---
Gewoon een leuke foto:

Af en in je mandXave30 schreef:Hmmmmmmm.
Dit werkt ook erg goed, kan ik uit eigen ervaring melden:markk schreef:@Xave30: Idd mooie foto !
Vandaag een z.g. "beaty-dish" geleend van een collega van me.
(...)
Resultaat spreekt voor zich lijkt me. Erg leuk ding zo'n beaty-dish...
Zoals ik al zei: of een kloon (heb ik dus gedaan...) maar ik merkte dat het nummer dat voor mijn flitser geschikt zou moeten zijn niet paste! een maatje groter wel, terwijl die eigenlijk voor een ander type flitsert bedoeld was...MartijnGizmo schreef:Ja, of voor een tientje een neppert kopen op Ebay...
Met de eenden hangend in de lucht? Ik heb de foto gewoon uit de hand genomen, zonder flits of wat dan ook. Maar misschien is het te duidelijkmarkk schreef:Hoe bedoel je dat. Volgens mij is ie gewoon zo genomen en is de voorrond geflitst...
Zou kunnen, maar ik vond de samenhang tussen de gladiolen en de lucht zo met wat minder verzadigde kleuren en contrast mooi.markk schreef:Mooie foto maar kan m.i. wat verder bewerkt worden. Wat meer contrast/scherpte/clarity zoden de bloemen, en druppels, denk ik wat meer naar voren halen.
Waar het in de basis om gaat is de relatieve afmeting van de lichtbron ten opzichte van het onderwerp. Schaduwen worden niet harder/zachter, maar de overgang tussen lichte en donkere partijen wordt geleidelijker. Van al die opzetstukjes wordt je lichtbron nauwelijks groter, hooguit gooien ze binnenshuis iets meer licht in de rondte dat dan weer van de muren weerkaatst. Controle heb je daar nauwelijks over... Ik moet dan ook altijd een beetje gniffelen om mensen die buiten met een omnibounce staan te prutsen, het kost nogal wat kracht om te bouncen via de wolken...markk schreef:@Michelle:
Weerkaast ie het flitslicht aan de bovenkant of gaat dat verloren ?
Ik heb ook van die stoffen dingen gezien die je om een flitser klemt rechtstreeks naar boven maar dan verlies je volgens mij erg veel flitslicht. En ik zie door de bomen het bos niet meer:
- Softbox
- Beaty dish
- Omni-bounce
- etc.
Van Falcon Eyes heb je zo'n hele set. Ook zoiets als jij nu laat zien met een witte bol (WC-licht) op je flitser...
Ik denk dat ik met de tijd gewoon ga voor 2 softboxen waar ik m'n SB900/SB700 op statief in kan laten flitsen...
Mark.
Gebruikers op dit forum: Crookie en 8 gasten