
BMW E34 530iA V8 sedan
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
40 volgens het boekje, maar ik tank meestal rond de 25 liter voor de zekerheid 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
-
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Handig?Ruben schreef:Wow, 72 liter, zou wel handig zijn in de Elise
Weet je hoeveel gewicht dat is?

- Paskal
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ken dat gevoel helaas.... Rij je in een diesel ben ik met tanken nog iedere keer 120 Euro kwijtKnot schreef:Er ging trouwens 72 liter in, was 120 euro om m af te tanken met bp ultimate.. hoogste score tot nu toe stond op 119 euro met de M5.

Maar goed, ook jij krijgt er natuurlijk wel weer een heerlijk rijdende wagen voor terug!
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Steve had het over de door Knot eerder genoemde maten, 7x15 ET 20 en 8x16ET23, en verduidelijkte waarom dat een stuk verder naar binnen stak.
De 8x16ET20 die je nu noemt heeft BMW bij mijn weten niet gemaakt, 8x17ET20 wel als standaard E34 maat en dat past natuurlijk gewoon. 8x16ET23 liep bij mij aan op de veerpoten aan de voorzijde, band was 225/55 16 Conti TS810S.
De 8x16ET20 die je nu noemt heeft BMW bij mijn weten niet gemaakt, 8x17ET20 wel als standaard E34 maat en dat past natuurlijk gewoon. 8x16ET23 liep bij mij aan op de veerpoten aan de voorzijde, band was 225/55 16 Conti TS810S.
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ik kan dit niet anders interpreteren dan ik al deed....steve smith schreef:Breedte verschilt. Je hebt nu 7x15 ET 20, e38 is 7,5 en 8x16 ET 20. dus dan komt de velg ook verder naar binnen en raakt in geval van de 8" met de band de veerpoot.Knot schreef:Alleen als ik de experts moet geloven zijn die E38 wielen ET23 en dat past moeilijker of netaan (al zie ik zelf het probleem niet tussen de ET20 die ik nu heb). Of bedoelde je dat die ET23 tegen de veerpoot aan zou lopen ipv tegen de wielkast?
Voor de rest zal ik stoppen met m'n spam in dit mooie auto draadje.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Vanochtend de 328i gepakt, die stond ook leeg, bij de Tango volgegooid met 95, was een lachtetje met 91 euro voor 58 liter!
Toch wel weer even anders hoor, sportstoeltjes, AST onderstel, stoplicht 1 en 2 vol toeren uitspinnen bij groen licht, elke rotonde en bocht dwars waar het maar kan.. nee rustig cruisen was er niet bij
Die wielen/banden kijk ik even aan. Wat ik al zei, bij topbanden.com heb je voor 108 euro p.s. ook Bridgestone Turanza ER300 in 225/60/15 dan is niet verkeerd maar 16inch zal ongetwijfeld beter rijden en wat stoerder staan, moet je ze wel tzt voor een leuke prijs kunnen vinden incl goede banden.
Toch wel weer even anders hoor, sportstoeltjes, AST onderstel, stoplicht 1 en 2 vol toeren uitspinnen bij groen licht, elke rotonde en bocht dwars waar het maar kan.. nee rustig cruisen was er niet bij

Die wielen/banden kijk ik even aan. Wat ik al zei, bij topbanden.com heb je voor 108 euro p.s. ook Bridgestone Turanza ER300 in 225/60/15 dan is niet verkeerd maar 16inch zal ongetwijfeld beter rijden en wat stoerder staan, moet je ze wel tzt voor een leuke prijs kunnen vinden incl goede banden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28645
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
vind deze velgen ook niet verkeerd staan 
de auto straalt door de kleur en samenstelling gewoon rust uit en daar past 15 of hooguit 16 inch ook gewoon bij

de auto straalt door de kleur en samenstelling gewoon rust uit en daar past 15 of hooguit 16 inch ook gewoon bij

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
geweldig auto Knot!!!!!!
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Voor is het iets anders maar achter volgens mij dezelfde remblokken als de E36.
Als het vervangen moet denk ik gewoon voor een Hawk Street gaan, HPS (staat tussen OEM en HPplus).
Voor de HB135F.770 voor 100 euro en achter de HB227F.630 voor 85 euro... geen geld
Zijn die schijven voor ook iets van 286mm?
Als het vervangen moet denk ik gewoon voor een Hawk Street gaan, HPS (staat tussen OEM en HPplus).
Voor de HB135F.770 voor 100 euro en achter de HB227F.630 voor 85 euro... geen geld

Zijn die schijven voor ook iets van 286mm?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Negative. 302 x 22mm voor / 300 x 10mm achterKnot schreef:Voor is het iets anders maar achter volgens mij dezelfde remblokken als de E36.
Als het vervangen moet denk ik gewoon voor een Hawk Street gaan, HPS (staat tussen OEM en HPplus).
Voor de HB135F.770 voor 100 euro en achter de HB227F.630 voor 85 euro... geen geld
Zijn die schijven voor ook iets van 286mm?
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Als je vandaag contact met ze opneemt dan is de eerste mogenlijkheid 26 januari.steve smith schreef:Ik zou gewoon nu vast gaan mailen voor een afspraak. Zie het niet als deelrevisie maar als preventief onderhoud. Het effect op de 850 van een vriend van me was heel goed, en die bak leek ook niks mis mee na 118k. Lijkt nu gewoon een hele andere bak.
De 25e staat mijn auto daar voor een behandeling op de brug.
De kosten zijn 450 euro en wanneer je het dif ook laat verversen dan komt er 4 tientjes bij.
Grtz, beemerhanz06

- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Dast past dus echt maar net in de voorvelgen!Xave30 schreef: Negative. 302 x 22mm voor / 300 x 10mm achter
Achter dacht ik dat ik op de E36 ook de 227 serie had van hawk maar twijfel nu.. voor 136 en achter 227.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Heb niet onwijze haast, ik laat eerst Dick er eens een stuk mee rijden. Diffolie is in april nog gedaan dus met 450 euro zou ik er wel moeten zijn... da's ongeveer een kwart van de auto, lijkt me meer dan genoeg!Downforce Hans schreef: Als je vandaag contact met ze opneemt dan is de eerste mogenlijkheid 26 januari.
De 25e staat mijn auto daar voor een behandeling op de brug.
De kosten zijn 450 euro en wanneer je het dif ook laat verversen dan komt er 4 tientjes bij.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Wouw wat een nette auto zeg ! Heerlijk cruisen man.
Hetzelfde blok heb ik ook in mijn e34 (7-er) liggen. Vind het alleen wat jammer dat het koppel zo hoog ligt. Van de andere kant is het ook geen auto om mee te trappen, maar toch. Hoe verhoud het verbruik zich eigenlijk tegenover een m5 , is dat veel minder ?
Hetzelfde blok heb ik ook in mijn e34 (7-er) liggen. Vind het alleen wat jammer dat het koppel zo hoog ligt. Van de andere kant is het ook geen auto om mee te trappen, maar toch. Hoe verhoud het verbruik zich eigenlijk tegenover een m5 , is dat veel minder ?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Tikfout vanaf telefoon, moest ET23 zijn.///Martin schreef:Ik kan dit niet anders interpreteren dan ik al deed....
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Gisteravond met de 328i terug naar huis, wel grappig, na wat driften en klooien etc rij le langzaam over een drempel met 50 en ben je daarna verbaasd waarom het toerental niet met 500rpm omhoog gaat zodra je iets gas geeft. Wat dat betreft vind ik die koppelomvormer wel ideaal.
Vanochtend toch maar even een minidriftje geprobeerd op een rotonde die je vlot rechtsaf kunt nemen. Even de automaat in W2 (of *2 zoals ie dat aangeeft) zodat ie niet terug naar 1 gaat en gas erop. Als ie omkomt (was superglad dus geen probleem) dan voel je een mooie balans door de lengte van de auto/wielbasis. Oke, het helt wat over maar zeker niet verkeerd. Met dit gewicht kan je dan wel weer een 40% sper gebruiken want meters maken is er niet bij op deze manier. Dan ben je toch wel verwend met AST, powerflex, sper etc op de E36.
Vanochtend toch maar even een minidriftje geprobeerd op een rotonde die je vlot rechtsaf kunt nemen. Even de automaat in W2 (of *2 zoals ie dat aangeeft) zodat ie niet terug naar 1 gaat en gas erop. Als ie omkomt (was superglad dus geen probleem) dan voel je een mooie balans door de lengte van de auto/wielbasis. Oke, het helt wat over maar zeker niet verkeerd. Met dit gewicht kan je dan wel weer een 40% sper gebruiken want meters maken is er niet bij op deze manier. Dan ben je toch wel verwend met AST, powerflex, sper etc op de E36.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28645
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan



- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Was natuurlijk al bekend met de E34 M5 met KW competition en de E34 540i met B6 en Eibach van Dick maar moest het met standaard fietspompen, automaat en open diff toch ook even proberen. Vanmiddag weer lekker cruisen want hij vond het maar niks.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Even wat met de hoogte laten doen door een collega... zo zou het volgens mij eruit moeten zien na een Eibach Pro-Kit...
530i, 535i, 540i, 524td, 525td, 525tds
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 25- 35 mm
Verlaging achter 20-30 mm

530i, 535i, 540i, 524td, 525td, 525tds
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 25- 35 mm
Verlaging achter 20-30 mm
- jgpeggeman
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
- Locatie: Kampen
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Ik vind de e34 iets verlaagd veel mooier! Dan zijn de wielkasten voor veel meer gevuld!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28645
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
ik zeg origineel houden!
anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik
anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik

- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Achter te laag zou ik zeggen. Alsof je LPG of zandzakken achterin hebt liggen.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
oneens, iets zakken staat lekkerder op de benen.
- Knot
- Berichten: 40267
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E34 530iA V8 sedan
Is lastig gezien een verensetje zowel voor als achter omlaag zakt. Bij de E36 vond ik dat mooi aan de mogelijkheid te stellen, heb m achter hoger laten staan voor het aanzicht.Spijkerhard schreef:Achter te laag zou ik zeggen. Alsof je LPG of zandzakken achterin hebt liggen.
Dan zou ik dus voor de E34 alleen aan de voorkant iets van Msport onderstel veren moeten zien te krijgen van een sloper.