Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2011, 11:58

Hielke schreef:Dashboard Giulietta is kunst. 100% beleving. Lijkt op niks wat er eerder al was. Alleen Italianen kunnen dat.
Ik zit er dus regelmatig in en vind het niks. :) Matige materialen ook, als ik met mijn zachte Italiaans-kleine handjes eroverheen wrijf. :tong:

Snipe

Bericht door Snipe » 22 okt 2011, 11:59

Nou, die Giulietta heeft hij bekeken en die beviel hem niet. Kan zo zijn, hij zat er geloof ik niet lekker in of zo en hij vond 'm ook niet lekker rijden (hij had toen de Golf GTI nog bij zich als vergelijkingsmateriaal).
Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat een volleerd interieurfapper als Macboy de Citroën DS4 niet eens in overweging neemt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 22 okt 2011, 12:08

Wouter81 schreef:
Hielke schreef:Dashboard Giulietta is kunst. 100% beleving. Lijkt op niks wat er eerder al was. Alleen Italianen kunnen dat.
Ik zit er dus regelmatig in en vind het niks. :) Matige materialen ook, als ik met mijn zachte Italiaans-kleine handjes eroverheen wrijf. :tong:
Mwa, dat vind ik dus reuze meevallen. Ik vind de Giulietta gewoon goed in elkaar zitten, beter dan een Astra bijvoorbeeld. Ok, de Golf zit wat beter in elkaar, maar vergeet niet dat ook bij de Golf alleen de bovenkant van zacht materiaal is en dat daaronder ook alles keihard plastic is. Maar bij de Giulietta krijg je er wel een prachtig uitziend dashboard voor terug, dat ook qua ergonomie gewoon prima in elkaar zit.

Wat betreft de DS4, dat dashboard ziet er eveneens prachtig uit, maar ook daar (net als alle auto's in die klasse 1 serie incluis) veel hard plastic.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2011, 13:47

Ik vond de beleving van de Alfa niks. Niet echt specifiek een bepaald onderdeel, gewoon de auto in zijn geheel.

@Duifjes: respectievelijk de fiets, de Lotus en het openbaar vervoer.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 22 okt 2011, 16:47

Wat is het probleem van hard plastic? Je hebt liever softtoch? omdat je tijdens het rijden je andere hand op het dashboard kan leggen? :shocking:
Een Audi A8 '03 heeft ook geen echt hout, maar plastic met een geplastificeerd laagje...Who gives a f*ck?!
Zolang het dashboard cq. interieur er goed uitziet, niet uit elkaar valt en niet kraakt tijdens het rijden is het prima...

Je TV afstandbediening is gemaakt van hard plastic en heb je vaker in de hand dan de bovenkant van je dashboard... Daar ga je ook niet over mierenneuken...

Tim N

Bericht door Tim N » 22 okt 2011, 17:31

:lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 23 okt 2011, 12:31

Leuke reacties heren. Zoals JP zegt is de keuze niet gemaakt maar heeft de GTD wel dik van de Polo GTI gewonnen en dat niet vanuit zakelijk financieel oogpunt (de Polo is immers goedkoper) maar vanuit gevoel. Dat is een verrassende conclusie vond ik zelf. De GTD is dus een groot kanshebber.

Om even wat zaken uit te leggen: eigenlijk heb ik een jaarcontract maar van de leasemij kan ik per 1 januari wel wat anders leasen zonder verdere kosten. Maar de leasemaatschappij waar ik nu zit is sterk gerelateerd aan VAG producten. Andere merken kan ook maar is dan veel duurder. Wil ik dus een ander merk leasen moet ik wachten tot mei 2012 en eigenlijk heb ik daar als autoliefhebber weinig zin in.

Als ik dan VAG moet vergelijken met Alfa of Citroen dan wint VAG onder normale omstandigheden al dik, laat staan als ik 1 januari al kan rijden in een GTD of moet wachten tot mei 2012 voor een Alfa of Citroen. Dus zo simpel is het eigenlijk allemaal. Daarnaast is de Guiletta in mijn ogen echt een grote tegenvaller. Het exterieur is mooi (niet prachtig !) en het interieur is subliem maar op alle andere vlakken loopt de Alfa 10 jaar achter op VAG vind ik. Perry weet het nog goed en verwoordt het ook goed. Heb ergens in die test mijn mening al gegeven.

Dat betekent dat alleen één merk nog een verschil kan maken en dat is BMW. Daar heb ik immers altijd een zwak voor gehad. Maar het nadeel bij BMW is dat ik altijd heb gezegd - en dat vind ik nog steeds - dat ik alleen een BMW overweeg als deze een dikke uitvoering heeft. BMW rijden om het BMW rijden hoeft voor mij niet. Een GTD biedt mij overall zoveel plezier dat het een dikke BMW moet gaan worden om dat te evenaren gelet op het veel duurdere plaatje. Een 116d is voor mij gewoon ruk. Een 118d (2 maand geleden nog een weekend gehad) wordt het ook echt niet. Het wordt pas interessant bij een 120dA met M-pakket. Maar eigenlijk begint het bij een 3-serie pas echt interessant te worden. Een 330d wordt ik namelijk wél warm van. Maar het configureren van een M-pakket is nog niet mogelijk bij BMW. Thijs heeft me enorm geholpen de afgelopen 2 weken maar zonder dat M-pakket wordt ik niet warm genoeg van de 1-serie om de GTD terzijde te schuiven. Dat is ook apart toch en zegt hoeveel indruk de GTD op mij heeft gemaakt. Natuurlijk zal een rit in de 120d mij misschien net die laatste push kunnen geven, maar zo denk ik er nu over. Ik moet dus nog nog weken wachten voordat ik duidelijkheid heb over een 120d met M-pakket terwijl ik per 1 januari al iets leuks kan rijden. De 120d gaat ook snel richting de 50k dus het zal ook allemaal flink duurder zijn.

Daar komt ook nog eens bij dat ik - hoe ongeloofwaardig ook - serieus overweeg een Z4 erbij te nemen binnen enige tijd en dat biedt mij zoveel meer rijplezier dat het dagelijks ook nog eens in een BMW rijden ik niet (meer) noodzakelijk acht. Als ik het plaatje dan een beetje optel is de keuze voor de GTD volgens mij een hele logische nietwaar ? Zeker voor iemand die al hele positieve ervaringen met een Golf GTI heeft gehad.

Hopelijk is mijn gedachtegang nu wat meer te volgen voor de meesten.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 23 okt 2011, 13:07

Tja, volkomen duidelijk eigenlijk wel.

Ik redeneer zelf ook ongeveer op die manier. Liever een dik aangeklede en goed gemotoriseerde auto dan een kale auto van een klasse hoger en/of ander merk.

Ik denk dat de GTD ook gewoon meer dan prima is voor woon/werk verkeer, lekkere actieradius ten opzichte van de Polo. Dan voor ernaast een Z4 oid. en er blijft niet veel meer te wensen over nee :)

KoenM

Bericht door KoenM » 23 okt 2011, 13:32

En een 320d coupe?
Dan rijdt je voor 50k een redelijk dikke tegenwoordig gezien hij er bijna uit gaat..
Of heb je geen zin om zo lang in een 'oud' model te rijden?

Tom

Bericht door Tom » 23 okt 2011, 13:41

Ik ben afgelopen twee dagen met Ilija weggeweest.. en ik geef weinig om VAG (mis emotie, muv GTI..).
Dus goed voorbereid en nog even de brochures en prijslijsten gehaald van de 3er en nieuwe 1er...
Maar kan z'n keuze voor de GTD wel begrijpen zolang er een leuke auto naast komt.
(maar zou zelf voor de Polo GTI gaan.. meer emotie, benzinemotor en goedkoper..)

Marc R

Bericht door Marc R » 23 okt 2011, 15:53

Die Polo hebben wij besteld....hoorde van de dealer (na het tekenen :wink: ) dat er enorm veel vraag naar de Polo Gti is.

Als je nu besteld (en geen pre order die je omzet in een definitieve bestelling) dan moet je minimaal 5 maanden wachten.

Heb overigens ook nog gekeken naar import vanuit duitsland en engeland maar daar is op de polo geen winst te behalen,vanuit Dld komt ie nieuw zelfs nog duurder dan hier in Ned. (can you believe this??)

Macboy

Bericht door Macboy » 23 okt 2011, 20:30

Ja dat roep ik al een tijd. Pon heeft de Polo GTI bizar goedkoop in de markt gezet. De goedkoopste auto naar verhouding die in NL te koop is. Letterlijk enige auto gelijk geprijsd als in Duitsland.

RVV

Bericht door RVV » 23 okt 2011, 20:36

Met een Z4 als funauto ernaast zal een 1 serie helemaal niet boeien. Dus GTD is prima.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 24 okt 2011, 08:18

Ik kan je nog steeds niet volgen.......maar die Z4.... "echt is voor mij auto" idd

:D

JP

Bericht door JP » 24 okt 2011, 12:28

Zolang je naast de leaser maar een BMW zet, dan kom je op DF overal mee weg... :tong:

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 24 okt 2011, 12:42

Ik werd gisteren op de A1 nog voorbijgeblazen door een GTD. Toch wel een dik ding. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond de GTI 35 die ik later zag mooier. Dat dan weer wel.

Allemaal in Apeldoorn trouwens. Geen wonder dat die Macboy daar wat inspiratie uit weet te halen ;-)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 okt 2011, 12:49

Fernando schreef:
Macboy schreef: Als ik nu aan gisteren terugdenk denk ik alleen maar aan de Golf GTD. Wie had dit verwacht ? Behalve Bart Kasteel misschien.

18 oktober 22:17
Fernando schreef:Hands down dat het de GTD wordt.... :wave:
:headbang:

PS. Op Wordfeud zei ik het al veeeeel eerder..... lol
:D vraag maar eens wat mijn eerste reactie was op zijn bericht dat ie 3 auto's overwoog per whatsapp :D.

Maar ik kan de keuze echt 300% volkomen begrijpen, zou ook mijn keuze zijn. Voordelen van de Polo zijn beperkt en de auto wordt voor 95% ingezet op het gebied waar de Polo nadeling uit komt en 5% ingezet op waar de Polo beter is.
Het argument dat de Golf 13 in dozijn is doet me niet zo veel, vind de Golf die leuk aangekleed/uitgevoerd is nog steeds een fraaie/nette verschijning. De kans dat er na deze Golf voor mij weer een Golf komt is groot :) (alleen voor mij nooit meer DSG, hoewel nu de nieuwe eronder zit alles weer goed lijkt te zijn ;)).

Reind

Bericht door Reind » 24 okt 2011, 14:54

Heerlijk topic om te lezen. En Macboy, je krijg het aardig voor elkaar om VAG producten dusdanig te promoten dat veel BMW mensen beginnen te twijfelen. Zo ook ik.

Bij mij is de situatie iets anders maar ik ben ook opzoek naar een nieuwe zakelijke daily. Ik ga hem alleen niet leasen maar koop hem zelf en ga voor KM vergoeding. Bij mij zijn de kanshebbers de 1 serie, 3 serie en nu dus ook de GTD. Budget is tussen de 20 en 30 K. Het word dus een 2 - 4 jaar oude diesel met max 100.000km. Maximaal 1,5 in rijden en dan weer een nieuwere. Is volgens mij de goedkoopste manier wanneer je mega veel KM's rijd en toch een dikke bak wil.

In eerste instantie wou ik een 1 serie (120d of 123d). Die rijden helemaal gewelig, zijn lichter dan de 3 serie (scheelt weer 30tientjes in de maand) en ook een stuk zuiniger dan een 3 met 6 cilinders. MAAR, ding is erg klein en die 3 is veeeel mooier.

De 3 moet minimaal een 330d zijn of 325d gechipt. En dan de PFL met m-pakket of de FL zonder. MAAR, dingen zijn zwaar, niet heel zuinig, duur in onderhoud etc.

En sinds ik hier meelees ook effe gecheckt wat een GTD uit 2009 in DLD kost. Valt me erg mee en begin deze ook te overwegen. Hij heeft waarschijnlijk net die extra ruimte die de 1 serie niet heeft, is veel lichter dan de 3 en lichter dan de 1. En is veeeeeel mooier dan de 1.

