Qua bewerken: ik probeer altijd het maximale uit de camera te persen, en daar is nabewerken voor mij ook een integraal onderdeel van. Ik hoef niet zo nodig de werkelijkheid vast te leggen (die zien m'n ogen al), ik wil vooral een mooi plaatje maken...

Voor mij persoonlijk is fotografie vooral iets impressionistisch. Ik ben wél van mening dat je altijd je best moet doen om de basis al zo goed mogelijk te maken, ik maak effecten liever in de camera dan in Photoshop.
Qua 14: prijs, afmetingen en beeldhoek zijn voor mij doorslaggevend geweest. Ik vind het nu bij de 45 soms al jammer dattie minder goed in m'n jaszak past (op de camera) dan de 20/1.7. M'n 28/1.8 op de 5DII vind ik altijd wel fijn qua beeldhoek, 40mm (20/1.7 op de PEN) is soms gewoon net te lang.
allen schreef:Heb zelf de 10. Vroeger altijd een rugzak. Dan leek ik altijd op een of andere Japanse toerist. Zo'n tas valt niet zo op en is eigenlijk een stuk bruikbaarder dan m'n overmaatse rugzak.
Ik heb dus de 30 (voor kleine klussen/vrije tijd) en een Airport Security International (the workhorse) (en nog een paar Crumpler-tassen, waaronder idd een rugzak die ik zelden gebruik), maar ik zoek echt iets kleins in de stijl van een Retrospective Pinestone. Domke heeft ook wat in de Waxwear-serie, maar alsnog vrij groot allemaal. Ik wil gewoon een klein tasje dat ik in de auto kan gooien als ik een stukje ga toeren...
Edit:
De Domke F-5XA zou wel eens wat kunnen zijn:
Die is er dan weer niet in Waxwear, maar in het groen wel goed te pruimen: