BMW E34 530iA V8 sedan

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Rupie » 13 dec 2011, 21:47

40 volgens het boekje, maar ik tank meestal rond de 25 liter voor de zekerheid :bag:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Xave30 » 13 dec 2011, 21:48

:tooth:

KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door KoenM » 13 dec 2011, 22:06

Ruben schreef:Wow, 72 liter, zou wel handig zijn in de Elise :tooth:
Handig?

Weet je hoeveel gewicht dat is? :lol:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3809
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Paskal » 13 dec 2011, 23:07

Knot schreef:Er ging trouwens 72 liter in, was 120 euro om m af te tanken met bp ultimate.. hoogste score tot nu toe stond op 119 euro met de M5.
Ken dat gevoel helaas.... Rij je in een diesel ben ik met tanken nog iedere keer 120 Euro kwijt :( Niet zo vreemd aangezien ik er meestal rond de 90 liter in kan kiepen.....

Maar goed, ook jij krijgt er natuurlijk wel weer een heerlijk rijdende wagen voor terug!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door steve smith » 14 dec 2011, 00:13

Steve had het over de door Knot eerder genoemde maten, 7x15 ET 20 en 8x16ET23, en verduidelijkte waarom dat een stuk verder naar binnen stak.

De 8x16ET20 die je nu noemt heeft BMW bij mijn weten niet gemaakt, 8x17ET20 wel als standaard E34 maat en dat past natuurlijk gewoon. 8x16ET23 liep bij mij aan op de veerpoten aan de voorzijde, band was 225/55 16 Conti TS810S.

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door ///Martin » 14 dec 2011, 00:48

steve smith schreef:
Knot schreef:Alleen als ik de experts moet geloven zijn die E38 wielen ET23 en dat past moeilijker of netaan (al zie ik zelf het probleem niet tussen de ET20 die ik nu heb). Of bedoelde je dat die ET23 tegen de veerpoot aan zou lopen ipv tegen de wielkast?
Breedte verschilt. Je hebt nu 7x15 ET 20, e38 is 7,5 en 8x16 ET 20. dus dan komt de velg ook verder naar binnen en raakt in geval van de 8" met de band de veerpoot.
Ik kan dit niet anders interpreteren dan ik al deed....

Voor de rest zal ik stoppen met m'n spam in dit mooie auto draadje.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 08:14

Vanochtend de 328i gepakt, die stond ook leeg, bij de Tango volgegooid met 95, was een lachtetje met 91 euro voor 58 liter!

Toch wel weer even anders hoor, sportstoeltjes, AST onderstel, stoplicht 1 en 2 vol toeren uitspinnen bij groen licht, elke rotonde en bocht dwars waar het maar kan.. nee rustig cruisen was er niet bij :)

Die wielen/banden kijk ik even aan. Wat ik al zei, bij topbanden.com heb je voor 108 euro p.s. ook Bridgestone Turanza ER300 in 225/60/15 dan is niet verkeerd maar 16inch zal ongetwijfeld beter rijden en wat stoerder staan, moet je ze wel tzt voor een leuke prijs kunnen vinden incl goede banden.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28640
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 14 dec 2011, 08:27

vind deze velgen ook niet verkeerd staan ;)

de auto straalt door de kleur en samenstelling gewoon rust uit en daar past 15 of hooguit 16 inch ook gewoon bij ;)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door duifjes.com » 14 dec 2011, 08:44

geweldig auto Knot!!!!!!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 08:49

Voor is het iets anders maar achter volgens mij dezelfde remblokken als de E36.

Als het vervangen moet denk ik gewoon voor een Hawk Street gaan, HPS (staat tussen OEM en HPplus).

Voor de HB135F.770 voor 100 euro en achter de HB227F.630 voor 85 euro... geen geld :)

Zijn die schijven voor ook iets van 286mm?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Xave30 » 14 dec 2011, 11:38

Knot schreef:Voor is het iets anders maar achter volgens mij dezelfde remblokken als de E36.

Als het vervangen moet denk ik gewoon voor een Hawk Street gaan, HPS (staat tussen OEM en HPplus).

Voor de HB135F.770 voor 100 euro en achter de HB227F.630 voor 85 euro... geen geld :)

Zijn die schijven voor ook iets van 286mm?
Negative. 302 x 22mm voor / 300 x 10mm achter

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Downforce Hans » 14 dec 2011, 15:11

steve smith schreef:Ik zou gewoon nu vast gaan mailen voor een afspraak. Zie het niet als deelrevisie maar als preventief onderhoud. Het effect op de 850 van een vriend van me was heel goed, en die bak leek ook niks mis mee na 118k. Lijkt nu gewoon een hele andere bak.
Als je vandaag contact met ze opneemt dan is de eerste mogenlijkheid 26 januari.
De 25e staat mijn auto daar voor een behandeling op de brug.
De kosten zijn 450 euro en wanneer je het dif ook laat verversen dan komt er 4 tientjes bij.

