GT86 Daily - p7

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HJ2

Re: MR2 ZZW30 Daily

Bericht door HJ2 » 20 nov 2011, 20:10

Als voormalig AW11 en SW20 rijden (Hallo Emiel!) zeg ik: Gaaf!

Toen hij net uit was heb ik 'm een dag meegekregen van de dealer. Echt een fijne rijdersauto en lekker simpel allemaal, zeker de kapbediening, werkelijk briljant. Ik heb er later nog 2 proefgereden omdat ik er van overtuigd was dat ik mijn 3e MR2 zou kopen... Nu rijd ik een Lotus Elan :tooth:

1 op 14,5, lage kosten om 'm operationeel te houden en veel bagageruimte. Ook met 1,90m goed te rijden.

Mooie bak en zeker met hardtop! (lekker voor van de winter)
Voorzichtig met de sneeuw straks he? :tong:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 nov 2011, 20:21

Dit topic had ik ff gemist, erg leuke auto heb je daar gevonden! :thumbup: Kon hier nou ook niet vrij eenvoudig het 190pk-blok uit de Celica en de Corolla T-Sport in? Die zijn nóg zuiniger geloof ik... :bag:

N!co
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Bericht door N!co » 20 nov 2011, 21:46

Hier nog een ex MR2 rijder, 3 x AW11 + 1 x SW20. Geweldige wagen, je ZZW30! Was ook ooit van plan het 3e model te gaan rijden, maar tis toen toch een Lotus geworden. Maar als het een daily zou moeten zijn was het zeker de MR2 geworden!

stradale

Bericht door stradale » 21 nov 2011, 08:17

Youp schreef:
stradale schreef:Leuke auto! :thumbup: Evo heeft enige tijd geleden een artikel geplaatst over verschillende auto's die volgens hen klassiekers in de dop zijn, die geweldig veel waar voor hun geld bieden en die op dit moment voor een goede prijs te koop zijn. Dit type MR2 was er één van.
Eens kijken of ik dat ergens op kan snorren!
Ik heb even voor je gekeken en het is issue 154. Het artikel heet Free motoring. De gedachte erachter is dat het volgens Evo zou gaan om auto's die je in 2011 zou moeten kopen en waar je een jaar lang "gratis" in zou moeten kunnen rijden. Vraag me altijd bij dit soort artikelen af hoe realistisch dat is, maar misschien dat jij het kunt testen. :D

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 22 nov 2011, 22:18

Michel Huisman schreef:Ook de facelift heeft 2 precats maar van de facelift zijn nagenoeg geen horrorstories bekend. De pre-facelift had 2 problemen : olieverbruik door ovale cilinders en de pre-cats die door de surge de cilinderkamers in gezogen werden waardoor probleem 1 alleen maar bespoed werd. Ik zou, ongeacht facelift of niet, geen enkel risico nemen en een ander spruitstuk monteren..
Komt goed. ;)
HJ2 schreef:Als voormalig AW11 en SW20 rijden (Hallo Emiel!) zeg ik: Gaaf!

Toen hij net uit was heb ik 'm een dag meegekregen van de dealer. Echt een fijne rijdersauto en lekker simpel allemaal, zeker de kapbediening, werkelijk briljant. Ik heb er later nog 2 proefgereden omdat ik er van overtuigd was dat ik mijn 3e MR2 zou kopen... Nu rijd ik een Lotus Elan :tooth:

1 op 14,5, lage kosten om 'm operationeel te houden en veel bagageruimte. Ook met 1,90m goed te rijden.

Mooie bak en zeker met hardtop! (lekker voor van de winter)
Voorzichtig met de sneeuw straks he? :tong:
Waarom denk je dat ik vóór de winter een achterwielaandrijver koop...? :mrgreen:

Doriftoooooo! :wave:

Afbeelding

MartijnGizmo schreef:Dit topic had ik ff gemist, erg leuke auto heb je daar gevonden! :thumbup: Kon hier nou ook niet vrij eenvoudig het 190pk-blok uit de Celica en de Corolla T-Sport in? Die zijn nóg zuiniger geloof ik... :bag:
Neh, die mist een berg bruikbaar koppel onderin. Denk niet hij daar zuiniger van wordt. Wel een hele leuke p&p performance upgrade. :)

