze me weer op. In positieve zin.
Waarom laat je hem niet chippen? Ze kunnen met een chip ook het DNA systeem aanspreken, dat schijnt wel fijn te werken!
- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
- JP
- Berichten: 34582
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Mooie duidelijke review
Jammer dat je inderdaad maar kort van de GTi hebt kunnen genieten.
Heb je nog niet kunnen spotten met de Guilietta...

Heb je nog niet kunnen spotten met de Guilietta...

- Joël D.
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Erg fraaie auto.
Ik denk dat je, door het chippen de motor een stuk soepeler wordt!
Ik denk dat je, door het chippen de motor een stuk soepeler wordt!
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Ik rij met mijn E430 ook gemiddeld 1 op 9
Heb de Giulietta altijd al een mooi model gevonden, vind hem mooier dan een Golf

Heb de Giulietta altijd al een mooi model gevonden, vind hem mooier dan een Golf

- sitechris
- Berichten: 4934
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Nuttige review. Je noemt precies de redenen waarom ik hem wel wilde kopen (looks!!!!!), maar ook de redenen waarom ik hem uiteindelijk niet heb gekocht. Een aantal autobladen kwam met vergelijkbare kritiek op de DNA en de prestaties. Ik zou een chip ook zeker overwegen en ik zou kijken of je de DNA kunt aanpassen.
- Joël D.
- Berichten: 3594
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Ik ook met m'n Alfa.Richard430 schreef:Ik rij met mijn E430 ook gemiddeld 1 op 9![]()

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Mooie auto en goed verhaal, Mark. Ik heb zelf in de Giulietta ook op Zandvoort gereden, echt door rijden, dus niet half zacht achter een of andere pipo. Beviel mij ook uitstekend.
- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Ja, het onderstel en de remmen vind ik echt goed.Stéphane schreef:Mooie auto en goed verhaal, Mark. Ik heb zelf in de Giulietta ook op Zandvoort gereden, echt door rijden, dus niet half zacht achter een of andere pipo. Beviel mij ook uitstekend.
Het blok is ook niet slecht hoor, het is alleen zo dat de GTI een net iets fijner blok had. Tja chippen... leaseauto hé. Overigens zou die update van Alfa ook de gasrespons ed. verhelpen, alleen krijg je dan niet meer vermogen.
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Hee Mark, volgens mij heb ik je vandaag gespot! Reed je rond 11 uur door Ransdaal, Staatsland op?
In elk geval een schitterende auto! Kleur en alles klopt gewoon.
In elk geval een schitterende auto! Kleur en alles klopt gewoon.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Bij de GTI VI gaan standaard je remlichten knipperen, je kunt via VAGCOM de aanpassing naar de knipperlichten doorvoeren. Het lijkt mij dat dat bij iedere Golf VI zo is maar dat weet ik niet zeker.Robertdj schreef:De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?
- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Klopt inderdaad, ik ging Jesper ophalen om een nieuwe voorbumper voor de 328i op te halen. Waar en in wat voor auto reed jij dan?Apolo2 schreef:Hee Mark, volgens mij heb ik je vandaag gespot! Reed je rond 11 uur door Ransdaal, Staatsland op?
Thanx!!Apolo2 schreef:In elk geval een schitterende auto! Kleur en alles klopt gewoon.
- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Ja, dat zeiden mijn vader en Jesper ook al toen ik me aan het beklagen wasRobertdj schreef:De Golf VI raakt toch ook in paniek (alarmlichten) bij hard aanremmen? Of geldt dat alleen voor de niet GTi modellen?

- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Rijden? Dit was een duidelijk gevalletje "vanuit het keukenraam zag ik je staatsland in rijden"Mark 320iS schreef:Waar en in wat voor auto reed jij dan?

Toeval? Blijkbaar zie ik iets moois al vanuit mijn ooghoeken komen en gaan

- Mark 320iS
- Berichten: 2891
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta Quadrifoglio Verde
Hmm, nooit een mooie spyder gezien daarApolo2 schreef:Rijden? Dit was een duidelijk gevalletje "vanuit het keukenraam zag ik je staatsland in rijden"Mark 320iS schreef:Waar en in wat voor auto reed jij dan?Weinig DF in mijn keuken verder. En om de suggestie te wekken dat ik de hele dag in de keuken heb gestaan zag ik je rond een uur of 5 volgens mij weer weg rijden :ninja:
Toeval? Blijkbaar zie ik iets moois al vanuit mijn ooghoeken komen en gaan

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Rob33 en 2 gasten