Zo, hij staat thuis!
En weer een nieuw avontuur er bij, ik heb namelijk nog nooit een auto geïmporteerd....
Gisteren ochtend met het tijdelijk kenteken in de kofferbak redelijk op tijd vertrokken en na ongeveer 3.5 uur aangekomen in een dorpje tussen Mannheim en Stuttgart. Daar aangekomen, bij heel aardige mensen, de auto eens goed bekeken. Het bleek al snel dat de verkoopster doof was, aangezien haar man af en toe met gebarentaal moest bijspringen. Ik geef het je namelijk te doen om mijn "handen en voeten Duits" te verstaan met behulp van liplezen....
Het viel direct op dat ze goed haar best gedaan had om de auto te poetsen en hij stond er dus ook erg netjes bij. Hierdoor waren de gebreken ook goed zichtbaar, zo heeft de auto behoorlijk veel wasstraat krasjes en is er ooit een keer een kras op de bumper bijgewerkt met een lakstift. Daarmee is dan ook wel alles meteen gezegd. Een keer professioneel laten polijsten gaat wonderen doen.

De zomerwielen zijn niet geoxideerd en voorzien van Bridgestone Potenza's met nog zo'n 6mm profiel, de stalen winterwielen zijn werkelijk als nieuw en het zelfde geldt voor de Conti winterbanden. Er is in de winter gewoon amper tot niet mee gereden!
Twee jaar geleden hebben ze de auto gekocht bij een Toyota dealer waar de auto ook in onderhoud was. Sindsdien is er slechts 11.000km met de auto gereden wat resulteerde in een kilometerstand van 51.800km. Werkelijk alles, maar dan ook echt alles, zit er bij. Boekjes, garantiebewijzen (er zit nog garantie op tot februari volgend jaar ofzo!

), sleutels, kleine onderdeeltjes voor de hardtop, papieren, etc. En alles netjes geordend in de originele Toyota mapjes. Er zitten zelfs nog een paar handleidingen bij van Spyderchat (Amerikaans MR2 board) over hoe de hardtop gemonteerd moet worden en dat soort zaakjes. Die had ze zelf opgezocht en uitgeprint! En dat is nog niet alles, nee... Als kers op de slagroom heeft de auto 2 weken geleden nog een beurt gehad bij de Toyota dealer, werkelijk briljant!
Nou goed, gisteren daar de tijdelijke kentekenplaten er op gehangen en een proefritje gemaakt. Ik was er al natuurlijk al vrij vlot achter dat dit hem ging worden, wat een geniaal wagentje!
Onder het genot van een "riesen Tasse Kaffee" de financiën afgehandeld en nog wat gekletst. Zo ook de toedracht te horen gekregen van de verkoop... De hond... Dochter en manlief hebben jaren gezeurd om een hond alleen de verkoopster hield dat tegen. Uiteindelijk toch een hond gekocht en nu was ze er ook zeer blij mee, echter, kon de hond niet echt in de MR2. Dat vond ze zonde, want dan zou de hond hem vies maken of bekrassen... Iedere keer als ze met de hond weg moest, moest ze de auto van manlief nemen (RAV4) en die had geen zin om met de MR2 te rijden vanwegen z'n rug en het in en uitstappen... Naar eigen zeggen heeft hij een jaar op haar in moeten praten om de MR2 toch te verkopen en de tranen stonden haar gisteren ook in de ogen... Sneu...
Maargoed, het is fijn om te weten dat het dus echt een liefhebbersauto geweest en hoewel de poetskunsten niet echt uit de verf zijn gekomen, zijn er verder kosten noch moeite gespaard om de auto de afgelopen twee jaar te vertroetelen.
Na de riesen Tasse Kaffee afscheid genomen en beloofd een mail te sturen als we thuis aangekomen waren (dat wilde ze graag).
Op een gegeven moment onderweg gestopt om wat te eten, lekker, een riesen Schnitzel mit Bratkartoffeln!
En een tijdje later werd de MR2 z'n nieuwe vriendje wat dorstig... Dus maar weer even gestopt voor een tankbeurt.
Toen we bijna thuis waren nog wat stoplichtsprintjes getrokken met moederlief, maar de "drei Liter Reihe sechs" beet in het stof.

Wellicht vanwege de reactietijd van zowel mij, als m'n moeder, als de automaatbak in de baby-X, maar daar gaat het even niet om...
Genoeg geluld, waar het uiteindelijk om gaat, foto's! Vandaag ondanks het crappy weer toch maar even gauw geknipt. Tevens de hardtop er af getrokken en de zomwerwieltjes even gemonteerd...
Morgen RDW, ik ben benieuwd... En dan twee weken afzien...
Toch mag dat de pret niet drukken!