1GZ-FE past trouwens ook... 270pk v6... :mrgreen:
N!co schreef:Hier nog een ex MR2 rijder, 3 x AW11 + 1 x SW20. Geweldige wagen, je ZZW30! Was ook ooit van plan het 3e model te gaan rijden, maar tis toen toch een Lotus geworden. Maar als het een daily zou moeten zijn was het zeker de MR2 geworden!
Een Exige staat nog altijd hoog op de verlanglijst, maar niet als daily nee.. ;)
stradale schreef:
Youp schreef:
stradale schreef:Leuke auto! :thumbup: Evo heeft enige tijd geleden een artikel geplaatst over verschillende auto's die volgens hen klassiekers in de dop zijn, die geweldig veel waar voor hun geld bieden en die op dit moment voor een goede prijs te koop zijn. Dit type MR2 was er één van.
Eens kijken of ik dat ergens op kan snorren!
Ik heb even voor je gekeken en het is issue 154. Het artikel heet Free motoring. De gedachte erachter is dat het volgens Evo zou gaan om auto's die je in 2011 zou moeten kopen en waar je een jaar lang "gratis" in zou moeten kunnen rijden. Vraag me altijd bij dit soort artikelen af hoe realistisch dat is, maar misschien dat jij het kunt testen. :D
Ik heb het betreffende artikel nog niet kunnen vinden, maar in alle andere artikelen zijn ze bij EVO ook zéér te spreken over de MR2. :D

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 22 nov 2011, 23:33

Youp schreef:
lol dat gaat niet passen.. da's een 5ltr V12.

2GR-FE zul je bedoelen.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 23 nov 2011, 08:22

Michel Huisman schreef:
Youp schreef:
lol dat gaat niet passen.. da's een 5ltr V12.

2GR-FE zul je bedoelen.
Licht optimisme + typtyfus... :bag:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 nov 2011, 12:06

Gefeliciteerd er mee Youp. Ik vind het niet bepaald een schoonheid zeker niet t.o.v. z'n voorganger maar je koopt er ongetwijfeld een goede DF auto aan met aantrekkelijke running costs :thumbup:

Youp

Bericht door Youp » 23 nov 2011, 13:31

Niels schreef:Gefeliciteerd er mee Youp. Ik vind het niet bepaald een schoonheid zeker niet t.o.v. z'n voorganger maar je koopt er ongetwijfeld een goede DF auto aan met aantrekkelijke running costs :thumbup:
Hehe, ja... Vreemd is dat, de ZZW30 vond ik 5 jaar geleden ook niet om aan te zien, maar vanaf het moment dat het concept en de techniek tot mij door drongen, begon ik hem vanzelf mooi te vinden... Nog niet zo lang geleden dus. :mrgreen:
Zo ging dat ook ook bij m'n overleden Buell.
Mijn hersenmassa volgt de regels van de estetica niet zoals het ooit bedoeld is, maar ik ga iets vanzelf mooi vinden als het technisch goed doordacht is... :mrgreen:

En ik durf nu met een hand op mijn hart te zeggen dat ik het een mooie auto vind (in het zwart of gunmetal). :clap:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 24 nov 2011, 11:58

Wat doe je met die Saxo dan :kikker: ?!

Youp

Bericht door Youp » 24 nov 2011, 18:32

G Kolkman schreef:Wat doe je met die Saxo dan :kikker: ?!
Het zelfde als de afgelopen 2 jaar. Weinig. :tooth:

Ik ben bezig met de aanschaf van een huis met grote garage. Dan gaat hij daar in een hoekje totdat het tijd is er een track auto van te bouwen. :) Ik twijfel nog of ik met dat ding ZAC ga rijden of met wat anders (Max5?).