Grtz, beemerhanz06 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 21:24

Xave30 schreef: Negative. 302 x 22mm voor / 300 x 10mm achter
Dast past dus echt maar net in de voorvelgen!

Achter dacht ik dat ik op de E36 ook de 227 serie had van hawk maar twijfel nu.. voor 136 en achter 227.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 14 dec 2011, 21:26

Downforce Hans schreef: Als je vandaag contact met ze opneemt dan is de eerste mogenlijkheid 26 januari.
De 25e staat mijn auto daar voor een behandeling op de brug.
De kosten zijn 450 euro en wanneer je het dif ook laat verversen dan komt er 4 tientjes bij.
Heb niet onwijze haast, ik laat eerst Dick er eens een stuk mee rijden. Diffolie is in april nog gedaan dus met 450 euro zou ik er wel moeten zijn... da's ongeveer een kwart van de auto, lijkt me meer dan genoeg!

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Luc B » 14 dec 2011, 21:46

Wouw wat een nette auto zeg ! Heerlijk cruisen man.

Hetzelfde blok heb ik ook in mijn e34 (7-er) liggen. Vind het alleen wat jammer dat het koppel zo hoog ligt. Van de andere kant is het ook geen auto om mee te trappen, maar toch. Hoe verhoud het verbruik zich eigenlijk tegenover een m5 , is dat veel minder ?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 00:24

///Martin schreef:Ik kan dit niet anders interpreteren dan ik al deed....
Tikfout vanaf telefoon, moest ET23 zijn.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 08:07

Gisteravond met de 328i terug naar huis, wel grappig, na wat driften en klooien etc rij le langzaam over een drempel met 50 en ben je daarna verbaasd waarom het toerental niet met 500rpm omhoog gaat zodra je iets gas geeft. Wat dat betreft vind ik die koppelomvormer wel ideaal.

Vanochtend toch maar even een minidriftje geprobeerd op een rotonde die je vlot rechtsaf kunt nemen. Even de automaat in W2 (of *2 zoals ie dat aangeeft) zodat ie niet terug naar 1 gaat en gas erop. Als ie omkomt (was superglad dus geen probleem) dan voel je een mooie balans door de lengte van de auto/wielbasis. Oke, het helt wat over maar zeker niet verkeerd. Met dit gewicht kan je dan wel weer een 40% sper gebruiken want meters maken is er niet bij op deze manier. Dan ben je toch wel verwend met AST, powerflex, sper etc op de E36.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28640
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2011, 08:33

:mrgreen: dat heeft nog geen week geduurd :kikker: :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 08:40

Was natuurlijk al bekend met de E34 M5 met KW competition en de E34 540i met B6 en Eibach van Dick maar moest het met standaard fietspompen, automaat en open diff toch ook even proberen. Vanmiddag weer lekker cruisen want hij vond het maar niks.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 08:45

Even wat met de hoogte laten doen door een collega... zo zou het volgens mij eruit moeten zien na een Eibach Pro-Kit...

530i, 535i, 540i, 524td, 525td, 525tds
Eibach Pro-Kit
Verlaging voor 25- 35 mm
Verlaging achter 20-30 mm

Afbeelding

Gebruikersavatar
jgpeggeman
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jun 2011, 10:20
Locatie: Kampen

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door jgpeggeman » 15 dec 2011, 09:12

Ik vind de e34 iets verlaagd veel mooier! Dan zijn de wielkasten voor veel meer gevuld!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28640
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 15 dec 2011, 09:20

ik zeg origineel houden!

anders krijgt hij meteen zo'n oude, doorgezakte en vermoeide blik ;)

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Spijkerhard » 15 dec 2011, 10:04

Achter te laag zou ik zeggen. Alsof je LPG of zandzakken achterin hebt liggen.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Tim N » 15 dec 2011, 10:07

oneens, iets zakken staat lekkerder op de benen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 530iA V8 sedan

Bericht door Knot » 15 dec 2011, 10:18

Spijkerhard schreef:Achter te laag zou ik zeggen. Alsof je LPG of zandzakken achterin hebt liggen.
Is lastig gezien een verensetje zowel voor als achter omlaag zakt. Bij de E36 vond ik dat mooi aan de mogelijkheid te stellen, heb m achter hoger laten staan voor het aanzicht.

Dan zou ik dus voor de E34 alleen aan de voorkant iets van Msport onderstel veren moeten zien te krijgen van een sloper.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian en 9 gasten