Ik had hem in mei al besteld om eventuele prijsstijgingen in de lease te voorkomen. Hij stond dus ook al sinds medio juli in de showroom bij de dealer, maar omdat mijn leasecontract pas dit weekend afloopt mocht ik hem vrijdag pas ophalen.
En om kort te gaan, het wachten duurde lang, maar het was het waard!

Binnen mijn budget is dit echt de perfecte auto. Heerlijk om mee over rustige B-wegen te scheuren en daarnaast comfortabel als je rustig wilt rijden. Hij is zelfs comfortabeler dan mijn oude Grande Punto, die kon zo nu en dan behoorlijk stoterig zijn.
Ik had gevraagd of ik hem in moet rijden, maar dat hoeft volgens de dealer niet: 'gewoon rijden zoals je hem gaat gebruiken' zei die, nou dat doen we dus ook

Wat me overigens opvalt is dat de olie zéér snel warm is, bij de 320iS en de 328i moet ik altijd tussen de 15 en 20km warmrijden, deze is al bij 10km ofzo 90 graden en de bedrijfstemperatuur is ongeveer 100 graden. Is dat bij de andere GTI rijders ook zo?
Daarnaast kan de stoel niet écht laag, zijn daar mogelijk nog 'modificatie mogelijkheden'?
Ik zal proberen vandaag wat plaatjes te schieten, maar het regent hier nu pijpenstelen, dus ik hoop dat er wat van komt.