Youp

Bericht door Youp » 27 nov 2011, 17:16

Zo, hij staat thuis! :D

En weer een nieuw avontuur er bij, ik heb namelijk nog nooit een auto geïmporteerd.... :bag:
Gisteren ochtend met het tijdelijk kenteken in de kofferbak redelijk op tijd vertrokken en na ongeveer 3.5 uur aangekomen in een dorpje tussen Mannheim en Stuttgart. Daar aangekomen, bij heel aardige mensen, de auto eens goed bekeken. Het bleek al snel dat de verkoopster doof was, aangezien haar man af en toe met gebarentaal moest bijspringen. Ik geef het je namelijk te doen om mijn "handen en voeten Duits" te verstaan met behulp van liplezen.... :mrgreen:
Het viel direct op dat ze goed haar best gedaan had om de auto te poetsen en hij stond er dus ook erg netjes bij. Hierdoor waren de gebreken ook goed zichtbaar, zo heeft de auto behoorlijk veel wasstraat krasjes en is er ooit een keer een kras op de bumper bijgewerkt met een lakstift. Daarmee is dan ook wel alles meteen gezegd. Een keer professioneel laten polijsten gaat wonderen doen. :D De zomerwielen zijn niet geoxideerd en voorzien van Bridgestone Potenza's met nog zo'n 6mm profiel, de stalen winterwielen zijn werkelijk als nieuw en het zelfde geldt voor de Conti winterbanden. Er is in de winter gewoon amper tot niet mee gereden!

Twee jaar geleden hebben ze de auto gekocht bij een Toyota dealer waar de auto ook in onderhoud was. Sindsdien is er slechts 11.000km met de auto gereden wat resulteerde in een kilometerstand van 51.800km. Werkelijk alles, maar dan ook echt alles, zit er bij. Boekjes, garantiebewijzen (er zit nog garantie op tot februari volgend jaar ofzo! :mrgreen: ), sleutels, kleine onderdeeltjes voor de hardtop, papieren, etc. En alles netjes geordend in de originele Toyota mapjes. Er zitten zelfs nog een paar handleidingen bij van Spyderchat (Amerikaans MR2 board) over hoe de hardtop gemonteerd moet worden en dat soort zaakjes. Die had ze zelf opgezocht en uitgeprint! En dat is nog niet alles, nee... Als kers op de slagroom heeft de auto 2 weken geleden nog een beurt gehad bij de Toyota dealer, werkelijk briljant! :thumbup:

Nou goed, gisteren daar de tijdelijke kentekenplaten er op gehangen en een proefritje gemaakt. Ik was er al natuurlijk al vrij vlot achter dat dit hem ging worden, wat een geniaal wagentje!
Onder het genot van een "riesen Tasse Kaffee" de financiën afgehandeld en nog wat gekletst. Zo ook de toedracht te horen gekregen van de verkoop... De hond... Dochter en manlief hebben jaren gezeurd om een hond alleen de verkoopster hield dat tegen. Uiteindelijk toch een hond gekocht en nu was ze er ook zeer blij mee, echter, kon de hond niet echt in de MR2. Dat vond ze zonde, want dan zou de hond hem vies maken of bekrassen... Iedere keer als ze met de hond weg moest, moest ze de auto van manlief nemen (RAV4) en die had geen zin om met de MR2 te rijden vanwegen z'n rug en het in en uitstappen... Naar eigen zeggen heeft hij een jaar op haar in moeten praten om de MR2 toch te verkopen en de tranen stonden haar gisteren ook in de ogen... Sneu... :(

Maargoed, het is fijn om te weten dat het dus echt een liefhebbersauto geweest en hoewel de poetskunsten niet echt uit de verf zijn gekomen, zijn er verder kosten noch moeite gespaard om de auto de afgelopen twee jaar te vertroetelen.

Na de riesen Tasse Kaffee afscheid genomen en beloofd een mail te sturen als we thuis aangekomen waren (dat wilde ze graag).

Op een gegeven moment onderweg gestopt om wat te eten, lekker, een riesen Schnitzel mit Bratkartoffeln! :mrgreen:
Afbeelding

En een tijdje later werd de MR2 z'n nieuwe vriendje wat dorstig... Dus maar weer even gestopt voor een tankbeurt.
Afbeelding

Toen we bijna thuis waren nog wat stoplichtsprintjes getrokken met moederlief, maar de "drei Liter Reihe sechs" beet in het stof. :tooth: Wellicht vanwege de reactietijd van zowel mij, als m'n moeder, als de automaatbak in de baby-X, maar daar gaat het even niet om... :mrgreen: :mrgreen:

Genoeg geluld, waar het uiteindelijk om gaat, foto's! Vandaag ondanks het crappy weer toch maar even gauw geknipt. Tevens de hardtop er af getrokken en de zomwerwieltjes even gemonteerd... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen RDW, ik ben benieuwd... En dan twee weken afzien... :?