Ik ben wel bang dat ik het BMW gevoel ga missen als ik een GTD zou kopen. Maar aan de andere kant is het voor een 1 of max 1,5.

Ik ben weer helemaal in de war. :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 okt 2011, 19:40

Doe maar gewoon zo'n GTD Reind. BMW is leuk (vind het ook super hoor) maar uiteindelijk gewoon te duur voor wat je krijgt. 1-Serie is niet mooi en te klein en een beetje goed uitgeruste en vlotte 3 serie is veel te duur. En hoe belangrijk is die RWD als daily km-vreter? Zo'n Golf GTD (ik heb dus het benzinebroertje) zit super inelkaar geschroefd en rijdt gewoon heel erg goed.

Zeker met DSG lijkt het me geweldig. Moet eerlijk bekennen (heb een handbak) dat ik soms ook wel eens een DSG zou willen. Flipperen lijkt me leuk maar ik heb ook m'n rustige saaie kilometers en dan is een automaat ook wel relaxt.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 24 okt 2011, 19:50

Prima aankoop zo'n GTD. Topauto! Veel plezier ermee!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 okt 2011, 21:05

haha Reind kan me best voorstellen!

ik heb ook zwaar getwijfeld om een GTI te kopen ipv de 318i die het uiteindelijk geworden is ;)

die golfjes zijn gewoon heerlijke auto's! ooit heb ik eens een paar uur in een V R32 mogen sturen en dat vergeet ik echt nooit meer :love: als die een beetje in prijs willen dalen kan dat nog wel eens de volgende auto voor me worden :kikker:

Reind

Bericht door Reind » 24 okt 2011, 21:30

@Wouter Mijn 330d staat (als het regent) minstens drie keer per dag dwars. Ook is de balans gewoon heerlijk met FR uitlijning. Elke X als ik me uitleef met een GTD ga ik me "hoogswaarschijnlijk" storen al FWD. En de specs van een 120d zijn al beter dan die van de GTD. Laat staan een 123d. Ik ben nu 280pk gewend dus wil niet teveel inleveren. Een gechipte 1 zal daar beter bij in de buurt komen als de GTD. Ik heb 1 koter dus de echte ruimte heb ik nog niet nodig.

Wat een gedoe he allemaal :D

Zit net weer een uurtje op Mobile rond te kijken en neig nu dus weer meer naar de 1 serie. Maar hij komt er alleen met M pakket. Dan is hij nog te haggelen en eigenlijk best mooi. Daarnaast zijn de specs gewoon super. Licht, zuinig en goed chipable. Voor 22K heb je een dikke 120d uit 08 met M pakket met 70K op de stoep staan. En voor 25K een 123d.

Die golfjes vallen toch iets duurder uit omdat ze allemaal van 2010 zijn en heb je voor 24K excl BPM.

Maargoed voor 25K heb je ook een dikke 325/330d met m - pakket uit 06/07.

Moeilijk.

Voor de rest zijn de specificaties van de Bimmers toch wel een stuk

Teunis

Bericht door Teunis » 24 okt 2011, 21:57

Ik heb er ondertussen 70k opzitten in een GTD, heerlijke auto, daar niet van, maar het scherpe wat jij nu omschrijft, kan ik helaas niet zo onderschrijven. Mijne staat dan ook op 17", wellicht dat dat wat verklaart. Verbruik ook erg netjes! Ik kom niet verder dan 1 op 16,5 op boordcomputer...

Motor is idd prima, maar ik ben dan weer blij dat het een handbak is :)

Succes met bestellen ;)

Reind: een GTD op 17" is dus niet zo scherp als hierboven geschetst wordt en heeft zeker geen losse kont. Omdat mn banden pas op waren, omgeschakeld naar pirelli's, maar ook daarop ligt ie meer onderstuurd dan neutraal, laat staan los in de kont. Dat ga je dus zeker missen...

Teunis

Bericht door Teunis » 24 okt 2011, 21:57

dubbel....

Plaats reactie