Maar wat is nu het gevolg? Blok overleden of alleen de beschadigde onderdelen vervangen?
In elk geval erg zuur allemaal. "Even" slikken en hopelijk snel weer genieten, succes!

Niet. Geen tijd voor en geen zin in. Speciaal voor linkerhanden bestaan Haynes boeken. En als je die moeite niet wil nemen moet je gewoon Friesland of Brabant betalen. Doe ik ook als ik geen zin heb in vieze klauwen of geen tijd heb voor een zoekproject.Spijkerhard schreef: @ Steve, voor hoeveel zet je mij een goede 3.2 carter + pomp op de M3? (Heb zelf 2 linker handen en geen plek om te sleutelen..)
Verder heb je natuurlijk gelijk dat je de olie niet hoeft te rekenen als je het tijdens een vloeistofwissel plant.
Precies. En dan is het dus ca 1200 Euros...steve smith schreef: Speciaal voor linkerhanden bestaan Haynes boeken. En als je die moeite niet wil nemen moet je gewoon Friesland of Brabant betalen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar is dit niet een beetje zonde van het geld?Spijkerhard schreef:Ik kan 'm niet open laten liggen...
Voor een krukas vervanging moet de hele motor uit elkaar...
Paul had 5 lagerschalen al vervangen, dus de kosten waren al gemaakt...
Zoals hiervoor al gemeld, krukas geslepen, drijfstang sluitstuk iets afgeveild, en in elkaar.
Motor in principe afgeschreven, we zien wel hoe lang het rijdt, en ondertussen eventueel op zoek naar een vervangende motor. Deze motor krijgt het circuit niet meer te zien...(dus wat moet ik ermee...) maar ik wil/durf hem zo niet te verkopen...
Zal er eerst eens zelf 5 a 10000 km mee rijden...
Fingers crossed
De juiste beslissing gezien de situatie!Spijkerhard schreef:Ik begrijp het niet... zoals gezegd, de kosten waren al gemaakt (op het slijpen van de krukas/drijfstang na).
Wat was het alternatief? Weer dicht schroeven zonder slijpen?
Andere motor heb ik nog niet, gereviseerde is me te duur....
yep, fingers crossed dat je er nog ff van kan genieten, al zal het tussen de oren niet echt ontspannen rijden denkFabian schreef:De juiste beslissing gezien de situatie!Spijkerhard schreef:Ik begrijp het niet... zoals gezegd, de kosten waren al gemaakt (op het slijpen van de krukas/drijfstang na).
Wat was het alternatief? Weer dicht schroeven zonder slijpen?
Andere motor heb ik nog niet, gereviseerde is me te duur....
Klote man!
thnx! wat ik dan niet begrijp is dat je vrijwel nooit verhalen als van de E36 M3 3.0/3.2 voorbij ziet komenBert ///M3 schreef:E46 M3 S54 motor heeft er in principe nog meer last van als een S50 3,2 ivm het hogere toerental. Alle S54 die ik open gezien heb hadden ingesleten lagers ook al bij 100K. En die kwamen uit straatauto's, met de 2003 drijfstangen update.
Ik heb eens geinformeerd bij BMW Motorsport overigens en de lagers uit een P54B32 motor uit de Z4 Motorsport schijnen zo in een S54 te passen, kosten ook niet veel meer en de drijfstang bouten die BMW gebruikt zijn gewoon die van de originele S54.......
Wellicht omdat de problemen pas opspelen bij wat zwaardere (circuit)belasting en de E46 toch nog wat minder in dat circuit (no pun intented :strong: ) te vinden is?bm-dub schreef:thnx! wat ik dan niet begrijp is dat je vrijwel nooit verhalen als van de E36 M3 3.0/3.2 voorbij ziet komenBert ///M3 schreef:E46 M3 S54 motor heeft er in principe nog meer last van als een S50 3,2 ivm het hogere toerental. Alle S54 die ik open gezien heb hadden ingesleten lagers ook al bij 100K. En die kwamen uit straatauto's, met de 2003 drijfstangen update.
Ik heb eens geinformeerd bij BMW Motorsport overigens en de lagers uit een P54B32 motor uit de Z4 Motorsport schijnen zo in een S54 te passen, kosten ook niet veel meer en de drijfstang bouten die BMW gebruikt zijn gewoon die van de originele S54.......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten