Nadat ik een paar dagen ziek op mijn mand had gelegen, werd 't gisteren tijd om buiten een frisse neus te halen: klussen aan de Jeep.
Zo heb ik o.a. het gasklephuis verwijderd om schoon te maken. Was wel nodig, dus met remmenreiniger en tandenborstel lekker wezen poetsen tot 'ie van binnen weer bling bling was. Ik had af en toe dat de auto niet naar de 4/overdrive wilde opschakelen. Dat bleek een elektronische bug te zijn, veroorzaakt door de gasklep-positie sensor. Dus ik hoop dat dat euvel nu is verholpen. Na de 1e rit leek 't er wel op.
Verder nog wat dingen gedaan, maar het leukste vond ik dat ik het lampje in de motorruimte aan de slag heb gekregen. Erg handig....
... totdat je er volgende dag achter komt, dat 'ie niet automatisch uitgaat als je de motorkap sluit. Vanmorgen dus een lege accu en toen ik de kap open deed zag ik 't lampje nog heel zacht branden.

Het wordt tijd voor een Dual Battery system. Een jumpstarter is sowieso wel handig, want de C3 is geen handige auto voor een startkabelactie, want de accu daarin is volledig ingebouwd. Handig.
Komende dagen extra set wielen met All Terrain bandjes ophalen. Die ga ik polijsten en de goudkleurige binnenkanten weer in de lak zetten. Als dat er knap uitziet doe ik dat ook met het huidige setje.
Ook ligt er ergens hi-jack voor mij klaar met handlieren en sleeplinten. Als ik die binnen heb kan ik 't terrein in. Tot nu alleen over een modderpad gereden en op 't strand de lage gearing nodig gehad. Ik heb er wel zin in om binnenkort wat meer te gaan off roaden.
Inmiddels weten we ook welke daktent we willen: de Overzone
http://www.autohomeus.com/rooftop/overzone.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Die wij willen is 1,6 meter breed bed met vaste matrassen en 'day room'. Ik moet nog even zien of we hem over de achterklep heen plaatsen of aan de zijkant van de auto. Het heeft allebei voor- en nadelen. Achteraf is hij alsnog een kwartslag te draaien, dus misschien eerst maar in de praktijk testen. Erg veel zin om daarmee op vakantie te gaan. Kind kan zowel tussen ons in slapen als beneden zolang hij/zij nog niet in een eigen tent kan.
In het nieuwe jaar ga ik een paar upgrades doorvoeren
- Extra bagagerek van aluminium die voor de daktent wordt geplaatst, met daarop extra verlichting, ruimte voor jerrycan en reservewiel (twijfelgevalletje ivm hoge gewicht op verkeerde plek)
- Hella 100w verstralers (afneembaar). Beugels zitten er al op, thv de grill. Ik monteer ze dan alleen voor ritten waarbij ik ze echt nodig denk te hebben. De lampen worden aangesloten op 't groot licht, maar krijgen ook een eigen schakelaar.
- Schakelaar voor elektrische fan
- Extra 85 liter LPG tank op plek van reservewiel, in de vorm van reservewiel. Tijdens ritten/reizen gaat er dan een wiel op 't dak, of ik moet een upgrade doen die ik liever niet wil: beugel achterop (is namelijk een permanente voorziening, die je niet meer kunt terugdraaien).
- Opbergsysteem achterin kofferruimte van aluminium waarin alles vast zit.