Heerlijk topic om te lezen. En Macboy, je krijg het aardig voor elkaar om VAG producten dusdanig te promoten dat veel BMW mensen beginnen te twijfelen. Zo ook ik.
Bij mij is de situatie iets anders maar ik ben ook opzoek naar een nieuwe zakelijke daily. Ik ga hem alleen niet leasen maar koop hem zelf en ga voor KM vergoeding. Bij mij zijn de kanshebbers de 1 serie, 3 serie en nu dus ook de GTD. Budget is tussen de 20 en 30 K. Het word dus een 2 - 4 jaar oude diesel met max 100.000km. Maximaal 1,5 in rijden en dan weer een nieuwere. Is volgens mij de goedkoopste manier wanneer je mega veel KM's rijd en toch een dikke bak wil.
In eerste instantie wou ik een 1 serie (120d of 123d). Die rijden helemaal gewelig, zijn lichter dan de 3 serie (scheelt weer 30tientjes in de maand) en ook een stuk zuiniger dan een 3 met 6 cilinders. MAAR, ding is erg klein en die 3 is veeeel mooier.
De 3 moet minimaal een 330d zijn of 325d gechipt. En dan de PFL met m-pakket of de FL zonder. MAAR, dingen zijn zwaar, niet heel zuinig, duur in onderhoud etc.
En sinds ik hier meelees ook effe gecheckt wat een GTD uit 2009 in DLD kost. Valt me erg mee en begin deze ook te overwegen. Hij heeft waarschijnlijk net die extra ruimte die de 1 serie niet heeft, is veel lichter dan de 3 en lichter dan de 1. En is veeeeeel mooier dan de 1.
Ik ben wel bang dat ik het BMW gevoel ga missen als ik een GTD zou kopen. Maar aan de andere kant is het voor een 1 of max 1,5.
Ik ben weer helemaal in de war.