Toch mag dat de pret niet drukken! :df:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 nov 2011, 18:19

Ja, daar ga je volgens mij een hoop plezier aan beleven! :thumbup:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 27 nov 2011, 19:23

wordt ie niet goedkoper kwa bpm als je hem op steelies en zonder hardtop naar rdw brengt? :P

verder ziet het er wel erg nice uit! ga je vast wel plezier aan hebben ;)

Youp

Bericht door Youp » 28 nov 2011, 22:37

Jeroen K. schreef:wordt ie niet goedkoper kwa bpm als je hem op steelies en zonder hardtop naar rdw brengt? :P

verder ziet het er wel erg nice uit! ga je vast wel plezier aan hebben ;)
;)

Maargoed, vandaag heel het RDW verhaal afgerond. Ging allemaal prima, APK fietste hij zo doorheen zonder op of aanmerkingen BPM aangifte gedaan... Daarvoor mocht ik wel nog een keer op en neer naar huis rijden, want dat moest ik blijkbaar thuis voorbereiden... Oh wat een straf zo in het zonnetje met het dak open... :mrgreen:

De eerste (korte) drift is overigens ook al een feit, wát een snaarstrakke respons heeft dit karretje! :df:
Laatst gewijzigd door Youp op 29 nov 2011, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 nov 2011, 23:43

Het BPM traject is idd gewoon een belasting aangifte doen tegenwoordig. Had ik ook niet helemaal door bij de RDW destijds. Ik had ook HD platen trouwens...........in Hamburg :lol: Wat een handel die platen. Maar goed om te lezen hoe het verlopen is en wat kun je toch goed auto's kopen bij de buren :thumbup:

VLA

Bericht door VLA » 30 nov 2011, 18:05

Gave wagen, heb er ook altijd al eentje willen hebben. Heb wel eens met duifjes meegereden in zo een MR2 op zandvoort, en dat ging behoorlijk hard nog. Je kan er ook een celica Tsport blokkie in doen, of zelfs een Honda K20 (kun je tussen de 220 en 250 pk NA mee behalen). Echt een stoer wagentje.

Ben wel benieuwd of je qua verbruik een beetje richting de fabriekspecs komt. Veel plezier met je nieuwe ride !

Youp

Bericht door Youp » 30 nov 2011, 22:34

Niels schreef:Het BPM traject is idd gewoon een belasting aangifte doen tegenwoordig. Had ik ook niet helemaal door bij de RDW destijds. Ik had ook HD platen trouwens...........in Hamburg :lol: Wat een handel die platen. Maar goed om te lezen hoe het verlopen is en wat kun je toch goed auto's kopen bij de buren :thumbup:
Het klinkt allemaal veel spannender dan dat het is, ik heb me er eerder ook door laten afschrikken, maar in de toekomst ga ik vaker spul importeren, mits dat spul goed verkrijgbaar is op de Duitsche markt. :D
VLA schreef:Gave wagen, heb er ook altijd al eentje willen hebben. Heb wel eens met duifjes meegereden in zo een MR2 op zandvoort, en dat ging behoorlijk hard nog. Je kan er ook een celica Tsport blokkie in doen, of zelfs een Honda K20 (kun je tussen de 220 en 250 pk NA mee behalen). Echt een stoer wagentje.

Ben wel benieuwd of je qua verbruik een beetje richting de fabriekspecs komt. Veel plezier met je nieuwe ride !
Ja het verbaasde mij ook hoe vlot het ding nog is. De cijfertjes wat betreft de techniek zijn op zich niet bijzonder, maar de implementatie van deze techniek in het totaalpakket is dat zeker wel! Het deed mij versteld staan. :D

Ik ben ook eens benieuwd naar het verbruik, van de week mijn woon-werk traject een keer met de X1 gereden en daarmee haalde ik daar 1:15 terwijl moeders doorgaans vrolijk 1:9,3 tuft... Op de snelweg met 120-130 is het ding ook niet zuiniger dan 1:10... Dus ik ga me over dat verbruik geen dikke benen maken. Opgave is 1:17 op de buitenwegen, dat is inclusief de relatief onzuinige snelweg en daar kom ik dus niet. Mijn begrote 1:15 moet goed te doen zijn. :)

Tevens kwam de tankmeter net op de helft bij 350km, waarvan een groot deel Duitse autobahn 140-160, een paar stoplichtsprintjes en wat behoorlijk vlot binnendoorwerk. De tankinhoud is 48L, dus de eerste voorzichtige berekening komt op 1:14,5. Natuurlijk weet ik niet hoe nauwkeurig de tankmeter is, maar ik heb nu nog goede hoop! :mrgreen:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 30 nov 2011, 22:45

Toyota meters kennende zakt 'ie in de laatste helft wat sneller, ik heb er 5 gehad en ze deden 't allemaal. Best irritant in het begin maar je went er aan.

Youp

Bericht door Youp » 30 nov 2011, 22:56

Michel Huisman schreef:Toyota meters kennende zakt 'ie in de laatste helft wat sneller, ik heb er 5 gehad en ze deden 't allemaal. Best irritant in het begin maar je went er aan.
We gaan het zien, ik hoop over een week of twee uitsluitsel te kunnen geven. :cool:

En als ik een paar tanks leeg heb gereden ga ik het rendement maar meteen wat verhogen... ;)

Youp

Bericht door Youp » 06 dec 2011, 18:40

Kenteken binnen! En zojuist al mijn eerst rondje gehoekt. :cool:

-edit-

En de rest van de avond ook nog rondgereden.

Het euforische gevoel wat zich van mij meester heeft gemaakt valt met geen pen te beschrijven...
Ik dacht dat alleen een Z4 //M, Lotus, of iets anders extreems dat bij mij teweeg kon brengen, maar ik zat er naast. Wat is dit een ge-ni-aal karretje! Het stuurgedrag, de balans, de ongehoorde bak met grip (ondanks het weer + zomerwielen), magnefiek! :df: Ik ga hier nog heel, heel, héééél veel plezier van beleven! :df:

En wat betreft het verbruik, ik heb net nog een stuk flink gescheurd en in totaal 482km op de teller genoteerd toen ik bij een pomp stopte. Vervolgens paste er 33,5 liter in wat neer komt op een verbruik van +-1:14,4. Dat valt me helemaal niet tegen gezien het gescheur en de hoge kruissnelheid op de snelweg. I keep my fingers crossed! :swinging:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 09 dec 2011, 21:21

Mooi karretje zeg! En poetskrassen blijf je toch snel zien op een zwarte. Maar komt wel goed dus!

Youp

Bericht door Youp » 12 dec 2011, 18:18

Joopieboy schreef:Mooi karretje zeg! En poetskrassen blijf je toch snel zien op een zwarte. Maar komt wel goed dus!
Van 't weekend even aan de Pro-Tech man laten zien ter beoordeling, hij gaat hem volledig polijsten en dan komt hij er op een paar kleine dingetjes na weer als nieuw uit te zien. :D

Tevens een klein to do lijstje gemaakt:
- Koplampen polijsten en openiuw coaten (beginnen dof te worden)
- Brodit steuntje (reeds besteld) inbouwen voor m'n telefoon, die ik als mp3 jukebox + navi ga gebruiken
- Ander uitlaatspruitstuk (standaard spruitstuk kan dus motorproblemen geven)
- 200cpi katalysator (rendement ;) )
- Andere einddemper (als ik toch bezig ben.... :mrgreen: )

Eventueel nog:
- Xenon in dimlicht (projectoren)
- Andere antenne (de huidige elektrische zendmast is echt té fout :bag: )
- Betere luidsprekers
- Airbox of TRD inaat modificatie

Eens kijken wat de kerstman allemaal meebrengt dit jaar... :mrgreen:

Youp

Bericht door Youp » 24 dec 2011, 21:32

PPE 4-1 spruitstuk+ PPE downpipe met 200cpi metaalkat (beide keramisch gecoat) en PPE airbox onderweg uit de US... :D

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog iemand vinden die de door mij beoogde einddemper wil leveren... :hmmm:

Vrolijk kersemus. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 dec 2011, 07:42

Gaaf ding!!!

Zelf een zilveren, donkergrijs en een zwarte gereden...uber lekker stuurmachientje! die erg ondergewaardeerd is!
Wegligging is buiten gewoon goed....mening mens zal zich er in vergissen.....op de limiet rijden is lastig....driften....probeer het maar :)

Veel fun ermee! en 140pk lijkt weinig maar is gewoon ruim voldoende! zuinig, mrb laag, onderhoud goedkoop!

Plaats reactie